Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@johanhummer9 wrote:
Kijk gelijk of het doorvoorrubber onder die zwarte plastic bak niet verstopt zit zoals ik had bij me kadett.
Klopt,maar die is vrij.Het regenwater kan er gewoon iut lopen.Dankjewel voor je reactie! :thumb
daar zit wat in.Hoe zit zo’n ding eigenlijk in de auto?
Zitten de slangen aan vast en moet ik het systeem opnieuw vullen en ontluchten?@asconahobbyist wrote:
de kachelmotor van de Kadett E,Acona C en Corsa A zijn hetzelfde,alleen de behuizing is anders
Het gaat mij meer om de weerstand,die is stuk.Ik heb nu alleen standje storm,stand 1 en 2 doen het niet.De motor van de kachel draait netjes in de rondte
ik heb je via FB een PB gestuurd,Andreas!
@asconahobbyist wrote:
mooi mooi,dan gaat het goedkomen!
Eigenlijk weet je het bij die kadettjes,dat je bijna altijd dorpels mag gaan doen.
Maar in godsnaam,trek het tapijt eruit en kijk de vloer na. Je zal niet de eerste die een berg laswerk aan een kadett E (of D od Ascona C) laat doen en er dan achterkomt dat ie onder de pedalen rot is. Lekbakjes nog wel OK???
Wel een leuke kleur trouwens.
Ik heb heb het idee dat er meer E1 dan E2 tjes overgebleven zijn,met name de laatste waren volgens mij echt walgelijk slecht. Een expression zie je bijna nooit meer.
Toch ben ik ook weer een soort van op zoek,nu mn Ascona automaat weg is. Ik wil een E1 t/m 87,liefst een 1.2SC en dan 3 deurs ,maar ze staan allemaal aan de andere kant van t land en wil er geen 250 km voor rijden om weer een rotte frikandel te treffen,dus hou t rustig in de gaten,geen haast.Ik heb me laten vertellen dat na 1988/89 de Kadetts nauwelijks door de fabriek werden getectyleerd.En als het gedaan werdt,dan werden er bedrijven ingeschakeld die dat dan deden.
Mijn E1 is door een tectylbedrijf gedaan,ik meen uit Vaals.
Dat is de redding geweest van mijn E1.
Daarna werd er door bezuinigen bij Opel,niet zo royaal omgegaan met conserveringsmiddelen.
Dus de komst van de E2 is duidelijk door bezuinigen schraal behandelt.Vandaar ze dus ook met bosjes tegelijk wegvallen.Vandaag ben ik bij de plaatwerker geweest!
Gelukkig geen lekke koppakking.
De kokerbalken worden aan gepakt evenals een stukje bij de draagarmbeugel.
Voor een kleine €400,- ben ik klaar.
Tja,is misschien inderdaad liefde op slag met oogkleppen op.Terwijl ik onder de auto gekeken heb,op m’n knieen.Marja hij stond in Amsterdam en daar rijden ze bijna letterlijk de vouwen uit je onderbroek vandaan.De jongen heeft 33 jaar bij de Opeldealer gewerkt,en heeft er echt verstand.De auto is niet levensgevaarlijk,je kan er niet doorheen zakken.Bij de APK in februari wil ie hem gaan aanpakken.Hij heeft een spuiterij overgenomen maar doet nu ook APK en klein onderhoud.Dat heeft ie 33 jaar gedaan en het blijft bij hem kriebelen.Helemaal bij zo’n E Kadett.
Heerlijke auto’s om aan te sleutelen,zei hij.
Maargoed,in het weekend ga ik de auto schoonmaken en de lampjes vervangen in het dashboard.
ik hou jullie op de hoogte!@turbo.d wrote:
Jeetje, dat is zonde zeg :( Ik hoop dat er nog iets te redden valt. (of aan de auto of financieel)
Maar hoe is hij dan door de APK gekomen :?:Tja,daar snap ik dan ook geen hol van.Die man heeft nog steeds niet gereageerd.
Morgen ga ik even langs de plaatwerker,die jongen heeft bij de Opel gewerkt,en samen gaan we kijken wat er van te maken valt.
pfffffffff ik baal er super stevig van!!!!!!!!!Ik ben heel bang dat dit mijn eerste auto is die ik als miskoop kan aanrekenen.
Ik moest al ruim een halve tank koelvloeistof erin kwakken
en de kokerbalken zijn verrot.De kokerbalk aan de rechterzijde is zelfs uitgevuld met PUR schuim!!!!!!!!Het zwarte gedeelte wat je op de foto ziet,is zwart Ducktape!!!
Je kan je voorstellen dat ik best wel even stond te kijken van: What the F..ck!!!!!
De rode is verdomme 2 jaar ouder en is klokgaaf!!!!!!Ik ben dus mooi de bietenberg opgegaan.
De man die bemiddelde voor zijn tante heb ik een email gestuurd.Ben erg benieuwd of hij reactie geeft!Ik ben vreselijk bang dat dit een eenmalig ritje wordt naar de sloop.
pffffffffffffff@saluma wrote:
Nou,de groene Kadett staat voor de deur.Gisteren opgehaald bij de oudere mevrouw die hem 16 jaar gehad heeft.Voordat ik vertrok nog even naar boven gekeken en daar stond ze ons uit te zwaaien.Bij het overhandige van de sleutels zag ik toch een soort emotie bij de 77jarige mevrouw opkomen.Ik had het best met haar te doen.16 jaar vrijheid en 16 jaar dezelfde auto wordt nu door een ander mee genomen.
Maar ik heb haar beloofd dat hij een goed leven krijgt wat de auto rest.onderweg geen problemen.Het motortje snort erover,de automaat doet goed zijn werk.
Wel is er wat werk aan.
* kachel doet het helemaal niet
*hemeltje zit los
*lampjes werken niet
*kilometer werkt niet ,waarschijnlijk zitten de tandwieltjes vast.De wijzer werkt wel
*de boel schoonmakenin de zomer maar de buitenkant aanpakken.
Vandaag heb ik het volgende gedaan:
Het hemeltje erin zijn geheel maar eruit gehaald.Daar is in het verleden al mee gekloot.Nu heb ik een zwart plafond,en ik moet zeggen,het misstaat niet.
De aanjager van de kachel deed het niet.Elke keer als ik hem op standje storm zet,zag ik m’n binnenverlichting zwakker worden en de zekering klapte eruit.
Ruitenwissers eraf,paravent eraf en de motor van de aanjager bekeken.Deze zat vast.Geen wonder dat de zekeringen eruit vliegen.Nu doet ie het alleen op standje storm.Wordt verder gerepareerd.Verder helemaal uitgezogen,rommel eruit gehaald,stoelhoezen die er om de stoelen zaten eruit gehaald,want die waren af en versleten.
Morgen weer werken dus dan komt er weinig van om wat te gaan doen.
Net even het paravent los gehaald om bij de motor van de aanjager te komen.Deze bleek redelijk vast te zitten.Daarom ging de binnenverlichting zwakker branden als hij op standje storm stond en de zekering eruit klapte.
Gangbaar gemaakt en hij doet het weer.Maar…………..alleen standje storm.Stand I en II doet ie niets.Ben bang dat die condensator (of wat dan ook) kapot is.Zijn deze los te krijgen of moet ik een andere motor hebben?Nou,de groene Kadett staat voor de deur.Gisteren opgehaald bij de oudere mevrouw die hem 16 jaar gehad heeft.Voordat ik vertrok nog even naar boven gekeken en daar stond ze ons uit te zwaaien.Bij het overhandige van de sleutels zag ik toch een soort emotie bij de 77jarige mevrouw opkomen.Ik had het best met haar te doen.16 jaar vrijheid en 16 jaar dezelfde auto wordt nu door een ander mee genomen.
Maar ik heb haar beloofd dat hij een goed leven krijgt wat de auto rest.onderweg geen problemen.Het motortje snort erover,de automaat doet goed zijn werk.
Wel is er wat werk aan.
* kachel doet het helemaal niet
*hemeltje zit los
*lampjes werken niet
*kilometer werkt niet ,waarschijnlijk zitten de tandwieltjes vast.De wijzer werkt wel
*de boel schoonmakenin de zomer maar de buitenkant aanpakken.
@turbo.d wrote:
Alvast gefeliciteerd met je 2e Kadett :)
Ik hoop dat je er veel plezier van mag hebben.Wel gaaf als ik straks weer een Kadett door de buurt zie rijden (op regelmatige basis)
Zorg dat ie goed in de coating zit :?:Gr
MarcelMarcel,
deze zal je inderdaad wel regelmatig zien rijden.Het is de vervanger voor de Astra dus.24 november 2014 om 19:05 In reactie op: Opeltreffen.nl organiseert een onderdelenmarkt: 13 december #18261774Dan sta jij niet sterk in je schoenen.Dan print je de pagina van de website toch uit en neem je die mee naar M&M!!!Dan heb je bewijs dat iets zoveel kost.
Net de verkoper gebeld.Aangezien ik best wel krap zit in de tijd om naar Amsterdam te gaan en over te schrijven,gaat het aanstaande zaterdag gebeuren.Dan komt deze Kadett naar huis toe.
Afgesproken bij de auto en dan overschrijven,naar huis toe en na drieen terug naar Amsterdam met moeder de vrouw om de auto definitief naar huis te brengen.
Ik hou jullie op de hoogte.Gisteren even bij de Kadett wezen kijken.
Moet zeggen,voor zijn leeftijd ziet hij er voor een Kadett netjes uit.Hij heeft natuurlijk wel wat roestplekjes,maar zo te zien wordt hij best wel goed verzorgd.In iedergeval qau onderhoud zit dat wel goed.
Hij zal wel flink gepoetst moeten worden,want het ‘weer’ zit in de lak.
Ook is het blok wel wat vettig,maar dat is een kwestie van nieuwe pakkingen.
Ik heb hier een aardig gevoel over.
De volledige historie is bekend,ik ben wederom,net als de rode Kadett,de 3e eigenaar.
Van de week hoop ik hem op te kunnen halen,weg daar uit het Amsterdam.



gr Marcel@Opeltje17 wrote:
Is een Z16XE de Z voor de 16XE betekent elektrisch gas, dus wordt door de computer geregeld.
Kan een beetje wennen zijn met rijden, zit een vertraging in.
Hierin kan zeker niets in verandert worden? Het lijkt wel of er een dood stukje in zit.Wij hebben de auto net 3 weken en vandaag heb ik ermee gereden.Bij het optrekken geef je wat gas maar er lijkt wel of er een dood stukje in zit en daarna geeft ie gas.
Ik baalde al gelijk,want je zit me een partijtje gas te geven alsof je wilt gaan opstijgen.
Had al gelijk van : dit is niet mijn auto.22 november 2014 om 12:53 In reactie op: Opeltreffen.nl organiseert een onderdelenmarkt: 13 december #18261767Ben bang dat dit weer een soort meeting gaat worden hahaha
Ik heb mijn wijlen oom vroeger beloofd om Opel te gaan rijden.Van hem kocht ik mijn allereerste Opel.
Een Ascona B 1.6 N oranje uit 1977.(38-PS-15)
Toen was ik verkocht gewoon.Nu ridt ik vanaf 1988 Opel.Op de Volvo V40 na,die we 3 jaar gehad hebben en 3 weken ingeruild hebben voor een Zafira 1.6 16V MaxxAls je echt een ‘pekelbak’ wilt hebben,zou ik een Japanner nemen,en geen Opel hahaha
@turbo.d wrote:
Stoer 8-) hoop dat het wat is.
Wel genoeg ruimte in een Kadett voor je werk :?:Ja hoor,ik heb niet veel ruimte nodig.Alleen een klein koffertje.Ik werk op een vaste plek,dus geen overige spullen nodig.Ik hoop inderdaad dat het wat is.
Ik denk dat ik zaterdag even ga kijken.Heb al contact met de verkoper gehad.Ben benieuwd.
16 november 2014 om 16:35 In reactie op: GSi 16v van verbouw naar orgineel(stapsgewijs) +1 :D #18254091@turbo.d wrote:
Ik vind een originele GSI ook veel mooier dan een verbouwde tupperware bak.
Ofwel…… Goed bezig :)gr
MarcelIk sluit me hierbij aan!
@turbo.d wrote:
Hee Marcel, ik weet het… Ik heb geen Kadett, maar mijn oldtimer-kindje staat sinds terugkomst van vakantie in de (eigen) garage. Voorheen bracht ik hem altijd naar een mooie boerenschuur, maar die stalling is ermee gestopt. Dus dit jaar de boel op orde gebracht zodat hij thuis kan overwinteren.
En dat bevalt me prima; bussie staat er prima bij; vanmiddag nog fff in gezeten en muziek geluisterd ;)
Ik moet nu verplicht wachten tot maart om weer te mogen rijden; maar dat wordt toch pas weer april 8)In de tussentijd mooi beetje rommelen in de bus ;)
Gr
MarcelIk dacht dat jij wel een Kadett had? En ja,een bus heb ik niet meer.Ze moesten me er zonodige eruit trappen na 10 jaar trouwe dienst.Maargoed,m’n Kadett staat er met dit kloteweer er lekker droog bij!!!!
Misschien zien we elkaar volgend jaar wel ff.We wonen tenslotte dichtbij elkaar!Het is weer zover.
De Kadett is in ruststand,oftewel de winterslaap is begonnen.Ik zal hem niet meer storen.
Hij heeft een leuk jaar achter de rug.
Het begon in april bij M&M in Dronten.
De 3e prijs mocht ie verdienen en waar ik bijzonder trots op was en nog steeds ben


Daar naast de Lelystadmeeting.Was geen prijs te verdienen,maar wel was het gezellig.
Alphen aan den Rijn was ook zeer geslaagd.Veel leuke reacties gekregen van de Alphenaren.Wesley Hemelrijk was er ook en daar kreeg ik 4 wieldoppen van.Die zaten onder zijn Ascona en vond het zonde om ze weg te gooien.Kortom………….een leuk jaar.Niet echt veel gereden met hem,een kleine 700km maar.
ik zou zeggen………….tot volgend jaar
3 november 2014 om 16:39 In reactie op: asconahobbyist aan de familiebak! Mijn Zafira A update20/11 #17932838oohhhhh da heb ik het verkeerd begrepen!!!! :thumb :thumb :thumb
-
AuteurBerichten
