Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
sander2.5v6
Deelnemer1.Brand er een rood lampje op de op-com kabel als je de op-com connector aansluit op de odb aansluiting van de auto? -> JAZEKER!
2. Heeft windows de op-com gevonden. -> ook dat, ik heb ook de op-com getest en dan geeft die de firmware aan etc.
3. Heb je de auto om contact staan? -> Ja, en ook motor draaiend gehadHeb een beetje gegoogled maar dan schijnt die kapot te zijn, denken jullie dat ook?
hier een link over dat hij waarschijnlijk kapot is http://www.vectra-sport.com/forum/showthread.php?t=74115sander2.5v6
DeelnemerHeb vandaag op-com binnen, alles goed geinstalleerd!
Wil die geen verbinding maken met de vectra b: ECU reageert niet….:o
Iemand een idee hoe je dat verholpen krijgt?sander2.5v6
Deelnemer[rquote=1913874&tid=117943&author=sw_reijnders]nare ervaringen niet . . . maar ik vind ze alleen een beetje suf :sleeping
als je zegt dat je xenon verlichting in wilt bouwen of dat je een NCDR1100 in wil bouwen. En hun eerste antwoord is DAT KAN NIET!!! ONMOGELIJK!!! VEEL TE VEEL WERK!!!
Maar zolang je alles volgens het Opel boekje doet is het goed, maar zodra je ervan af gaat wijken (dus centrale vergrendeling als omega programmeren in een vectra ;)) gaan ze mekkeren.
En ze vragen 20 euro per aanpassing voor de TECH2
dus als ze in 5 menu’s iets moeten veranderen om 1 functie uit te schakelen vragen ze 100 euro.[/rquote]
Ow echt, 100 euro zijn ze gek :|. Ik denk dat de garage hier (kennis) het nog wel gratis doet. Ik zal eens vragen of hij wel tech 2 heeft.
En als het dan werkt krijgt tie 30 euro, hij blij en ik blij:Dsander2.5v6
DeelnemerAhhh tech 2 mja dat is ook weer wat aan de prijzige kant om dat zelf aan te schaffen:o
Heb je nare ervaringen met opel in bergen?
Ik kom er ook nooit maar dat komt door de prijzen die ze daar vragen:angelsander2.5v6
DeelnemerHallo luitjes!!
Kennen jullie de truc al van elektrische ramen sluiten met cv?
Als je de cv instelt van een omega b i.p.v. vectra b laat je openstaande ramen mee dichtgaan als je de auto vergrendeld met afstandbediening!
Iemand al eens geprobeerd? En werkt het echt?
sander2.5v6
DeelnemerBedankt voor het aanbod:wors, maar ik heb er morgen al één!king:
sander2.5v6
Deelnemer[rquote=1913060&tid=117943&author=sw_reijnders]daar zou ik niet op rekenen ;)
beter gewoon een setje bestellen op ebay[/rquote]
Mja daar was ik al bang voor:angel
Iedere opelrijder blijft bij opel en doet dus niet zijn/haar op-com setje weg:(
Heel begrijpelijk!
Dan maar zoeken naar ebay koopje v/d maand!
Groetjes!sander2.5v6
DeelnemerIk heb besloten om ook een op-com setje aan te schaffen, is er nog iemand die een setje weg doet?
Groetjes,
Sandersander2.5v6
Deelnemer[rquote=1912619&tid=146285&author=wim-v6]onder de multiramklepjes, tussen de 2 cilinderkoppen in de koelwaterbrug.
Zitten 2 sensoren, 1 met 1 draadje, 1 met 2 draadjes (blauwe stekker), deze laatste preventief vervangen.
willem[/rquote]
Okej zal ik doen, en nog eventjes een vraagje!
Als er een injector lek zou zijn, dan zie je hem toch meteen druppelen als er bezine druk op zit?
Groetjes Sandersander2.5v6
Deelnemer[rquote=1912596&tid=146285&author=wim-v6]invetten, en voorzichtig terug monteren.
Plaats ook gelijk een nieuwe temperatuursensor, je kan er nu bij.
Willem[/rquote]
Hey Willem,
Waar zit die temperatuur sensor dan ongeveer, heb er niet op gelet!sander2.5v6
Deelnemer[rquote=1911791&tid=146224&author=svdk20]http://www.vectrateam.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=3160
u vraagt wij draaien[/rquote]
Bedankt voor je snelle reactie, ik zocht alleen een wat meer uitgebreide how2 over het demonteren van het inlaat gedeelte zoals welke slangetjes en boutjes allemaal losmoeten!Toch bedank voor je moeite!
sander2.5v6
DeelnemerHey ik had ook een x20xev alleen dan in een vectra b, deze koppeling was volledig hydraulisch en er zat dus geen kabel tussen om te stellen. De hydraulishe koppeling stelt zichzelf, wel kan Je vloeistof rot zijn of je (hulp)cilinders lek waardoor je slecht ontkoppelt!
Mischien dat je er wat aan hebt!
Groetjes, Sandersander2.5v6
Deelnemer[rquote=1910563&tid=145956&author=wim-v6]ik heb het zelfde gehad mijn mijn V6 (’96), bij mij was 1 injector lek, (Bleef gedeeltelijk / geheel open staan).
Willem[/rquote]
Okej, is dat op te lossen door de injector schoon te maken of is die kapot en moet ik alvast maar kijken voor nieuwe?
Groetjes
sander2.5v6
Deelnemer[rquote=1909032&tid=145956&author=Fearless]klinkt idd als een temperatuursensortje…
Mischien even checken met Opcom of tech 2?[/rquote]Hmm nog niet aan gedacht, ik zal het eventjes inzien!
sander2.5v6
Deelnemer[rquote=1909016&tid=145956&author=sw_reijnders]volgens mij moet ik eens goed in de buurt rondkijken ;)
Die flesjes injector reiniger kunnen in ieder geval geen kwaad en ik moet zeggen dat ik daar ook weinig van injectoren hoor bij een x25xe
wat wel een kwaaltje van die v6 is, zijn de bougiekabels/bobine.[/rquote]
Mja, de bobine is maandje geleden vervangen en de kabels werken en vonken allemaal prima.Ik had zelf gelezen dat er nog wel eens een injector lek wil zijn, dan blijft die door druppelen als je contact uitzet en verzuip je de motor een beetje.
Weet niet dat als ze lek zijn ze ook daadwerkelijk kapot zijn of gewoon gereinigd moeten worden?sander2.5v6
DeelnemerHey Maurice,
Ik heb zelf ook die vectra met X20XEV blok gehad, je moet idd ff het gasklephuis reinigen.
Maar valt de motor uit tijdens het intrappen van de koppeling? Zo ja dan moet je ook eventjes LFR schoonmaken! Die zorgt ervoor dat alles ook goed blijft draaien bij stationair.
Dat was mijn probleem toen!
Suc6 -
AuteurBerichten