Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
11 september 2011 om 12:31 In reactie op: Wim’s vectra V6 Update 19-05-2012: Demonteren Vectra #17453014
sander2.5v6
Deelnemer@wim-v6 wrote:
@ Henk042: Welke V6 heeft geen lekke voorpijp gehad….
deze is bij mij al vervangen door mijzelf.
ik heb een Imitatie voorpijp incl cat. voor een 240euro aangeschaft, en gemonteerd.
deze werkt prima..
@ IceFreak: Of ik nog plannen heb, Ja…..
de I500 BBS wielen moeten erop.
verders is het nog even aankijken wat er aan gebeurt.
moet zowiezo een plekkie bijwerken.
verders, zien we wel wat er komt.
ben zelf niet van het pimpen.
wat heb ik eraan gedaan:
– EGR afgedopt
– 16inch wielen
– irmscher demper
– remus middendempervervanger / simons middendemper
– Xenon verlichting
– mitlampen gaan mee aan bij inschakelen grootlicht en bij seinen
– mijn grootlicht kan om en om knipperen
– automatisch inschakelende verlichting bij starten motor (uitschakelbaar)
– achterverlichting aangepast (6x achterlicht 4x remlicht 2x mistachterlicht)
– 2cm verlaagd aan de voorzijde
– 308mm remmen aan de voorzijde (i500)
– spatlappen achter geplaatst (voor zaten er al op)en vast nog wel wat.
Willem
Goeiendag Willem,
Mag ik vragen hoe je het voor elkaar hebt gekregen om de verlichting aan te laten gaan bij het starten van de motor? Heb je ergens een relais tussen gezet?
Groetjes,
Sander4 september 2011 om 11:24 In reactie op: Vectra 2.5v6 nog steeds gepruttel uit uitlaat mt koude start #17914322sander2.5v6
DeelnemerHet heeft geholpen!!! Geen gepruttel meer en ook niet die iritante stofzuiger geluiden.
Bedankt Willem en Pastra. :wors3 september 2011 om 20:10 In reactie op: Vectra 2.5v6 nog steeds gepruttel uit uitlaat mt koude start #17914321sander2.5v6
DeelnemerIk heb op het forum gezocht naar secundaire luchtpomp, en heb een topic gevonden met een antwoord van jouw Willem. Dus nu heb ik de stekker losgetrokken en de verticale vacuümklep afgedopt!
Morgen ochtend eventjes luisteren of het geholpen heeft!sander2.5v6
DeelnemerMisschien lekke uitlaat?
Als je uitlaat lek is bij je spruitstuk kan dat wel als getik klinken.Je kan eventjes kijken of je uitlaat lucht dicht is door je eindpijp eventjes af te dekken tijdens koude start, als je motor dan gaat stotteren en wellicht uitvalt dan is het je uitlaat in ieder geval niet.
sander2.5v6
DeelnemerJe ken ook je infodisplay makkelijk zelf repareren hey, want jullie hebben dan last van dode pixels neem ik aan?
Op de site van opeltje: http://members.home.nl/opeltje/ kan je onder het kopje zelf doen vinden hoe je het infodisplay kan repareren.
Heb ik zelf ook gedaan bij me vorige vectra b1, werkte perfect!
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben…Groetjes,
Sandersander2.5v6
DeelnemerSeth, het is ook zwart met een blauw streepje hey!
sander2.5v6
DeelnemerDat is potjandorie een mooie zonneband! :thumb
sander2.5v6
Deelnemer@Ramoniac wrote:
Wat een bak sander! Jeetje! Echt suupermooi.
Ik vol trots mijn vectra posten hier.. Haha! Hier kan ik niet tegenop.
Ik heb de vectra 2.0 16v uit 1996. Hoe is de V6 versie? Zuipt dat nou veel meer dan bijvoorbeeld de 2.0?@ sw_rijnders: In Zuid-Holland, Dordrecht om precies te zijn.
Ik heb zelf ook een 2.0 16v gehad uit 97, die reed met moeite 1:10. Deze 2.5v6 rijdt bij mij 1 op 9. 2 liter was bijzonder pittig! En de v6 rijdt eigenlijk wat rustiger, lekker veel koppel, gas ondering en hij komt op gang. Mooi geluidje komt er ook wel uit.
31 augustus 2011 om 20:24 In reactie op: Iemand met tech 2 gezocht in buurt van Z-Whoek N-Brabant #17912626sander2.5v6
Deelnemer@johanhummer9 wrote:
@sander2.5v6 wrote:
1 keer drukken, dan sluiten ze helemaal. dan krijgen de raammechanismes een signaal door dat alles op slot zit en dan gaan zei mee.
In de raammechanismes zelf zit een stop systeem die alles uitschakeld dus ze zullen niet constant kracht op het raam zetten om dicht te gaan.oke zou dit ook op een corsa c mogelijk zijn?
Ik weet het eerlijk gezegd niet, dan zou je de bedradingschema van de vectra b naast die van de Corsa moeten leggen en de desbetreffende draden op moeten zoeken van de corsa. Ik weet bijna zeker dat die draden niet dezelfde kleuren zullen hebben als bij de vectra. Ook weet ik niet of dat er een beveiliging zit bij de electrische ramen van de corsa, als dit wel zo is kan het waarschijnlijk wel. In jouw geval zou ik zeker een zekering ertussen zetten!
31 augustus 2011 om 11:46 In reactie op: Iemand met tech 2 gezocht in buurt van Z-Whoek N-Brabant #17912624sander2.5v6
DeelnemerIk heb inmiddels antwoord gehad van Autoteam Roosendaal m.b.t. tech 2 progammeren.
Dit is wat er in de e-mail stond:Goedemorgen,
Het kan inderdaad en we willen het wel doen, tenzij er een electr schuifdak inzit.Reden hiervoor is dat er geen kenlbeveiliging op het schuifdak zit en er hierdoor ongelukken kunnen ontstaan ! Indien dat niet het geval is, duurt het ongeveer 0,5 uur en je betaalt hiervoor de werktijd hetgeen, inclusief BTW zal zijn: € 47,50 Graag wel even vantevoren afspreken.Bedankt voor de terugkoppeling !
Met vriendelijke groet,
Dus het kan wel maar dan kost het je ongeveer 50 euro om het met tech 2 te laten progammeren!
:thumbsander2.5v6
DeelnemerBeste Seth,
Voor optie 1 hoef je alleen zwart-blauw te verbinden met bruin zwart!
Dit kan doormiddel van een ander draadje te linken tussen die twee.
Dat is de Safe-lock variant en dan sluiten de ramen door 2x op slot te drukken.Hoop dat je er wat aan hebt,
Succes :thumb30 augustus 2011 om 19:57 In reactie op: Iemand met tech 2 gezocht in buurt van Z-Whoek N-Brabant #17912623sander2.5v6
Deelnemer1 keer drukken, dan sluiten ze helemaal. dan krijgen de raammechanismes een signaal door dat alles op slot zit en dan gaan zei mee.
In de raammechanismes zelf zit een stop systeem die alles uitschakeld dus ze zullen niet constant kracht op het raam zetten om dicht te gaan.30 augustus 2011 om 19:39 In reactie op: Iemand met tech 2 gezocht in buurt van Z-Whoek N-Brabant #17912621sander2.5v6
DeelnemerNope, gaat prima! Alles uitgetest ook.
Het zit er nu een paar uur op en niks brand ook, die van de cv is ook maar 0,4V ofzow en andersom heeft het geen effect. Denk dat de CV negatief gestuurd is en als er dan 12 volt op komt te staan is er niks aan de hand. Maar kan best zijn dat het bij een ander type opel wel een probleem geeft!En als je het niet vertrouwt, dan zet je er toch eventjes een 5A zekeringetje tussen! Dan gaat er zeker niks branden :angel
sander2.5v6
DeelnemerAhh okej, kijk daar wist ik dus weer niks van! Kort gezegd past alleen v6 kap op een v6 kap :hmmz Okej :D
30 augustus 2011 om 17:54 In reactie op: Iemand met tech 2 gezocht in buurt van Z-Whoek N-Brabant #17912619sander2.5v6
DeelnemerIk heb zojuist een how-2 geschreven over het laten sluiten van ramen met vergrendelen in de vectra sectie! Werkt perfect en dat door maar 2 draadjes met elkaar te verbinden!
Deze topic is wat mij betreft klaar :D
sander2.5v6
DeelnemerHey mensen,
deze link eerder in dit topic vermeld:
http://www.viperone.webspace.virginmedia.com/HOW2_WEB/how2.htm heb ik uitgeprobeerd en er zijn dus 2 manieren hoe je dit kan doen.
Ik heb er zojuist een how-2 over geschreven in de how-2 sectie van vectra, hij staat er op de laatste pagina.Het werkt in ieder geval perfect, ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
Groetjes,
Sandersander2.5v6
DeelnemerHOW-TO Ramen laten sluiten tijdens vergrendelen van een Vectra B
Dit kan op 2 manieren
Door Safelock bedrading op Ramen bedrading aansluiten, door 2 keer op vergrendelen te drukken op je sleutel gaan de ramen dicht. Let wel op dat de functie, houd raam schakelaar even ingedrukt en raam sluit of opent helemaal, weg is op deze methode!! Best lastig als je er gewend aan bent…Of
Door CV bedrading op ramen bedrading aansluiten, sluit de auto dmv sleutelgat of sleutel op afstand en de ramen sluiten mooi. Op deze manier sluiten de ramen ook als je de auto van binnen uit op slot doet!!
Ik persoonlijk zou dus voor deze 2e optie gaan, als je je auto van binnenuit op slot wilt doen betekent dat je jezelf niet veilig voelt en dus mogen de ramen dan ook wel dicht!!1 – Verwijder je vloer mat (bestuurder) en demonteer het plastieke kapje bij je linkervoet

2 – Nu zie je deze bedrading massa

3 – Methode 1 (beter niet dus) moet je de Zwart-blauwe draad (Safe-lock) verbinden met de Bruin-Zwarte draad (Ramen)
Methode 2(deze is beter dus) moet je de Bruin-rode draad (CV) verbinden met de Bruin-zwarte draad (Ramen).
Hier zie je een plaatje met locaties van de 3 vershillende de draden let erop dat je er dus maar 2 nodig hebt en diegene die je moet hebben ligt aan de methode die je wilt!

Verbind de draden door een kabeltje met speciale klipjes (te vinden bij elke automaterialen zaak) tussen de 2 draden (zie methode 1 of 2)te monteren. En als je het niet helemaal vertrouwt, dan kan je er ook nog een 5A zekeringetje tussen zetten!! Dan brand er zeker niks door..
Dit is de kabel van safelock die je dus beter niet kan heebbeen met zo’n klipje:

Kabel die je beter wel kan gebruiken van CV:

En de kabel die je altijd nodig hebt van de ramen (let maar eventjes niet op het gewikkelde koperen draadje eromheen, dit was om te testen):

Als je dit doet dan komt het wel goed!
Bij mij werkt het als een zonnetje in ieder geval.Ik hoor het wel als er nog vragen zijn :thumb king:
Groetjes,
Sandersander2.5v6
DeelnemerMja op ebay staan er geen voor zover ik gezocht heb dan! helaas :(
sander2.5v6
DeelnemerMja Bas, ik zal eens op de meeting kalender kijken. Ik moet wel zeggen dat ik het bijzonder druk heb met school en werk etc. Maar als er binnenkort een keer eentje in de buurt is wil ik wel eventjes kijken! king:
sander2.5v6
DeelnemerMijn vectra 2.5 v6 uit 2000
De sleutels (anders krijg je hem niet open!):

De zijkant, zo zie je de Tenzo R velgen mooi!:

Nog een keer de zijkant, zo zie je de Irmscher achterlip spoiler beter.:

De xenonkoplampen met blauwe led:

Mistlampen gaan mee met grootlicht conversie:

Xenon 8000k (heb nog de originele xenon 5000k philips 85123 liggen):

Witte kenteken verlichting:

Hier zie je het nieuwe zijknipperlicht met het sport tekentje ernaast:

De nieuwe remschijven voor (geperforeerd en rood gespoten remklauwen):

Achter ook rode remklauw:

De flatblade ruitenwissers:

Achterkant:

parkeersensoren:

Subwoofer:

Nieuwe radio van kenwood (ja de knoppen op het stuur doen het nog!) je kan er ook films en foto’s op bekijken:

Ipod/iphone aansluiting:

USB aansluiting:

De toetsenverlichting van de radio is in 256000 kleuren in te stellen, ik heb gekozen voor de gele verlichting die de gehele auto matcht.

Origineel was de knoppenomlijsting zilver maar er zaten wat krasjes op en ik vond de kleur niet zo mooi, dus heb ik het maar glanzend zwart gespoten:

Het inerteieur:


De motor!

Pipercross luchtfilter inside:

Dat was hem zo wel, als jullie vragen hebben dan hoort ik het wel :thumb
29 augustus 2011 om 20:58 In reactie op: Iemand met tech 2 gezocht in buurt van Z-Whoek N-Brabant #17912618sander2.5v6
DeelnemerIk heb net nog een mailtje naar vod Roosendaal gestuurd, misschien dat die er wel wat mee kunnen. We zullen het van de week nog wel horen hoop ik. :hmmz
sander2.5v6
DeelnemerHmm mja, ik heb nu windows 7 ultimate maar windows 7 starter schijnt een lichtere versie te zijn en ik vroeg me af of op-com daar wel op kon draaien.
Gelukkig draait op-com bij rdh goed dus dan weten we ook weer dat windows 7 starter goed is voor op-com! :Psander2.5v6
DeelnemerHallo opellaars!
Ik zit te denken om een netbook(mini laptop) aan te schaffen.
Is er iemand die ervaring heeft met windows 7 starter met daarop op-com geinstalleerd? Gaat dat toch wel?Groetjs Sander
sander2.5v6
DeelnemerDriver is wel goed geinstalleerd ja, maar dat kunnen we idd wel eens doen ja. Dan weet ik zeker dat die op-com van mij kapot is ja of nee!:hmmz
sander2.5v6
DeelnemerEr staat fw1.39 op. Ik heb het met de bijgeleverde software geprobeerd en nog met een gedownloade versie van 2010. Mijn conclusie: op-com defect, heb al contact opgenomen met de leverancier en mag hem terugsturen en dan kijken hun verder.
Toch jammer, had me er zo op verheugd om allerlei fun facts te vinden in de software van mijn auto! :( -
AuteurBerichten