Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
onderblok is wel hetzelfde maar d8 wel dat de zuigers enzo anders zijn dus lagere compressie als ik me niet vergis
heb nog een vraagje niels
spookt al een tijdje in mijn hoofd.
komt er op neer ik heb kadett cabrio 1600 op kenteken met c20ne dr in dat kost 55 euro mits goed omgebouwd. om dat op kenteken te krijgen. daar zijn we over uit..
maar het onderblok van een ne xe let schijnt hetzelfde te zijn..
je kan alles van een let op xe onderblok overbouwen zoals botter heeft gedaan.
kan je dat ook bij een ne doen??
en kom je dr dan mee weg?
ik denk dat het technisch wel mogenlijk is. maar de motercode van de ne zit op de kop daar valt dan denk ik de 16v cilinderkop overheen.
of niet?
mijn vraag kan je hetzelfde uithalen met een ne onderblok wat botter met een xe onderblok heeft gedaan?
origineel gepost door corsaboy
een 20seh past niet op een C20ne.
Als je de oude 20ne hebt met een 2 rijen comp. dan kun je ze wel wisselen.
de c20ne hebben namelijk een 3rijen comp.begrijp ik het goed als ik zeg dat de c20netjes van kadett daar wel seh comp op kan en
op de c20ne van astra niet? wat dat zijn de nieuwe?
klinkt logies ..
maar ik vraag me dan wel af van welke vectra a je de modem moet hebben!
want ik heb laats eens naar een vectra turbo en een vectra gt gekeken.
maar dr zit nog al een verschil in volgens mij
meen dat vectra turbo een andere bodem heeft als een gewone vectra
jep zijn rekbouten..
cih motoren van manta enz zitten geen rekbouten in.
mooie tieg vooral dat interieur!! hou ik wel van rij zelf ook met beige/creme leer in dett zie je ook nie al te vaak.
zelf heb ik best een lage pet op van civicjes maar een turbo???
heb je meschien een foto van de moterruimte???groeten sebas
Origineel gepost door bbg_gendt
gasklephuizen met een instelbaar motormanagment systeem.kost ook 1700 euro bij dibilas en das nog zonder instelbaar motermanagment maar met aribox en chip op maat
kan je in mijn ogen beter een let kopen die zijn dr al voor 1500 als je goed zoekt!
gaaf man echt uber z,n turbo blok!
23 november 2007 om 14:37 In reactie op: Wat voor een blok heb ik en wat kan er allemaal in #17368800er zijn ook gewoon astratjes geleverd met de motren die jij wilt.
ik zelf wou perse mijn cabrio houden omdat er amper roest op zit relatief hard is en goed in de lak staat en mooi beige leren interieur in zit
daarom van 1600 naar 2.0
maar als die van jou niet zo heel veel bizonder is dan zou ik gewoon voor de makkelijkste stap doen. een gsi kopen!
23 november 2007 om 13:40 In reactie op: Wat voor een blok heb ik en wat kan er allemaal in #17368798Origineel gepost door FoZ
nou zoals topic al zegt :)ik heb nu een astra station 1.8i CD uitvoering.
nu staan er al redelijk wat km’s op (260000) misschien wel meer.
nu ben ik al een beetje rond aan het kijken voor ander blokje en zat te denken aan een 2.0 gsi blok.
Is alles plug en play en waar moet ik aan denken en wat mag het ong. kosten?
En wat voor een motorcode heb ik nu en welke kan erin ? :D
domme vraag maar een cd… staat die d voor diesel????
of zit er een benziene moter in?
er past in princiepe alles in wat er in een astra (gsi) geleverd is
hangt er alleen van af wat je nu al hebt en dus nog moet gaan aanpassen?
als het een astra f 2 is na 1995 dan kan het volgens mij zijn dat er ook een(c18xe 16v in zit in dat geval kan het zijn dat je al een multipoint brandstof pomp hebt die voldoet bij een ombouw naar gsi moter.
zoal hier boven al staat als het een 18nz is i het een monopoint pomp (interne pomp) om deze te upgraden naar multipoint zijn 2 mogenlijkheden of een pomp van de eerste beste eco tech moter pakken (op de sloop bijvoorbeeld) en deze pas maken voor de interne brandstofpomp. of een pomp van een astra gsi!
of een complete tank plus pomp van een kadett gsi dit is een externe pomp
ik zelf heb een komplete kadett gsi gekocht die rot was voor 225 euro en heb toen alles overgezet. voordeel hiervan is je weet zeker dat je alles hebt en je kan de moter horen lopen.
als je alleen losse onderdelen wilt kopen moet je ff kijken!
ik denk dat je je huidige bak wel kan gebruiken! aangezien die ook op een big blok van opel zitvan de motersteunen ben ik niet zeker maar denk het wel! dat je daar ook de huidige van kan gebruiken
als je nog dingen zoals arico hebt of stuurbekrachteging moet je wel ff kijken of dat met multiriem gedaan is en of je nieuwe moter dat ook heeft.
je huidige assen kan je denk ik ook wel gebruiken
remmerij of je die moet aanpassen hangt dr van af wat dr nu in zit c18nz wel aanpassen c18xe zijn al betere remmen! meen ik.
correct me if i,m wrong!
groeten sebas
Origineel gepost door seh power
292 is nog wel te doen maar wordt al aardig bokkig.
sw hier van het forum rijdt met ik meende een 272 graden, das een hele leuke stok voor daily.schutbord, het is eigenlijk het stukje dekplaat voor je ruitenwissermotor enzo, dit maakt niks uit voor de stevigheid, zou er zowiezo een vorm uithalen en geen recht toe recht aan flex/knip werkstuk van maken.
snelle nokkenas ben je zo achter, klepdeksel eraf en kijken of er GM in staat, staat dat erin issie orgineel en bedoelen ze waarschijnlijk dat de seh nok standaard een iets andere duratie heeft, het nummer wat erop staat kunnen we hier wel natrekken om te kijken wat het echt is.
en tsja je blijft met die co/4gas meting zitten
groeten
sw rijd met 292 graden stok :)
M-tech verkoopt die 272 graden nokkenas. die dr ook zo in kan zonder aanpassing van klepstoters./klepveren enz.
ps ik hem meshien wel belang bij je irmscher inlaat!~
groeten sebas
maar het probleem wat ik zo vaak hoor is dat je niet van atmo naar geblazen moter kan keuren.. lijkt mij erg sterk…
dus je kan gewoon auto wegbrengen (kadett e) met de c20let er in en dan komt het goed indien goed ingebouwd enzow en je krijgt dan letterlijk c20let op kentekenpapieren.??
dat verhaal van de jurist kende ik al.. (student financial serveses managment) pa is verzekerings agent. die is ook niet blij met mijn 2.0 en 1600 op kenteken
en jij was nog wel verontwaardigd dat je elke jaar een nieuwe koppeling nodig hebt:P rara hoe kan dat:P
toch een beste voor een 8v:P
ja :P
freek je moet je dagenlijkse hok niet vertrappen daar heb je je 16v voor :D
ik meen 37 of hoger
jep erg vaak in princiepe bijna altijd
lijkt me leuk als je ook komt.
grtn sebas
ja ik weet inmiddels waar je bedoelt dat is de zijstraat van de verlengde hereweg de iddekingeweg als je die door rijdkomt je bij het overwinnings plein. daar rij ik sinds hij weer rijd idd bijna elke dag.
en daar spot jij mij elke dag??:o:o:o:o
woon je daar of werk je daar?
rij ik een beetje netjes?
kom je wel eens op het sontplein?
groeten sebastiaanOrigineel gepost door assie-16v
hee sebastiaan kan het kloppen dat ik jou elke dag spot op de overwinnigsplein
gr arnoud:)uhm domme vraag
waar is dat???
ik woon zelf in groningen! maar ben ong niet zo bekent
groeten








zo zoals te zien is zit een hoop werk aan voor dat die strak is maar hij heeft een half jaar stil gestaan na een moterswap naar 1600 gsi die niet wou ben blij dat ik nu kan rijden met c20ne en muziek in de auto.
groeten
Origineel gepost door cornel
Ik vond het eerst ook niks die uitlaat toen ik em kocht maar ik rijd er nu een tijdje in en ik begin die pijp toch wel te waarderen.Verder ga ik (nog) niet naar meetings.
En wat de motor betreft,Laat ik het zo zeggen waarom zou het er niet in horen
Als je alle forums leest dan moet je zoeken met een lampje naar auto’s waar wel de originele motoren in zitten.
Die motor is nou net wat em uniek maakt in mijn ogen.
Mocht ik ooit eens een andere Opel kopen dan zal ik zeker mijn best doen om er weer zo’n soort motor in te krijgen.
Ik ben niet zo dat een auto origineel moet zijn.
Je moet het alleen niet overdrijven.
Laten we nou wel wezen,Het is gewoon humor als je voor de stoplichten staat en dr staat een golfje gti naast je en je weet gewoon dat je sneller bent.
Ik heb dat 1 of 2 keer gedaan en het is gewoon lachen.
Ze snappen er niks van,zo’n ouwe bak
het is een strakke b kadett dat is al uniek!!!
een snelle moter dr in natuurlijk is dat gaaf
maar gsi cih motoren van een manta b zou ook kunnen.. maar goed is smaak.. het is een pracht bak en uniek ook
en nog niet naar meatings gaan.????
van een kadett e staan er altijd wel wat corsa b manta b astra f enz..
maar denk dat je op veel meatings 1 of 1 van de weinigen bent met een kadett b gewoon gaan hij verdient het om gezien te worden:D:D:D
ps woon je heel toevallig in omgeving groningen?
super gafe b kadett zie je niet veel meer
alleen vind ik de moter er niet in thuis horen.
cih moter met een groep pijp dr onder vind ik zelf veel mooier.
maar goed dat is persoonlijk
cornel
ga je wel eens naar meetings? zou hem wel eens willen bewonderen!groeten sebas
die zwart met rode heb ik in de flash zien staan:D:D:D
owkee :) we lezen het wel maar ik denk dat veel mensen met het mooie weer buiten zitten (met de laptop op de schoot aan het bier):P
mvaux heeft ook “kant en klare” turbo kitjes alleen zijn andere zuigers optioneel
Origineel gepost door Dirk
kronenburg kan je wel een eind op weg helpen, limpex in tilburg zou je ook kunnen proberen.wat drijfstangen betreft, de H profiel gesmede drijfstangen zullen wel volstaan.
wisselkoers van engelse ponden kun je op internet opzoeken ;)
je revereert neem ik aan naar de standaard drijfstangen?
hoeveel bar kunnen die aan als ik vragen mag? mocht ik voor het uiterste gaan?
en nog een vraagje die zuigers op de mvaux site zijn dat gesmede zuigers?? als ik er naar kijk krijg ik de indruk van niet??
ik heb al ff lopen zoeken
bij mvaux hebben ze het bijvoorbeeld over zuigers in elke compressie die je maar wenst voor £265
ik weet ff niet precies meer hoeveel euro dat is maar goed.
maar waar ik heen wil dr staat niks bij over drijfstangen.
zouden die dan wel vervangen moete worden vraag ik me af.
sebas.
-
AuteurBerichten