Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Origineel gepost door nova….
nou vind die MILF best wel lekker….
er zijn er bij die lelijker zijnandere pics zijn ook mooi :D
… zeg me dat je niet die dame bovenaan deze pagina bedoelt :)
Verder nog een aardige bikini wedstrijd in de states
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/08/bikiniwedstrijd_in_amerika.html
Alle reactie’s tot nu toe beantwoord.
Ronaldo, ik heb het bestand daarnet nog een keer gedownload en getest, alles opende gewoon naar behoren.
Maar ik heb een alternatief voor je. Zie je u2u.Verder heb ik alle documenten opnieuw gedownload en gechecked, daarbij kwam ik geen vreemde zaken tegen. Alle bestanden zijn gewoon uit te pakken en te bekijken. Mocht iemand problemen hebben geef mij dan een seintje. Dan zal het opgelost worden.
:)
Turuk: welke documenten wil je kunnen bekijken? Ik heb er voor de duidelijkheid ook bijgezet dat je het wachtwoord kunt verkrijgen via u2u.
bastiaan1981: je hebt bericht
Willem, ik heb tot op heden geen persoonlijke berichten van jou ontvangen.
Dit is de eerste keer dat ik lees dat je interesse hebt in een van de documenten.Welke wil je kunnen bekijken?
Dat klopt meneer Schaap. Zie je inbox.
;)
De blownups zijn geplaatst. Je treft een zo compleet mogelijke verzameling van onderdelen tot in detail afgebeeld. De motor is een 20XE en de auto waar dit betrekking op heeft is een Kadett. Niet iedereen zal hier wat aan hebben, het ging mij om een idee te krijgen uit welke onderdelen deze motor bestaat. Misschien kan het voor een ander ook bruikbaar zijn.
Als er nog interesse is in corresponderende artikelnummers van de dealer, dan kan er misschien aan gewerkt worden. Maar daar moet ruim voldoende animo voor zijn.
Eenmaal uitgepakt is het geheel zo’n 85MB groot.
Wachtwoord op verzoek.Daar zal ik een toelichting bij geven: ik wil graag weten hoeveel mensen de bestanden downloaden. Daarom stel ik een wachtwoord in, in de hoop dat mensen ook ff een klein seintje geven dat ze gebruik hebben gemaakt van het bestand.
Vragen en/of opmerkingen zijn welkom.
Groeten,
DittrichJe bent niet de enige ;)
Ik zal ff kijken of ik er eentje kan plaatsen alvast. Poosje geleden heb ik wat afbeeldingen verzameld over de c20xe op basis van een Kadett. Puur ter referentie, zodat ik kon zien welke onderdelen waar zaten.
Mocht het wat rustiger zijn op het werk vandaag dan kan ik misschien alvast iets doen. Ik heb alleen niet de corresponderende geldende artikelnummers van Opel.
– je moet aan zoiets denken:

Dan zal ik kijken wat ik daar nog van heb. Ik kom hier vanavond op terug.
Daar is aardig gepoetst.
14 augustus 2007 om 17:20 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301369Helder, thnx.
– Ik heb er tijdens het eten nog even over nagedacht. Is het niet beter dat je de slang tussen y en 3 erop laat, omdat de lucht dan sneller onttrokken wordt uit de motor. Het wordt er dan zeg maar uitgezogen in plaats van dat het eruit geduwd moet worden, wat weer energy kost?
Ik zat zelf aan het volgende te denken: kun je niet tussen y en 3 een catchcan installeren die puur de lucht verschoont en de vuile deeltjes opvangt, maar dat die catchcan toch een slang heeft die de verschoonde lucht doorvoert naar aansluiting 3 op het gasklephuis?
PORE is zoals ze het noemen een echte ‘smooth operator’ :afro
Verdomd gerafineerd autootje ouwe!(en dan komt ‘ie op bovenstaande foto in de verste verte niet tot zijn recht)
14 augustus 2007 om 09:53 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301367Mooi, bedankt voor de heads up.
Thnx mates.Ik begrijp nu de functie van een catchcan. Je kunt dus de carterdampen naar een catchcan ventileren, daar waar het in de standaard situatie direct weer, via het gasklephuis, de motor ingaat. De catchcan ‘verschoont’ de lucht die weer de motor in wil.
Origineel gepost door freek corsa
3 moet inderdaad op YIk heb het anders gedaan, ik heb Y afgedopt en 3 aangesloten op een catchcan tankje.
Freek, betekent afgedopt dat je Y helemaal hebt afgesloten?
Zo ja, dan ventileer je 3 naar die catchcan, en wat gebeurd er vanaf de catchan? Gaan de dampen vanaf daar de lucht in?14 augustus 2007 om 09:14 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301364Ja precies, ik zal zoiezo een vermogensbank opzoeken om te meten hoeveel power mijn B’tje heeft. Honza, waar kan ik volgens jou een betrouwbare vermogenstest laten uitvoeren, en eventueel de auto goed laten afstellen?
14 augustus 2007 om 07:25 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301362Tot voor zover bedankt heren. Ik ga zo ff deze info lezen, maar als eerste reactie op Honza’s opmerking over het afstellen van de drukregelaar:
Ik heb de motor overgenomen met de powerboostvalve erbij, deze was rijdend en al de ochtend dat ik de motor kocht. Ik mag dan aannemen dat ik niets hoef te veranderen en de zaak gewoon kan laten zoals het is.
;)
13 augustus 2007 om 23:03 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301355Prima, en die dampen behoren uit te komen in het gasklephuis, of bedoel je met inlaat het inlaatspruitstuk zelf?
Kort gezegd, waar gaan de twee aansluitingen op het plaatje precies naartoe?
13 augustus 2007 om 22:52 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301353Verder nog wat concrete vragen over het kleppendekseltje:
– Is het zo dat Y op 3 aangesloten?
– Waar komt X op uit?


– Waarom zijn de twee gekleurde ruimtes gescheiden van elkaar?
– Ik mag aannemen dat je in het groene gedeelte olie giet via de dop. Het rode gedeelte zit aangesloten op een mondstuk wat via een klein rubberen slangetje naar een pijpje in het onderblok gaat. De twee ruimtes zien er ook heel anders uit, rood is vies en vol met losse deeltjes, terwijl groen vrij gaaf is.
Wat is de exacte functie van het rode gedeelte, waar normaliter een plaatje overheen zit?
13 augustus 2007 om 22:35 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301352Honza thnx.
Kun je mij vertellen waar het actieve koolfilterschakelaartje zit?13 augustus 2007 om 21:19 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301350Yep dat is er ook een zo te zien. Is dit jouw auto? en zo ja … merk je uberhaupt een verschil sinds je hem gemonteerd hebt?
13 augustus 2007 om 21:15 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301349Nippeltje nr. 2 is dus voor de vacuumslang naar de drukregelaar.
Ik zal mijn bevindingen terugkoppelen hierThnx dude :)
13 augustus 2007 om 18:16 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301346Niemand die dit kan invullen voor mij?
Alle reacties tot nu toe beantwoord.
12 augustus 2007 om 23:41 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301345Origineel gepost door freek corsa
die slang komt op je gasklep huis aan de kant waar vacuum ontstaat als je gas geeft.deze slang zorgt ervoor dat je brandstof druk stijgt op het moment van gas geven.
Ps waar heb je de brandstof pomp getekent?
Ik heb een foto gemaakt van een gasklephuis van een 20Xe. Ik zie drie aansluitingen. Ik heb het idee dat twee van die aansluitingen naar de kleppendeksel gaan en de derde wordt gebruikt voor de vacuumslang van de brandstofregelaar.
nummer 1 en 3: naar kleppendeksel
nummer 2: naar brandstofdrukregelaarKlopt dat?
12 augustus 2007 om 22:08 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301344Origineel gepost door Dirk
een metalen dopje zoeken wat precies past en die erop schroeven ;)Ik las zojuist een post van Honza waar hij een ‘verloophuisje’ verkoopt. Het ding blijkt ook een naam te hebben: Blankingplate :)
En wat blijkt nog meer … bij montage van zo’n blankingplate wordt de retouruitgang direct afgesloten. Weer wat geleerd.
;)
12 augustus 2007 om 21:02 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301343


-
AuteurBerichten