Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nogmaals respect. Na 3 weken kaalmaken was ik het al zat. Laats staan dit. Blijf door gaan
zo na en week of drie in de stof en de schuurmiddelen is dan eindelijk de ascona op de meeste plaatsen kaal.
een poging om de groene lak te schuren was niet echt een succes want deze was extreem hard
toen een lap thinner op het dak gelegd om te kijken wat er gebeurde
en zo het hele dak aangepakt
na de groene verf te zijn kwijt geworden de grondlaag er gewoon af kunnen schuren zonder al te veel moeite
alle grondverf moest er al ivm roest onder de grondverf
vrijdag en zaterdag worden de eerste delen strak gemaakt dan zal ik meer foto’s plaaten
(mochten de foto’s niet werken hoop ik dat iemand daar beter mee is dan ik)
Na dat het hier een jaar stil is geweest. Word het tijd om het stof er maar eens af te blazen.
Na dat ik de auto weer apk gekeurt heb ben ik op zoek gegaan naar een getrag 240. Deze heb ik tijdens de winterstalling gemonteerd.
Na dat ik via het forum een sport front spoiler heb gekocht is er een balletje aan het rollen gekomen. Omdat de spoiler een paar reparatie puntjes had heb ik afgesproken met een oud klasgenoot dat die kwam kijken of hem kon repareren. Nu is gister die jongen geweest en die vroeg waneer ik de hele
auto ging spuiten. Tijdens een kop koffie ff overlegt hoe en wat en daar kwam uit dat hij dat wel kon redden voor de bouwvak. Dus nu wol aan de bak on de carrosorie kaal te maken en kompleet blank te maken.ik ga proberen om foto,s toe te voegen
Strak werk kerel
Het is gelukt. De hulp ingeroepen van een oud leermeester van mij die heeft hem getest en zij dat de fout bij mij lag. Nu een draad van de zekeringskast naar de bobiene aan de bobiene zat een zwarte en een groene draad. Bij de zwarte draad de geschakelde plus gedaan pats boem starten lopen. Nu de dellorto,s afstellen
Dank u allen voor de reactie
EINDELIJK loopt ie. De ontsteking anders aangesloten en hij loopt stukken beter als met de contackt punten. Nu laten afstellen en dan een tijdje knallen
ik heb een draad van het contactslot naar de bobine gemaakt maar zonder resultaat
ik ga nu een compleet andere ontsteking met bobine en de hele zooi aanschaffen en dan gaan we wel weer verder kijkenMaar als ik met de multimeter de spanning op de zwarte draad meet geeft ie 12 volt op kontakt aan. Word dit minder als ik hem start of hoort diet minder te zijn en zou ie gewoon moeten vonken
Maar als ik met de multimeter de spanning op de zwarte draad meet geeft ie 12 volt op kontakt aan. Word dit minder als ik hem start of hoort diet minder te zijn en zou ie gewoon moeten vonken
Ik weet niet of er iemand is die mij kan helpen maar ik heb een elektronische ontsteking gemonteerd en die aangesloten op de volgende manier.
Zwart(geschakelde +) aan de + van de bobine
Groen zat aan de bobine en aan dat zwarte kastje onde de bobine
Bruin aan de carrosorie.Nu heb ik gemeten dat op die geschakelde +12 volt op staat.
Ik heb ook de bobine + zwarte kastje over gezet van mijn kamaraad zijn kadett 2.4 maar had dan ook geen vonk.sluit ik iets niet goed aan of kan dat geval wat in de olipomp gaat ook kapot zijn. Omdat hij niet wil vonken
16 december 2013 om 09:57 In reactie op: alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs #17310331Ik heb ze zelf gemaakt. Inbus m10 met een gedeelte zonder schroefdraad afdraaien naar 8.9 mm en daar m9 x1.25 op snijden. Werkt prima alleen is het nog geen pretje
ik heb vandaag de vacuüm meter aangesloten op mijn carburateurs. nu viel de druk wel exact gelijk weg maar bleef bij stationair draaien het vacuüm niet exact gelijk. kan dit in de afstelling van de lucht/brandstof mengsel liggen of in toch de afstelling van de gaskleppen. het gaat om de dellorto dhla 40mm
de week is twee avonden oud en bijde avonden mooi met de ascona aan de gang geweest.gister maar ff beetje de bitumen uit de wielkasten gehaalt en vandaag kwam als verrassing mijn uitlaat binnen. ding er onder geknutselt. geprobeert te starten,accu dood. die staat aam de lading en dan morgen maar eens kijken wat ie doet. ook heb ik een vacuummeter geregeld om de dellorto,s af te stellen.
Echt een gaaf autotje. Ook allemaal bekende namen kwa bedrijven,oortman,bleeker?. Zelf gewerkt bij een autoschade bedrijf in enschede. Sucses met het project
hier een filmpje van de eerste echte meters met de dellortos(iphone kwalitijd)
https://www.facebook.com/photo.php?v=549721471781267&set=vb.100002302565224&type=2&theaterfotos van de sportspoiler volgen
@martin< focus mk1 heb ik naar gekeken toen ik mijn eerste ford st kocht, toen toch gegaan voor een fiesta st. moet eerlijk zijn dat ik daar nooit geen spijt van heb gehad tot ik een bus over het hooft zag.
@2000, ik kan het je vrouw zeker aanraden alleen moet je wel rekening houden met een paar liter meer in de maand. verder echt een machtige machine die elke keer weer een glimlach op je gezicht tovert.maar nu weer terug naar de ascona,
zaterdag ga ik een irmscher sport spoiler voor de achterklep ophalen en heb ik 63mm uitlaat gevonden die opgestuurd word. word dus weer vervolgtVandaag even proef gereden met de ascona en moet zeggen dat hij echt lekker klinkt en ook steeds beter begint te lopen na wat aanpassingen. Nu eerst een komplete 63 mm regelen en dan maar eens verder met synchroon stellen.
Hier nog ff een foto met de daily drive.

hierbij een paar fotos van mijn carbs

carbs met op de achtergrond een ander projectje
nieuwe pakkingen en rubbers
en weer op de plek waar ze horenmotortje klinkt echt lekker met zoon setje italiaantjes.
eindelijk de ascona weer aan het lopen. er is grote verbetering kwa lopen. nu alleen nog afstellen en dan kunnen we weer verder met de carrosserie
heeft er iemand nog een goeie site om foto’s op te zetten om ze hier te uploaden. heb heel veel foto’s maar krijg ik hier niet gepost
Ik zo je evt wel kunnen helpen ik denk alleen dat enter/zenderen een beetje ver is
helaas heb ik alleen de ascona. moeders vind 2 auto’s en een motor al meer als genoeg
hire word weer strak werk geleverd. echt top
net even rustig de tijd genomen voor de ascona en toen kwam het probleem aan het licht wat ik al verwacht had. omdat de motor op de eerste cilinders niet heel top reageerde en er bij het afstellen met de vacuümmeters aan het licht kwam dat ie ergens valse lucht trok. nu heb ik orginele pakkingen tussen de carbs en de spruitstukken besteld en tussen de luchtfilters en de carbs.
omdat dan toch de hele mikmak weer los moet ook maar besloten om andere bouten voor de inlaat/uitlaat gemaakt omdat de carbs erg slecht vast zaten. na gezocht te hebben naar inbus m9x1,25 waar ik slecht aan kon komen maar een andere oplossing bedacht met een colega. die colega had toevallig thuis een draadsnijmoer met de maat m9x1,25. eerst de bouten afgedraaid op 8,9 mm en daarna met de draaibank de draad op de bouten gesneden. nu wachten op de pakkingen en dan hopen dat het dan spul beter vast gaat zitten.
ook ben ik nog bezig met een setje remklauwen om schijven achter er op te maken
foto’s volgen als ik de spullen er weer op heb zitten.Ik heb ook 6 cm voor maar is mij net aan de lage kant
Even een het stof er af blazen.
Na de motor inbouw,het reinigen van de dellorto,s en het monteren van het simons spruitstuk loopt de ascona nog niet zo het hoort te zijn. Hij levert niet het vermogen wat ie had verwacht wat waarschijnlijk zou komen door een lekke pakking tussen de spruitstukken en de motor. Na een beetje de moed te hebben laten vallen en hem achter in de schuur te hebben geschoven besloten eerst een andere daily ride aan te schaffen.
De nieuwe auto is een ford focus st met de heerlijke 2.5 t vijf pitter van volvo. Echt een heerlijke auto waar ik al weer een maandje in rondrij.
Nu weer een beetje moed verzameld toch maar eens weer tijd vrijmaken voor de ascona
-
AuteurBerichten