Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
vandaag lekker met mijn cabrio met het kapje los terug kunnen scheuren van school naar huis:D
en oe wat klinkt die uitlaat lekker met het gas dr op:D
nee helemaal niks jij bouwt hem in d kadett in die volgens mij net als corsa geen aansluitingen daarvoor hebben daarom hou je die over en ze zuigen geen valse lucht aan dus hoeven ook niet afgedopt te worden.
gewoon zo laten :) heb idd je foto gejat :P

Hier kan je zien welke slangen je kan los trekken en moet afdoppen om je gaskleppenhuis te cleanen wat betreft de gaskleppenhuiswerwarming.
Op het gaskleppenhuis hoef je dus niks af te doppen deze slangen kan je er zo af halen hierdoor zuigt hij geen valse lucht aan!
De slang zelf, die onderop het gaskleppenhuis zit moet je wel afdoppen anders loopt zo al je koelvloeistof er uit.
Wat betreft de slang aan de zijkant:
Hiervoor kan je een koelvloeistofresvoir gebruiken van een e kadett (NIET GSI) omdat deze maar 1 aansluiting heeft.

Op de bovenstaande foto zie je dat er geen slang meer loopt voor het nokkenas huis dit is de slang die je weg werkt door middel van een normaal kadett e koelvloeisof resevoir.
En netuurlijk zit boven de slang van de gaskleppenhuis werwarming de slang van de carter ontluchting deze moet je afdoppen op het gaskleppenhuis zelf anders zuigthij valse lucht aan, en de karterontluchting zelf bijvoorbeeld met een filtertje zoals op bovenstaande foto is gedaan.
Ik hoop dat men dr wat mee kan.
Groeten Sebas
ik ben met mijn 1600 gsi ombouw in mijn cabrio ook gaan knippen in de kabelboom
uit eindelijk liep de moter niet goed en is er een c20ne moter in gekomen maar daarvoor hadden we wel de complete kabelboom van de auto moeten vervangen !!
ik zou echt niet in in de moterboom gaan knippen
het schijnt dat je er pinnetjes uit kan trekken in die weer in een andere orginele opel stekker kan drukken!
dit zou ik echt aanraden (hoewel ik zelf niet precies weet hoe dat moet)
als die van mij draait zie je ook niks lekken
maar als het regent zie je wel van die olie vlekken dr onder zitten (van benziene)
probeer dat eens na te kijken. en hij schijnt idd met standaard luchtfilterbox minder te zuipen.
nou die van mij is ook niet echt zuinig
1 op 12 op langere afstanden 1 op 8 als ik in de stad loop te roppen.
45 lieter rij ik meestal 400 a 500 km mee.
die van mij zuipt volgens mij ook wel meer als een gemiddelde 8v
dat komt 1 omdat de uitlaat lek is en daardoor te makkelijk z,n druk kwijt raakt en te veel in spuit
en 2 omdat er een open filter op zit
en hij lekt ook iets en ik vermoed dat dat benziene is :P
binnekort maar ff kijken
hoop dat je dr wat mee kan.
kweet niet met wat voor setup je rijd? inlaat uitlaat?
lijkt mij dat z,n open filter nog lang zo slecht nog niet is zolang je maar voor koude lucht toevoer zorgt
door middel van flexibele buis aanleggen(zoals orgineel word geleverd bij k&n kitjes of de orginele koude lucht aanzuig aanpassen op het filter tenslotte kan je ook nog z,n hitte schild over je uitlaat monteren (bij veel opels wel) enje kan je uitlaat inwikkelen met van die tape zodat ook daar ook niet al te veel warmte van af komt.
voor fullspeed las ik elders :P
origineel gepost door sw16v
oud en nieuw type gebruiken zelfde injectoren alleen de druk is hoger.liep jou astra boom standaard ook op 3 bar?
was het rendabel om met een powerboost valve te rijden?:D
als je aanbouw delen overzet avn de astra op het de kadett 8v moter moet je dan ook de injectie rail overzetten?
want ik meen dat bijna alle kadett motoren op 2.5 bar benziene druk werken en sommige astra`s standaard op 3.0 bar werken of merk je dit niet in het verschil van lopen van de moter is is het verschil nihil?
a ha zo heb ik er nooit tegen aan gekeken.
maar sommige 8v gsitjes (astra) die lopen standaard al op 3 bar 3.5 bar lijkt mij dan niet zo extreem.
of zie ik dit verkeerd?
160 echte pk,s is een erg mooi getal:P
maar zat te denken aan een 274 graden nokkenas (waarbij je de orginele stoters en veren kan gebruiken.
heb ook 40 mm tb`s van een moterfiets hier liggen als dat er goed werkend opkomt in combinatie met een goed bewerkte kop dan heb ik stille hoop dat getal te berijken:P maja we zullen zien niet te hoog van de daken af scheuwen.
maar hier n de stad rijd ook een calibra turbo met een chip van ddv en ik weet dat die als een tierelier loopt.
er rijd hier in de omgeving een calibra turbo rond met een chip van ddv
en die rijd als een tiet!
maar zou idd bij een 8v eerst ff de basic`s onder de knie krijgen.
optimale inlaat
optimale uitlaat
onnodige rotzooi afdoppen
274 graden nokkenas (ook nog leuk voor dagenlijks gebruik)
en dan lijkt het me verstandig wanneer je klaar bent om te chippen.voor dat je hem gaat chippen zou ik zoizo nog ff de moter ff een grote beurt geven als dat resent niet gebeurd is.
ben zelf nu ook bezig om de moter netjes te maken goed onderhoud ed en elke keer als ik iets doe merk ik op hoeveel het scheelt.
zorg dat je moter in top condietie is voor het chippen:P
als je zekerheid wilt dat ddv zijn werk goed doet zou ik gewoon voor het chippen bij hem op de rollebank gaan en wanneer hij dr mee klaar is kan je het verschil zien
lijkt mij dat de verbranding dan niet goed / schoon genoeg is.
belangrijk is dat de ontsteking vrijwel alles waar de vonk langs komt goed is, bobine , kabels,boegies, roter, roterverdeelkap.
als dit niet resent is vervangen kan het nooit kwaad anders kan je altijd nog de boel voor de gek houden door bijvoorbeeld voor de deur van de apk station je luchtfilter uit het luchtfilter huis te halen hierdoor zuigt hij meer schone lucht aan en word de verhouding van de co dus lager (of zorgen dat hij elkders op een andere manier vrij zijn lucht kan aanzuigen zonder weerstand.
en 100 graden vind ik wel wat veel doet de termostaat het nog wel? of de sensor die daar in zit?
groeten sebas
volgens mij is die van de olie aanvoor of afvoer ofzow.
En ja als je olie op je hete uitlaatspruitstuk krijgt gaat dat roken.
gewoon ff af laten koelen en nieuw rubbertje ophalen bij de opel dealer of automaterialen zaak.
is zelf simpel te vervangen lijkt me
ja ik twijfel zelf ook
mtech chip is 200 pleuro`s
en een ddv chip ook ddv is alleen op maat :P
alleen met zecht dat ene freddie caine stukken beter is maar ook stukken duurder:S
Kom op Eric
als Freek echt zeker is dat hij die stekker kan fixen..?
(Ik zelf zou gaan voor nieuwe kabelboom) maar als het echt werkt wat men hier zecht.
en Feep van het weekend niks te doen heeft?
naar Feep zijn garage! blok dr in en gaan met die banaan naar bohnhorst met die bak!!!!
eerlijk gezecht heb ik me daar nog niet in verdiept maar lees vaak dat de zuigerringen /krukas speling de boosdoener zijn. maar dat kan ook mijn indruk zijn maar mij persoonljik valt dat gewoon op als je al die topics leest van al die ecotech small blok motoren!
origineel gepost door 2000
origineel gepost door fastcoupe
De kop was zo goed ontwikkeld dat hij eigenlijk te krachtig was ter vergelijking met de “big block” c20xe, daarom heeft opel er een restrictieve inlaat opgezet.
de c20xe is ook door lotus ontwikkeld(als ik me niet vergis)
ontwikkeld? wat moet ik me hierbij voorstellen een costcast kop van een 2.0 16v c20xe is door costworth gemaakt? toch?
of zijn ze bijde ontwikkeld door lotus en is de costcast nogmaals onder handen genomen coor costworth hoe moet ik dit zien?????
schaap2k reed toch eerst ook met een 150 pk moterblok of zelf nog meer 160 pk ofzow.
dat is zeker haalbaar maar houd het onderblok het wel. die dingen gaan standaard al redelijk vaak kapot en die van schaap was ook stuk volgens mij dus verstevegingen in het onderblok lijken mij dan ook van groot belang!
origineel gepost door Koekie
origineel gepost door Ericjuh
euhmm… sinds wanneer is kitten een onderdeel van plaatwerk?:hmmz
volgens mij al jaren alleen is het wel de bedoeling om het eerst te lassen:Dalhoewel er worden tegenwoordig hele auto’s fabriek af aan elkaar gekit/gelijmt;)
ja dat bedoel ik ze hadden het moeten lassen en meschien afwerken met kit of met plamuur. maar niet zoals het gedaan was:P
bedankt voor de uitleg van het bewerken van de lasnaden moet wel goed komen zo te horen:P succes en uuh die
peugeot 206 lampen :wors ben benieuwd naar meer:kewlpics
wat raar van die negatiefe verhalen voorheen was iedereen altijd vol lof over ddv
meschien dat hij het zelf kan toelichten?
ik vind het maar wat raar want de chip`s van ddv zijn maatwerk meen ik
als het een echt parade paardje moet gaan worden moet het idd een 2de auto zijn en alleen van stal gaan als het mooi weer is voor bijvoorbeeld een treffen!
jammer dat je hem weg doet joh d8 dat je er een woeshhttsssss blok in ging bouwen!
word tijd dat je een dikke kadett gaat bouwen :P
nee daar is geen uitdraai van. en het gaat om een astra f gsi pomp dus die kan dat wel aan lijkt mij.
maar wat jij over vollast en deellast betreft de lamda verteld zecht mij helemaal niks ik weet dat z,n ding je uitstoot meet meer niet.
-
AuteurBerichten