Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Weer even een update van de Manta.
Afgelopen weekend andere korte versnellingspook ingebouwd.

En verder gegaan met de motor ruimte en de carburateur laten reviseren
Morgen krijg ik hem terug en dan monteren.

Volgende project compleet RVS uitlaat systeem
Thanks voor de tips.
Zit een nieuwe tank onder de auto dus die is goed.
Vandaag de carburateur gedemonteerd en nieuwe pakkingen gehaald.
En een bedrijf gevonden die carburateurs schoonmaakt, krijg hem over 2 dagen terug.
Dan kijken of het weg is :thumbIs een 1.9s motor
Auto heb 20 jaar still gestaan voor de restauratie.
Groot onderhoud is 2 maanden terug gedaan, olie en filters zijn vervangen.Ja klokkenset idd.
Heb inmiddels alles los bij het dashboard, krijg alleen de lichtschakelaar er niet uit :hmmzVanmorgen de auto laten uitlezen voor de lekstroom.
Ze hebben het gevonden, alleen kunnen ze er niet bij.
Blijkt in het dashboard te zitten en deze moet er eerst uit.
Ergens zit de plus en min omgedraaid, dit is door de vorige eigenaar gedaan want dashboard is het enigste wat niet uit de auto is geweest.
Morgen mee aan de slag.Gisteren een geslaagde dag gehad in Maarssen en leuk om wat mensen van hier gesproken te hebben.
Nieuwe spiegels en pookhoes daar gekocht :thumb


Gisteren en vandaag met de Manta weten touren, rijd erg fijn :thumb
Hier nog even een foto van vanmiddag

Probleem gevonden had de rode aarde draad van de dynamo aan de massa van het het blok gezet inplaats van aan de startmotor :angel :vertag
Loopt perfect en netjes 14,4V nu.
Zaterdag touren met de Manta.Dynamo weergemonteerd en alle kabels door gemeten.
Alles is goed maar zodra ik de motor start geen weerstand blijft op 12,5 volt
Ook even de + los gemaakt als hij loopt en valt gelijk uit.
Dus dynamo werkt niet :???: maar na laten kijken en volgens hun was hij goed.Controle lampje werkt alleen als ik hem bij de stekker dynamo check.
Maar bij de dynamo zelf doet het lampje het niet in het dachboard.
Samen met dat hij geen genoeg volt gaf leek het mij dynamo stuk.Had eerst de accu gemeten zonder dat de motor draaide en was ook 12,5
Dus die was goed, daar na met draaiende motor maar bleef het zelfde.
Ik heb geen losse regelaar op mijn binnenscherm zitten.Vandaag de dynamo opgehaald maar bleek gewoon goed te zijn :shock:
Alle kabels ook doorgemeten en zijn ook goed.
Waarom geeft hij dan bij een meting op de accu maar 12,5 aan?? Dat moet toch minimaal 14 volt zijn?Ok Thanks voor de tip.
Heb de massa kabel gemonteerd en ook de problemen gevonden waarom hij niet wou starten.
Kwam er achter dat de startmotor geen goede massa maakte.
Dus opgeveild en toen starte hij weer.
Toen met draaiende motor en multimeter de dynamo getest en blijkt dat die dus niet werkt.
Nu weg gebracht om hem te reviseren en dan hopelijk goed :thumbMorgen weer verder met de Manta.
Ik heb vandaag nog is gekeken maar kan nergens de massa kabel van het blok naar de chassis vinden.
Waar zit die bij de Manta A normaal?Net de auto opgehaald hadden de accu opgeladen thuis.
Wou nog steeds niet starten maar verlichting deed het wel.
Dus aangeduwd en toen liep hij.
Maar tijdens het rijden ging hij stotteren en viel de verlichting uit.
Daar na de auto uit en kreeg hem ook met duwen niet meer aan.
Leek wel of hij in 1 keer leeg getrokken werd.
Zat zelf te denken aan slechte accu (wel pas een jaar oud en bijna niet gebruikt) en dat stotteren lijkt wel de bobine stuk is.
Iemand een idee wat het nog meer kan zijn?Vandaag de Manta 4cm verlaagd

Nog even een vraag.
Ging vandaag stuk touren, maar auto viel op een gegeven moment uit.
En wou niet meer starten.
Hadden hem aangeduwd, maar tijdens het rijden viel hij weer uit.
Wat zou dit kunnen zijn bobine stuk of zou het dynamo kunnen zijn?Thanks:) als ik de Knipperlichten aan deed gebeurde er niks dus kon van alles zijn.
Maar liep wel ver te zoeken terwijl het eigenlijk best simpel was :jerry
Weer wat geleerd :thumbVandaag is de Manta gekeurd en in 1 keer goed :thumb
Na een jaar er aan gewerkt te hebben eindelijk op de weg.
Hier nog even een voor en na foto.

Weekend de auto nog verlagen en dan is hij klaar :D :thumb
Ben er eindelijk uit :D
Ik had de mistlicht bedrading voor aan de knipperlichten aangesloten en de knipperlichten aan de mistlichten. :???:
Alles doet het nu en morgen naar de APK :thumbDat is wel mooi schema dank je, morgen even uitprinten :thumb
De draadboom na gekeken maar niks kunnen vinden.
Zwarte draden waren van de benzinetank meter en achterruit verwarming en zaten goed.
Alles weer terug geplaatst en aangesloten.
Ga overmorgen nog 1 keer alles checken en na meten, en anders maar nieuwe draden trekken voor de knipperlichten.Even een vraag heb de draadboom uit de auto gehaald.
Ben er achter gekomen dat ik die 2 zwarte draden in de draadboom misschien heb omgewisseld.
Wie weet waar de zwarte draden van zijn?
En welke is knipperlicht?
Misschien ergens waar ik een schema kan vindenJa alle zekeringen zijn heel.
Nootknipperlicht werkt ook niet, maar knipperlicht relais vervangen maar niks.
Vandaag een multimeter gekocht, weekend alles doormeten, hopelijk dan wel met resultaat.Wil ik hem vanmorgen naar de APK brengen start hij niet meer :shock:
Bij hun startaccu gehaald maar nog niks.
Toen accu weg gebracht en volgens garage overleden.
Dus gelijk naar het bedrijf gebracht waar ik hem gekocht had want nieuw gekocht en nog geen jaar oud.
Volgens hun alleen dag opladen moet hij het weer doen.
Dus morgen testen en nieuwe afspraak maken APK.
En ook wat meer tijd om de verlichting verder te checken.Thanks voor de tips.
Helaas vandaag al naar de keuring.
Hopen dat ze daar iets kunnen vinden daar.
Vanmiddag weet ik meer en anders nieuwe draadboom er in.
Iemand nog 1 liggen hier op het forum? -
AuteurBerichten