Saiko

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 429)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!- #17354916

    Ja dat ziet er goed uit kerel. Netjes man.

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301431

    Corsa1.4I: Ik zou ook voor Chris gaan, of een andere goede Engelse dealer. Chris is waarschijnlijk goedkoper dan Mtech, en naar eigen zeggen heeft hij nog nooit een gebroken as gehad, en ik ben nog geen meldingen tegengekomen.

    Waar Mtech trouwens wel gebroken assen terugkrijgt, en ik niet 1 maar meerdere meldingen ben tegengekomen van gebroken assen. Er wordt altijd wat geheimzinnig over gedaan, alsof het niet geoordloofd is om erover te praten, omdat je de naam van het bedrijf zou schaden. (wat ik trouwens totale onzin vind). Tijd geleden claimde Mtech zelfs levenslange garantie op de assen, wat ze nu trouwens ingetrokken hebben, voor zover ik kan zien. Allemaal opvallende dingetjes waar ik een vraagteken bij zet. Verder staat Mtech niet bekend als de meest voordelige handelaar. Ik geloof best dat het een bedrijf is met kennis van zaken, maar in de bedrijfsvoering zitten wat haken en ogen. Is in ieder geval mijn mening. Ik merk daarbij op dat ik vaker spullen heb besteld bij Mtech, en ik nooit problemen heb gehad. Bestelling verliep goed en de bezorging was ook ok. Dat waren gewoon eenvoudige onderdelen. Voor mijn assen, naven etc. heb ik bewust niet gekozen voor Mtech.

    Terug naar Chris … waar je de ‘zekerheid’ hebt dat de assen uit een deel vervaardigd zijn. Er zijn ook nog andere handelaren in Engeland die prima onderdelen verkopen. Zoek maar eens op Google of blader door bijv. Migweb.

    Samen genomen zou mijn voorkeur uitgaan naar Chris:

    – goedkoper
    – meer vertrouwen in zijn product
    – hem bellen is minder (internationaal), maar hij is prima bereikbaar per mail of op diverse fora

    Bestellingen bij Chris verlopen zeer vlot en hij is helder in zijn communicatie. Het is een specialist die zich echt tussen zijn klanten bevind. Hij haalt input uit gesprekken met zijn directe klanten. Chris mengt zich in onderwerpen (op internet) van mensen die bezig zijn met ombouw of met problemen zitten. Hij verkoopt en verdedigt zijn producten openlijk, waar men hem ook kan bekritiseren als er iets niet in orde is. Zo hoort het ook vind ik, nou heeft niet iedereen tijd om in te gaan op vragen op internet, maar Chris maakt daar kennelijk tijd voor. Dat siert hem wel vind ik.

    Ik heb een aantal specifieke vragen aan zijn adres gericht, en meerdere malen. Altijd snel een volledig antwoord ontvangen en hij gaf mij ook tips over zaken die hem geen geld opleverden, dingen die ik nog niet bedacht had.

    Bovenstaande punten zijn voor mij heldere motivators. Kortom … hulde aan Chris en de manier waarop hij tot nu toe zijn bedrijf runt.

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356434

    Alle berichten tot nu toe beantwoord.

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301425

    Origineel gepost door Corsa1.4I
    als ik met die 2 liter assen van chris gaat rijden heb ik dus de 2.0 liter bak en wielzijde homokineten nodig en de aangepaste wielnaven die ook in het pakket zitten.
    En dan met die afstandsringen voor die wielnaven, en er moeten dan ook nog 2 lagers in de wielnaven worden geperst.

    Juistem

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301422

    Er zijn drie componenten die op elkaar dienen aan te sluiten:

    – As
    – Homo
    – Naaf

    Aan wiel- en bakzijde moet de homokineet passen. Je kunt niet zomaar met de combinatie, Kadettas/2lhomo/corsanaaf, gaan rijden. Het geheel moet op elkaar aansluiten. Mensen als Chris hebben het huiswerk voor je gedaan en hebben ook de juiste onderdelen (laten) maken zodat je direct klaar bent, zoals de Engelsen het noemen een …. “One Stop Shop”.

    Zoals ik het hier heb beschreven is het een globale uitleg.
    Als je precies wilt weten hoe of wat dan kun je een in-depth uitleg krijgen hierover.

    Peace dude :afro

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301419

    Zeker, korte as dan wel laten aanpassen. Maar dan zal ie ook de naven/homo’s moeten hebben.

    Zou handig zijn als er een lijst/overzicht is met de diverse oplossingen die bekend zijn. De oplossingen van novatuning zijn op zich bekend, maar er zijn inmiddels toch wat andere opties bekend. Leuk voor newbies om te weten natuurlijk.

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356433

    Ik ben even niet meer bij mijn eigen computer geweest. Vanavond zal ik de u2u’s beantwoorden.

    :thumbup

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301417

    De assen van Chris zijn niet gelast.
    Met de 2liter assen heb je bijzondere homokineten nodig, ook verkrijgbaar bij Chris.

    – Je zult ook de juiste wielnaven moeten hebben.

    Ik heb voor mijn ombouw een lijstje gehad met onderdelen die ik nodig heb. Dat is wel een lijst die ik in de loop van tijd heb samengesteld, en dus een beetje slordig. Ik kan die lijst wel opschonen en dan hier plaatsen. Zodat men op die lijst kan schieten als er iets in mist.

    Zie ook mijn u2u

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301413

    Mtech kitje is vrij compleet, het kan goedkoper, maar dan moet je zelf ff zoeken waarschijnlijk uit het buitenland bestellen. Waar op zich niets mis mee is.

    Wat is je totaalbudget voor dit project?

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301402

    Laat duidelijk zijn voor onze junior member Corsa1.4I dat je de SFI-bak wel dient te vervangen als je de motor inbouwt in een Corsa B.

    Maar je hoeft die bak niet te vervangen met de oplossing die mtech aanbiedt, de SFI-vervanger. Er zijn diverse andere oplossingen, als je de lucht die de motor nodig heeft maar naar het spruitstuk weet te leiden.
    Daar zijn diverse oplossingen voor. Van goedkoop naar duur.

    :)

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301396

    Je hebt een beginnetje met die lijst.
    Ik moet wel zeggen dat als je novatuning even rustig doorneemt, ff rust geeft, en nog eens doorleest, en daarna nog een aantal keren doorleest, het je duidelijker wordt. Vanaf die site kun je vrijwel alles halen wat je nodig hebt aan onderdelen. Ze hebben het ombouwtraject samengevoegd inclusief plaatjes in een pdf document. Druk dat af en neem het met je mee in de trein bus etc. :)

    Zoals je al aangeeft is het goed als je begeleiding zoekt hierbij. Als je vermeldt waar je woont kan iemand die bij je in de buurt woont misschien kijken of je geholpen kan worden.

    Je kunt ook de volledige ombouw uitbesteden, kost meer, minder werk voor jezelf. Er zijn diverse mensen die je goed kunnen helpen, wanneer je het uitbesteed of als je het semi-zelf besluit te doen. Waarschijnlijk zul je, of heb je al, een u2u ontvangen met een aanbod om de ombouw voor je te doen.

    :)

    ps. had ik al gezegd dat novatuning een aanrader is?

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301392

    Hm, ok bedankt voor de info. ff verder bladeren hierover, moet toch iets mogelijk zijn. Klopt het dat Corsa’s vanaf 1997 een OBD2 aansluiting hebben en die daarvoor niet?

    Mocht ik het een keer gaan testen dan laat ik mijn leppie gewoon op zijn eigen accutje draaien.

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301390

    Wil je daarmee zeggen dat ik met mijn Corsa’tje geen OBD2 aansluiting heb?

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301387

    Yep ik zag het. PCMSCAN schijnt ook een goed alternatief te zijn. Op zich wel mooi om te hebben als je je niet wilt beperken tot de paperclip methode voor het vaststellen van foutmeldingen.

    thnx

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301385

    Daar heb ik eerder van gehoord. Staat mij ook iets bij van een OBD2 stekker/aansluiting.

    – Het programma wat je op een laptop kunt draaien, welk programma is dat Geert?

    – Kun je ook die temperatuur in real-time bijhouden?

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301383

    Origineel gepost door sw16v
    heb ik uitlees apparatuur voor :wub

    En wat voor apparatuur is dat? (merk, type)

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356431

    Uitstekend!

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301380

    Mooi plaatje sw.
    Hoe meet men trouwens de inlaattemp?

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356428

    Alle reacties tot nu toe beantwoord :)

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356426

    Het Clet document is volgens mij zonder problemen te downloaden.

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356422

    Yep wachtwoorden zijn niet gelijk aan elkaar. Zie u2u Oena.

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356420

    ;)

    In reactie op: Show hier je corsa #17291725

    robertgrunn: netjes! , je lijkt schaap wel.

    In reactie op: Post hier je links naar de leukste filmpjes #17337419
    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356417

    CorsaBGSI: Op de verzameling blow-ups na neem ik aan :)
    Ronaldo: ;)

    Verder alle berichten beantwoord.

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 429)