Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
:thumb
Verjaardagscadeautje!

met dank aan m`n meisje :wub
Bahbah



Ah vandaar!
morgen ga ik de kop demonteren dus dan zal de nokkenas er ook wel uitkomen.
kleppen etc. mogen ze bij het revisiebedrijf zelf demonteren.Een vriend van me werk bij een revisiebedrijf dus hij kan m voor leuk geld voor me meenemen :thumb
@ Pipo; ik ken de eigenaar van bovenstaande wielen.
als je wil kan ik vragen of ie ze nog heeft/gebruikt of wat ook? :)Vandaag weer eens een uurtje de tijd gehad!


kreeg vandaag de nokkenas er niet uit… (deze hoor je er toch gewoon uit te kunnen schuiven zeg maar?)
verder alleen nog de kop eraf, krukas eruit en dan weg ermee naar het oud ijz….. ehhh… Revisie!Lekker bezig man :thumb
Welke kleur wordt ie?Die is electrisch staat een paar pagina`s terug :afro
@kiyamizio wrote:
Is het klappen niet onverbrande benzine die.door de uitlaat.temperatuur ontbrand
Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Correct!
Weet iemand of het veel verschil zal maken als ik bij mijn kadett (2.4 injectie + groep N Simons (2 dempers)) de middendemper ertussen uit laat?
Nu plopt ie een beetje zo rond de 3000 rpm als het het gas loslaat, maar dat mag van mij wel wat enthousiaster :wub
Heb trouwens een 2.0 gietijzeren spruitstuk, met een spaghetti maakt ie zowieso meer herrie toch?Helemaal top, gefeliciteerd! :thumb
heb je ook nieuwe verdeler & verdelerkap gemonteerd?
anders zou ik dat nog even proberen :)Vandaag de drijfstanglagers eens bekeken en heb het probleem gevonden!



Zoals te zien op de foto`s zijn de lagerschalen van drijfstang 1 verschoven en daarna goed platgestampt.
de groeven in de kruktap zijn te voelen met mn nagel, dus wordt krukas laten slijpen & polijsten…
zal weer een duur grapje worden dit :(EDIT; iemand toevallig een knappe 2.4 krukas liggen? :)
nogmaals gefeliciteerd! :D

Motortje staat lekker uit te lekken, morgen verder met schoonmaken (werkt wel zo lekker) en demonteren.
Het idee is om enkel de carterpan te verwijderen om vervolgens de krukas en drijfstanglagers te beoordelen.
van daaruit zien we wel weer verder :):thumb :wors
Jawel, er wordt weer geknutseld aan de 2.4!
Ditmaal omdat er (paar weken geleden) een zware tik in de motor klinkt..Dus; Manta van m`n maat de garage uit, kadett erin en vandaag eindelijk de tijd gehad (na 3 weken!) om t blokje eruit te lepelen.
Dit ging helaas niet helemaal zonder slag of stoot, aangezien de uitlaat en de ophanging van de R25 bak niet helemaal meewerkte, maar hij is eruit!



Inmiddels is de bak en de koppeling eraf, nu nog even een dop zoeken voor de vliegwiel bouten en dan kan t blokje aan de steun gehangen worden.
Tot dusver ben ik nog blij, de uitlaat is nog 100% (mag ook wel, die is net een paar maanden oud) en de koppeling etc zien er nog ‘als nieuw’ uit.
Helaas zijn wel de rubberen versnellingsbaksteunen stukgescheurd, ik pakte ze alleen maar vast…. :wtfNu ga ik lekker douchen en languit op de bank, het was weer een lange dag prutsen aan mijn kadett :afro
Vanmorgen rond 8:00 op de A9 tussen alkmaar/ uitgeest.
goud-bruinige C kadett sedan met zwarte striping.
zag er tikje viezig uit :(Ik reed in de (vers gewassen! :afro ) rode A Manta :)
Dat is ook wel weer zo…
Succes ermee!Wat een dompert!
Die gasleidingen verwijderen zal toch niet zo`n probleem zijn?
en vraag bij rutte gewoon even een kentekentje, die heeft nog een aantal wagens staan met C20XE :):thumb :thumb :thumb
als ie nou ook nog een koppelingskabel had en de uitlaat zou aansluiten dan kon dat misschien ja! :jerry
Wat een herrie maakt dat ding joh, nog erger dan mijn dettje toen zonder dempers :P
nou schiet t wel lekker op :thumb
ik zal m snel wel langs horen scheuren hoop ik ;)ah, op die manier :P
m`n motorruim heeft een aantal bijwerkingen gehad en daardoor 2 extra kleuren van de spuitbus erbij gekregen, dus vandaar dat ik dit als een mooie kans zie om dat op te knappen king:
de poorten van de inlaatbuis laat ik (voorlopig) voor wat het is, hij heeft t zo prima gedaan :)Dat heeft misschien een (klein) effect op het motorvermogen, maar ik zie niet hoe dit relevant is bij het probleem dat ik beschrijf?
Morgen nog even wat kleine dingen losmaken en dan kan het hele spulletje eruit gehesen worden :)

gereedmaken om eruit te tillen.
Moet nog de koppelingskabel, + & – aansluitingen, versnellingsbaksteun, motorsteunen en de uitlaat losmaken en dan kan ie eruit :)Ook ga ik maar meteen de radiateur en andere ‘losse’ dingen als bobine etc eruit halen, kan ik het motorruim mooi eventjes ‘opknappen’ à la zwarte spuitbussen.
en dan maar hopen dat de 2.4 nog te redden is :|Dure auto`s pesten is altijd leuk ;) :thumb
zou wel shit zijn als de kop gescheurd is..
kan t niet je koppakking zijn? -
AuteurBerichten