Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Sw16v reed in zijn oude c20ne ook met 16v injectoren.
En met de volgende setup voor zo ver ik weet
292 graden nokkenas
aangepaste stappenmoter
complete groep n uitlaat en groep n spagettie spruitstuk
open filter (moet wel bij corsa d8 ik)
en 3,5 bar benziene druken hij heeft ervaren dat hij ondanks de 3.5 bar benziene druk toch meer vermogen had met de 16v injectoren en ook die op 3,5 bar benziene druk
Nou vraag ik me af waar licht de grens?
Gaat het verhaal van sw alleen op vanwegen de extreme nokkenas?
Ik zelf wil gaan rijden met: (duurt nog ff stukje bij beetje)
-verhoogde compressie (kop beetje extra vlakken)
-open filter
-geen kat
-spagettie van 16v
-groep n rvs uitlaat (open systeem) 58mm d8 ik
-afgedopte karter ontluchting
-afgedopte gasklephuiswerwarming
-276 graden nokkenas
-40 mm tb`s (op orginele ecu aangepast door ddv) (dus met airbox)
-kanalen in de kop aanpassen op de 40 mm tb`s(hij is wel voor dagenlijks gebruik) dus wat kan ik het beste doen voor vermogen / en het beste doen zodat hij nog wel redelijk fatsoenlijk stationair loopt?
Of moet ik dit zelf dan gewoon proberen?
groeten
Poe knap staaltje werk heren!
Julie druven wel zeg met de flex riegelreus aan de slagAls ik vragen mag hoe gaan julie voorkomen dat de lasnaden niet gaan roesten? (omdat lasnaden vaak toch na verloop van tijd kunnen roesten)?
En hoe willen julie voorkomen dat het laswerk gaat werken wanneer de lak er overheen zit?
Vertinnen?/ polyplamuur toevallig?
groeten sebas
keep up the good work!
ps al wat bekent over de voorbumper? ik vond die er eerst onder zat ook wel wat hebben. :)
niet daarom was het ook zo slecht:cry
origineel gepost door Opel_Astr@
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
triest al voor de 2 de keer dat je iemand betaald om je tieg te verneuken ………………………..Deze opmerking vind ik een beetje vaag:hmmz doel je hierbij op mij:wtf of bedoel je de laatste persoon die er aan had gewerkt voor de schade en dat was nummer twee
voor zo ver ik weet doel ik niet op jou
voor zo ver ik weet zou hij eerst worden gebouwd in omgeving groningen deze had de moter amateuristisch ingebouwd en had het casco dusdanig toegetakelt dat er een compleet andere tigra gekocht moest worden!
nummer 2 heeft hem gebouwd zoals hij voor de schade was maar na de schade blijkt er plamuur op onbehandelde lak te zijngesmeerd en in plaats van gelast overal kit op is gesmeerd. (slecht plaat werk dus)
vandaar
dus nu julie dr voor de 3de keer zelf mee bezig zijn komt het zeker goed:P dus ik bedoelde daar niks mee richting jou!
owkee nee ze komen er niet uit alleen het rubber scheurt!
mochten ze er wel uit komen heb ik nog wel 2 andere liggen :) maar ik vroeg het me gewoon af :P
spuit er binnekort wel wat vet in houd het het wat langer volbedankt mensen!!!!
he dat had ik moeten weten ik heb van de week de karter ontluchting afgedopt en vandaag de gasklek verwarming
je hebt ff denken op de gasklep
1 ingang (warm koelwater) schuin aan de voorkant (wijst schuin naar beneden)
2 uitgang (warm koelwater) onder het gaskleppenhuis
3 ingang karter onltuchting aan de voorkantik heb het nou wel gedaan en ik denk dat ik het ook goed gedaan heb
maar je moet toch de aanvoer van het water afdoppen? en dan de ingang van het water en uitgang van het water gewoon open laten? daardoor zuigt hij toch geen false lucht aan?zowel merk ik het snel genoeg:P
karterontluchting heb ik wel afgedopt op het gaskleppenhuis en met z,n filtertje op de kleppendeksel :) dat zit goed dat weet ik zeker
iemand nog meer van dit soort weetjes?
triest al voor de 2 de keer dat je iemand betaald om je tieg te verneuken ik bewonder je doorzettings vermogen. de laatste die het deed was d8 ik niet een van de minste maja helaas:(
nu weet je zeker dat al het plaatwerk goed word gedaan!
succes met de reslyle
groeten sebas
ps hoe zit dat eigenlijk met het afhandelen van de schade? je bent zelf d8 ik toch jurist dan kan je dat zelf toch aanvechten?
ericjuh hier op het forum heeft z,n ding op zijn x20xev (van k&n d8 ik) maar is nu om aan het bouwen naar c20xe dus als je nog een nodig hebt?
de karter ontluchting en de gaskleppenhuis verwarming
voor de gaskleppenhuisverwarming heb je volgens mij ook een andere potje nodig voor het koelvloeistof je hebt ze met 2 en met 1 aansluiting je moet ze met 1 aansluiting aan de boven zijde hebben.
en de karter ontluchting kan je afdoppen op het gaskleppenhuis maar op de ontluchting zelf moet je een omweg maken, of met een slang in een flesje/potje of een soort miniatuur open filter er op.
zou zo ik het doen meschien mensen nog aanvulling hebben?
hey man had je topic nog helemaal niet gezien
duurt ff maar dan heb je zeker ook wat!!!!!
echt goed bezig!!!
nog een andere bumper en dat ding is al zo laag!!:P
by the way als de verzekerings maatschapij niet uitkeert?
je bent zelf toch jurist als ik me niet vergis vecht het aan zou ik zeggen?
DAMN dat ding is vorig jaar net helemaal onder handen genomen en ook niet door de minste!
niet te geloven dat je hem nu al weer zo onder hande neemt!!
corsaboy kan je hier ook het een en het ander over vertellen!
12 januari 2008 om 10:18 In reactie op: terug asco b gekocht , bekend hier ? NIEUWE PICS ! #17383500origineel gepost door ascona_b_2.2i
lol ..inderdaad , het moet vooruit gaan (of toch teminste dwars !) de rest is nie belangrijk …het word wel iets beestigs …
zodra ik eraan begin zal ik de fotos hier posten:thumbupdat dwars gaan hebben ik en een stel kamaraden gistere nog gedaan met een ascona b :P ook matzwart staat ze erg goed!!
ps gefeliciiteerd met je aankoop vind het erg leuke auto`s!
owkee gaaf ik vraag me alleen af of dat in de praktijk te brengen is omdat ik vermoet dat de 16v cilinderkop over de motercode van de c20ne valt :P
morgen word er door febiansan naar gekeken!
hartstikke badankt alvast voor alle tips!!! iedereen!!
groeten sebas
als er een lampje ging branden moet je je moter laten uitlezen!
als het goed is heeft hij een foutcode opgeslagen waar het in zit!!!
febiansan woont in groningen is een eindje verderop voor jou zo te zien want jij woont in zwolle?
groeten sebas
ff alles op een rijtje.
acu is 200% goed
massa is 200% goeddingen die we kunnen proberen:
andere dynamo/ andere diode maar bij de vorige dynamo was dit probleem er ook al 1
zoeken naar kabels zonder isolatie.
condensator dr uit maar die hebben we al eens los gehaald van de acu dus lijkt me sterk.ik zelf denk ook dat het uitmaakt hoe de verschillende plus kabels eventueel tegen elkaar aan zitten van de moter interieur en instalatie. heb dr zelf ook ees gedonder mee gehad.
en we hebben ook al die klem 30 zekering er uit gehad en toen liep hij alsnog leeg….:S
duss…. moeilijk moeilijk moeilijk..
origineel gepost door Febe
Dit topic hoort onder de kategorie ELECT. PROBLEMEN
Is al veel vaker aan de orde geweest…Dus opnieuw: Heb je al stroom gemeten?
(Gebruik een stroomtang op de akkukabel en verwijder netzolang zekeringen tot de tang 0 Ampére aangeeft)Groet, Febe.
dit hadden we al gedaan maar dan net op een andere manier met dat lampje dr tussen..
lampje ging pas uit wanneer we de zekering van klem 30 er uit trokken stond bij kl dus wij d8 eerst knipperlichten maar dat bleek niet zo te zijn.
hij lekt dus stroom via klem 30 wat alles op stroom binnen in de auto is dat kan dus van alles wezen.
we hebben paar maande geleden ook al complete instalatie dr uit gehaald.
condensator lag er nog wel in. maar we hadden de zekering er wel tussenuit gehaald van de plus kabel kan het dan alsnog?
de acu is het niet daar hebben we dr al een stuk of 10 van geprobeerd!
meschien de dynamo zit wel een aparte op van een diezel die meer bijlaad!
het aparte is soms staat hij 1 dag stil en is hij leeg,
en soms staat hij 4 dagen stil en is het starten lopen!
febiansan heb je dit sinds de moter ombouw of sinds het digidash? of zo maar in eens?
dynamo is goed laad 14, nogwat volt op de condensator
massa is 200% goed mede voor de zware instalatie!
allemaal nieuwe dikkere kabels en nieuwe ringen.wat is een diode brug??
klep 30 is alles van het interieus op aangesloten als ik me niet vergis. verwarming binne verlichting enzow.
zou je deze zin nog eens willen toelichten? :
accu lampje van je dash functioneert niet goed. defect of achterplaat is slecht.
of d+ kabel is blank en maakt sluiting.zit een goed digidash in voor zo ver ik weet wat bedoel je met de achterplaat is slecht?
hoe kan een = Kabel blank zijn en sluiting maken? wat bedoel je met blank?
van die bloemkool dr op ofzow?ps mooie trouwfoto!!! was dat ook de trouwauto??:kewlpics
om de pk,s van een xe te krijgen kan je beste hele blok pakken doet een kamaraad van mij ook compleet ombouwen van xev naar xe!
-
AuteurBerichten