Saiko

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 429)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Beschermd: Post hier de lekkerste Chickies!! #17308426

    Origineel gepost door nova….
    nou vind die MILF best wel lekker….
    er zijn er bij die lelijker zijn

    andere pics zijn ook mooi :D

    … zeg me dat je niet die dame bovenaan deze pagina bedoelt :)

    Verder nog een aardige bikini wedstrijd in de states

    http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/08/bikiniwedstrijd_in_amerika.html

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356412

    Alle reactie’s tot nu toe beantwoord.

    Ronaldo, ik heb het bestand daarnet nog een keer gedownload en getest, alles opende gewoon naar behoren.
    Maar ik heb een alternatief voor je. Zie je u2u.

    Verder heb ik alle documenten opnieuw gedownload en gechecked, daarbij kwam ik geen vreemde zaken tegen. Alle bestanden zijn gewoon uit te pakken en te bekijken. Mocht iemand problemen hebben geef mij dan een seintje. Dan zal het opgelost worden.

    :)

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356404

    Turuk: welke documenten wil je kunnen bekijken? Ik heb er voor de duidelijkheid ook bijgezet dat je het wachtwoord kunt verkrijgen via u2u.

    bastiaan1981: je hebt bericht

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356401

    Willem, ik heb tot op heden geen persoonlijke berichten van jou ontvangen.
    Dit is de eerste keer dat ik lees dat je interesse hebt in een van de documenten.

    Welke wil je kunnen bekijken?

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356399

    Dat klopt meneer Schaap. Zie je inbox.

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356394

    ;)

    De blownups zijn geplaatst. Je treft een zo compleet mogelijke verzameling van onderdelen tot in detail afgebeeld. De motor is een 20XE en de auto waar dit betrekking op heeft is een Kadett. Niet iedereen zal hier wat aan hebben, het ging mij om een idee te krijgen uit welke onderdelen deze motor bestaat. Misschien kan het voor een ander ook bruikbaar zijn.

    Als er nog interesse is in corresponderende artikelnummers van de dealer, dan kan er misschien aan gewerkt worden. Maar daar moet ruim voldoende animo voor zijn.

    Eenmaal uitgepakt is het geheel zo’n 85MB groot.
    Wachtwoord op verzoek.

    Daar zal ik een toelichting bij geven: ik wil graag weten hoeveel mensen de bestanden downloaden. Daarom stel ik een wachtwoord in, in de hoop dat mensen ook ff een klein seintje geven dat ze gebruik hebben gemaakt van het bestand.

    Vragen en/of opmerkingen zijn welkom.

    Groeten,
    Dittrich

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356391

    Je bent niet de enige ;)

    Ik zal ff kijken of ik er eentje kan plaatsen alvast. Poosje geleden heb ik wat afbeeldingen verzameld over de c20xe op basis van een Kadett. Puur ter referentie, zodat ik kon zien welke onderdelen waar zaten.

    Mocht het wat rustiger zijn op het werk vandaag dan kan ik misschien alvast iets doen. Ik heb alleen niet de corresponderende geldende artikelnummers van Opel.

    – je moet aan zoiets denken:

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356389

    Dan zal ik kijken wat ik daar nog van heb. Ik kom hier vanavond op terug.

    In reactie op: dikke corsa's #17333190

    Daar is aardig gepoetst.

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301369

    Helder, thnx.

    – Ik heb er tijdens het eten nog even over nagedacht. Is het niet beter dat je de slang tussen y en 3 erop laat, omdat de lucht dan sneller onttrokken wordt uit de motor. Het wordt er dan zeg maar uitgezogen in plaats van dat het eruit geduwd moet worden, wat weer energy kost?

    Ik zat zelf aan het volgende te denken: kun je niet tussen y en 3 een catchcan installeren die puur de lucht verschoont en de vuile deeltjes opvangt, maar dat die catchcan toch een slang heeft die de verschoonde lucht doorvoert naar aansluiting 3 op het gasklephuis?

    In reactie op: dikke corsa's #17333187

    PORE is zoals ze het noemen een echte ‘smooth operator’ :afro
    Verdomd gerafineerd autootje ouwe!

    (en dan komt ‘ie op bovenstaande foto in de verste verte niet tot zijn recht)

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301367

    Mooi, bedankt voor de heads up.
    Thnx mates.

    Ik begrijp nu de functie van een catchcan. Je kunt dus de carterdampen naar een catchcan ventileren, daar waar het in de standaard situatie direct weer, via het gasklephuis, de motor ingaat. De catchcan ‘verschoont’ de lucht die weer de motor in wil.

    Origineel gepost door freek corsa
    3 moet inderdaad op Y

    Ik heb het anders gedaan, ik heb Y afgedopt en 3 aangesloten op een catchcan tankje.

    Freek, betekent afgedopt dat je Y helemaal hebt afgesloten?
    Zo ja, dan ventileer je 3 naar die catchcan, en wat gebeurd er vanaf de catchan? Gaan de dampen vanaf daar de lucht in?

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301364

    Ja precies, ik zal zoiezo een vermogensbank opzoeken om te meten hoeveel power mijn B’tje heeft. Honza, waar kan ik volgens jou een betrouwbare vermogenstest laten uitvoeren, en eventueel de auto goed laten afstellen?

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301362

    Tot voor zover bedankt heren. Ik ga zo ff deze info lezen, maar als eerste reactie op Honza’s opmerking over het afstellen van de drukregelaar:

    Ik heb de motor overgenomen met de powerboostvalve erbij, deze was rijdend en al de ochtend dat ik de motor kocht. Ik mag dan aannemen dat ik niets hoef te veranderen en de zaak gewoon kan laten zoals het is.

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356386

    ;)

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301355

    Prima, en die dampen behoren uit te komen in het gasklephuis, of bedoel je met inlaat het inlaatspruitstuk zelf?

    Kort gezegd, waar gaan de twee aansluitingen op het plaatje precies naartoe?

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301353

    Verder nog wat concrete vragen over het kleppendekseltje:

    – Is het zo dat Y op 3 aangesloten?
    – Waar komt X op uit?


    – Waarom zijn de twee gekleurde ruimtes gescheiden van elkaar?
    – Ik mag aannemen dat je in het groene gedeelte olie giet via de dop. Het rode gedeelte zit aangesloten op een mondstuk wat via een klein rubberen slangetje naar een pijpje in het onderblok gaat. De twee ruimtes zien er ook heel anders uit, rood is vies en vol met losse deeltjes, terwijl groen vrij gaaf is.
    Wat is de exacte functie van het rode gedeelte, waar normaliter een plaatje overheen zit?

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301352

    Honza thnx.
    Kun je mij vertellen waar het actieve koolfilterschakelaartje zit?

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301350

    Yep dat is er ook een zo te zien. Is dit jouw auto? en zo ja … merk je uberhaupt een verschil sinds je hem gemonteerd hebt?

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301349

    Nippeltje nr. 2 is dus voor de vacuumslang naar de drukregelaar.
    Ik zal mijn bevindingen terugkoppelen hier

    Thnx dude :)

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301346

    Niemand die dit kan invullen voor mij?

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356384

    Alle reacties tot nu toe beantwoord.

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301345

    Origineel gepost door freek corsa
    die slang komt op je gasklep huis aan de kant waar vacuum ontstaat als je gas geeft.

    deze slang zorgt ervoor dat je brandstof druk stijgt op het moment van gas geven.

    Ps waar heb je de brandstof pomp getekent?

    Ik heb een foto gemaakt van een gasklephuis van een 20Xe. Ik zie drie aansluitingen. Ik heb het idee dat twee van die aansluitingen naar de kleppendeksel gaan en de derde wordt gebruikt voor de vacuumslang van de brandstofregelaar.

    nummer 1 en 3: naar kleppendeksel
    nummer 2: naar brandstofdrukregelaar

    Klopt dat?

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301344

    Origineel gepost door Dirk
    een metalen dopje zoeken wat precies past en die erop schroeven ;)

    Ik las zojuist een post van Honza waar hij een ‘verloophuisje’ verkoopt. Het ding blijkt ook een naam te hebben: Blankingplate :)

    En wat blijkt nog meer … bij montage van zo’n blankingplate wordt de retouruitgang direct afgesloten. Weer wat geleerd.

    ;)

    (http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=73447)

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301343

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 429)