Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ruud B
Deelnemerkan je dat ook met een A-tje doen?
Ik vind het wel gaaf.
Ruud B
DeelnemerVan harte gefeliciteerd!
Ruud B
DeelnemerVoorlopig heb ik even geen last meer van de F, geen idee waarom.
Maar hier heb ik in ieder geval iets erover gevonden:
http://www.senatorman.de/bordcomputer_OSB.htmWat ik begrijp heeft het alleen maar met het functioneren van de boardcomputer te maken. Niets ernstigs dus.
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door omegakokkie
Na een twee uurtjes werden we gebeld door de dealer met het bericht dat de krukas was gebroken.:o
Ik vroeg daarop of ze het blokje al open hadden liggen, dit was niet het geval maar het geluid was bekend.:wtfNu vraag ik me toch af, als de krukas is gebroken dan kan ik er toch helemaal niet mee rijden???????:hmmz
Is inderdaad een bekend probleem bij die Hyundai motoren.
Werd bij ons (we hadden er 3 op de zaak, weliswaar geleasd) op coulance verholpen.Motor draait inderdaad gewoon met een gebroken krukas.
Komt trouwens wel meer voor, ook bij andere merken.Ruud B
Deelnemer7J ET 20 zal wel passen.
8J geen ervaring mee.
ET 5 staat 5 mm verder naar binnen als ET 0
Prijs is : wat de gek er voor geeft cq hebben wil.
Waarbij ook de staat van de velgen en banden van belang is.Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door GSi-EVO2
Als je kenteken eindigt op 9, behoor je tot de elite als je in Duitsland rijdt. :DYep, I know :P
Bivakmuts is dan standaarduitrusting :o :PKans van 10 %, maar ik heb geen 9.
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door Ascona 2.0 sr
Staat toch groep a boven:hmmzBij mij staat er “A” boven en en geen “groep A”
ik begrijp de A als Ascona type A.Als je bij oldtimers in het menu kijkt (PDF openen onder aan de pagina) dan zie je dat de pijpdiameter “maar” 50,8 mm is.
Groep A is 63,5 mm.Bij Biesheuvel konden ze me vorig jaar niet helpen.
Het komt er in feite op neer dat een echte groep A gewoon niet meer nieuw leverbaar is.Je kunt (als je de specificaties weet) eentje laten nabouwen bij EPS of zo, maar dan heb je ook wel een stevig prijskaartje.
Ruud B
DeelnemerMijn Senator (uit D gehaald):





Ruud B
DeelnemerDat is dus geen Groep-A uitlaat.
Ik zocht er ook een maar die is niet meer nieuw leverbaar.
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door mantallica
Ik ga aanstaande woensdag een Senator B halen uit Duitsland. Ik zou eerst de auto ophalen met een autoambulance, maar die duitser zegt dat als hij de auto niet afmeld ik er zo mee naar huis mag rijden met de duitse platen……. heeft iemand daar ervaring mee???Ik heb zelf drie weken geleden een Senator B uit Duitsland rijdend opgehaald.
Ik heb dat gedaan met een Duits-5-daags kenteken met verzekering.Lastig is dat Nederlanders niet met een Duits kenteken in Nederland mogen rijden. Is een BPM-probleem.
Dus zowel mijn methode als jouw methode zijn niet volledig legaal. Officieel zou je bij de grens een nederlands een-dagkenteken op de auto moeten schroeven.
Ik heb dat niet gedaan, maar werd bij de RDW er op gewezen dat het niet mocht. In duitsland wordt het verkocht als dat het wel mag namelijk, dat Kurzkenzeichen.
Wel hoor ik hier en daar verhalen dat de situatie gedoogd wordt, als je dat kenteken alleen maar gebruikt om naar huis te rijden en te keuren.
Ruud B
Deelnemer*schopje*
Staat er een op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/188852994Ruud B
DeelnemerDeze heeft geen NL-kenteken, zo te zien een Duits Zomerkenteken, maar is wel gaaf:




Ruud B
DeelnemerDeze staat in het laatste Manta-clubblad:


Op de foto’s van het clubblad (helaas in zw/w) lijkt de kleur veel lichter.
Bovendien heeft deze voyage ook de ronde Manta-A-achterlichten, is in het clubblad te zien.
Bestaat deze auto nog?
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door Abdul
Hoeveel A-tjes heb je eigenlijk?
1. historische regularity-rallies
2. circuit/drift
3. mantaklopt, Manta is ook voor de historisch regularity-rallies, kan ik kiezen :-)
nog meer???
Geen A-tjes, wel nog 1 B-ascona
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door cruez
knap ding, waarom mag je hem eigenlijk niet stripen zoals je zelf wil?In Nederland rijden wij ritten en rallies volgens de regels van het NRR (=nationaal reglement Regelmatigheidsritten)
http://www.dhrc.nl/forms/NRR2-NL.pdfEn daarin staat sinds het begin 2008:
10.5.
Opvallende beplakking of beschildering (b.v. haaientanden, oude wedstrijdnummers, teksten, etc.) of een
krijgshaftig uiterlijk van het voertuig is niet toegestaan, op straffe van niet starten. Het is niet toegestaan om
reclame banners en/of teksten aan te brengen over de volle breedte van de voorruit en/of de achterruit.Tot en met 2007 was er nog een uitzondering voor Rally-Replica’s of originele rally-auto’s, maar dat is helemaal over.
Dat heeft alles te maken met de moeite om nog vergunningen te krijgen voor de regelmatigheidsritten. Men wil zo min mogelijk opvallen en aanstoot geven.
Ruud B
DeelnemerMijn A-tje voor historische regularity-rallies:



Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door ascona 1.8
Tsja, das met m’n BMW E30 (1989) ook zo: daar heb ik een M30 motor ingebouwd (3,5 liter 6-in-lijn) en dat bleek dan in Duitsland (veel) meer gedaan te worden.
Daarom ben ik nu bezig hierop een Eaton compressor te bouwen: dan heb je tenminste iets unieks, niet dan?Heb trouwens al wel eens een kadett C gezien met een BMW M-blok… Of vinden jullie dat hier heiligenschennis? :fy1
Ik ‘ken’ zelfs iemand met een S38 blok in een E30 :-)
en heiligschennis, valt wel mee, denk ik.
er zijn medeforummers met:
– een M3-motor in een A-manta.
– een mercedes 2.3 16 v blok in een B-ascona
– etcRuud B
Deelnemerorigineel gepost door ascona 1.8
Denk je dat het tegen gaat vallen, Ruud, qua werk dan?
als je van uitdagingen houdt, dan gewoon doen.
Ik denk namelijk dat je veel oplossingen moet gaan bedenken, omdat veel niet zomaar zal passen.
Ombouw naar een grotere CIH (4 of 6 cilinder) of een C20XE, dat is al meer gedaan, dus oplossingen zijn door anderen al gevonden.
Als je iets unieks doet, dan mag je zelf al de oplossingen zoeken en vinden.Ruud B
DeelnemerDat is Jean-Jacques Zamponi met de 400.
Filmpje stond al eerder op het forum. :P
Blijft gaaf!
Ruud B
Deelnemerik val eigenlijk veel meer hierover :P :
origineel gepost door ascona 1.8
En die BMW 1.8i erin natuurlijk…zit je om werk verlegen? :hmmz
En wat is er mis met een CIH?Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door Opel Rally Lover
Hier nog ff mijn ascona A:ATS 8J
8J, gaat dat passen dan??
Ik had al zoveel moeite met de 7J’smooi ding trouwens, jammer dat die streep op de motorkap niet doorloopt over de rest van de auto.
Ruud B
Deelnemer




Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door GTS2.2DTI
origineel gepost door AG400
ben even wezen kijken , ziet er super uit :thumbupNu nog even verlagen en andere dempers en wielen dan wordt het wel wat:P
Nee, niet doen. Orgineel laten. Deze is te mooi om te worden verbouwd. Als je hem orgineel laat en je bent er zuinig op is hij over een aantal jaar nog best veel geld waard. Ga je hem ernstig vebouwen is hij volgens mij alleen voor sommifen nog interesant.
mee eens, origineel houden, setje velgen is zo te wisselen natuurlijk. De rest is al ingrijpender.
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door ascona-gek-roosendaal
voor motor zit er in je ascona dan ruud b? de mijne wil zo dwars niet :p2.0E met setje 40-er webers
Moet wel zeggen dat het daar erg zanderig was en dan wil het wel een stuk makkelijker.
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door ascona-gek-roosendaal
woo die zijn een beetje groot.. hoe verklein ik fotos?meestal ff verkleinen met Photo-editor oid *voor* je ze upload.
Ik gebruik Photobucket voor online en daar kan je ze ook online nog weer verkleinen.
Geen idee of Imageshack dat ook heeft. -
AuteurBerichten