Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ruud B
DeelnemerIn mijn manta (foto hierboven) heb ik de Schroth-gordels met rolautomaat, en dat gaat niet vanachter de bank.
In mijn groene ascona met vaste Schroth gordels zitten ze inderdaad ook op de bodem achter de stoel vast.
In mijn gele ascona zit de rolautomaat op de (flink verstevigde) hoedenplank.
Maar ik denk dat als iemand de C-stijl eruit rijdt, dat het niet meer uitmaakt waar die vast zit. Dan heb je echt een megaklapper…
Ruud B
DeelnemerNog geen last van hikjes gehad.
Maar ja, meer dan twee korte ritjes heb ik nog niet gedaan.Ruud B
Deelnemerja in de C stijl zit inderdaad een gordelbevestigingspunt.
Ik gebruik het ook:

Ruud B
DeelnemerGisteren is de hele zooi vervangen:
Bougies, bougiekabels, rotor, verdelerkap.Waterpomp bleek ook op zijn eind te lopen.
Verder ook beide v-snaren vervangen.Die domme constructie met de startbeveiliging is er ook uit.
Volgens mijn “mannetje” was de module en de hallgever nog goed, maar ik heb afgesproken dat ik de komende weken het in de gaten hou.
Ruud B
DeelnemerIk kom wat geks tegen.
Vorige eigenaar heeft een soort van startbeveiliging gemaakt door de stroom kabel naar de bobine te verlengen naar een schakelaar op het dashboard. Hiervoor zit een extra mistlichtschakelaar rechts naast de schakelaar van de achterruitenwisser, waarmee je de spanning van de ontsteking kan onderbreken door hem uit te drukken.
Zou me niets verbazen als die schakelaar de oorzaak is, want die staat permanent “aan”.
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door Jigsaw
zitten ze eronder gelijmd ?passen ze niet zonder plankje ertussen ?
Deels gelijmd, kan je op de foto ook zien.
Verder geschroefd, vanaf de zijkant van de hoedenplank:
vaste middendeel eruit en dan in de rand van de zijkanten.Die boxen gaan niet zonder plankje omdat de conus (heet dat zo) van de box uitsteekt naar boven.
Verder heb ik de oorspronkelijke schroeven van het afdekplaatje gebruikt, en die steken anders omlaag in de luidspreker.Ruud B
Deelnemernee, nog geen relatie met het weer vast kunnen stellen.
Wel hikt ie alleen als de motor op temperatuur is, zo lijkt het.
Op korte ritjes merk ik er niets van.Ruud B
Deelnemerde foto’s:



Ruud B
DeelnemerKan haast niet anders dan iets met de ontsteking zijn.
Toevallig zag ik het vanochtend nu goed.
Bij zo’n hik, als je 3000 toeren draait, slaat de toerenteller gewoon naar nul voor een heel kort moment.
Ruud B
DeelnemerAls de motor hikt tijdens het rijden zwiept de toerenteller omlaag.
Naar mijn idee geeft dat wel een sterke hint richting de ontsteking.
Ruud B
DeelnemerIk rij inderdaad gewoon op benzine, en ja die zit er ook gewoon in.
De gewone dingen zoals bougies, rotor, verdeelkap etc was ik al van plan binnenkort, maar dat gaan we maar gelijk vandeweek doen.
Ik heb ook telefonisch contact gehad met mijn garage en die vermoeden een onstekingsmodule die het langzaam aan het begeven is of een gare bobinekabel.
Wordt vervolgd.
7 april 2010 om 13:58 In reactie op: met geschorste auto naar apk rijden ,vrijstelling aanvragen? #17653194Ruud B
Deelnemerhttp://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/bedrijfsauto/schorsen/schorsen_en_apk.htm
Hier staat het dat je nu vrijstelling moet vragen.
En ja dat was vroeger anders…Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door postbusmanta
origineel gepost door Ruud B
Werkt prima, kan ik mededelen.
Het zit er sinds vanavond in, en het geluid is zeer okay.Gewoon het originele plaatje bovenop, mdf-plaat van 20 mm netjes op maat gemaakt en daar de 5×7 op.
Foto’s a.u.b. !! :)
Zal ik maken vandeweek :-)
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door Leen
Ik heb trouwens van de week 4 b manta automaat tussenassen naast elkaar gelegd, en daar zit nog aardig wat lengte verschil in.zo’n 4 cm tussen de langste en de kortste as.
werden die dingen op het oog gemaakt bij opel toendertijd of wat?Het is een oud bericht, maar ik zit ook met een vraag over de lengte van de automaat tussenas.
Ik meende (ooit) hier ergens gelezen te hebben dat de b-manta automaatas van 67cm eigenlijk 2 centimeter te kort zou zijn voor gebruik in een a-tje met een getrag 240.
Ik kan het niet meer vinden, maar ik sta op het punt om een as in te laten korten. Dus:
Klopt dat?Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door postbusmanta
die 5X7 oplossing lijkt mij ook wel wat :hmmzWerkt prima, kan ik mededelen.
Het zit er sinds vanavond in, en het geluid is zeer okay.Gewoon het originele plaatje bovenop, mdf-plaat van 20 mm netjes op maat gemaakt en daar de 5×7 op.
Super!
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door rinus de boer
Dit lijkt me ook een aardig exemplaar. Een hele vroege A2.Ik vind het wel jammer dat de meeste Monza (en Senators) een pedaal te weinig hebben (maar dat is een persoonlijke keus natuurlijk).
Het valt me ook op dat deze Monza achter wat hoog lijkt te staan, heeft de mijne ook wat last van.
Was dat normaal af-fabriek?Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door sw16v
pasvorm valt niet tegen voor die prijs!Alleen de mat van de bijrijder is qua vorm niet helemaal in orde, maar dat boeit niet zo.
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door henkjan_80
want mijn gaspedaal haakte af en toe onder de vorige mat.
’t Is hier een OPEL-forum, dus niet voor Toyota’s!:jerry:jerry:jerry [/quote]
:P
Geen drive by wire in een auto uit 84…
En geen amerikaan aan het stuur…De oude mat was gewoon veel te groot en door de vorige eigenaar van de auto niet goed op maat gemaakt.
Ruud B
DeelnemerBedankt voor de tip!
Vanavond ook even een setje voor de Monza gehaald bij de Aldi hier.
Ik was toch al van plan om iets anders te zoeken, want mijn gaspedaal haakte af en toe onder de vorige mat.
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door MonzaRon
De voorspeakers zijn standaard van blaupunkt.in 2 verschillende maten wel te verstaan :o
succes met het vinden van een paar speakers achter :thumbup
grtz ;)
is gelukt!
Ik ben net even wezen kijken, maar 6×9 is wel iets te veel van het goede. Dat is een beetje groot op dat zijkantje van de hoedenplank.
Heb ik dus maar niet gedaan, want ik ben bang dat ik dat erg lelijk ga vinden.Wel heb ik een 5×7 setje gekocht, en die ga ik – met wat kunst en vliegwerk in de vorm van een mdf tussenplaatje – gewoon onder het oorspronkelijke rooster plaatsen. Je ziet er dan niets van en toch goed geluid.
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door rinus de boer
I De voorspeakertjes worden niet aangestuurd, ook al omdat ze klankmatig heel erg afwijken van de achterspeakers. En het rendedement van die voorspeakertjes is ook al niet al te hoog. 5 Watt ongeveer?Ik draai de fader wel wat naar achter, dat lijkt me het beste.
origineel gepost door rinus de boer
Hoe het zit met moderne speakers c.q. radiocombinaties zit, weet ik niet. Wat ik wel vind, is dat moderne radio’s qua design meestal niet passen in een Monza.Mee eens, hoewel dat ook kwestie van smaak is.
Ik heb zo eentje gekocht, oogt nog redelijk conventioneel:
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door ckad
Je kan er net de speakermaat 6″x9″inkrijgen. Moet je wel beetje zaagwerk verrichten.Diepte is er voldoende.
Kijk, dat is de tip die ik zoek, bedankt.
Ik wist niet dat die ovale maat nog bestond.En wat is een “beetje” zaagwerk?
Ruud B
DeelnemerSorry, ik was niet specifiek genoeg in het eerste bericht.
Inderdaad is het niet de bedoeling om in het vaste deel van de hoedenplank gaten te maken.
Ik wil proberen om op de originele plaats achter andere speakers te plaatsen, die een beter geluid geven dan de originele.
Helaas zijn de originele ovaalvormig.
Ronde speakers zullen daar niet zo makkelijk netjes in te maken zijn, ook al om dat dat gedeelte van de hoedenplank niet helemaal vlak is, vooral naar de zijkant naar het raam.Ruud B
DeelnemerVermoedelijk heb ik het probleem gevonden:
het klemmetje op de ruit van de massa-kabel lag er los op.
Je zag het niet, maar hij zat gewoon los op zijn plek.
Dus met zilverlijm weer aan de ruit gelijmd en duct tape erover.Morgenochtend maar weer eens proberen (als de ruit dan weer dichtgevroren zit).
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door henk 400rr
origineel gepost door olafspoolder
De boring van de 2.2 is hetzelfde als de 2.0 en ik heb wel eens gehoord dat er bij de 2.2 gewoon 20 aan de zijkant is ingegoten, klopt dit?
Dat klopt, ze hadden dezelfde gietvorm.
We hebben hier in het verleden al hele topics gehad om mensen die zich belazerd voelden omdat er 2.0 in de zijkant gegoten was, dat valt hun wel op, maar even kijken naar het motornummer, ho maar.
Dus bij een 2.2 staat er 2.0 op de zijkant van het blok, aha.
Nog nooit een 2.2 van dicht bij bekeken.Is dat met een 2.4 ook?
(die heb ik wel maar kennelijk nog niet goed bekeken) ;) -
AuteurBerichten