Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoe gaat het eigenlijk met je Kadett????
Zo,de andere kant van de auto heb ik ook gedaan.Ziet er heel erg netjes uit.
Ik ben klaar voor de meeting in Dronten!En de Kadett ook natuurlijk.Nu maar hopen op een beetje knap weer!
De laatste onderdelen zijn gepoetst en schoongemaakt.Vloerbedekking is gezogen,kortom,laat mar komen de zondag!!
gr Marcel.10 april 2011 om 04:08 In reactie op: Slecht Nieuws Gsi turbo in de brand gestoken Nu met FOTO #17852686pfffffffffff jongens,jongens,wat bruut!!!!!!!!!!Dit is ongelooflijk.Zo zonde van de auto.En waarom??????????Niemand die daar een concreet antwoord op kan geven.
Vreselijk en ik wens de eigenaar sterkte,want ik weet wat het is om je hart en ziel in een auto te stoppen.
gr Marcel.Ik was vandaag wat vroeger vrij dan normaal.Het mooie weer is een must voor me.Morgen moet ik werken,en wilde toch wat aan de Kadett doen.
Ik wilde de wielkasten er netjes laten uitspringen door de kleur van de auto er in terug te laten komen.
Van de week had ik de wielkasten al schoongespoten met de hogedrukreiniger.
Wat ik zag vanmiddag was een en al Tectyl.Een dikke laag beschermt m’n vriend tegen weersinvloeden.
Er is een Tectylsoort waar je over heen kunt spuiten.De Black 190.
Heel mooi spul,is zo droog.
Daarna met de spuitbus in kleur gebruikt.Deze kleur was niet goed en kon ik dus mooi gebruiken voor mijn doel.Een deel van de achteras gelijk maar even in de smurrie gesmeerd.(dit deed ik met de kwast)
De beschermstrip is vast gekit en aan de buitenkant afgekit met een carrosoriekit.
In het weekend de andere kant.
Hier wat foto’s.







Ok,is altijd tof om te horen!Is een knappe wagen aan die foto’s te zien.
groetjes Marcel.[rquote=1909001&tid=145880&author=ginkelvanmichiel]’t is die rode he? ’t lijkt me wel n mooie auto. of de handgeschakelde?[/rquote]
Jammer dat je die rode niet meer heb.
Vindt het een leuke topic op AutoWeek!!!!!
groetjes Marcel.Eelco,
ja,daar heb je gelijk in.Het staat er inderdaad een beetje raar op.
Ik hoop alleen dat het een tijd blijft zitten.Zoniet,dan kan ik altijd nog de boel laten lassen.
groetjes Marcel.Ik haak hier even op in.
Ik ben natuurlijk met de Kadett bezig,en wil hem inderdaad origineel houden.Nu is het aanlokkelijk om de auto over te spuiten,maar dan is voor mij de originaliteit weg.
Hij heeft gebruikerssporen,hier en daar een pitje en wat steenslag.
Maar dat vindt ik bij de auto horen.Hij rijdt immers al 23 jaar op de weg.En daar is een auto voor gemaakt,om te rijden!
Belangrijkste vindt ik,dat de bodem goed is,motorisch goed is en geen overmatige roestvorming heeft.
Maar dat is mijn mening.De pitjes en deukjes moeten natuurlijk niet roesten.
groetjes Marcel.[rquote=1905692&tid=140616&author=kadettEsedan]Dat heb je verdomd netjes gedaan hé.
Heb je dat spuiten btw gewoon met de spuitbug gedaan ?:o tis echt netjes[/rquote]Klopt,ik heb het met een spuitbus gedaan.Maar vergeet niet dat je het eigenlijk moet hebben van je ondergrond.
Deze moet strak en glad zijn.
Het was vandaag dus schuren,plamuren,schuren,plamuren enz enz.
Nu maar hopen dat het een tijdje meegaat.Ik moet er wel bij zeggen,dat dit voor mij eigenlijk de eerste keer is,dat ik een plek van deze omvang behandelt heb.
Van de week kijken of ik het spuitstof een beetje weg kan krijgen met een hele fijne polijstmiddel.
groetjes Marcel.
Het leek of de weergoden wisten waar ik mee bezig was.
Vandaag heb ik de plekken aangepakt.Het ‘beruchte’ vierkante gat is weer mooi weggewerkt.
Aan de andere kant van de auto zat een lelijke beschadiging.De vorige eigenaresse raakte per ongeluk zo’n obstakel die je wel eens bij afritten ziet liggen.
Dat werd dus een lelijke deuk.
Die heb ik vandaag ook aangepakt.Helaas kwam er toch een zakker tevoorschijn,dus die moet ik nog even wegwerken.Maar ik laat de boel eerst maar even goed doorharden.
Hier wat foto’s,want dat zegt meer dan 1000 woorden.





gr Marcel
De hele strip ga ik afkitten.
Het wiel gaat eraf,zodat ik ook aan de binnenkant een kitnaad kan leggen.Met een spiegeltje kan ik zien wat ik doe.
Die kitrand maak ik rond met m’n vinger.Ik prop het vol met kit,en dan met m’n vinger rond gladstrijken.
Daarna komt er nog een laag Tectyl overheen.
Voordat het helemaal doorgerot is ,zijn we weer een aantal jaren verder.
Aan de voorzijde idem dito.Ook met m’n vinger rond afstrijken.Van de week zal ik zwarte kit halen bij de glashandel.Dan maak ik er foto’s van hoe ik het gedaan heb.
groetjes Marcel.
Van de week heb ik een stukje,ik noem het maar een beschermrubber op de kop getikt.
Dit is een rubberen strip met een ijzeren kern erin,die om scherpe randen van bijvoorbeeld luchtkanalen wordt geplaatst.Dit is een uitstekend middel om de spatbordranden bij het achterwiel te beschermen tegen de roest.
Dit systeem had ik bij m’n laatste Kadett ook gedaan,en heeft echt jarenlang de rand beschermt.De bekende roestrand komt omdat het plaatwerk samen wordt gepuntlast met de wielkast.Tussen die puntlassen in onstaat er een opening waar zand,rommel en troep,dus ook pekel en water,in gaat zitten.
Meestal aan de bovenzijde van de rand.Daar blijft het bovenstaande namelijk in liggen.
Gevolg:de bekende krokante randen van de Opel Kadett.De rand ga ik afkitten met beglazingskit (zwart) zodat er geen regenwater in gaat kruipen.Zowel aan de voorzijde als aan de binnenkant,maar dan moet het wiel er ff af.
Nu zijn mijn randen ook weer klokgaaf.Ik kan er niets anders van maken,maar dit is dus echt een harde Opel.
afijn,hier wat foto’s.




(de wieldoppen zijn eraf,deze ga ik opnieuw spuiten)groetjes Marcel.
28 maart 2011 om 16:26 In reactie op: vandaag weer een c coupe afgeschreven door een golfrijder. m #17702315Zo zie je maar,er wonen in Nederland verborgen talenten!
Strak werk,echt heel mooi gedaan!
groetjes Marcel.Kevin,van harte!!!!!!!!!Helemaal te gek.Zelf heb ik geen motorrijbewijs,alleen een Opelbewijs hahaha.
Ik wens je veel veilige kilometers toe als je op de motor zit en geniet van de vrijheid.
groetjes Marcel.Vandaag weeeer een uitzonderlijke mooie dag geweest.
Afgelopen week heb ik gebrainstormd wat ik met het gat moet doen bij het achterwiel.
Ik had een optie om er een stukje erin te laten lassen.Echter een ander idee kwam op de proppen.
Ik denk niet dat de heren keurmeesters dit goedkeuren,maar ik heb het toch maar gedaan.
Ik heb aan de binnenkant een plaatje aluminium geplakt met een bituumkit.
Eerst het gat wat groter gemaakt tot het ‘gezonde’ metaal aan toe.
Het plaatje is wat groter en aan de binnenzijde geplakt.
Aan de buitenkant heb ik het afgekit met een Polymeerkit.
Later deze week zal ik dit geheel afwerken,zodat het er weer netjes uitziet.Vandaag heb ik het portier eruit gehaald en heb naar alle waarschijnlijkheid een oorzaak van eventuele lekkage gevonden.
Bij het scharnier zit een lasnaad.Aan de andere kant van het scharnier zat een soort kit van de fabriek.
Deze kit is hard geworden en afgebrokkelt waardoor er een opening onstaan is en waar water doorheen kan gaan,wat naar binnen druppelt.Hetgeen ervoor zorgt dat er dus een roestige bodem onstaat.
Ik heb er een nieuwe kitrups tegen aan gezet.Daarna het alle smerigheid en oud vet weggehaald en mooi opnieuw in de wax gezet.
Daarna de scharnieren lekker ingevet en het portier terug geplaatst.
Deurbekleding weer op z’n plek,en hier is weer een knap geheel.foto’s…………………….







26 maart 2011 om 13:09 In reactie op: knak geluid rechtsvoor in bocht naar links — voorlopig oorz #17842393Waarom proberen jullie niets een die scharnierpen?De auto wordt getordeerd bij het nemen van een bocht en de deur ‘hangt’ als het ware in het koetswerk wat getordeerd wordt.
De deur blijft stijf (want het is een los onderdeel) en zal gedwongen worden om mee te gaan met het koetswerk.
De scharnierpennen zijn de enigste verbinding met de auto.Ik hoop dat het misschien het probleem oplost.
succes.
gr Marcel.26 maart 2011 om 07:55 In reactie op: Startmotor en/of startmotorrelais kapot van Kadett E #17844356Als je niet in staat bent om door te kunnen meten,dan zou je de startmotor ook even een tik kunnen geven.Als de auto start dan is het je startmotor.
gr MarcelEen anti-roll bar,Vince?Nooit van gehoord.Echt niet.Wat voor systeem moet dat wezen dan?Zou je mij dat uit kunnen leggen misschien?
Ik heb voor schijven en achter heb ik trommelremmen.
groetjes Marcel.22 maart 2011 om 03:54 In reactie op: knak geluid rechtsvoor in bocht naar links — voorlopig oorz #17842372Probeer eens je scharnierpennen van je deur een tikje te geven.Ik had het vroeger ook met mijn eerste Kadett E.
Was net alsof je draagarm beschadigt was,maar bleek de scharnierpennen te zijn.
Deze pennen hebben een wigvormige vorm,dus een klein tikje kan al genoeg zijn.
gr Marcel.Gisteren (zondag) ben ik begonnen met het inrichting van de Kadett.
De isolatiemat erin gelegd.Deze was goed door gedroogd van een week zolder.Met een vochtmeter even gecheckt,en hij is droog!
Hij kon er dus in.
Vervolgens de vloerbedekking erin.Voorgevormd,dus dat lag zo op z’n plek.
De panelen aan de zijkanten met beleid geplaatst.
Het ziet er allemaal wer netjes uit.
Het enigste wat ik nog moet hebben zijn een paar nette vloermatten.Het klokje……………….zit erin en werkt super.Ik heb dus een model klok erin zitten die toen verkocht werd.De verlichting afgetapt van de verlichting van de pook.
Maargoed,hier zijn wat impressies van gisteren.
groetjes Marcel.



Hoi Rik,
Ik heb bij de computer aan de rechterkant een ronde stekker zitten met een paar pennetjes.Hier zit niets op aangesloten,dus ik ga er vanuit dat dit de uitleesstekker is.Aan de linkerkant heb ik wel een soort stekkerblokje zitten.Daar gaat onderandere de verlichting heen van de pook.
gr Marcel.
Vandaag een uitstekende dag geweest.Heerlijk aan de Kadett zitten knutselen.
Gisteravond de bodem gedeeltelijk in de Industrielak gezet en gedeeltelijk in de teerlak.
De bituummatten heb ik niet gedaan.Alleen het ijzerwerk van de auto.Vandaag dus verder de boel nagekeken.En natuurlijk de twee roestplekken behandelt.
Aan de bestuurderszijde ,bij het achterwiel,is er toch een rot plekje aan het licht gekomen.Er zit een gaatje in de kokerbalk van ongeveer een cm of 4 bij 4 cm.Niet iets om me zorgen over te maken,maar het moet wel aangepakt worden.
Verder heb ik de wielkasten in de achterbak geschuurd,geprimerd en gespoten.Ook de dorpel had behoorlijk gebruikssporen en dat ziet er nu uit als nieuw.
Morgen wil ik eigenlijk de isolatiemat weer in de auto plaatsen.Deze heeft nu bijna een week op zolder gelegen,is voldoende droog geworden.
Dan wil ik er toch een klokje inbouwen,zoals hierboven omschreven staat.
Zo langzamerhand gaat het weer een auto worden.Ook vandaag de vorige eigenaresse een e-mail gestuurd met foto’s waar mee ik bezig ben.
Ze vindt het geweldig dat haar autootje die ze 8 jaar gehad heeft,er nog zo netjes uitziet.Leuks nieuws dus uit het zuiden van het land.Hier wat foto’s van vandaag.
groetjes Marcel.





Ah,ok,dan gaat er een klokje in.Is toch wel handig!
Dankjewel voor je reactie.
groetjes Marcel.Ik heb hier twee soorten klokjes liggen.
1 klokje met alleen maar cijfers en een klokje met allemaal streepjes en alleen 12,3,6,en 9.
Is het de laatste die erin moet?Is toch wel handig een klok in de auto.
gr Marcel.Nee hoor,de standaard motor zit er gewoon in.
Als het niet hoeft dan laat ik het zitten natuurlijk.
bedankt voor je antwoord!!!!
groetjes Marcel -
AuteurBerichten