Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat ik mij heb laten vertellen is dat een module,of werkt of niet werkt.Er is geen tussenweg.
Hij stopt ermee of hij blijft werken.
Mocht dit niet waar zijn dan zou ik kunnen beginnen met de module te vervangen.Maar het gekke is,dat ik hem van de week gestart heb,en hij sloeg gewoon aan en draaide netjes stationiar.(snap er geen hol van)
@turbo.d wrote:
Leuk idee :) dat zou ik best willen zien.
Wij met z’n tweeen achter elkaar? hahhaaMag jij voor rijden (waar naar toe weet ik niet)
@Caravan-E wrote:
Het is al even geleden, maar toen ik een 1.6i had heb ik ook een tijdje problemen gehad met dan wel starten, dan niet starten, warm of koud, er was geen touw aan vast te knopen.
Uiteindelijk de anwb gebeld ergens onderweg, die kwam er achter dat het de module was. Dit kon je op 1 of andere manier doormeten, maar ik weet niet meer hoe.
Misschien een idee om even te checken.
Uiteraard speelt dat ook in mijn gedachte.Ik ga ervan uit dat de module ook ondertussen na 26 jaar een beetje de geest gaat geven.
@ Willem,
precies!!! Dat gele plastic waar de draden in gaan is helemaal op.
Kan ik dit onstekingsgedeelte er in z’n geheel uit halen,of hoeft dat niet?
En zo’n kabelboom,is dat nog los te verkrijgen?De module zit in de verdeelkap.
Mijn Kadett heeft meegedaan aan een film,genaamd: In Het Niets
Het gaat over een aantal personen in de nasleep van de Bijlmerramp.De filmcrew zochten auto’s uit de jaren 80.Ik heb me daar op aangemeld,en kon de Kadett achterlaten in de Bijlmer.
hmmmmmm,niet dus.
Ik ben gewoon de bewuste zondagochtend naar de Bijlmer gereden en ben bij de Kadett gebleven.
In de film zelf zie je maar een seconde of 2 de voorzijde van de Kadett,maar het feit dat ie zijn steentje heeft bijgedragen aan een film,is op zich heel erg leuk te noemen.Was een super leuke dag,leerzaam om te zien hoe een film gemaakt wordt.
De film werdt vorig jaar december uitgezonden op NL 3.
Op de onderste foto zie je dat ik GIAKvrije kentekenplaten op de Opel heb zitten.Simpel,in 1992 had je nog geen GIAK platen.
Hier enkele foto’s van de draaidag.





ohja,voor onze kentekenplaatfreaken,het kenteken op de laatste foto was van onze zwarte Kadett E uit 1991.Totalloss gereden door een motor.
groetjes Marcel@ginkelvanmichiel wrote:
Voor wat betreft het probleem, dat klinkt als een bobine met kuren. Op het moment dat hij warm wordt levert hij niet meer voldoende spanning naar de bougies en krijg je last van backfires en afslaan…
Mijn ouders hebben dat met hun C18NZ gehad, dus dat is wel een beetje een andere motor… (de E16NZ is gelijk aan de C16NZ maar dan zonder katalysator, en de C18NZ is het grote broertje daar weer van…) echter was dat in Frankrijk. Zie daar maar eens een bobine te vinden… Moesten we helemaal naar Albertville om een nieuwe te bemachtigen. Ding geplaatst, ging de benzinetank lek… fijn! Konden we wéér naar Albertville.
hmmmmmm ik heb inderdaad even (een minuut of 2 a 3 ) gewacht,de auto gestart en ik kon weer doorrijden.Weleenswaar niet echt van harte,maar ik kon thuis komen.Thuis aangekomen heb ik hem nog even laten draaien,maar toen was er niets aan de hand.
Het zou natuurlijk de bobine kunnen zijn,die is tenslotte ook 26 jaar oud.
Wel heb ik de bobine wat opgeknapt en zwart gespoten.
Zou dat het probleem wezen?Dat er een laag verf op zit?
Maarja,aan de andere kant,ik ben er wel mee naar Dronten geweest.Tuurlijk had ik wel rijwind.Ik heb hem van dichtbij bekeken.Zit een startonderbreker op (met zo’n stifje) en heeft op het rechtzijpaneel en rechterdeur allemaal steenslagbeschadigingen.Net of hij zijwaarts gereden heeft.
Stond bij Wester te koopVandaag een donkerrode Kadett E Live.Hij reed in Andijk en ik denk dat ik weet welke Kadett dit was.Hij heeft te koop gestaan in Bovenkarspel.
@turbo.d wrote:
Nou ja, weet zeker dat het een keer gaat lukken.
Zeker weten,dit gat is niet zo groot hahahaha
@turbo.d wrote:
Ik heb vanmiddag ook nog een rondje gereden; maar je niet gezien :( had je Kadett wel ff willen bewonderen.
Gr
MarcelHoi Marcel,
ik reed door de wijken heen.Niet op de hoofdwegen.Dus dat kan kloppen dat je me niet zag.
gr MarcelVanmiddag even een rondje gereden.Na ongeveer 5 minuten stilstaan met bedrijfswarme motor begon de Kadett rommelig te lopen en vervolgens sloeg hij af :shock: :shock:
Ik denk wat is dit nu weer.Starten en weer na wat gerommel afslaan.
Ik heb een paar minuten gewacht waarna de Kadett weer rond draaide en ik kon m’n weg vervolgen.
Heeeeeeel vaag.
Hij ‘blafte’ ook wat uit de uitlaat tijdens het probleempje.Thuis gekomen liep hij weer keurig stationair.
Ik snap er niets van.
Morgen maar even de bougies schoonmaken en de boel ff checken.brandstoftoevoer?
Dat zei ik toch al?
@turbo.d wrote:
He ja,
Daar moest ik idd ook meteen aandenken, dus vandaar dat ik (tijdens een puzzelrit in mijn T2) gestopt was om ff foto te maken ;)
gr
Marcel:thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb
@turbo.d wrote:
Gisteren heb ik ook 2 E-Kadetten gespot.
1x witte sedan en een “Life” Hatchback die zag ik in Tienhoven (en ff foto gemaakt)
Gr
MarcelHet broertje (of zusje) van mijn Kadett!
@Arjen wrote:
Vrij zinloze discussie vind ik. De auto mag niet vanaf de openbare weg zichtbaar zijn. Klaar. Knappe jongen die deze wet aanvecht en wint.
Dan stoppen we deze discussie.Ieder voor zich maar.
Als de Belastingdienst die regel hanteert,dan mag je dus gewoon rijden met de auto.Beetje vaag.
Hij staat op eigen grond,is geschorst,heeft een kentekenplaat op de bumper zitten,en dan evengoed een aanslag van de Belastingdienst?Mijn Kadett staat al vanaf het begin geschorst,op mijn eigen grond,de Volvo er voor.Je ziet van de straat wel dat er een auto achter de Volvo staat.
Ik zou niet weten wat hier nou het probleem van is.Als mijn vrouw weg met de Volvo,ja,dan zie je een Opel Kadett staan vanaf de straat.Ik ga hier zeker achteraan,des te meer om de onzekerheid hier weg te halen.
Als een auto op je eigen grond staat,parkeerruimte naast je huis (volgens het Kadaster jou grond) mag de auto daar gewoon in het zicht staan.
Openbare grond wil zeggen:
paden,bermen,stoep,stoepgedeelte naar je oprit,parkeerplaatsen bij de bouwmarkt en dergelijk enz enz.Je auto mag dus gewoon staan op je eigen grond ,zichtbaar vaaf de weg,met kentekenplaten.
Je platen eraf halen heeft weinig zin,aangezien een hoop auto’s hun kenteken in het raam gegraveerd hebben.Stel nou dat je auto in een kas staat……….een kas bestaat voor 99% uit glas en wat erin staat is dus zichtbaar vanaf de weg.
Nu zijn de meeste kassen wel geblindeerd om de zonnestralen tegen te gaan.Nog een voorbeeld:
Je hebt een garage.Je bent lekker bezig met je geschorste of je €120,- tarief auto (laat ik het zo maar even noemen) en je deuren staan open……dan is de auto toch ook zichtbaar vanaf de weg?nee dat verhaal gaat bij mij niet op.
Nogmaals,je auto mag vanaf de weg gewoon zichtbaar zijn.waarom mag de auto niet zichtbaar zijn vanaf de weg als hij op je eigen grond staat?
@Kadett1.2 wrote:
Maar klopt mijns inziens toch nog niet, betaal teveel dus. Want je mag in de maanden december, januari en februari geen gebruik maken van je voertuig. Dan mag je er alleen maar naar kijken als die in de garage staat met de deuren dicht (niet zichtbaar vanaf de openbare weg).
De auto mag gerust zichtbaar zijn vanaf de weg.Als hij maar niet op de openbare weg staat.Gewoon op je eigen pad of in een stalling.
Mijn Kadett is geschorst en gewoon zichtbaar vanaf de straat.Moet je kijken als je deze D gewassen en gepoetst heb………..leuke wagen en heel veel plezier ermee!!!!!
Gisteren bij de M&M meeting geweest in Dronten.Hoop gezien,leuke mensen gesproken en interresante dingen opgedaan.
Uiteraard was er een prijs uitreiking en ik was de gelukkige die de 3e prijs in ontvangst mocht nemen.
De categorie was ‘origineel’ dus zonder plastic of andere pimpspullen.
Natuurlijk zo trots als een pauw!!!


Toch super,zo’n prijs.Meedoen en aanwezig zijn is al super,maar als je dan met een prijs naar huis toe rijdt,doet het je toch wel wat!
gr Marcel -
AuteurBerichten


