Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
oke:) hhmzz dan lijken auto tunings bedrijfen mij het verstandigs
die 0,2 bar wat ik hoorde kwam van iemand die eigenlijk gespecializeerd was in bmw en vrij wijnig va opel weet
bij wie zou je dat kunne checken
kronenburg denk ik?
ik ga wel ff bij opel dealer langs een keertje kijken wat die dr van zecht
ik heb een rezerve onderblok die ik dr voor kan gaan opbouwen maja moet eerst maar eens onderzoekken wat dat kost zuigers en drijfstangen.
want als puntje bij paaltje komt ben ik ook maar een studentje:P
ja ik denk dat julie gelijk hebben beter nog ik weet het wel zeker maja is toch jammer
want ik wil idd betrouwbaar kunnen toeren
op marktplaats word er wel een m45 compesoor aangeboden.
ik heb al contact gehad met een tuningspecialis en die wist niet zo heel veel van opel motoren maar zij dat bij bmw motoren 1600 wel 200pk was te berijken maar dan moest er wel gebruikt gemaakt worden van een intercooler hij raden mij aan om te beginnen bij 0,2 bar en lanzaamproberen om dmv poelie te vranderen te stappen naar 0,3 bar als het goed gaat.
maj komt best wat bij kijken
compressor,andere riem, spanrol op riem, de uitgang van m45 pas maken op de opel moter, inlaat omleggen, andere injectoren? chippen?
maja het is wel verdomt interesant
meschien als ik met het nz onderblok aan de gang ga voor revisie en alle onderdelen heb liggen dat ik het niet kan laten om hem op 0,2 bar op de se te zette:P
maja is nu alleen maar dagdromen.
groeten en bedankt voor de informatie en advies! toppie!
gaaf ik heb net ff zitten googelen en je hoeft niet een olie leiding aan te leggen :) bij dat tiepe compressor
ook een viguur op marktplaats die zecht dat je uit een bmw 1600 van 102 naar 150pk kan gaan zonder wat aan te passen .. maja dat zullen wel sterkere motoren zijn of fabeltjes
owkee
ff om te orienteren waar zijn die dingen te krijgen gesmede zuigers sterkere drijfstangen?
en welke compressor raad je aan een van mercedes meeschien?
ik wil niet eigewijs zijn maar
als heel blijft met een gereviceerd onderblok (dat ben ik wel van plan) en dan met 0,4 of 0,5 bar rijden
ben ik blij het blok zit niet in een corsa maar in een kadett cabrio is dus ja een wagen om mee te toeren.
als ik echt iets super snels wil zou ik wel net als andere hier een corsa a gaan en met de tijd een 2 lieter inbouwen.
maja met ongeveer 45 % vermogens winst ben ik heel blij :P een gaaf geluid en meer rij comfort door het hogere koppel
of bedoel je met ff dat je het met 0,4 of 0,5 bar toch op den duur stuk rijd?
mocht ik er mee doorgaan word het idd een meer jaren plan.
maar er zijn 1600 se motoren die 170 pk hebben zoals die oude van botter die nu nltuning heeft.
volgens mij is daar niks interns aan vervangen.
ik begin het corsa wereldje en beetje te kennen wen weet dat niet iedereen alles even graag overal neerschrijft
zou daarom meschien willen u2uen wat er bij komt kijken bij een compressor opbouwen?
ik krijg namelijk het vermoede dat het wel kan. maar dat jij er met je seh erg veel werk van gemaakt heb
ik d8 als standaard drijfstangen 170 pk aan kunnen en standaard zuigers 0,5 bar moet dat wel te doen zijn d8 ik?
ik hoef er namelijk niet mee te sprinten of zo iets…
ik w8 het af
groeten sebas
ja maar ik hoopte zelf meschien op standaard geleverde zuigers want nieuwe die niet door opel zelf geleverd zijn zal wel wat kosten.
daarnaast als een 16se met 0,5 bar 45% winst krijgt? lijkt me veel maar goed.
is dat dan ook niet te realizeren met een compressor?
dat lijkt mij wat simpelerbeuteltje maken zodat de compressor dr goed voor staat nieuwe (speciale riem? ) en luchtinlaat omleggen en softwhare aanpassen.
maja ik zal er zeker we weer te makkelijk over denken :(
groeten sebas
iemand hier meschien meer info over staat meen ik niks over op corsanovatuning.nl?
gaaf topic ik zlef ben nu bijna klaar met het inbouwen van een e.16se
en wil me onderblok van de 1600 nz meschien gaan reviceren en klaar stomen voor wat leukers….
waarom wilt iedereen altijd turbo rijden.
van atmo moter naar compressor is volgens mij een iets simpelere stap..
je kan gewoon je uitlaat spruitstuk houden.. en als je niet te veel wilt ook de zuigers houden als ik het zo lees?
@ corsaboy jij hebt meen ik let zuigers gebruikt voor het rijde met een lage compressie..
zijn er ook 1600 zuigers in de run voor een lage compressie?
mvg sebas
geahahaa tis weer zov ver:P
hoe kom je dr bij ?
voor dr bij?
groetjes sebas
hey martijnenyvonne
leuk kadettje
julie wonen in omgeving groningen zie ik?
kom je (julie) wel eens op het sontplein in groningen op zaterdag avond?
groeten sebas
ps heb je meschien een duidelijkere foto van de velgen? lijken wel porsche stijl?
zal die van mezelf maar weer een posten na wat mods
zo was hij:


en zou is hij nu: na wat werk aan de voorkant.



en nog een ander dempertje met irmchers smokes voor achter.

let NIET op de velgen is m,n winter setje
achterbumper moet nog onder handen worden genomen:(
groeten sebas
gehahha je 193 km met standaard wielen..
heb zelf ook een opel kadett 1600 injectie maar die haalt ook rond de 193 wel met standaard wielen maar met lm wielen echt niet:P met moeite 180
en idd witte knippers en als het ff kan gsi bumpers
lelystad is vlak bij mijn oude woonplaats dronten!
gefeliciteerd met je aankoop
groeten sebas
gespot te groningen
op de woonboulevard schuin tegenover de mc donalds
een beige b kadett sedan zag er nog als nieuwe uit!
iemand van hier? of eventueel een bekende? van iemand?
gistere gespot voor te groningen
voor de leenbakker. een opel corsa a zwart en verlaagt met standaard 15″ sport velgen van opel weet alleen niet meer welkehij trok stevig weg en daarbij hoorde ik de schelle klanken van een 16v moter.
meschien iemand van hier?? of een bekende?
Origineel gepost door Ronaldo
05:30 uur. terugweg van Harderwijk…tussen ongeveer Putten en Nijkerk …..Kadett Gsi , kenteken eindigend op XJ, soortgelijke kleur a la Botter. wij reden in een 407 zo’n 240….en dat kadettje …….ongeveer 270 – 280 ???? en nam de afslag richting Bussum na een tijdje …weet niet of het iemand van hier is ….maar “doe de volgende keer je verlichting aan “!!!!turbo blok zo te horen?
klopt dat is hem ik wist dat ik hem ergens eerder op het forum had gezien maar dat is hem dus
zaterdag avond rond 22.00 uur wederom de mattig kadett cabrio gespot :D
tegenover de ikea meeting in groningen:D bij het tankstation
ik meen foto,s er van voorbij heb zien komen op het forum maar kan ze ff niet meer vinden.
ja idd leuk bakkie
staat er netjes bij
ik ben zelf helemaal gek van die velgen van jou!!!
ik zit daar zelf ook al eentijdje naar te kijken.
groeten
mooi ding die kadett wat voor een is het er gsi 16v?
wel aparte maskers voor de koplampen maar ik zelf zou toch gaan voor de beetje “standaard”doorgelaste moterkap!
aparte lucht uitlaat toruwens erg orgeneel zo heb ik eenkadett nog nie eerder gzien!
@ corsa_c20xe
leuke kadetjes allemaal ik vind wel dat je er een aparte style tuning op na houd:) maar waarom 1ste 2de kadett?
waarom zijn die weg gegaan. rot, verongelukt? of wou je wat anders?
@ dussel
nou dan hebben we elkaar mis gelopen:D
ik ga aanstaande zaterdag ook niet heb ook een feestje..
en mijn kadett is ook nie show waaridg. ze hebben me zijruit ingeslagen:S
zal je vast nog wel eens in real life tegen komen. ;)
groeten sebas
hey dussel strake c kadett coupe heb je daar joh
jij zit toch ook bij de opel freaks grunnen??
ik ben met ze mee geweest naar stickhousen waar niks was en toen naar cloppenburg gereden.
maar jij was dr toen nie.
kom je ook wel eens op het sontplein?
groeten sebas
iedereen hoor ik hier doen goede ervairngen..
maar niet elke auto heeft een octaan sensor en niet elke auto “merkt”het verschil tussen bijvoorbeel 91 oktaan als v power. of bp ultimate
erg gaafe foto sesie here
valt me op dat julie kadettjes super laag zijn
die van mij was eerst laag en zakte nog laager in elkaar (jamex veren)
ik werd schijtziek van het gehobbel en rij nu daarom weer standaard met
mijn dagenlijkse kadett
waar mee hebben julie verlaagt als ik vragen mag? en hobbelt het bij julie ook zo of hangt dat af van de manier van verlagen?
-
AuteurBerichten