Sebbe GSI

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 704)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903376

    Omdat we moesten wachten tot de verf droog was.

    Hebben we maar een nieuwe vuurton gebouwd.

    Alweer veel plezier van.

    Laten we het zo zeggen alles kan er in :wub

    Filmpje.
    https://www.youtube.com/watch?v=qXOnfndHvq0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Groeten bas.

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903375

    Na een paar weken weer tijd voor een update.

    Stil gezeten hebben niet hoor ;)

    We hebben de rekord in de verf gezet. De bodem in behandeld met olie en ml. En kokers lekker vol gespoten.

    Daar naast hebben we ook nog 2 nieuwe auto’s opgehaald ;)

    Als eerst de rekord.

    Ik moest toch nog een plekje lassen want dit was weel heel professioneel gelast. Dat het nu een mooie plek heeft in de oud ijzer bak.

    Prachtig.

    Aangezien we voor het lassen bij de dorpel moesten maar even alex zijn trapje uitgetest want de auto moest toch ergens op staan ;)

    We hadden nog een inzet stuk d kadett dorpel liggen wat doen we dan juist die maken we pas voor rekord :thumb

    Bas aan de las.

    Ziet er weer goed uit zeg ik het zelf.

    Las werk was hiermee echt klaar.

    Toen kon alles echt een kleurtje krijgen.

    Begonnen met de motor ruimte.
    Die is in de hamer rite zwart gegaan.

    Mooi in kleur.

    De auto mocht daarna er aan geloven. Die is in turbo blauw gegaan. :thumb

    Net gerold.

    Binnen kant hebben we wit gemaakt. Met een roest werende verf.

    Kei vanger ook in kleur.

    Binnen kant motorkap ook in de hamer slag.

    De losse onder delen netjes in kleur gezet.

    Binnen kant alles wat je ziet zwart gemaakt. Want er komt geen hemel terug in de auto.

    Dorpels ook in de hamer slag gezet.

    Lek bakjes en achterplaat ook in de hamer slag.

    Onder tussen ook de deuren en achter klep er weer terug in.

    Glas er weer in gezet.

    Voor kant de wiel kasten weer in de body safe gezet. En een dikke laag ml.

    Rem spul is ook allemaal binnen met dank aan lex :thumb

    Ik heb de motor steunen en trekhaak en vooras laten verzinken.

    Motor steunen en halve trekhaak hebben we al terug.

    Achter as hadden we er ook onder uit gehaald voor het behandelen van de bodem. En kokerbalken.

    Zit er weer netjes onder en draag armen gelijk in de hamer slag.

    Vandaag zijn we bezig geweest met de kabelboom in order te maken.

    Gelijk het koel systeem er in verwerkt. Was een diesel boom dus die troep er maar gelijk allemaal uit gehaald. Voordeel was dat er nu een dikke + lag die ik weer mooi voor het koel systeem kon gebruiken.

    De 2 fans gemonteerd.

    Op volle toeren. :thumb

    Fans gaan tegelijk aan op een thermo switch. Netjes met per fan gezekerd en 2 relais er tussen. Die c20xe gaat het niet warm krijgen in de bergen. :thumb

    Stapel banden liggen ook al klaar voor de rekord.

    Tot zover de rekord.

    Tussen door hebben we nog een corsa a 1.3 gt opgehaald. Motor is er al uit. Voor de rest is die helemaal compleet.

    Hij wordt opgebouwt als een corsa a met c20xe en schoefset en dikke wielen. :thumb

    Hij staat nu in de stalling na de zomer vakantie wordt die opgebouwd.

    We hebben ook nog een kadett gsi cabrio opgehaald voor lex. Die gaat die opbouwen voor de carbage run.

    Nette kadett.

    Lex zijn kadettjes bij elkaar.

    Dat was hem weer.

    Deze week weer hard tegen aan. Zondag weer een nieuwe update. :thumb

    Groeten bas.

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903369

    @geert opel wrote:

    je maakt er wel werk van de rekord goed bezeg :thumb :thumb

    We zijn er idd druk mee. Maar doe het liever in een keer goed dan het 2x moeten te doen.

    Groeten bas.

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903367

    @baboe wrote:

    hoi jullie zijn goed bezig inmiddels ook de rekord verlaagdt poging gewaagdt met omega a veren sedan staat laag genoeg vind ik nou alleen de schok brekers zie dat je voor de manta gebruikt hoelang zijn de schokbrekers van de koni ? ga ik dat ook maar proberen of iets langer vinden ? gr baboe

    Je hebt een pm. :thumb

    Groeten bas.

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903366

    Weer tijd voor een update.

    We zijn weer druk bezig geweest.

    Als eerst hebben we er een nieuwe radiateur balk in gemaakt. Voor een astra 1.7 TD radiateur.

    Lekker sterk balkje.

    Daarna ben ik begonnen om een caterpan te maken. Omdat een 1.8 pan stevens duur is en toch niet ging passen. En zo kost die alleen beetje stroom en gas :jerry

    Begin gemaakt aan de pan.

    Onder pan afgelast.

    Onder en boven pan aan elkaar gelast.

    c20ne rand er op gelast. Die vast gebouwd zit op een 10 mm plaat voor het krom trekken.

    Olie aftap plug er in.

    Hij is helemaal klaar.

    Hij past ook nog op het blok. king:

    De aanzuig buis moest ook even aangepast worden want die paste natuurlijk niet meer.

    Nieuwe aanzuigbuis. Ingekort en netjes gelast.

    Met spatplaat.

    Caterpan er weer op.

    Leroy heeft zaterdag alle pakkingen en keringen. En complete distributie vervangen. Zodat er nu weer een fris blokje staat na 10 jaar stil hebben gelegen. Ziet er nu weer lekker fris uit. Top gedaan leroy :thumb :thumb

    Laaste laswerk ook gedaan aan de rekord. Nu is het lassen helemaal klaar.

    Gaatje achter bij het achter binnen scherm. Gelijk aarde punt gemaakt voor de audio.

    Andere kant zelfde verhaal.

    Gaatje bij de bestuurders stoel dicht gelast.

    Front weer netjes gemaakt.

    Keivanger weer in orde gemaakt.

    De deuren er uit gehaald wat niet vanzelf ging. Ondanks we een deur pen trekker hebben. Maar als mensen er een schroeven draaien in meppen omdat de deurpen versleten is wordt het lastig die er weer uit te krijgen :thumbdown

    Maar is gelukt.

    Motor ruimte schoon gemaakt zodat we hem kunnen schuren.

    Dat was hem weer. Deze week wordt veel kaal maken en behandelen.

    Groeten bas.

    Met deze hoogte zal je het moeten redden met corsa a schokdempers. Dat hebben we op 1 van onze andere rekords zitten. Werkt goed wordt en niet heel erg stug van maar wel stuger dan die origineel is. Wij hebben er schokdempers van ta technics onder zitten.

    Zelf vindt ik sedan veren een groot nadeel hebben. gooi is voor de lol 100 kg achter in. Kijk is hoe achtelijk ver die door zakt. Dat is de rede dat ik vito veren heb gepakt omdat ik er vaak met aan hanger rij of spullen achter in mee neem. Hou er echt niet van dat die dan gelijk op zijn reet hangt dat rijdt voor geen meter. Als je met vito veren 100 kg er in gooi zakt die hoog uit 2 cm dat is voordeel van die zware veren.

    Maar als je niet vaak spullen mee hoeft te nemen zijn sedan veren goed. Ik spreek naar me eigen ervaringen.

    Groeten bas.

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903362

    Weer tijd voor een update.

    Deze week iets minder gedaan dan normaal. Maar toch nog paar leuke dingen kunnen doen.

    We zijn als eerst begonnen met het bouwen van het uitlaat spruitstuk.

    Heb daarvoor een origineel 16v spruitstuk in stukken geslepen.

    Het begin is gemaakt.

    Stukje verder en spruitstuk afgelast.

    Laatste stuk naar 60 mm er aan gemaakt en lamba er in gelast.

    Spruitstuk weer op het blok. Zit helemaal naar me zin.

    Spruitstuk is klaar. Kunnen we later een keer de uitlaat bouwen.

    Daarna hebben we manta voor schokdempers achter onder de rekord gezet. Moeten alleen de as een beetje aanpassen. Want de dempers waren korter dan gedacht. :jerry

    Dus maar weer het lasapparaat er bij.

    Na wat uurtjes lassen en boren zitten ze er zo onder.

    Alex heeft tussen door nog even een c20ne pan aan vellen geslepen om aan te passen voor onder de c20xe.

    Goed gedaan alex :jerry

    Gelijk op een stalen plaat van 10 mm dik gebouwd zodat die straks niet krom trekt met het lassen.

    Tot zo ver de rekord.

    Leroy was er ook nog van het weekend. Om weer verder te gaan met zijn kadett. In de ochtend gelijk naar buiten gerold om maar is een paar proef rondjes te rijden. En na dat we alle 3 een rondje hadden gereden was de conclusie. Dat die kadett echt af gaat wat een vermogen zit er in dat blok niet normaal. Erg leuk rijden dit. :thumb :thumb Leroy zal zelf nog wel meer er over vertellen. ;) Hij is voor de rest nog met zijn corsa b bezig geweest. Remmen en wielen gewisseld. Helaas geen foto’s van gemaakt.

    Dat was het weer.

    Groeten bas.

    Vergeet niet in het midden een pin te lassen anders staat de veer los.

    Je kan ook astra veren en schokdempers pakken. Moet je alleen een vul bus draaien. Werkt goed en wordt die lekker laag van. Moet je wel astra -80 veren nemen om goed laag te gaan.

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903356

    Weer tijd voor verse update.

    We zijn de afgelopen 2 weken weer lekker druk geweest. :thumb

    We hebben als eerst helaas afscheid van de D kadett station moeten nemen. Was echt te slecht door anders mans geprut.

    Dag dag d kadett.

    Als eerst de rekord. Die staat inmiddels met verlaging en c20xe op zijn wielen.

    We zijn als eerst met de verlaging achter begonen.

    Auto stukje omhoog gezet. want de brug was bezet ;)

    Handig zoon motor takel.

    Als eerst hebben we de draag armen van de achteras aangepast. Voordat er vito veren op kunnen want daarmee komt de rekord mooi laag te staan.

    Bijde draagarmen gedaan. Met de veren er op.

    Toen gingen we de auto doen. Daar moesten ook andere veerschotels op. Kwamen ook paar gaten tegen die we gelijk ook netjes dicht hebben gelast.

    Eerste plekje.

    Veerschotel er af gehaald.

    Nieuwe veerschotel er op gehecht.

    Gaatje aan de andere kant.

    Roest hersteld en veerschotel er op gelast.

    Gaatje weer netjes dicht.

    Veerschotel vast gelast.

    Totaal plaatje.

    Alles in de zink verf gezet. En pin voor de veer er op gelast.

    Toen alles droog was de rekord weer op zijn wielen gezet. Staat super vindt ik zelf de verlaging.

    Daarna hebben we de vooras gewisseld voor een die we nog hadden liggen. Want die hadden ze met de slijptol bewerkt.

    Goede vooras.

    Asjes schoon gemaakt.

    Stuk oud ijzer.

    As onder de auto.

    Toen hebben we de c20xe even gepast.

    Eerst even de caterpan er onder uit gehaald.

    Ziet er nog netjes uit na 10 jaar stil staan.

    C20xe in de rekord met ontsteking achter op het blok :thumb

    Blokje er weer uit gehaald en daarna maar aan de veerschotels begonnen was weer berg werk maar weer helemaal netjes geworden en kan weer jaren mee. :thumb

    Zo begonen we.

    Hakken en zagen.

    Eerste platen er weer in gemaakt.

    Stang er in gelast voor ondersteuning.

    Stukje verder dicht gemaakt.

    Nog een paar gaten dicht maken.

    Gelijk afvoer goed gemaakt zodat het niet weer gaat roesten. Omdat het origineel te hoog zit.

    Eerste platen afgelast.

    Verstevig er weer terug op.

    En er op vast gelast.

    Alles afgelast.

    Spul vlak geslepen.

    Hoekje hersteld.

    Toen was het tijd voor de andere kant.

    Alles er uit geslepen.

    Weer een heel end dicht.

    De andere gaten ook weer dicht maken.

    Eerste platen weer afgelast.

    Verstevig er weer op en afgelast.

    Hoekje ook herstelt.

    De veerpoten waren klaar.

    Daarna verder met de accu bak die was ook half weg gerot.

    Mooi nieuw stukje er in.

    Ik was alex kwijt ik zoeken zie hem bij me kadett staan wat is die daar aan het doen :wtf

    A dat was die aan het doen. De kadett heeft zijn accu bak gesponsord.

    Tijd om de c20xe er in te hangen met r25/r28 bak.

    We hadden eerst nog mooie veerpoot brug gemaakt. En c20xe op zijn plek.

    Netjes afgelast.

    Toen was het tijd om motor steunen te bouwen. Want dit ging toch met geen enkele steun passen zo als het blok nu ligt. En waarom dure steunen kopen als je zelf kan lassen. :thumb

    Eerste steun gelast.

    Steun op het blok.

    2e steun gemaakt.

    Bak steun gemaakt.

    Blokje hangt mooi in zijn steunen en ruimte zat bij de ontsteking.

    Ondertussen heeft alex nog het dashboard eruit gehaald en alle bituum er uit gehaald.

    Tot zover de rekord. Dat waren 2 hele druke weekjes.

    Leroy was ook weer van de partij hij is weer veder gegaan met zijn kadett. Tankvlotter er weer in gezet met goede o ring. Toen konden we proef draaien. Wat loopt het blokje mooi.

    Leroy druk met bedrading.

    Downpipe aangepast zodat die op de uitlaat past.

    Motor ruimte voor 90% klaar.

    Leroy is er erg druk mee geweest maar helaas valt er van het kleine werk weinig foto’s te maken. Is erg tijd rovend maar het resultaat mag er wezen.

    Daarom toen we hem voor het eerst starte was die ook erg blij mee ;)

    Dit was nog zonder downpipe.

    https://www.youtube.com/watch?v=LUg_KT4wlZE” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Vandaag kwam Robert ook nog even lang met zijn Corsa b 5 deurs moesten even paar platen in gelast worden. Geen probleem natuurlijk.

    Beetje rot. Daar gaan we wat aan doen.

    Eruit die troep vers er in.

    Weer netjes dicht.

    Andere kant ook weer netjes.

    Netjes in de zink verf gezet zodat Robert het later veder kan behandelen.

    Nog een plekje.

    Weer een tevreden klant :thumb

    Dat was hem weer deze week weer verder met de rekord.

    Duik me bed in na dit weekend van 4 uur slaap.

    Groeten bas.

    @baboe wrote:

    oke das heel mooi hep je daar pic,s van lassen is geen probleem dan w8 ik op de update van jou gr baboe

    Ik heb er duidelijke foto’s van gemaakt. Had gisteren al me update willen maken maar kon niet uploaden vandaag of morgen staan ze online.

    Ik heb zelf de rekord station achter met vito veren verlaagt. Staat super en lekker laag. En nog een voordeel is dat als je nu wat achter in gooit of een aanhanger er achter hebt. Dat die niet gelijk op zijn reet hangt. Schokdemper worden van een koni geel van een manta waarschijnlijk als ze kort genoeg zijn. Heb ze nog niet gepast. In mijn topic ga ik nu een update maken hoe ik het er onder gebouwd heb. Je moet en handig zijn met een lassapperaat.

    Groeten bas.

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903354

    @chriske wrote:

    staat zeker mooi die rekord station , ga proberen mijn 2 deurs ook zo laag te krijgen vooraan

    dat moet wel lukken , ik hou het wel bij een 2.2E
    da zijn zelf gemaakte dempers ( astra f , met opvul stukken zeker he ) zeker he in de veerpoten van die station

    grtz

    Ik vindt hem ook super zo laag aan de voorkant. Achter staat die nu ook zo ;)

    Het zijn kadett schokdempers met vul bussen en kadett mattig 6 cm verlagings veren.

    Maar het kan ook met astra schokdempers. Want voor rekord is toch bijna geen ingekort spul te vinden en dit werk super.

    Groeten bas.

    Deze velgen staan en passen super onder een rekord en ook nog is lekker laag mee kunnen.

    Zijn 9J et 37 TWS velgen uit me hoofd met 215 40 r16 banden.

    Groeten bas.

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903351

    @axel Ik heb nog wel zoon bak los liggen met 150K op de teller. Laat maar weten als je interesse hebt.

    Dankje voor de foto’s nu weet ik hoe het blok komt kwa ruimte. Dat er genoeg is. Spuitstuk is iets waar in me het minste zorg om maar. Caterpan is meer werk. Ga een c20ne pas om lassen.

    Groeten bas.

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903344

    Weer tijd voor een update :thumb

    Zijn de afgelopen weken weer druk geweest.

    Ook met veel kleine klusjes in de schuur die nog gedaan moeten worden zo als extra tl lampen opgehangen en hier en daar stopcontacten er bij gemaakt. en Stelling voor alleen buizen strippen en rest van het staal.

    We zijn daarna weer lekker met de corsa verder gedaan. soms moet je even pauze nemen of alles weer een beetje op te ruimen en naar je zin te maken.

    We hebben als eerst de achter voor me zwarte corsa ombouwt naar schijven.

    Daarbij hebben we het volgende gedaan.
    -Nieuwe platen voor de astra naven met abs.
    -As camber gegeven.
    -Plaat 2 cm hoger gezet zodat de auto 2 cm zakt.

    Foto’s

    As laten stralen.

    Onderdelen gemaakt om de nieuwe plaat te schoren.

    Alex het abs gat aan het zagen. :thumb

    Naven op de as gezet. Met het wiel.

    Ruimte zat toch met 14 inch.

    2 cm hoger gelast.

    Voorkant.

    Beugels voor de handrem.

    Daarna gingen we da achter as voor de witte corsa maken. Dat was een corsa b as. Nadat we de hele as bijna klaar hadden viel het ons op dat de as breeder was :hmmz Wat doe je dan juist. Je bouwt een goede mal je neemt een corsa a stabi stang en je hakt de as in 2en :jerry Corsa b as 6 cm smaller gemaakt zodat die onder corsa a past.

    Daarna de assen in de zwarte hamer slag gezet. En de as onder de zwarte corsa gezet.

    As onder de corsa.

    Reserve wiel bak en achter as in de hamer slag.

    Stang onder de auto in de hamer slag.

    Schakel tunnel in de hamer slag.

    Door tijd gebrek de corsa even aan de kant gezet. Die staat nu lekker te wachten tot we weer tijd hebben.

    Achter toch mooi stukje lager.

    Tussen door nog wel even de rembekrachter er op gezet. Met de leidingen. Dankje Leroy voor het buigen vakman :thumb

    Tot zo ver de corsa.

    Van me astra was de einddemper overleden. Dus maar weg gehaald en mooie pijp naar achteren gelast.

    Duitse style.

    Leroy is ook weer lekker bezig geweest met zijn kadett schiet nu echt op motor ruimte is bijna klaar op de bedrading na en paar kleine dingen. Motor staat start klaar. Even de tank vlotter fixen wat die lekte daarom konden we niet starten helaas. Volgende week hebben we herkansing.

    Werk van vorige week.

    Na dit weekend wordt een nette motor ruimte zo. :thumb

    Volgende week weer veder. Schiet lekker op zo.

    Me collega op me werk had ook nog mooi werk geleverd. Heeft 2 race tanks gemaakt voor mij en alex.

    Komt een pomp van een omega b in met vlotter. dus is makelijk bij te houden hoe vol de tank is. :thumb

    We hadden voor de carbage run een mooie d kadett station staan die we wouden gaan opbouwen maar bij het strippen van de binnenkant bleek deze zo slecht door mensen die niet weten wat ze doen dat het halve schutbord er uit valt. En daardoor ook de draagarmen aardig slecht aan toe waren. Echt zonde want de rest van het kas was zo slecht niet.

    Daarom maar besloten om hem naar het oud ijzer te doen omdat die zoveel tijd gaat kosten. En dat hadden we er helaas niet voor over.

    Maar er moest toch een auto komen voor de carbage run.

    Even speuren op internet kwamen we een rekord e 2.3 diesel tegen dien omgebouwt is naar een 2.0s met gas. En op kenteken gezet is. Was een stukje rijden maar zeker de moeite waard want was weer gezellig op het rond ritje. :thumb

    Fotos van de rekord waar de motor al uit is. Want die kon er niet langer dan 12 uur in blijven :jerry

    We zijn daarna met de verlaaging bezig gegaan. Zo moet die worden met de motor er in straks.

    Lekker laag met 16 inch 9j wielen.

    Staat mega vet moet ik zelf zeggen.

    Het hart kan natuurlijk niet een 2.0s blijven moet wel beetje van zijn plek komen. Dus c20xe staat al klaar. :thumb

    Blokje even opfrissen en er in met 5 bak.

    Ook nog even lol gemaakt met me oude kadett ik had nog bandjes die op moesten dus wat doe je dan lekker burnen :jerry :jerry

    [youtube:jfveiwb2]http://www.youtube.com/watch?v=0hS2_pj2hRk[/youtube:jfveiwb2]

    [youtube:jfveiwb2]http://www.youtube.com/watch?v=fPtgWKi0JQw[/youtube:jfveiwb2]

    Die kadett kan er wat van :thumb

    Dat was hem weer. Van de week weer veder.

    Groeten bas.

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903341

    Weer tijd voor een update.

    Weer druk geweest van de week.

    We zijn weer lekker bezig geweest met de corsa :thumb

    Als eerst hebben we de schakel stang boven langs gemaakt. En de tunnel aangepast zodat er netjes het originele rubber van kadett/astra gebruikt kan worden.

    We hebben een astra schakel stang gebruikt en die in gekort.

    Foto’s

    Tunnel aangepast en pook op zijn plek.

    Aan de onder kant van de auto.

    Schakel pook schakelt lekker soepel en gaat goed in elke versnelling. Ben zeer blij met hoe het is geworden.

    We hebben zaterdag ochtend op de sloop 2 omega b rembekrachtigers gehaald. Voor een schokkende prijs van 40 euro :jerry

    Gelijk pas gemaakt dat ze in de corsa passen.

    Zit mooi op zijn plek. Nu alleen nog aansluiten en ander tankje er op zetten.

    Daarna hebben we de binnen kant geschuurd en in de hammer rite gezet. Is weer netjes zwart van binnen.

    Deze week gaan we de achter assen ombouwen naar schijven :thumb Weer mooi werkje op te doen. Morgen even de assen stralen op me werk zijn ze weer netjes. en kunnen we ze goed lassen.

    We zoeken alleen nog 3/15 of 3/20 remdrukbegrenzers. Als iemand ze heeft liggen hoor ik het graag alvast bedankt.

    We zijn ook nog met Leroy zijn kadett bezig geweest.

    Hebben de kabel boom gedaan is weer netjes in getapt en uit gezocht. Heeft Leroy netjes gedaan zeg ik het zelf. Daarna heeft die alle water slangen op 2 na pas gemaakt en naar zijn zin neer gelegd. De inlaat slangen bestonden letterlijk alleen uit slangen. Zag er niet uit en paste voor geen meter. Dus daar hebben we een mooie rvs buis voor gebogen :thumb Voor de rest heeft Leroy ons nog geholpen met schilderen :thumb En natuurlijk allemaal van die kleine dingen gedaan waar vreselijk veel tijd in gaat zitten.

    Totaal plaatje.

    Dat was hem weer.

    Morgen weer veder.

    Groeten bas.

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903335

    Weer tijd voor een update.

    Dit weekend hadden we een lang weekend de tijd om lekker veel te doen.

    Zijn weer veder gedaan met de corsa.

    Laswerk is nu voor 90% klaar.

    begonnen aan de andere kant.

    Eerste plaatjes er in.

    Weer een stukje veder. Begint er weer op te lijken.

    Binnen in de auto.

    En hij is weer netjes dicht.

    Randje er op gelast.

    2e gaatje dicht gelast.

    Toen kon ik eindelijk het leuke werk doen. Stangen bouwen :thumb

    Eerste stang op maat gemaakt.

    Stang vast gelast. Die gaat geen kant meer op. :jerry

    Daarna de cassie balk aangepast voor de dynamo.

    Stang onder langs gemaakt. Helaas later weer voor de helf er uit kunnen slijpen omdat ik niet goed had gekeken. Gaan op we opnieuw doen als het blok er uit gaat met turbo ombouw.

    Stang er in gelast.

    Motor ruimte in de primer. Helaas vergeten foto vergeten te maken dat die zwart gespoten is.

    Plaat achter in de auto gelast.

    De verf was droog dus was het tijd om het blokje op zijn plek te hangen. Ging niet zonder slag of stoot. Omdat de stang in de weg zat dus de slijptol was me beste vriend helaas. Maar hangt er nu helemaal super in. En me eigen gemaakte motor steun paste perfect.

    Blokje in de auto.

    :wub :wub :wub

    Tot zo ver de corsa. Gaan we deze week weer mee veder. :thumb

    Met Leroy zijn kadett zijn we ook lekker op geschoten.

    Als eerst hebben we zijn veerpoten 1 cm door gedrukt op me werk.

    Veerpoot onder de pers.

    Even weer netjes vast gelast.

    Veerpoten weer netjes in elkaar gezet en onder de auto gebouwt.

    Zijn veer poten met 60mm verlagings veren en koni hardheid instelbare dempers.

    1 kant er onder.

    Andere er ook onder.

    C20let met f20 met sper. En de stalen motorsteun op het blok. Klaar voor inbouw.

    Blokje op zijn plek ziet er super uit. :thumb :thumb

    Nog een stel leuke foto’s wordt een dikke kadett zo.

    Leroy is daarna nog bezig geweest met alle kleine dingentjes. Waar nog veel tijd in gaat zitten.

    Tot zo ver de kadett.

    Lex kwam ook nog langs met zijn nieuwe auto.

    Een mitsubishi galant waar een aantal dingen aan gedaan moesten worden.

    Als eerst hebben we de schoefset van de golf aan gepast dat die onder de galant past. :jerry

    Poot aangepast. En de andere onder delen die vervangen moeten worden.

    Draag armen vervangen.

    Schoefset op zijn plek.

    Voor de achterkant de schoefset aangepast.

    Poot onder de auto.

    Past allemaal mooi wielen lopen vrij.

    Schoefset op hoogte gezet.

    We hebben ook nog de stoel uit de golf pas gemaakt voor in de galant.

    Nieuwe stoel frame.

    Stoel en nieuw stuur op zijn plek.

    We hebben ook nog een trekhaak onder de auto gezet. Was een best werkje op te doen. Gingen we weer een aantal uurtjes in zitten. Helaas geen foto van.

    Ik ben helemaal vergeten om een totaal plaatje te maken.

    Dat was hem weer zo tukkie doen na dit korte slaap weekend :jerry

    Groeten bas.

    In reactie op: NL-TUNING TOPIC: #17379207

    :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics

    In reactie op: nokken, spaghetti inlaat koppeling keuze #18215915

    Ik zeg lekker standaard c20xe er in hoog uit andere nokken en chippie.

    Uitlaat komt wel goed gewoon origineel spruit stuk er op en die aanpassen voor groepe a doe ik altijd. En geen kat er onder dat is voor watjes :jerry

    Aangezien ik de uitlaat ga bouwen is dat mij advies. En blok er in ga hangen samen met alex.

    Ik zal eerst maar leren rijden met c20xe in een corsa voor je nog meer vermogen wil hebben. Is al zat 150 pk in een corsa kan je je al goed mee dood rijden als je niet weet wat je doet. Gaat echt wel van zijn plek.

    Een inlaat bouwen is niet echt nuttig lijkt mij. neem dan gewoon TB’s of lexmaul.

    Ik zal niet teveel willen in een keer. Snap dat je nu dat alles los licht zo veel mogelijk wil doen. Maar doe ook wat wijsheid is.

    Is mijn blik op jou situatie.

    Groeten bas.

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903333

    Hier paar foto’s

    Van hoe mensen het ook een keer in zet plaat werk over originele plaatwerk heen gekit en gepopnageld hebben. Hebben toen alles nieuw er in gelast.

    Vindt het niet slecht voor de eerste keer toen der tijd. is alweer jaar of 4 terug dat ik samen met alex gedaan heb.

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903331

    @Corsa16V wrote:

    Mooi en goed werk, ik snap alleen niet dat die corsa is goedgekeurd.

    Dat komt omdat je echt niet kon zien dat het zo rot was op die plekken moest aardig hakken voor ik de gaten bloot had.

    sommige mensen zijn heel creatief met popnagels kit en peur schuim want dat is wat ik bij deze auto al heel veel heb weg gehaald. maar nu is alles er uit gelukkig. Komt met de tijd nog een compleet nieuw front in dat is alles weer hard aan de auto.

    Groeten bas.

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903329

    Weer tijd voor een update was weer een druk weekje.

    Tussen door op het werk nog een stel stalen motorsteunen gemaakt voor Dis kant van c20ne/c20xe/c20let.

    Voor kadett en corsa. Omdat die van een kadett nog wel is willen breken en ik zelf voor corsa nog nodig had.

    Foto’s

    Corsa a steunen.

    Kadett e steunen.

    Maandag de zwarte corsa laten keuren en kwam zonder een aanmerking door de keuring :thumb

    Kon maandag avond mooi de motor er uit.

    Motor loos.

    De 1.6 heeft nu mooi plaatsje gekregen achter in me oude kadett :jerry

    Corsa helemaal kaal gehaald van alles wat er uit moest en in de weg zat voor spuiten of lassen.

    Motor ruimte helemaal kaal.

    Achter as er onder uit gehaald. Om te bouwen naar schijven :thumb

    Tank er onder uit omdat er een race tank ik komt.

    Binnen kant ook leeg.

    Totaal plaatje.

    Toen gingen we maar aan het lassen beginnen.

    Weer paar goede gaten gevonden omdat mensen met popnagels en plaatjes aan de slag waren gegaan. Maar dat heb ik al meer gezien bij deze auto. Dus keer er niet meer van op. Maar wel weer heel veel werk om het netjes dicht te krijgen.

    Even aan het slijpen geweest.

    Nog een paar waar we deze week druk mee gaan zijn.

    Maar een begin maken hier aan. :thumb

    Eerste plaatjes er in. Veel pas en meet werk.

    Weer een stukje veder.

    Begint al aardig dicht te zitten.

    Leuke plek om te lassen. Dat dee een paar keer goed auw!!!!

    Hij zit weer helemaal dicht :thumb

    Kan er weer een goede tijd tegen aan. Mag ook wel want koste wel aardig wat uren voor dit dicht zat.

    Onder het motto geen zin om slijp schijf te wisselen. :jerry

    Hahaha op naar het volgende gat.

    Een stuk minder lastig gat.

    En hij zit dicht.

    Netjes afgewerkt.

    Toen was ik wel even klaar met lassen. :jerry

    Heb ik samen met alex even me aandrijf assen in elkaar gezet met nieuwe hoezen en nieuwe homokineten.

    Zijn assen met aan de bak zijn 2.0 homokineten en aan de wiel zijde 1.6 22 tanden homonkineten.

    1 nieuwe homokineet er op gezet.

    1 as klaar.

    Allebij klaar.

    Tot zover de corsa.

    Alex en Leroy zijn met de kadett bezig geweest.

    Hun hebben de intercooler en olie koeler opgehangen. En de bumper nog veder aangepast.

    Was heel veel pas en meet werk maar zit er nu echt super op allemaal top werk mannen. :thumb

    Ik mocht af en toe het las werk doen. De rest liet ik aan hun over. ;)

    Na veel pas en meet werk hing alles aan een buisje. en konden de rest van de steunen gemaakt worden.

    Mooie plek voor de olie koeler.

    Past precies.

    Dik neusje zo :thumb

    De laaste steuntjes er op gelast en paar stripjes om het front weer op te vangen.

    Gelijk balk door gelast.

    Alles netjes afgelast.

    Leroy heeft alles nog netjes behandeld. Ben alleen vergeten daar foto’s van te maken zal ik van de week even doen.

    Dat was hem weer. Van de week weer veder met de corsa en van het weekend weer met de kadett. Leuke update zal er weer komen.

    Groeten bas.

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903327

    @Noordpoolgsi wrote:

    @t sebbe gsi zie ff je pb over kadett carosserie :afro

    Sorry helemaal vergeten PM terug :thumb

    Groeten bas.

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903324

    Weer tijd voor een update :jerry

    We zijn dit weekend weer lekker bezig geweest.

    Leroy was zijn blok aan het uitbouwen uit de auto waar die nog in hing.

    Is allemaal gelukt ondanks ze geen brug hadden duurde wat langer maar ging goed allemaal :thumb :thumb

    Vandaag is Leroy de c20let bij ons wezen brengen en staat nu veilig naast de kadett :thumb

    Hier lag het blok nog in de auto waar die uit komt.

    Druk aan het uitbouwen :jerry

    Blokje naast de auto. Gelijk even oude kleppen deksel en dis kap er op zodat de andere netjes blijven.

    Bak moest er alleen nog even af dan kon die naar ons toe. Want Leroy heeft zijn eigen bak met sper :thumb

    Wij hebben zelf ook niet stil gezeten. Want wij zijn begonnen aan de circuit auto’s die mogen dit jaar weer rijden :jerry

    We zijn begonnen met de zwarte circuit corsa. Komt c20ne met lexmaul en spaghetti spuitstuk in te hangen. Die later wordt omgebouwd naar c20ne met turbo. En dan ook gelijk alles ga vervangen wat nodig is en blok helemaal opknappen.

    Aangezien dat me kadett c20ne station nog in schuur stond mocht die zijn motor afstaan. Omdat daar toch 16v in komt :jerry

    In 2 uurtjes even blok er uit getrokken.

    Waar is de motor :hmmz

    O daar is die :thumb

    Station naar de stalling gebracht want daar komen we toch voorlopig niet aan toe.

    Toen we terug waren gelijk de motor maar in de takel gehangen.

    Alex heeft de lexmaul en spaghetti spruitstuk er opgezet.

    Lexmaul :wub

    spaghetti spruitstuk :wub

    Compleet.

    Ik was onder tussen bezig om de m-tech baksteun aan te passen zodat er 3 bouten in de bak kunnen. En schakel mechanisme over gezet.

    Busje er op gelast en gelijk in de verf gezet.

    Steun op het blok gezet.

    Daarna het spaghetti spruitstuk aangepast dat die gelijk groepe a is :thumb

    Mooie flens er op gelast zodat ik van daar me uitlaat kan bouwen.

    Gelijk me lamba een nieuwe plek gegeven.

    In de ochtend zijn we naar de sloop geweest de volgende dingen te halen.
    -2 setjes vito achter veren.
    -2 brandstof tanken van een omega b
    -Een klein ruiten sproeier tankje van corsa a
    -En veel klein grut :thumb

    Morgen zwarte corsa keuren maar dat zal niet zoon probleem moeten zijn. aangezien die 20 km gereden heeft vorig jaar. :jerry

    Dat was hem weer.

    Morgen weer veder.

    Groeten bas.

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903322

    @Noordpoolgsi wrote:

    @t sebbegsi

    Heb je de carroserie nog van de kadett ?
    Zoek voor een kennis nog alleen een carros zolang die maar rollend is….. :agent

    Ik heb de kadett nog staan. en hij is rollend alleen zitten er geen veren meer onder.

    Mag voor leuk geld weg. Moet hem alleen wel nog even kaal trekken dan.

    Groeten bas.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 704)