saluma

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 576 tot 600 (van in totaal 1,143)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Kadett E automaat 1988 #17798539

    @kadeddilac wrote:

    Nice picture!
    Kriebelt het nooit om er een tweede buitenspiegel aan te hangen?
    Dat was volgens mij een originele optie..

    Nee,het kriebelt niet hahhaha sterker nog,ik heb hem er af gehaald,omdat het inderdaad een optie was vroeger,en nog niet standaard.
    Mijn intensie was en is om hem echt zo dicht mogelijk naar de ‘ fabrieksaf’ staat te brengen en te houden.
    De rechterbuitenspiegel ligt compleet op zolder.
    Was wel even wennen,zonder rechterbuitenspiegel.

    Het geeft voor mijn gevoel aan,dat het een oude auto is.

    In reactie op: Kadett E automaat 1988 #17798536

    Hier een hele mooie foto van vorige week zaterdag.Ik was bij de Oldtimerdag in Alphen aan den Rijn.
    Deze foto is gemaakt door een vakfotograaf die langs de route stond van de toerrit.
    Ik vindt hem heel geslaagd.

    Ik heb de foto opgevraagd en vandaag binnen gekregen.Even door de scanner gehaald en nu staat ie ook hier.

    Op naar de volgende meeting en is natuurlijk op 6 oktober in Nijkerk.De meeting voor de Kadett E (en 1 Astra F)

    groetjes Marcel.

    In reactie op: Kadett E meeting, de tweede, zondag 6 Oktober 13:00u. #18169280

    @mantallica wrote:

    Kom misschien ook met mijn Kadett GT 1e type

    Als je hem nog niet verkocht heb,ik hoop dat je het er voor krijgt.Is tenslotte een nette wagen!!

    In reactie op: Raluph: SR Carburateurs #17864183

    Lukt het ondertussen met lassen,Raluph????

    In reactie op: Raluph: SR Carburateurs #17864181

    Ik denk dat Raluph zwarte klusjes gaat doen met dat lasapparaat hahahaha.Succes kerel met je mooie aanschaf.

    In reactie op: koelvloeistof vervangen #18030922

    Ik wacht het even af hoe de Opel zich gaat gedragen.Op 6 oktober heeft ie weer een leuk ritje voor de boeg (misschien wel de laatste dit jaar,voor z’n winterslaap) en dan kan ik alsnog actie ondernemen.

    Maar wat ik gisteren met rijden gemerkt heb,is dat de wijzer nu wel stabieler is dan voorheen.

    In reactie op: koelvloeistof vervangen #18030920

    @Marcel,

    Helaas heb ik niet zo veel kennis van een automotor en de distributie laat ik aan de vakman over.Het zal wel niet veel voorstellen,maar dat soort dingen durf ik nou weer net niet.
    Het koelvloeistof heb ik vorig jaar vervangen,en de reden dat ik ruim een jaar na de aanmaak van deze topic,weinig mee gereden heb.Op een gegeven moment ben ik toch maar gaan zoeken op het forum en internet.

    Distributieriem is twee jaar geleden vervangen,evenals de thermostaat (bij de Opeldealer). En de sensor schijnt te werken,want de fan slaat gewoon aan.

    Vanmorgen even gekeken en er moest wat koelvloeistof bij,want dat beetje is er gisteren er uit gelopen.
    M’n koelvloeistof is nog steeds mooi blauw van kleur.

    In reactie op: 29 sept midland classic show Almere #18173664

    Jammer dat de club alleen auto’s toelaten van minimaal 30 jaar,terwijl bij 9 van de 10 clubs voertuigen kunnen komen van minimaal 25 jaar.
    Ze gaan mee met de regering lijkt wel.
    jammer.

    In reactie op: Kadett E meeting, de tweede, zondag 6 Oktober 13:00u. #18169278

    @KadAstra-EF wrote:

    Beste Kadett Liefhebbers,

    Ik kan niet garanderen dat ik kan komen met mn E.
    Hebben jullie er bezwaar bij dat ik dan “gewoon” met mn F aanwezig ben ?
    Ik wil wel aanwezig zijn, dan maar met een andere Opel :angel

    Rik :D

    Tuurlijk,van mij mag je komen.De F is tenslotte de opvolger van de Kadett.Maar niet met een Insignia komen hoor!!!!!
    (misschien dat andere er anders over denken)

    In reactie op: koelvloeistof vervangen #18030917

    Net heb ik de Kadett warm gereden.Thuis laten draaien tot de fan aansloeg.De dop van het expansievat heeeel voorzichtig geopend en het koelvloeistof kwam omhoog.Dop erop gedraaid,weer even laten draaien en de dop weer losgedraaid.De dop heb ik er toen helemaal af geschroefd en het koelvloeistof zakte weer.
    Weer een stuk gereden met de volgende foto’s als bijstand.

    Voor dit alles kon ik de slang met een hete motor bijna niet inknijpen,maar nu wel.
    Ik denk dat ik het hier maar bij laat.De fan slaat in iedergeval wel aan.

    Dit is de stand van de wijzer tijdens het rijden.

    Thuis gekomen is het niveau van het expansievat in deze stand………

    En de slang (de onderste) kon ik nu wel inknijpen…………

    tot zover dan maar.

    In reactie op: koelvloeistof vervangen #18030914

    Jaaaaaaa ik hou hem gewoon lekker.Hij heeft al twee keer op MP gestaan,maar meer dan €500,00 krijg ik er niet voor.En dat vindt ik wel ff te weinig.
    Wat je al zei,hij zal wel voor de cross gebruikt worden.
    Ik ga zometeen maar even een flinke ronde maken,en kijken wat hij doet.Heb er net een andere dop op gezet,misschien is dat wel de oorzaak dat ie de lucht er niet zelf uit gooit.Is tenslotte een zelfontluchter.

    In reactie op: koelvloeistof vervangen #18030912

    Ok Vinci,
    De distributieriem is in 2011 vervangen samen met de thermostaat.Ik wacht het even af.
    Ik heb vorig jaar dus het oude koelwater vervangen,er zit nu dus 100% koelvloeistof in.
    Ik kijk het nog even aan.Op weg naar Nijkerk op 6 october is een mooie gelegenheid om het te checken allemaal.

    Maar in iedergeval bedankt voor de tips en de meedenkerij!

    In reactie op: koelvloeistof vervangen #18030910

    Ik heb een E1.6NZ motor in de Opel.
    En hoe oud m’n waterpomp is………………geen idee.Die is ,zolang ik de auto heb,niet vervangen.Misschien zou ik de vorige eigenaresse kunnen vragen,maar ik ben bang dat zij dat niet weet.Wel zit er een nieuwe radiateur in.

    Maar zou je het verstandig vinden op de boel opnieuw te vullen enz?

    In reactie op: koelvloeistof vervangen #18030908

    @Vinci
    De thermostaat is vorig jaar vervangen.Ik ga er dus vanuit dat deze naar behoren werkt.De sensor…………daar heb ik geen idee van.
    (waar zit deze trouwens?)

    Onderweg op de snelweg gister heb ik de kachel op standje storm gezet,op heet,maar de wijzer bleef gewoon zijn ding doen.

    Net zat ik te denken om alles overnieuw te doen.leeg lopen vullen enz.
    Komt het misschien omdat het een automaat is? Ik bedoel,hij heeft maar 3 versnellingen en maakt toch wel wat meer toeren dan een 4 of 5 bak?

    In reactie op: koelvloeistof vervangen #18030906

    Gisteren een rit naar Alphen gemaakt.Onder het rijden viel me op dat de meter een beetje aan het ‘dwalen’ is.Hij stond in het midden van de meter en dan ging hij weer een beetje meer naar rechts en dan weer naar het midden.
    Wat ik gewend ben van m’n vorige Kadetts is dat de wijzer altijd bij het eerste streepje staat en bleef staan.Deze wijzer lijkt te ‘dwalen’ tussen de twee strepen in.Beetje vreemd.

    Net (na de nacht) de dop losgedraaid en evengoed hoorde ik lucht ontsnappen. Ook kwam de koelvloeistof iets omhoog in het expansievat en die staat nu weer op KALT.

    Heb ik toch iets niet goed gedaan?

    In reactie op: Kadett E meeting, de tweede, zondag 6 Oktober 13:00u. #18169276

    Gisteren bij de Oldtimerdag geweest in Alphen a/d Rijn. Ondanks het regenachtige weer was het weer grandioos.Je kon prijzen winnen.
    Jury is ook bij mij geweest en stonden versteld dat mijn Kadett zijn eerste lak nog heeft.Ze konden het bijna niet geloven..
    Dat moesten ze ook in de motorruimte maar zien en daar stonden ze ook van te kijken.Zelfs de sticker met : LET OP ALLEEN ORIGINELE GM ONDERDELEN GEBRUIKEN vonden ze een heel aardig detail. Zelfs m’n kopie deel III achter het raam zag je bijna nergens.
    Maar helaas,ook dit keer geen prijs.

    Maar als het ff kan ben ik aanwezig in Nijkerk!!!!!
    gr Marcel.

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17322383

    Vandaag even over 15.00 uur een witte Manta CC beginnend met twee cijfers.Je reed de ……singel op bij de BP (ben erg voorzichtig met plaatsnamen en straten) .
    De ………singel is gelegen in WestFriesland,vlakbij Enkhuizen
    gr Marcel.

    In reactie op: Kadett E Verschil in chassisbehandeling in bouwjaren #18172863

    @GTS2.2DTI wrote:

    Die ziet er nog goed uit Saluma :thumb wees er maar zuinig op. Zo veel mooie zie je helaas niet meer.

    Dankjewel,het is zelfs z’n eerste lak nog die erop zit.Ik hou deze randen nauwlettend in de gaten.
    De rechterkant heeft wel een beginnend plekje,en zal waarschijnlijk volgend ‘grof ‘ aangepakt worden.

    In reactie op: Kadett E Verschil in chassisbehandeling in bouwjaren #18172861

    Mijn Kadett is van 1988 en komt uit Antwerpen II en is in deze staat………….

    gr Marcel.

    In reactie op: YV-33-DX Opel Kadett E Life 1990 #17797797

    @KadAstra-EF wrote:

    @saluma wrote:

    Het is gelukt Rik.Ook mijn dagteller blijft hangen,maar ik kreeg die wijzer er niet af,dus helaas moet ik het laten zitten.Maar het klokkespel lag wel hier op tafel hahahaha
    gr Marcel.

    Gebruik een kleine gebaksvorkje.
    Dan schuif je de wijzer tussen de tanden in, zo naar de handgreep,
    Dan een beetje omhoog wippen en de wijzer laat los.

    Rik :D

    Dat is iets wat ik nou niet echt durf.Zometeen breekt ie af en dan heb ik een probleem.M’n dagteller blijft hanggen zodra ik hem op nul gezet heb.Ik moet even een paar keer de knop indrukken en laten schieten en op een gegeven moment doet ie z’n werk weer.
    Is even lastig,maarja,nogmaals,ik durf niet echt aan die wijzer te trekken.
    gr Marcel

    In reactie op: Kadett E Als eerste auto waarom wel/niet? #18173002

    als je goed bent voor je auto,is de auto goed voor jou!

    In reactie op: YV-33-DX Opel Kadett E Life 1990 #17797795

    Het is gelukt Rik.Ook mijn dagteller blijft hangen,maar ik kreeg die wijzer er niet af,dus helaas moet ik het laten zitten.Maar het klokkespel lag wel hier op tafel hahahaha
    gr Marcel.

    In reactie op: Kadett E Als eerste auto waarom wel/niet? #18173000

    Rij eigenschappen van een Kadett?

    Tja,je stelt niet veel eisen aan comfort als ik het zo hoor van je.Wij hebben als daily auto een Volvo V40 en ja,die is wel ff wat stugger geveerd dan de Kadett.Die ‘zweeft’ een beetje. Ook zit er van alles in en op.Terwijl de ruimte voorin de Kadett aanzienlijk groter is dan in de V40.

    Maar om terug te komen op de Kadett.Ik heb dus een 3 trapsautomaat en die is wel ff wat duur in benzine.Nu maakt dat voor mij niet veel uit,want de km die ik maak per jaar (vorig jaar 947 km gereden) is nihil.

    Persoonlijk kun je gerust wel een uurtje of twee achter het stuur zitten,zonder dat je last heb van je rug oid.

    Die hoes………………NIET doen!!!!!!! Laat je auto maar dan gewoon in de regen staan,maar die hoes is de doodslag voor je wagen.
    Ik had er ook een,maar met een week had ik al condensplekken op de motorkap en het dak (onder de hoes) en als je dat ding laat zitten,met een maand staat er schimmel in je wagen.

    De Kadett heeft achter de zijramen ventilatieroosters zitten en die moeten open blijven.En kijk maar op de foto,ze zijn afgesloten door de hoes.

    gr Marcel.

    In reactie op: Kadett E Als eerste auto waarom wel/niet? #18172996

    Dit zijn ook best wel belangrijke punten om even te checken.Is wel even een werkje,maar dit zijn over het algemeen ook belangrijke punten.

    En zo horen de wielkasteranden eruit te zien.Bij mijn Kadett zijn ze gaaf en heb daarom ook preventiemaatregelingen getroffen om roesten te voorkomen.

    Ook onder de vloerbedekking is het belangrijk om het even te controleren.
    Ook bij mijn Kadett is de bodem binnen klokgaaf!

    Maar de tand des tijds laat ook de sporen na……..Achter het paneel wat Raluph bedoelt.

    gr Marcel.

    In reactie op: Kadett E Als eerste auto waarom wel/niet? #18172994

    De Kadett E1 is gebouwd tot eind 1988 als ik het goed heb.

25 berichten aan het bekijken - 576 tot 600 (van in totaal 1,143)