Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Weer een update :thumb
Dit weekend weer lekker bezig geweest.
Leroy was ook weer van de partij.
Hij heeft bij zijn kadett een aantal dingen gedaan.
Hij heeft alleen brandstof leidingen verangen en nieuwe kunstof 8 mm retour en aanvoer. Neer gelegd met nieuwe clipjes en al. Gelijk heeft die ook zijn remleidingen goed neer gelegd en waar nodig was ook nieuwe clipjes geplaatst. Tijd rovend klusje als je het goed wilt hebben. Daarna heeft nog stabi stang gemonteerd. met in gekorte busjes en goede rubbers.
Ik heb er nog geen foto’s van zal ze maken wanneer de kadett op de brug staat :thumb
Veder zijn alex en ik bezig geweest met me astra station te verlagen. Was het hoog rijden nu al zat :jerry
Spul van me kadett afgetrokken en onder me astra gebouwd met dit als resultaat.



Staat hem goed al zeg ik het zelf :thumb
Dat was hem weer.
Volgende keer weer grote update :jerry
Groeten bas.
@opelpower89 wrote:
mooi klusje !
waar hebben jullie die pierburg benzinepomp vandaan ???Leroy heeft die pierburg pomp volgens mij via marktplaats gekocht.
Astra heeft weer sinds gisteren een jaar apk. Zonder enig punt door de apk gekomen :thumb :thumb
Groeten bas.
Die klauwen gaat robert zelf een kleurtje geven. Wij hoeven niet alles te doen ;)
Groeten bas.
Weer tijd voor een update en een grote ook. :jerry
Als eerst hebben we in de afgelopen een weken een keer tussen door de golf van lex gesloopt. Door omstandig heden kon die helaas niet blijven.
Paar foto’s voor zijn dood.
Arm motortje

Nog redelijk heel.

Auw.


Hier was de hardslag er wel uit :sleeping


Ook nog leuk nieuws.
Ik heb een astra 1.6 16v met alle opties en airco gekocht. Omdat de kadett helaas te slecht werd en vond het gewoon te veel werk om hem door de apk heen te krijgen dus vandaar deze keuzen.
Gelijk maar wat dingen aan gedaan.
Zo als:
– Donkere achter lichten er in gezet.
– Andere velgen er onder gezet.
– Front weer gericht helaas een foto’s van had tikkie gehad.
– Stuurbekrachtigingen gemaakt die lekte.
– En de radio goed aan gesloten.Foto’s
Neus weer netje en wielen er onder.




In de avond had ik nog wat tijd over dus. Wat doe je dan. Juist achterlichten er in schroeven.


Volgende dag even gewassen.






Nu komt het leuke van deze update :jerry
Leroy is weer terug met zijn kadett. Wij helpen hem met het inbouwen en opbouwen van zijn kadett turbo.
Komt c20let in met heel veel leuke dingen er op. Maar dat zal allemaal duidelijk worden. Met de updates
Vorige week hebben we de binnen kant gespoten. Is nu helemaal een kleur. 10x beter dan allemaal kleurtjes.
Fotos’s
Binnen kant in kleur.




Dit weekend is Leroy druk geweest met de achteras met schijven en Gsi tank er onder te hangen. Hij heeft ook gelijk de brandstof pomp gedaan.
Leroy heeft er een achter as op gebouwd met nieuwe schijven en blokken. Met 3/20 remdruk begrenzers op de as.
Foto’s van de nette achter as met schijven.
Nieuwe blokjes.

Mooie schijven.


Achterkant met de rem druk begrenzers.


Ook nog andere hoofd remcilinder geplaatst. Van een kadett gsi 8v. Met doorgeboorde rem druk begrenzers.

Mooie pierburg brandstofpomp

Gsi tank er onder.

Mooie uitlaat gebouwd door andre botter. :thumb

We hebben ook nog de bumper pas gemaakt voor de intercooler. En gekeken hoe de intercooler moet hangen.
Hier gaan we volgende week weer mee veder.
Foto.

Dat was hem weer.
Groeten bas.
:kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics
@sjoerdie wrote:
Wielen blokkeren niet???
Ze moeten echt wel blokkeren als je vol in de ankers gaat hoor.
Ook trommels blokkeren met vol remmen.
Als je echt vol op de rem stamp blokkeren ze ook wel.
Ik had het er over gewoon goed hard remmen. Dan blokkeren de voor remmen veel eerder dan achter en dat wil je ook.
Anders ben je zo de controle kwijt over je auto.
Dus niet is over beremt of zo. Gewoon goed zo als het hoort.
Groeten bas.
Tuurlijk komt dat blok bij ons terecht :jerry Al zin om hem in te bouwen :thumb :thumb Wordt echt een vette corsa zo ;)
Straks lekker vers blokje er in. Met wat leuke extra’s maar dat krijgen jullie wel met de tijd te zien :jerry :jerry :jerry
Zit een rembekrachtiger en hoofd remcilinder van een kadett gsi 16v.
De rem druk bergenzers zijn 3/20 En achter zit het blok wat origineel op een corsa b zit er ook nog tussen.
Maar ik denk dat als je gewoon rembekrachtiger en hoofd remcilider met begrenzers van 3/20 dat het ook goed zal werken. Zo ga ik het ook onder me corsa a bouwen.
Groeten bas.
Weer tijd voor een update.
Paar weken terug hebben de hebben de achteras onder Robert zijn corsa gebouwd.
De auto op de brug.

Oude as er onder uit.

Nieuwe as.

As onder de auto. Staat niet verkeerd zo die schijven.



Ouder spul moest er af. Nieuw spul er op.
Nieuwe schijven, Rem blokjes en lagers.


Remleidingen netjes gebogen.


Veel beter zo.


Kadett gsi 16v rembekrachtiger gemonteerd.


Nieuwe handrem kabel bevestiging.

De corsa remt en rijd super nu.
Is totaal niet over beremt achter nu. Voor wielen blokkeren maar achter niet. Ook niet met nat weer. Dus na mijn menig een goed gebouwd setje onder de corsa.
Dat was hem weer.
Groeten bas.
Gelukkig nieuw jaar allemaal en een fijne jaar wisseling. :thumb :thumb :thumb
Nieuw jaar weer verse updates.
Groeten B&A Projecten ;)
Weer tijd voor een update.
We zijn dit weekend weer druk geweest met een corsa b as om te bouwen naar schijven.
Ik heb op me werk platen gemaakt met de steek er op van de kadett naven. Zodat die er op gebouwd kunnen worden.
Steuntjes gemaakt voor de handrem kabel.

Naven weer van de as afgehaald.
De as wordt van de week opgehaald door robert om behandeld te worden. Als die dan klaar is komt die onder de corsa van hem.
Voor de rest hebben we bij de rode corsa wiel lagers voor vervangen. Die waren echt versleten hadden nog een mooi setje liggen.
En we hebben zijn begonnen aan het vervangen van de aandrijf hoezen van mijn rode kadett automaat. Alleen zijn die hoezen nergens meer te krijgen want had hoezen gehaald maar waren de verkeerde. Als het goed is. Is nu de goede besteld. Anders heb ik toch een soort van probleem als ze echt niet meer te krijgen zijn.
En we zijn nog aan lex zijn golf bezig geweest moeten een paar homokineten vervangen worden. En de wielagers. maar dat is ook weer allemaal gelukt.
Dat was hem weer groeten bas.
3 november 2013 om 08:22 In reactie op: remkracht begrenzer kadett e gsi 16v verschillend? #18183743Achter as gisteren omgebouwd voor robert. Vanavond komt er update in me topic. :thumb
Groeten bas.
3 november 2013 om 08:21 In reactie op: En wij maar denken dat alleen Andre gekke dingen doet!!?? #18173941Leuk project maar zelf had ik niet zo die motor achter in gehangen. is de manier die Andre gedaan heeft toch een stuk netter. Maar wel grappig maar of die blokken precies hetzelfde gaan lopen is een grote vraag. Als de achterste te snel optrekt wordt het volgens mij toch wel een spanende bedoeling. Nou ja leert wel goed driften zo. Wil we zien als die klaar is.
Ik vindt jou verbouwing ook top gedaan hoor heb het ook helemaal gevolgd. En veel van opgestoken. Zo als ik er nu over denk komt er een astra g subframe onder maar voor ik aan het project begin zijn we vast alweer dik een jaar veder als het niet nog langer duurt want heb nog genoeg andere auto’s die eerst af moeten ;) Dus in die tussen tijd kan het best zo zijn dat ik er weer heel anders over denk en misschien wel jou na ga doen. Want moet gewoon super strak stuurde kadett worden met dat vermogen.
31 oktober 2013 om 20:50 In reactie op: remkracht begrenzer kadett e gsi 16v verschillend? #18183728Robert bedoelt meer hoe het zit met zijn corsa bij het rdw omdat die van 1999 is en daarom een dure om keuring moet ondergaan.
Dat klopt alleen heb je met een astra g subframe en veerpoten minder wat minder last er van omdat je dan het camber kan stellen zo als je wilt en dat gaat weer niet met kadett poten. Vandaar dat ik graag astra g naven onder me kadett wil. Maar inderdaad het rolcentrum door bocht komt wel op het zelfde neer als je door bochten gaat met een lage auto. Want je draag armen zullen weer schuin staan.
Ik denk zelf dat het wel meerwaarde heeft om een astra g subframe er onder te bouwen. Ik weet ook dat het niet simpel gaat worden en dat er zeker wel het een en ander aan gepast moet worden. Misschien ook het subframe ook wat smaller maken zodat de spoorbreedte weer zo is. Zo als die van een kadett hoort te zijn want astra g is iets breder zo als ik heb begrepen. En bodem van de kadett zal wel heel wat aan gepast moeten worden. Maar bij de kadett waar ik het wil doen komt ook een let in met 300+ pk’s dus zal we nu hebben met dat geweld er in. Heb ik ook gelijk betere motor steunen. En waarschijnlijk ook extra steun maken zo als jij hebt gedaan alleen wil ik hem dan meer uit he zicht hebben dus wat lager monteren. Heb al een keer zo iets gehad op me d kadett en dat werkte zeker wel goed.
Groeten bas.
31 oktober 2013 om 20:27 In reactie op: remkracht begrenzer kadett e gsi 16v verschillend? #18183726Ik zal zelf voor 16v gaan is gewoon het mooiste blok voor in een show auto.
8v zijn ook top blokken maar uiterlijk is gewoon wat minder helaas voor de show. En mist toch wel want pit te opzichte van een 16v
Kan niet wachten om zelf weer lekker met me 16v rondt te knallen maar dat zal nog wel een half jaar of langer gaan duren helaas.
Groeten bas.
Misschien een beetje kort door de bocht maar wat het niet makelijker om er een astra g subframe onder te bouwen of was dat te breed? omdat je nu eigenlijk zoveel heb aangepast. dat je steeds meer in de buurt komt van de idee en zal je stuur huis ook op een betere plek zodat je geen last heb van bump-steer Is maar een idee die in me op kwam hoor. Nu zal ik ook dit plan door zetten omdat je nu al zoveel hebt aangepast. En zonde is om er nu een astra g subframe onder te bouwen.
Ik ben het wel van plan om dat onder met kadettjes te bouwen namelijk wil wel is kijken hoe dat gaat werken. Er onder komt het wel daar voor hebben we slijptol en lassapperaat ;)
Groeten bas.
31 oktober 2013 om 19:42 In reactie op: remkracht begrenzer kadett e gsi 16v verschillend? #18183723Dankje Vinci we gaan er weer wat moois van bouwen. Want ik heb gehoord dat er nog meer leuke update’s van deze corsa gaan komen met andere krachtbron onder de kap :jerry
Groeten bas.
31 oktober 2013 om 19:09 In reactie op: remkracht begrenzer kadett e gsi 16v verschillend? #18183721Dankje robert. We doen ons best he ;) Gelukkig hebben we al en tijdje ervaring met dit soort dingen. Want anders zal ik het nooit voor een ander gaan bouwen als ik niet weet wat ik doe. Want is toch een ander die er mee rijd. Zo als we die setup voor jou gaan bouwen wordt het gewoon een veilige auto om mee te remmen ook om hard mee te remmen of noodstop daar durf ik me handen voor in het vuur te steken en zal ook goed getest worden voor dat de auto terug naar de eigenaar gaat :thumb
Info inzamelen is nooit verkeerd ;) Je mag het ook altijd aan mij vragen he :D
Groeten bas.
30 oktober 2013 om 15:59 In reactie op: remkracht begrenzer kadett e gsi 16v verschillend? #18183714Alle 16v begrenzers zijn 3/20 en die heb je ook nodig ;) alleen bij c20ne of lager zit 3/40 omdat er trommel remmen onder zitten.
@astrastationgsi wrote:
in het blok komt in een rekord te hangen bas
Het c30ne blok komt in de VW LT 35 te hangen. Was de bedoeling dat daar ook een c30se in kwam maar deze was zo goedkoop dat we hem niet konden laten staan. dan maar 12 kleppen minder.
In de Rekord’s komen c30se’s (24v) en dat zal nog even duren.
Groeten bas.
-
AuteurBerichten
















