Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vandaag de remblokken vervangen.Ik ben geen monteur,en iedereen zegt: remblokken……..een makkie.
Ik moest dat eerst nog maar eens zien.En inderdaad,valt reuze mee!!!
Testrondje gereden en gewoon bijna niet willen remmen!
Even Googlelen en ik kwam uiteindelijk zover dat ik de remblokken een beetje moest wegslijpen aan de randen.Aangezien de schijf een rand heeft.
Blokken eraf gehaald,even geslepen,testrondje en stukken beter!!!!!!!! Weet wel dat het een tijdje duurt voordat hij steeds beter gaat remmen.Voor iemand die dit nog nooit gedaan heeft,is het me best mee gevallen!!!!
Gisteren na 5 weken stilstand de Kadett gestart.Starten en lopen dat malle ding.Geen rare geluiden,geen mankementen,heel netjes stationair draaien…………gewoon een topwagen!!!
@Astra Arnhem wrote:
Wieldraagarmen voor vervangen, de rubbers waren aan hun eind.
Toch niet gek na 315.000 km.
Volgende week voor de APK.APK heb ik vorige week gehad.Op de middendemper na (wat ik wist) gewoon goed gekeurd bij de Opel dealer!!!
Nette kilometerstand.Hopen dat ik dat ook ga redden.Sta nu op 226.198 km
Vandaag de Astra maar verwend met nieuwe olie,nieuwe oliefilter,nieuwe verdeelkap en een nieuwe rotor.Bougiekabels zijn nog perfect.
Wel over een paar weken de koppelingskabel vervangen,die kan nog even mee,maar niet lang.
Mooie dag ervoor.
Was ook zo klaar.En hij start weer super en loopt keurig netjes stationiar!Ik hou standaard 80.000 km aan. Mijn bus van de zaak,die ik niet meer heb, moest bij 180.000 km!!!!!!!!! (LDV Maxus)
Oh dat bedoel je!!!
Ik heb in mijn Kadett een 44 Ah accu erin zitten.(die staat nu op zolder hahaha) en in de Volvo zit een 55Ah accu (2.0 motor)@Vinci wrote:
Ik vind het ook zo’n slimme plek voor de accu heh, lekker centraal achter de voor as. In een E zit hij zo ver vooraan!
Lijkt mij makkelijker met een starthulp,als de accu vooraan zit.Maakt in principe niets uit waar de accu zit,als je startkabels maar lang genoeg zijn.
Netjes hoor.Heel netjes!!!! Als ik eerlijk mag zijn ziet deze Kadett er onder de motorkap netter uit dan de E.
Veel veilige kilometers gewenst.Het is je gegund!!!!
groetjes Marcel.@JvV wrote:
Denk dat een A en D er niet inzit voor hem maar een E.. hmmmmm ;)
Is helemaal niets aan de hand met een E!! :thumb :thumb :thumb hahahaha
Ik denk dat het pedaal een kleine cm boven de mat begint met ontkoppelen.
Vandaag de ruimte onder het voorruit schooongemaakt.Nou,er leek wel een bos in te groeien.Zat vol met blaadjes,takjes en troep.
Ook het interieurfilter zat vol.Nu is het allemaal weer netjes schoon.
Wel zag ik dat m’n koppelingskabel aan het roesten is.Die zal ik binnenkort maar vervagen voor een nieuwe,want als breekt,gebeurt dat altijd ongelegen.Vandaag binnen 5 minuten 2 Kadett E gespot.Een groene (soort legergroen) op de Drechterlandse weg en het broertje van mijn Kadett,een rode bij Cartal.
Zo zie er nooit een en zomaar twee tegelijk!Bij mijn Kadett staat er de volgende dag nog wat druk op.Als het de dop van het koelsysteem los draai de volgende dag,hoor ik nog heel licht psssst
Ook zijn slangen wel eens hard.Ik kan ze inknijpen,maar harder dan normaal.
Maargoed,dit is offtopic.@TheFist wrote:
Als die rand nat is, dan heb je dus een overdruk denk ik, dan bouw je druk op in je koelsysteem
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Wat is hier de oorzaak van?
Gespot: tussen 19.00 uur en 20.00 uur bij STOP POLITIE
witte E station
Groene E station
Witte E hatchback
Witte E Combo
vrolijk gekleurde E hatchback op een auto ambulancegroene D hatchback
was weer genieten deze avond hahaha
@Mr.F wrote:
andere (jongere) auto gekocht, en de Astra F GLS ingeruild.
foto’s!!!!!!!!!
Deze vraag kon je verwachten!Voor de verkoop?
Vandaag bij sloperij de Ooijevaar in Blokker een blauwe Astra G met strakke zilveren achterklep.Op het zijruitje stond OPELFORUM
dus het kan niet missen!!!!!!!
gr MarcelIk denk dat de Merit een instap model was.Hetzelfde als de LS bij mijn Kadett.Daar zit niets in.
Het enigste wat de Astra heeft is verlichting in het dashboardkastje.
Verder zou ik het niet weten.Dankjewel Rik! ben er tot nu toe erg tevreden mee! Het motortje draait lekker soepel en heel rustig.
Vrijdag voor de keuring.Kijken hoe dat gaat aflopen.
Misschien komt ie wel mee naar Opeltreffen in Dronten.Mijn vrouw neemt hem dan mee.Ik uiteraard de Kadett.@ Astra 1.4 NZ
Dit is een Merit uitvoering.De rode op de bovenstaande foto was ook een Merit uitvoering.De groene was een Diamond uitvoering,dus een vrij luxe.
Maar als hij goedgekeurd wordt vrijdag dan ga ik er een Diamond uitvoering van maken hahahaha
Nee hoor,voorlopig blijft hij zo even.
Als ik in de slappe was zit,wil ik wel de bumpers gaan wisselen voor gespoten exemplaren.Dat ziet er net even mooier uit.
Zo zag mijn eertse Astra (Merit) eruit ……….

Hier kwamen de meegespoten bumpers erop…….


Wat stond dat mooi!!!!!!!!
@ Astra 1.4NZ Dan ga ik dat even in de gaten houden.
Eerst wacht ik de keuring maar af,want er is wel wat gelast aan de onderzijde,met name de voortrein.Eerst dat afwachten en dan kan ik er alsnog wat geld tegenaan gooien om hem helemaal opte knappen.
Dankjewel voor de tip!!!!!een update:
Van de week zijn we naar de sloop gegaan voor wat kleine en grote dingen.Ik wilde er een veiligheidsrek in hebben en spatlappen stonden ook op m’n verlanglijstje.Ook een andere pookhoes was welkom.
Zo gezegt zo gedaan.
Veiligheidsrek was €20,- de spatlappen €0,- en de kleine snuisterijen €0,- pookhoes €0,-En fijne dag dus!!!
Verder heb ik de Astra nog een keer schoongemaakt met Textielreiniger van de Kruidvat.Werkt perfect!!Het interieur ziet er weer netjes uit.Ook het dashboard is om door een ringetje te halen.
Verder kwamen er zo goed als nieuwe wieldoppen binnen,er op gezet en het staat gelijk een stuk beter!! Lijkt wel een nieuwe Astra 1.4 met ruim 2 ton!
Maargoed,hier wat foto’s van vandaag.Was trouwens een supermooie dag!
Aanstaande vrijdag moet ie gekeurd worden,ben erg benieuwd hoe hij er doorheen komt.Sowieso de achterdemper is af,en wordt dan gelijk gerepareerd.wordt natuurlijk vervolgt!
-
AuteurBerichten



