Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vandaag even de kans gehad voor wash & wax beurtje king:


Ik kan een heel verhaal gaan typen over dat ze het eindelijk weer doet en dat ik er mega-blijd mee ben, maar ik houd `t lekker bij een fotootje van m`n wagentje op de brug bij mn nieuwe werkgever king:


Er is nog een hoop te doen, maar ze rijdt in ieder geval weer, en goed snel ook! :wub
het 2.4 systeem heeft een heleboel informatie nodig, waaronder Krukaspositie en uitlaatgas waarden.
een lambdasonde op de uitlaat aansluiten is geen probleem (en had ik trouwens al) maar de krukaspositiesensor leverde wel een probleem, doordat ik dan de krukaspoelie moest omwisselen en daarbij ook het distributiehuis aangezien de aansluiting voor een positie-sensor anders is.`t distributiehuis van mijn 2.4 had ook nog eens een flink ingesleten oliepomp dus al met al zou het veeeeel makkelijker en goedkoper zijn om een 2.0 injectiesysteem te monteren (geen positiesensor en lambdasensor)
Deze kwam vanmiddag even kijken terwijl ik aan het sleutelen was aan mn kadett.

2.0E met spaghetti en groep A uitlaat.
Zoooo,
het begint nu op te schieten zeg.
En ook eindelijk denk ik weer eens aan een update haha..Zoals eerder gezegd heb ik bij Ghanz een 2.2 opgehaald (beetje een gokje aangezien blokje al poosje stil stond op de bok, maargoed)
vervolgens aan het werk geslagen en als eerste `t vliegwiel van mn 2.4 erop gezet.
Dit ging niet zonder slag of stoot aangezien ik een vliegwiel heb voor een R25 bak en zodoende ook een andere krukas heb ik de 2.4
Uiteindelijk hebben we `t gat van de pas-bout een ietsje moeten laten opboren om het te laten passen en dan hebben we dit:

(vliegwiel is trouwens afgedraaid van 14500 gram naar 10300 gram (26,6% eraf) king: )Toen het blok goed en wel in de auto hing kwamen we er al snel achter dat het 2.4 injectie systeem niet ging werken op `t 2.2 blok, dus zodoende bij Ronald (mantaparts) een 2.0 systeem gehaald en na een xx aantal uren knoeien ziet het er nu zo uit:

Ik moet nu alleen nog een paar vacuumslangetjes aanpassen, een extra sensor op t thermostaathuis aansluiten en dan de ontsteking aansluiten.
dan rest alleen de vloeistoffen nakijken/bijvullen nog en hopelijk start ie dan in 1x!Bruut! :D
28 augustus 2012 om 12:00 In reactie op: Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht! #17663588Wat een gedoe met dat ding zeg!
Kom je naar siebengewald dan?
Als t ff meezit dan zie je daar je blokje terug, met mijn wagen eromheen geplakt! king:en ik heb alles bij elkaar slechts 12 uurtjes in de auto doorgebracht haha, valt wel mee toch voor een vliegwiel en een motorblok? ;)
Weer een beetje nieuws:
de 2.4 zou (ondanks beun- en inkoopprijzen) 2000,- + + gaan kosten in de revisie! :shock:
Dat gaat me op het moment helaas even veel te ver dus heb ik het anders aangepakt!Bij Ghanz ‘eventjes’ een 2.2 opgehaald :vertag king:
nu maar als de wiedeweerga in mn kadett bouwen, want vrijdag moet ie mee richting de duitse grens voor een meeting! :afro
Ik kom je karretje zaterdag wel even bewonderen, ben benieuwd! :thumb
Alsnog gestuurd! :sleeping
Da`s best gaan rene :thumb
waarmee haal je die was nou weg dan?Welk deel van stap 3 begrijp je niet?
De voorkant gaat vanzelf omlaag als huub besluit om de 2.0 uit mijn ascona erin te hangen :vertag :afro
is nu een 1.2In principe hoef je niet echt speciale verf te gebruiken voor je motorblok, die wordt toch maar 90/ 100 graden :)
Super nice man! :thumb
Ik zit zo een beetje rond te snuffelen voor een lichter vliegwiel en toen kwam ik dit tegen.
Is dit nu een origineel 2.4 vliegwiel die afgedraaid is?
en is 6,4 kg dan het maximaal haalbare of nog redelijk ‘veilig’ (i.v.m. eventueel uiteenspatten of wat ook)?@dreamix wrote:
Vliegwiel laten afdraaien is nu 6,4 kg

Daar zit een 2.0S in, staat vaak geparkeerd voor een pandje aan heining (vlak bij Heining Hobby-Hal)
staan daar achter t hek ook een paar B Manta`s en nog wat B Ascona`s :-)Afgezien van de lekkages, loopt ie nou eindelijk helemaal goed?
:thumbStel ik laat `t standaard vliegwiel afdraaien, wat is het maximale wat er dan af kan zeg maar?
er komt ook een snelle straat-nokkenas in de motor.Ja, maar bij wie kan ik zo`n lichter vliegwiel vinden dan? ;)
Daar ging het mij vooral om.Niemand?
Ondertussen een ‘nieuwe’ daily gescoord voor weinig, vriend wou er vanaf en zo kan ik mooi de opeltjes sparen :thumbup
Audi A4 1.6 uit 1995.
Loopt en rijdt perfect, schroefsetje, pu bussen voor, leuke lichtmetaaltjes..Heeft ook wel wat werk, maar gezien de aanschafprijs (*uch* €225,- *uch*) scheelt me dat echt helemaal niks haha.
http://i128.photobucket.com/albums/p175/Wawino/20120716_210703.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ziet er ernstig uit maar geen structurele schade, dus 2 nieuwe deuren van de sloop halen en dan istie weer knap!Verder nieuws over de 2.4;
Deze is zondag opgehaald en ik verwacht `m over +- 1 à 1,5 maand terug (dit omdat de ‘krukas-expert’ van `t revisie bedrijf juist deze week op vakantie is….)
blokje was in een jammerlijke staat helaas :(
behoorlijke stootrand in de cilinders, schraap-sporen op de lange kant van de zuigers, nokkenas heeft vlakke kantjes, alle lagerschalen hadden groeven en dan nog maar te zwijgen over de vervuiling overal.
maargoed, binnenkort een lekker fris blokje :wubIronX doet niets meer of minder dan de (losse)metaaldeeltjes die op je lak of bijv. je velgen liggen oplossen.
door de reactie krijg je de paarse/ rode kleur die je ziet.het haalt dus niet de ergste vervuiling weg, enkel metaaldeeltjes.
@ RISL, ik stuur je ff een PM`tje :)
@voederbiet wrote:
Net een metallic blauwe B2 met achterraam jaloezie bij Wester Wognum
Donkerblauw?
die zie ik nog wel eens in uitgeest staan. -
AuteurBerichten