Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
het gasmechanisme zit bij die set. maar je moet even goed kijken want je kan bij krause de carb los kopen of de complete set!
op een standaard 1.2s mits in goede staat zou het 8 pk moeten opleveren.haha die is wel mega comisch :thumbup
ik heb ook zo’n set van krause op mijn 1.3 ohv.
je moet alleen iets verzinnen op je carterventilatie omdat die niet meer in de carburateur kan.
ik heb zelf een nippel op mijn kleppendeksel gelast en daar een slang op gemaakt die naar een flesje gaat als opvangbakjeen als je hem erop hebt zitten moet hij goed afgesteld worden !!!!
ja dat kan, de weber 40 dcoe moet je hebben. en dan een ander spruitstuk en gasmechanisme
is die wel waard denk ik, als je die foto van de onderkant bekijkt is hij net gerestaureerd. en goed ook :thumbup
ik zou hem anders graag willen hebben hoor :D
in rotterdam dat is wel echt wijs king:
komt een hoop publiek op af, ben er zelf ook al 2 keer geweest .zware van Nelle, met rizla rood king:
is het veertje van de vlotter niet stuk? die willen ook nog wel eens problemen geven.
ik ben met de blitz van mijn vader ook een tijdje zoet geweest met zo’n soort probleem. (35pdsi)als de vlotter niet goed zit kan hij raar gaan doen doordat hij of overstroomt of te weinig krijgt.
groetjes
idd, als je een beetje rondkijkt op internet kom je alleen maar 52mm uitlaten tegen voor de 1.2.
dat is groot zat. ik heb het zelf ook.en even op de reacties hiervoor: ik sluit me volledig aan bij Christian-tsx :thumbup
die van mij draaide op de bank ook 8500.
de krukas is idd 3 maal gelagerd. maar als je hem goed uitbalanceertd en je drijftsnagen ook uitweegt kan dat wel.met rijden trek ik hem ook wel eens door tot de 7000 king:
dat is ook wel een dik idee 2000 king:
ben ik wel benieuwd hoe hij de distributiekap dichtheeft gemaakt en een tandwiel erop.poorten bewerken scheelt ook veel idd king: er zit een aardige vernauwing in de kop.
als je de kop eraf hebt en je legt de inlaatpakking erop kan je er zo 1 mm rondom uitfrezen, en rond de klepzittingen kan je een hoop winnen. en de kleppen polijdten en opnieuw inslijpen.ik heb hier nog een 1.2s staan met bewrkte kop, maar dat merk je wel :jerry
35mm webers zijn er niet he ;) word een weber 40dcoe. zijn complete sets voor te koop, met spruitstuk en gasmechanisme.
kijk hier maar eens naar. ik heb van een 1.2 een 1.3 gemaakt. maar je hoeft natuurlijk geen hogere cilinder inhoud te bouwen.
viewtopic.php?f=44&t=147962@2000 wrote:
Mijn oudste zoon gaat volgend schooljaar naar het voortgezet onderwijs. De school die we hebben uitgekozen heeft 4 werkende motoren staan, allemaal opel :thumbup Dit maakte de keuze een stuk makkelijker :jerry
dat had ik ook op school :D 3 1.2 ohvtjes een een stel 1.6 injectie motoren.
ik mocht de ohvtjes altijd afstellen als iemand het niet voor elkaar kreeg hahavoor een beetje meer power uit een 1.2 hoef je geen turbo te bouwen hoor king:
1 deur kost € 700 als je ze al kan vinden ;)
ja die bedoelde ik :thumb thanks
als de originele bouten nog in het in en uitlaatspruitstuk zitten heb je een H-8 (dop)sleutel nodig. en verder een grote ratel 17 en een momentsleutel.
vergeet niet eerst de tuimelaars los te draaien en de stoterstangen te verwijderen voor dat je de kop eraf tilt!!!!
anders vallen je stoterstangen in je carter!!.mooizo, kan niet wachten op zaterdag :thumb
sorry voor de wat late reactie, heb hier een tijdje niet meer naar gekeken.
maar ik ga in oktober weer naar de bank. met de manta powertesting.dank je voor de gegevens jurgen. ik heb ze ook liggen maar die moest ik dan eerst even inscannen.
21 juni 2012 om 20:59 In reactie op: restauratie kadett c caravan 1.2s —>volvo 2.3 20v turbo #17625448dank je wel, doe mijn best :thumb
21 juni 2012 om 19:42 In reactie op: restauratie kadett c caravan 1.2s —>volvo 2.3 20v turbo #17625446ik zal jullie toch nog maar even verwenen met een update.
de linker astijl is zo goed als klaar, dus de neus kunen we voorlopig even met rust laten.
dan gaan we verder naar achteren he,
zoals hierboven te zien heb ik een frame in de deuropening gelast zodat de carrosserie niet kan vervormen als ik de dorpels en straks de vloer eruit slijp.
en het werk van vanavond.

voorkant is in superstaat, echt geen inwendige roest. mar achter wel. maar dat wist ik al.
greetz
manta b achteras is per kant 3cm breder.
-
AuteurBerichten