Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
http://www.youtube.com/watch?v=hl1qIwAYviw&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik vergeet erbij te vertellen dat het geluid komt als je doortrekt vanaf zo’n 3000 toeren maar dan ook alleen als je pittig rijd ga je er rustig naar toe hoor je niets!
Thx
Koplampsproeiers gemonteerd en met de opcom geactiveerd ,

Ook een irmscher lip geplaatst

Ja ik zal eens een foto plaatsen
@OA-H wrote:
Tjek Simaan in de leden lijst. Ben er toevallig vandaag geweest.
Woont wel in oldenzaal.Thx ik ga hem contacten!
Regensensor geprobeerd maar het zou ook in de bcm moeten en daar kom ik niet in, opcom gedaan maar werkt niet ook interval werkt dan niet meer
Hoi Jraaf,
het heeft idd niet geholpen links slaat hij bij de minste beweging al af, heb je misschien nog een idee?
alvast bedankt
@scrub29 wrote:
Hoi,
ja dat weet ik, iemand hier zei dat ik de cim moest laten calibreren.
ik ga het meteen proberen thx
@jraaf wrote:
Kunt beter op de volgende manier je CIM calibreren.
Vec op contact zetten en starten. Dan je stuur in de middenstand (recht) zetten.
Vec uitschakelen en 10 minuten wachten.
Vec na 10 minuten weer op contact zetten maar niet starten.
Stuur helemaal naar links draaien tot aan de aanslag.
Stuur helemaal terug draaien en door draaien tot aan de aanslag rechts, dan stuur weer in de midden positie. Nu is je cim gecalibreert.Misschien een stomme opmerking van mij maar je bent op de hoogte van het feit dat de richtingaanwijzer 2 standen heeft? 1 keer tippen en hij gaat 3 keer blinken. Tip doordrukken en hij blijft continue knipperen. Dit schijn je ook er uit te kunnen programmeren. Wellicht is die functie bij jou een beetje gammel. Ik vraag mij namelijk af of het calibreren van de CIM wel iets met de richtingaanwijzers te maken heeft. De CIM heeft namelijk een ‘ gier’ sensor die er onder andere is voor het eventueel aanwezig zijn van AFL koplampen.De richtingaanwijzers zijn namelijk een half manuele functie. Niet dat ik er verstand van heb, blijf een leek :afro Maar het is zo maar een gedachte.
Groet jraaf.
Hoi,
ja dat weet ik, iemand hier zei dat ik de cim moest laten calibreren.
ik ga het meteen proberen thx
@jraaf wrote:
Kunt beter op de volgende manier je CIM calibreren.
Vec op contact zetten en starten. Dan je stuur in de middenstand (recht) zetten.
Vec uitschakelen en 10 minuten wachten.
Vec na 10 minuten weer op contact zetten maar niet starten.
Stuur helemaal naar links draaien tot aan de aanslag.
Stuur helemaal terug draaien en door draaien tot aan de aanslag rechts, dan stuur weer in de midden positie. Nu is je cim gecalibreert.Misschien een stomme opmerking van mij maar je bent op de hoogte van het feit dat de richtingaanwijzer 2 standen heeft? 1 keer tippen en hij gaat 3 keer blinken. Tip doordrukken en hij blijft continue knipperen. Dit schijn je ook er uit te kunnen programmeren. Wellicht is die functie bij jou een beetje gammel. Ik vraag mij namelijk af of het calibreren van de CIM wel iets met de richtingaanwijzers te maken heeft. De CIM heeft namelijk een ‘ gier’ sensor die er onder andere is voor het eventueel aanwezig zijn van AFL koplampen.De richtingaanwijzers zijn namelijk een half manuele functie. Niet dat ik er verstand van heb, blijf een leek :afro Maar het is zo maar een gedachte.
Groet jraaf.
Hoi er staat van 960 1 1060 2
kan het nu wel of niet?
@scrub29 wrote:
Oké ik zal morgen eens kijken als het weer licht is buiten [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH] bedankt alvast
Oké ik zal morgen eens kijken als het weer licht is buiten [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH] bedankt alvast
ik weet niet wat voor motor er in de signum lag maar het gaat om deze set veren,
Onderdeel nr.:
3403017
Prijs excl. BTW:
€ 324,97
Prijs incl. BTW:
€ 393,22
Omschrijving:
Verenset, (van 1065kg tot 1130kg)
Opmerking:
Voor auto’s met een toegelaten gewicht op de vooras van 1065 kg tot 1130 kg en op de achteras tot 1180 kg. Voor mj ’07 alleen geschikt tot nr. 71012522. Wegliggingsets kunnen enkel met een trekhaak gecombineerd worden indien de koppeling voldoende hoogte heeft. Gerekend vanaf het midden van de kogel bij maximaal toegestane belasting moet dit minstens 350mm zijn ten opzichte van het wegdek. Tot 30 mm lager, al naar gelang de uitrusting van de auto.
Geschikt voor:
| Signum tot mj ’06 || Signum vanaf mj ’06 |
Montage tijd min.:
120
Ikzelf heb een 2.0 dti
@sw_reijnders wrote:
ligt er ook aan wat voor motor er in ligt he :vertag
als je veren van een V6 op een z18xe gaat leggen, dan ben je naar alle boomtoppen aan het schijnen maar niet op de weg.
oke peter bedankt
Niemand??
@scrub29 wrote:
uhhhm zekeringenkast in het koffer en onder de motorkap.. iemand zei tegen mij dat deze set niet in mijn auto kkon en daarom niet zou werken zou dat kunnen? wat is UEC en BCM? thx
uhhhm zekeringenkast in het koffer en onder de motorkap.. iemand zei tegen mij dat deze set niet in mijn auto kkon en daarom niet zou werken zou dat kunnen? wat is UEC en BCM? thx
@albert83 wrote:
Die van mij staat nu te koop hier op de site op de marktplaats. Kijk maar eens.
Hoi Albert we gaan toch de vec laten repareren (dat wil zeggen een ruilmotor erin) greetz
Nog niet ik hou het in gedachte thx
@albert83 wrote:
@scrub, al voorzien van een Signum? Ik heb binnenkort een Signum 1.9 cdti te koop, full options, automaat etc. Is ook 150 pk en wil ook zeker vlot uit de plaats.
Als je belangstelling hebt, laat dan even weten.
thx voor jullie feedback
Hoi kimmie alvast bedankt,,
weet je oookk iets van een automaat af?
thx
@kimmiej666 wrote:
Uhhh Y30DT
– problemen met drukregelaars brandstofpomp
– Vliegwiel/koppeling erg belangrijk om in de gaten te houden
– lees ook bij diverse 3L rijders standaard storing in relais voor gloeibougies (kan geen kwaad, je krijgt hier ook geen melding van door in je tellerunit, pas bij uitlezen zie je hem staan, kan namelijk gewoon komen door slecht contact van stekker gloeibougie, maar ga je naar garage en vervangen zonder te kijken het relais, kost die ca € 200 meen ik gelezen te hebben hier)Verder belangrijk:
– om de 150.000 distri vervangen
– om de 150.000 wervelkleppen laten nakijken op speling en evt laten stellen.
– bij stand boven de 200.000 ff checken of koppeling/vliegwiel al eens vervangen zijn, gezien vliegwiel nogal “teer” is (vliegwiel testen, in de vrij houden, draaiende motor en dan gas geven rustig, als er dan iets ratelt is het je vliegwiel, geloof dat je dag zo moest checken en anders kan een ander dit corrigeren :-) )Goed schoon geblazen houden! Flink km maken en flink trekken als ie eenmaal warm is, anders slibt ie binnen no time dicht.
Verder, geweldige en heerlijke motoren :-)
Hier staat een topic van mij met titel interessant voor 3.0 rijders, maar dat gaat over al mij ellende, hoeft niet te zeggen dat het iedereen overkomt!, maar dan heb je een idee wat er allemaal aan kosten zijn, loop je tegen deze problemen aan.
Daardoor ook verstandig om de 150.000 a 200.000 de verstuivers tussendoor te reviseren, was een tip van wim-v6 die hij laatst tegen me zei, enkel de km verhouding niet, maar ik zou dat persoonlijk aanhouden.
@BlueAstraG wrote:
P0370 Referentie signaal “timing” onjuist
P0380 Gloeibougie, circuit “A”P0480 Koelluchtventilatoraansturing 1, onjuiste werking
P0481 Koelluchtventilatoraansturing 2, onjuiste werkingHeb je hier wat aan?
Ik hoop het ik zal eens gaan zoeken!
thx voor de info
@Gts32v6 wrote:
idd cim module.
Gr. Gts32v6
wat voor cim module zit er in een 2003 elegance? 2.0 dti
thx
@roodrunner wrote:
Is er iets van te voren los gehaald, of is dit probleem zomaar gekomen ???
Bij een vec. c wordt dit geregeld door de cim achter het stuur. (voor zover bij mij bekend is)
Wat je zou kunnen proberen is om de cim te laten calibreren bij de vod.Groeten,
Patrickhoi,
nee niets los geweest spontaan begonnen en het wordt steeds erger.
dus toch baar de vod?groeten Eugene
@zippy1983 wrote:
Hallo,
Sinds vanochtend knipperen twee ledlampjes bij mijn koplampen. Het gaat niet om de ringen zelf maar een liggende ledlampje (met 2 leds). Ik heb al even gezocht, kennelijk heeft het iets met de spanning te maken. Nu moet mijn auto deze maand gekeurd worden, is dit een probleem?
Alvast bedankt.Mark
Hoi Nee hoor doet die van mij al jaren en is altijd goed gekeurd,
groetjes,
scrub
-
AuteurBerichten