scheurneus

Aangemaakte reacties

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: help motorstoring kom er niet uit #18121339

    Ben er na lang uitzoeken uit het had niks met massa temaken
    Ik heb een 3 rijen ecu en die heeft een gasklep me kleine sensor
    En de 2 rijen ecu heeft de gasklep met de grote verstelbaar sensor
    Bij mij zat er een gasklep met grote sensor op nu ik deze verwisseld heb
    Is de storing weg een loopt hij supper :wors
    wil de mensen die mee hebben willen denken bedanken voor hun hulp :thumb
    Mvg niels

    In reactie op: help motorstoring kom er niet uit #18121336

    4.96 volt moet het zijn ipv 4 :D niet veel dus

    In reactie op: help motorstoring kom er niet uit #18121335

    Hoi
    Dan loopt hij van 5volt maar terug naar 4, of is het juist de bedoeling dat hij dan naar 0.1 tot 1.3volt zou moeten dat er op de stekker altijd 5v staat
    Mvg

    In reactie op: help motorstoring kom er niet uit #18121333

    Niemand die het weet ??
    Ik kom er echt niet uit de sensor moet goed zijn meet per direct 5volt op de steker van de gasklep sensor
    Moet toch een oplosing voor zijn :???:

    In reactie op: help motorstoring kom er niet uit #18121332

    Oke de sensor deugt dus niet moet ik hier een ander type voor hebben dan
    Heb er namelijk 3 die het zelfde doen :shock:
    En ik heb een 3rij ecu
    Alvast bedank
    Mvg niels

    In reactie op: help motorstoring kom er niet uit #18121330

    Ben net aan het meten geweest maar als ik de potmeter tussen 1 en 3 meet ik gelijk 5v met de gasklep dicht
    En als ik hem langzaam open doe het zelfde
    Ik meet met ontsteking uit 0, 5 0hm op klem 1 en massa
    Meet wel 5v met de ontsteking aan op klem 2 en massa
    Nu de lmm stekker 1 zit geen draad ?? Hoe kan dat op de stekker 4 zitten er wel 2 aan elkaar?
    Ik meet op stekker 2 en 4 meet ik 2volt bij stationair lopen van de motor zover hij dat doet
    Een inlaat temp sensor heb ik ook niet ? Heb ook geen stekkers over waar die eventueel op zou moeten weet van me astra dat die net na me lmm zat maar die had ook een echte lmm en niet zo grote lucht weger als ik nu heb
    Iemand nog een idee
    Mvg

    In reactie op: help motorstoring kom er niet uit #18121329

    Hier ben ik blij mee
    Ik ga nu effe een broodje eten en daarna ga ik gelijk aan de slag
    En zal het resultaat vanmidag melden
    Dank u
    Mvg

    In reactie op: help motorstoring kom er niet uit #18121325

    Stappen motor heb ik ook vervangen omdat ik hier ook een fout code op had in het begin
    De motor zit in een corsa b en hij is volledig gereviseerd door me zelf gedaan en deels laten doen natuurlijk :D
    Maar heb de motor niet horen lopen toen ik deze kocht
    Ik zou nu niet weten wat de spaning van de accu is nu
    En de sensor die ik verwiseld heb is de zelfde als die er opzat toen ik hem kocht
    Hoe kan ik er achter komen welke sensor er echt op hoord
    Tis nu een verstelbare :( ben nu al met al een half jaar bezig om deze motor goed tekrijgen
    Maar hij moet nu echt gaan rijden omdat ik hem nodig heb voor naar me nieuwe werk
    Ben er behorlijk ziek van en heb er achter af ook veel spijt van
    Hoop dat julie iets meer weten
    Mvg niels

    In reactie op: help motorstoring kom er niet uit #18121322

    Sorry had ik nog niet vermeld maar deze is nieuw
    Met veel pijn en moeite want kreeg steeds een niet verstelbare gasklep sensor
    En de nummer van de sensor komen over èèn met de oude die er opzat

    In reactie op: help motorstoring kom er niet uit #18121320

    Lucht weger gewisseld maar geen verschil motor gaat als ik daar de stekker van los trek nog slechter lopen
    Dus neem aan dat die dan zoiezo goed moet zijn
    Als ik de stappen motor los haal loopt hij wel rustig in toeren
    Maar ook deze heb ik met verschillende uit gewisseld zonder resultaat
    En als ik de ecu reset en alles stekkers er weer op heb zitten krijg ik code 21 tehoge spanging gasklep sensor
    Niemand een idee ???
    Uitlezen lukt ookal niet met tech 1 en 2 niet
    Ecu is ook al uitgewisseld zonder resultaat
    Begin me geduld aardig teverliezen
    En hoop er snel uit tekomen
    Mvg niels

    In reactie op: help motorstoring kom er niet uit #18121318

    Motor loop trouwes hoog in toeren 2000 om precies tezijn met weg rijden hok en schok hij nogal
    En als ik na de lucht weger valselucht creëer loop hijbineens 500 toeren en wil afslaan
    Hoop dat julie hier iets mee kunnen
    Mvg

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302353

    @Dr.Ed wrote:

    Hoe staat het er nu voor, scheurneus?

    *MODS* Graag weer sticky maken van dit topic :thumb …..

    Ben gister middag nog bezig geweest aan de corsa
    Maar de moet zakt aardig in me schoenen :hmmz
    Krijg hem nog niet gestart
    Ik heb 12v op de ecu en op de geschakelde + als ik het contackt aan zeten klikt het relair 1x
    Als ik de motor start klikt het relair voor de 2x
    En heb ik wel vonk maar nog steeds geen brandstof
    Maar nou komt het normaal als ik een + op de brandstofpomp zette dee die het gewoon en nu ook niet meer
    Als ik de pomp er uithaal en +- aansluit doet hij het goed
    Ben weer gaan meten en kom er achter dat als ik de motor starten wil ik geen 12v op de geschakelde+ krijg en ook niet op de constante+ van de ecu maar gaat van 11v naar 8v 6v tot niks de start motor draait wel en heb vonk
    Nu is de accu inmidels al overleden nieuwe accu gehaald zelfde verhaal
    Iemand nog een idee ik weet het niet meer en kan geen multimeter of draad meer zien :)

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302346

    Het oude blok was een x16xe
    Ik heb op de constante + 12v
    Op de geschakelde+ ook als ik het contakt aan zet
    Ik zal zo eerst de geschakelde + vanaf me motorruimte naar de ecu brengen en de zwarte draad van de motor boom er op aan zetten
    Maar waar moet dat zwarte draad van de motorboom onder de motorkap dan naar toe
    Zat een enkele steker aan als ik er 12v opzet gaan de injetoren lopen opdeze zat eerst me geschakelde +

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302344

    Bedankt voor de snelle reaktie
    Wat ik bedoel met de + is dat ik binnen in de corsa bij de ecu een dike rode draad op de corsa plug heb aan gesloten op de dike rode kabel van de motor kabelboom met daar nog eens een exstra kabel vanaf de + van de accu naar deze dike rode draaden dit heb ik me namelijk laten vertelen
    dit is blijkbaar niet goed ?
    De geschakelde + daar heb ik de stekker van gebruikt die ook aangegeven is op novatuning site
    En die schakeld ook goed met het contackt
    Moet deze nou onder de motorkap aangesloten worden of moet deze binnen in de auto naar de ecu gebracht worden gekke is dat het relair wel klikt hoor het graag mvg

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302342

    Ik kom uit utrecht
    Ik ben gister nog een dag bezig geweest ,startmotor doet het en de motor draaid eindelijk rond maar krijg geen brandstof en heb geen vonk
    Denk dat het toch of een constant+ of geschakelde + verhaal is
    ik heb onder de motorkap als het goed is een geschakelde + bij de dinamo stekker en die heb ik aangesloten op een losse zwarte stekker op de motor kabelboom vlak bij de ontsteking klop dit?
    Nou heb ik binnen in de auto bij de ecu alles kleur op kleur bde dike rode zit op de rode van de motor kabelboom met een exstra + van de accu is dit goed?
    Nu heb ik bij de ecu een zwarte draad over op de
    motorboom
    Waar moet deze naar toe want de zwarte draad zit niet op de corsa steker bij de ecu terwijl ze in de handleiding van mtech zeggen dat ie er zitten moet
    Ik ben teneinde raad en zou graag wilen rijden
    Is er iemand met de oplosing mvg niels

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302339

    Kijk dat wist ik dus niet dacht altijd dat de brandstofpomp een paar tellen mee draaide als je het contact aan zette
    maar ik heb binnen in de auto nog een zwart draad over van de motor boom die ik niet op de corsa boom kan vinden
    Iemand een idee waar die naar toe moet en nog een dunne rood blauwe kabel op de corsa boom over
    mvg

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302336

    Me beide startmotoren die ik heb doen het niet zitte echt vast
    Nieuwe is onderweg
    Maar krijg me brandstof pomp nog steeds niet aan de gang

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302332

    De corsa is van 1996.
    En na mij weten heb ik onder de motorkap 2 enkele zwarte draden aanelkaar verbonden als het goed is de geschakelde +
    Binnen in de auto bij de computer zit alles kleur op keur aangesloten
    Dan de dikke constante + van de corsaboom aangesloten op de dikke rode draad van de motorboom
    Of dit moet al fout zijn ?
    Het relar van de startmotor tikt wel en brandstof relar ook even
    Is het mogelijk de corsa zonder het contactslot telaten lopen.
    Ben al 2dagen aan het kloten zonder vooruitgang
    Kom er maar niet uit alvast bedank niels

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302329

    Nee hij geeft niks aan .
    Dag ook dat een c20ne computer geen sleutelcode had of heb ik dat mis. Hij doet echt niks
    Mvg niels

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302327

    Goede morgen allemaal,
    Ik heb een vraag ik ben bezig met een c20ne in een b corsa maarstart niet zowel de start motor draaid niet rond en de brandstof pomp draait niet
    kan het met de startonderbreker van de corsa temaken hebben kom er niet uit hoop dat iemand me helpen kan mvg niels

    In reactie op: deuren vectra b2 #17698060

    ik heb al een poging gedaan om ze in mijn kleur tevinden
    maar de kleur code die ik heb kan ik echt nergens vinden
    dat is blauw l34
    heeft iemand een site waar ik kan kijken om een vectra in de uk tevinden
    of een site waar ik ze nieuw kan krijgen ongespoten
    wil het graag snel verholpen hebben want het roest sneller dan gedacht
    mvg niels

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)