Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2010 om 17:50 In reactie op: deze keer gelukkig weer een kadett minder een rotrat #17710512
en ook nu weer alle aandacht voor een verneukte Kadett :thumbdown
recht er uit trekken.
het zit met pinnen van +/- 3 mm vast in plastich busjes.volgens mij zitten bij trommels en schijven voor de zelfde wielagers
29 juli 2010 om 18:33 In reactie op: Kadett-C Raam lekt in hoekjes. Wat is een oplossing? Kit? #17705228het kan ook zijn dat er oude harde kit zit tussen je rubbers.
wees slim en haal de ruit er uit.
rubber schoonmaken, evt vaseline en weer monteren.als je gaat kitten, kan je er op wachten dat hij over een paar jaar weer gaat lekken, met de nodige roestvorming als extratje.
de tank van een coupe is iets anders, de vulhals komt iets lager te zitten.
met een beetje trekken en duwen krijg je hem er wel in, allen gaat dan de tankdop er wat moeilijker op.
Bijnaam: irritatie schermen……
maar met veel extra werk, ( op C kadett) kan je ze redelijk netjes er op krijgen.
als de knobbel in het midden van een kadettC achteras dikker is, dan van een 1200, is het een 1600/2000 as.
om te zien welke het is moet je het deksel van de knobbel(klok) afhalen.
als je aan de tandwielen draai, zie je meestal een getal:getal.
als je die deling maak, krijg je 3,44 of 3,67 of 3,89. dat si de overbreningsverhouding van deze as.
een 1200 heeft meestal 4,11
hoe kleiner de uitkomst, hoe minder toeren je motor draait.de prijs: € 75 voor een goede achteras is al erg goedkoop, met tussenas is het een koopje!
gewoon doen, naar de RDW gaan.
als alles netjes is ingebouwd en je remmen zijn aangepast, is het vergelijkbaar als een APK keuring.
verledem jaar 2 X geweest, iX met een C kadett1200automaat omgebouwd tot 2200automaat en een keet met een sedan 1200, omgebouwd tot aero C 20 XE.allebij de keren zonder problemen door de keuring voor € 50,00 per auto
naar de sloop gaan en aantal slangen van de juiste dikte kopen.
dan bij de loodgieter een stuk koperen leiding van die dikte, dat hij in het rubber kan worden geschoven.
handje slnagenklemmen en prutsen maar..ik heb er koperen leiding voor gekocht, 8 mm
nee,
de achterbank van aero, sedan en coupe is gelijk
city heeft een aparte achterbank, station ookziet er zo wel gaaf uit die station, suxxes er mee!
ik heb iin een van mijn c kadettjes een manta stuurhuis gezet met kruikoppeling.
uiteindelijk een heel gepruts om het goed te krijgen.
de reden was om meet ruimte te krijgen voor de uitlaat van een c20xe motor.als ik ooit weer een c20xe ga inbouwen, neem ik gewoon een kadett stuur en flans ik de uitlaat wel aan 2 kanten om de stuurstang heen.
het probleem met akkulanpje kan ook zijn wat ik had.
de massa kabel tussen blok en motor was slecht, daardoor kon de akku niet goed opladen.
andere keer was de dikke rode draad tussen dynamo en de startmootor slecht. deze draad vervangen probleem was opgelost.
dus, met draaiende motor:
1. de spanning meten tussen de + en de massa van de dynamo.
2. de sapping meten tussen de + en – op de akku.de sanning moet bij bijde gelijk zijn. zoniet is er een van de draaden slecht.
benzine meter,
als je temperatuur meter wel goed aanwijst, kan het ook zijn dat de vlotter in je tank slecht is.daarom gaat er bij mij een 1600 radiator in, die komt dichter naar het front van de auto.
en schroefdraad solderen kost 10 tot 20 euri, de rest ligt op de plank….in mijn station wil ik ook van het voorjaar de vaste ventilator er uit halen.
daarvoor heb ik een e kadett1600 ventilator met sensor liggen en een 1600 c kadett radiator.
moet ik alleen een stuk schroefdraad onderin die radiator laten solderen en mijn radator oortjes verbouwen.het zou ook goed kunnen zijn dat de radiator veerstopt zit.
zeker met dit weer mag koelen geen probllem zijn.
u2u met mijn tel nummer
die sedan bij Pieper, hed ik ook al aardig gestript. Als ik me het goed herinner zit er geen hoofdremcilinder meer op.
maar als je in Apeldoorn ben, als ik thuis ben, kan je wel even uit onze voorraad passen of er een schroefdop remvloeisofpotje is, dat op je hoofd remcilinder past.
een goede hoofdremcilinder zou ik niet vervangen voor een sloper, daar heb ik al nare ervaring mee
xev heeft in iedergeval een ensor op de nokkenas, heeft een xe niet.
je moet voor zo ver ik weet ook je nokkenas overzetten,incl de onderdelen die de info van de sensor doorgeven aan je computerer zijn verschillende hoofdremcilinders voor een c kadett. zodoende zijn er ook verschillende remoilie potjes.
voor zo ver ik weet kan je ze niet onderling ruilen.je zal het op de beun manier moeten doen.
eerlijk egzegd, doe ik het hier ook eens in de 3 jaar met het hele rijtje auto’s( een paar uur werk dus)
29 november 2009 om 10:56 In reactie op: is het mogelijk om een gas tank in te bouwen bij een c kadet #17557186city 2.2 automaat LPG, 1:8 gemiddeld
zet er gelijk een goede brandstoffilter in, tussen je pomp en de carburateur.
je heb best wel kans dat er wat troep onderin je tank zweeft en als dat in je carburateur komt wordt je niet vrolijkdat is een nette C Bram!
-
AuteurBerichten