Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door mantaroel
origineel gepost door Manta 24V
Mooi hoor :thumbup Waar doen jullie dit soort driftwerk?staat onder de foto : Malmedy, Belgie:D
klopt, Danny had vast z’n bril niet op :P:D:o:D
En het was geregeld via een ander auto forum, staat ook op de foto :D
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door Manta 24V
Waar doen jullie dit soort driftwerk?Dit was in Malmedy bij de Peugeot Drivers Club,
micky-mouse-baantje in de middle of nowhere, vlakbij Spa/Francorchamps.
Niet zo heel groot, maar wel gaaf.
De navigator van de aanstaande moezelrit zat daar naast me en een lol dat ie had :DRuud B
Deelnemerorigineel gepost door Putteboeruh
Alsof ze ze uit t museum hebben geplukt..:worsZiet er echt heel erg mooi uit..:thumbup
En reken maar dat er mee gereden wordt…
(die worden NIET gespaard)Ruud B
DeelnemerOmdat Opel als fabrikant geen interesse heeft in de rallysport ?!
Ruud B
DeelnemerDit is de site die jij bedoelt denk ik:
Ruud B
DeelnemerOrigineel gepost door lesley
waar is den tijd hé,dan was ik zelf iets van een jaar of 7-8.
en die lampen staan idd niet slecht,alleen spijtig dat het niet het juiste model was. dit is inmiddels ook al vroeger,al dan niet wat recenter :P
Gave foto, zo te zien van de 2005-Editie van de ATM Memorial Gilbert de Stapelaere :thumbup :thumbup
Beetje off-topic in dit draadje maar:
wel opvallend dat in Belgie nog volop Opels rijden in de historische kaartlees/regularity rally/rittensport.Ruud B
DeelnemerBedankt !
Mooie plaatjes!Is zo’n 2.0E spruitstuk nog een gangbaar onderdeel?
Een kleine zoektocht op marktplaats leverde niets op.Ruud B
DeelnemerTop Henk, bedankt voor het snelle antwoord:thumbup
Origineel gepost door henk 400rr
Klopt er zit zo’n voorverwarmings gedeelte op zo’n spruitstuk van een S/N serie, daarom kan die ook neit gebruikt worden, het is of een spaghettie of een origineel “E” spruitstukEr was iemand (ik noem geen namen:P) die zei dat je die steun er wel af kon slijpen. Kan dat of is dat niet verstandig?
Ik maak ze meestal zelf, het simpeltste is een soort van brugje te maken tussen de 1e en 2e carburateur waarbij je de gaskabel op zo’n plaats zet da je weer gas kan geven, de kabel gaat dan zo’n beetje over het midden van het kleppendeksel, je kan ze ook kopen en dat kost ene paar centen, maar dan ben je er ook van af, de vraag is dan even of je ook een excoot als gaskabel hebt of een vrij gemakkelijk verkrijgbare gaskabel, stel dat hij knapt, moet je ook weer wat anders hebben.
snap ik, die brug tussen de carburateurs zit er wel aan en verder dan alleen zo’n klein “bolletje”.
Ik heb even op de site van BCCP gekeken en daar heb je gaskabels van onder en van boven. (Wel flinke prijzen trouwens nog voor zo’n setje) Het lijkt erop dat deze brug bediening van onder verlangt, loopt in zo’n geval de kabel nog steeds over het kleppendeksel?
Ruud B
Deelnemer*schopje*
Ik wil graag 40-webers op een 2.0E hebben.
Een paar vragen:
– als je het oorspronkelijk inlaatspruitstuk (is NIET van 2.0E) weghaalt lijkt er nog de steun van het uit laatspruitstuk in de weg te zitten. Kan dat?
– Webers en spruitstuk heb ik gekocht op MP, zit helaas geen gas-kabel-set bij. Ik begrijp dat er meerdere oplossingen mogelijk zijn, wat is het beste en waar haal je die?Ruud B
DeelnemerWel gaaf, dit draadje met al die oude foto’s.:thumbup
Ben dan wel niet de jongste (bouwjaar 1966), maar doe nog niet zo lang mee met een Manta (sinds 2004).
Zit er eigenlijk een beetje op te wachten dat er oude foto’s van mijn A-Manta voor bij komen.
(ik heb geen idee van de historie)Ruud B
DeelnemerIs er nog verschil of een Getrag 240 onder een manta vandaan komt of onder een Monza of Senator?
Ik loop al een tijdje te zoeken maar daar kan ik niks over vinden.
-
AuteurBerichten