Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
sander2.5v6
DeelnemerHeb je misschien niet het gasklephuis gezien die ze schoonmaakte?
2 december 2012 om 15:48 In reactie op: Radio mute als pdc inschakeld, ik heb de oplossing (denk ik) #18080905sander2.5v6
DeelnemerBeetje jammer :( , mute was positief geschakeld bij me kenwood radio. Gewoon kwestie van draadje trekken van achteruitrijdverlichting naar mute kabel en klaar is Sander.
Maar hij werkt nu!!!sander2.5v6
DeelnemerJa simpel klusje, houd er wel rekening mee dat er wat benzine uit komt!
sander2.5v6
DeelnemerDat zijn weer mooie waardes Willem!
Zou met tunen de standaard dipjes van een vectra b x25xe er ook uit te halen zijn?sander2.5v6
DeelnemerHeb er gelukkig nooit last van gehad, heb twee vectra b’s nu en winterbanden gaan er probleem loos op.
Ik maak wel altijd de bouten schoon en geef ze dan een beetje vet, zo gaan ze er soepel in en uit. En niet te vast, gewoon handvast met de kruissleutel zeg maar.sander2.5v6
DeelnemerHmm, dan kan lambda sonde kapot zijn.
Als je geen motormanagement lampje hebt zien branden denk ik dat er geen foutcodes in staan maar wie weet.
Met opcom kan je wel waardes van lambda sonde uitlezen, misschien is naar de garage gaan niet zo’n slecht idee of iemand van het forum met een opcom?28 november 2012 om 11:43 In reactie op: Aftappunt stuurbekrachtigingvloeistof locatie? Vectra b v6 #18078522sander2.5v6
DeelnemerVerdorrie, dat ik daar niet aan gedacht heb!
Ben net bezig geweest, heb slang losgehaald bij reservoir en alles uit de slang en reservoir laten lopen.
Alles weer vastgezet en bijgevult, vervolgens sturen en ontluchten en dit 3 keer herhaald. Ongeveer een liter atf bij gedaan.
Als ik niet tevreden ben over het resultaat zet ik even compressor erop, goed idee :thumb27 november 2012 om 16:48 In reactie op: Aftappunt stuurbekrachtigingvloeistof locatie? Vectra b v6 #18078519sander2.5v6
DeelnemerNiemand :( .
Had iets gelezen om slang van reservoir afkoppelen, weet iemand hoe dat zit?sander2.5v6
DeelnemerMisschien lambda sonde? Als die verkeerde waardes geeft, dan kan er te veel benzine worden ingespoten en verzuip je hem een beetje.
Wat ook kan helpen is om niet met volgas te parkeren, dus gewoon kwart gas tijdens het parkeren en dan kkg even stationair laten draaien voor je hem afzet. Zo komt er geen overtollig benzine overal.Slaat hij moeilijk aan als die warm is, dat de startmotor hem een paar keer moet rondgooien en dan komt die een beetje op gang?
27 november 2012 om 12:01 In reactie op: Past stuurwielbed. 4-sp ook op 3-spaaks sportstuur? (Vec C) #18078544sander2.5v6
DeelnemerOw sorry, heb je het over een vec c?
Bij vec b gaat dat niet iig27 november 2012 om 12:00 In reactie op: Past stuurwielbed. 4-sp ook op 3-spaaks sportstuur? (Vec C) #18078543sander2.5v6
DeelnemerOk niet helaas, de knoppen hebben een andere vorm. Er staat een 3 spaaks stuur met knoppen en airbag te koop op markplaats volgens mij
sander2.5v6
DeelnemerPolijsten! Moet je eventjes zoeken hier op het forum, met polijsten zien ze er weer als nieuw uit.
26 november 2012 om 09:24 In reactie op: FF voorstellen, nieuw lid en trotse Vectra bezitter #18077373sander2.5v6
DeelnemerJa mooie bak met veel hobby uurtjes die je erin kan steken, er zijn namelijk zo veel mooie accessoires die je ervoor kopen :thumb
sander2.5v6
DeelnemerOkej, de enige reden waarvoor die bodemplaat erop zit is eigenlijk voor reductie van geluid. Dit is echter geen apk afkeur.
Beste optie is kijken op een sloop, ik heb zo’n vermoede dat het bij de vod nogal wat knaken gaat kosten :shock:sander2.5v6
DeelnemerZonde dat het zo gaat met je vectra, heb zelf ook een b1 2.0 16v CD gehad en reed erg goed. Succes en als deze persoon op de hoogte was van de gebreken, dan is hij aansprakelijk, echter is dit bewijzen een hele opgaaf.
Succes in ieder gevalsander2.5v6
DeelnemerMijn vectra heeft standaard ook geen bodemplaat, kan dus niet zo veel kwaad meen ik. Had je astra wel een bodemplaat dan? Meestal hebben diesels bodemplaten (uitzonderingen zijn er natuurlijk).
sander2.5v6
DeelnemerIk heb hem bij mijn vectra b op een lege zekering plaats gezet, misschien ideetje?
sander2.5v6
DeelnemerJa ik heb er als eens goed onder gelegen, moeilijk te zeggen.
Eerst dacht ik dat die lekte bij de overgang van de plastieken leidingen naar rubber onder bij het reservewiel, ik stuk rubber eraf snijden en nieuwe stuk ertussen met een plastieken verloop.
Nu lijkt het toch verder van boven te komen bij dat punt, Het lekt zo precies op de bocht van me middendemper pijp.
Elke keer als ik kijk tijdens het lekken sijpelt er benzine in me oog ;) het is ook allemaal zo verdomde krap onder die auto of ik ben te groot dat kan ook.sander2.5v6
DeelnemerIndicator zegt niet veel op die accu’s. Zet eens volt meter erop tijdens het starten, als deze dan onder 8 volt duikt is de accu zeker klaar!
sander2.5v6
DeelnemerEn toch zou ik het met een relais doen, als je ooit kortsluiting krijgt of wat dan ook! Anders kan je module wegflikkeren.
sander2.5v6
DeelnemerJa trekt geen zwaar stroom, is in princiepe een lichte stuurdraad.
sander2.5v6
DeelnemerIk weet de kleuren helaas niet, maar je canbus systeem gaat het niet leuk vinden.
Eventjes je lampemhouder van je achterlicht eruithalen en achteruitrijdlicht opzoeken. Dan metaal volgen van achterlicht naar bekabeling en je hebt of negatief of positief (even meten welke).Om je canbus om te leiden moet je een relais aansluiten op de achteruitrijdlicht dan een constante plus vanaf de accu of sigaretten aansteker ook naar dat relais trekken zodat de camera door relais wordt aangestuurd. Door relais krijg je geen foutmeldingen in canbussysteem.
sander2.5v6
DeelnemerKeertje auto laten draaien en verwarming vol aan (half uurtje) wel raampjes open zetten. Zo kan het vocht er een beetje uit.
Als er iets lek is met koelvloeistof verwarming, dan zal je koelvloeistof pijl snel dalen met verwarming vol aan.sander2.5v6
DeelnemerJuist :thumb
sander2.5v6
DeelnemerOw ja 22mm zijn ze dan ook ja, dat gaat ook gewoon soepel inderdaad! :thumb
-
AuteurBerichten