Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ruud B
DeelnemerAlles opgelost!
Vermoedelijk heeft de stekker rechts niet goed gezeten en al deze shit veroorzaakt.
Vanochtend eerst maar rechts de unit weer verwijderd. Daarna hetzelfde relais weer geplaatst en toen deed links het goed.
Daarna eerst alleen de rechterkoplamp weer geplaatst en aangesloten zonder richtingaanwijzer, en toen deed die het ook goed. Daarna de richtingaanwijzer er weer aan geknutseld.
Het enige wat ik nu overhou is dat zwarte kunststof randje, dat zit er rechts niet onder, maar eigenlijk is dat optisch geen probleem.Iemand nog een idee wat de functie is van dat zwarte stripje?
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door GSE
Dan heb je de GSE/duurdere A2,s die hebben grootlicht het dichtste bij de grill zitten,in dat kleine vakje langs de grill als je die koplampen gebruik moet je dit maar eens door lezen:
http://www.senatorman.de/
En dan ff kijken onder werkstatt en ff kijken bij:
Fernscheinwerfer, integriert, nachrüsten
bei Rekord E2 und Senator/Monza A2Klopt, om die koplampen gaat het, en met de op Senatorman.de beschreven “Nachrüstungs”-actie ben ik bezig.
En de aansluitnummers op het relais kloppen niet.
Ik mis 87B, en dat suggereert dat het een 5-potig relais zou zijn?Ruud B
DeelnemerAnder probleempje wat ik heb is dat er rechts veel minder licht in zit als links terwijl er volgens mij een zelfde lampje in zit.
Kwaliteit van de reflector lijkt ook goed en vergelijkbaar.Is dat dan massa wat niet goed is?
Ruud B
DeelnemerIk denk toch dat ik een verkeerd relais gebruik.
Waarschijnlijk zijn er meer smaken met 4 pootjes.Alleen welk relais moet ik dan hebben?
Ruud B
DeelnemerOkay, relais in de zekeringkast gedrukt.
Nu gaat het licht in de schijnwerpers wel met grootlicht mee aan maar niet uit als ik het grootlicht uit zet. Pas als ik ook dimlicht uitzet schakelt de schijnwerper uit.
Ik nie begrijp nie…
Ik heb even gewisseld met een ander relais en dat geeft hetzelfde probleem, dus aan het relais lijkt het niet te liggen.
Ruud B
DeelnemerHet relais ontbreekt in de zekeringkast inderdaad.
Ik heb er nog zo een en die ga ik er straks wel indrukken (als het weer droog is…)
Zekeringen zitten er allemaal gewoon in.
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door m400
Zou er misschien niet een aparte zekering voor zijn?Dat is ook een goeie: Ik ga morgen bij daglicht eerst maar eens de zekeringkast controleren.
Als er een aparte draad voor is (groen), dan kan dat ook apart gezekerd zijn.origineel gepost door Ghanz
heb bij de senator a van mij verstralers gemonteerd,
bedrading en apparte schakelaar aanwezig, maar ze gaan ook mee aan met groot licht.enkel een relais monteren was voldoende.
en uiteraard de lampen aansluiten en monteren :angelmogelijk moet jij ook nog een relais monteren?
Dat is ook een goede tip om te checken, morgen maar eens de multimeter pakken om te checken of er wel prik zit op draadje bij grootlicht. Zoniet dan kan het naast de zekering ook dat zijn.
Was dat relais een losse of een die gewoon in de zekeringkast paste?Ruud B
DeelnemerDie lampunit demonteren gaat ook niet echt makkelijk door dat zwarte randje wat er ondergeklikt zit. Dat maakt hem net te groot om zo over de bumper weg te schuiven.
Of kan je dat randje ook achterwege laten?
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door MonzaRon
d’r moeten wel 2 draden van die verstraler aangesloten zijn,
bij mij zijn die, bruin-wit[verstraler], aangesloten op de kleur groen-bruin[vanuit de unit] :thumbupDe bedradimg ziet er bij mij ook zo uit.
Morgen maar even een nieuw lampje kopen en erin frotten.
Wat een gedoe als de lampunit er al in zit, accu zit in de weg.Ruud B
DeelnemerOkay, ik zal het wat beter uitleggen.
Mijn Monza had gewone koplampen zonder de verstralers.
Ik heb een setje koplampen met verstralers aangeschaft, waarvan er nu e1n inzit.Oude koplamp unit had 4 draadjes in de stekker, de nieuwe 5.
Maar de stekker in de auto heeft er ook 5.
Dus dacht ik, dat is simpel, kennelijk is dat allemaal voorbereid, handig van meneer Opel.Bij de Senator B gaan de verstralers in de koplampunit ook mee met groot licht, dus misschien is dat bij de monza ook wel zo.
Helaas pindakaas, dat is bij de monza (nog) niet het geval. Ik heb ook al het lampje vervangen, dus dat is het ook niet.
Dus vroeg ik mij af of het bij de Monza soms anders zit als bij de Senator…
Ruud B
DeelnemerDatum eerste toelating is maatgevend, niet de productiedatum.
Die laatste weet je namelijk bijna nooit.Laat me raden, de klant wil de Int. Historic Tulpenrallye rijden?
Genoemd kenteken is van april 1972.
Overigens start de “Tulp” op jaartal, dus met ’71-er start je achter aan. Veel mensen willen daarom liever iets ouders, dat heb je minder problemen met lege benzinepompen en lege buffetten tijdens de lunch…
Ruud B
DeelnemerWaarom alleen de A-type’s?
Ruud B
DeelnemerIk reed hiervoor dagelijks met een Ascona B 2.0 S, en daar had ik in de stad met die 4-pitter ook hetzelfde verbruik. Dus in die zin ben ik niet duurder uit. Ik hoef nu alleen minder vaak te tanken door de veel grotere tank van de Monza. :P:thumbup
Ruud B
DeelnemerDie universele vind ik ook erg lelijk.
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door MonzaRon
dus ook een gemiddelde van 1:8 :thumbupMijn boardcomputer (bedacht ik me net) geeft trouwens gemiddeld 14 a 15 liter per 100 km aan…
Ruud B
DeelnemerChique oplossing Senatorman, alleen gaat dat wel makkelijker in een 4 deurs auto.
Zal met een tweedeurs Monza wat minder gaan in verband met het omklappen van de stoelen.
@GSE
Daar zal niet heel makkelijk aan te komen zijn.Voorlopig laat ik het maar even zo, ik was gewoon benieuwd of het bestond op een Opel Monza.
Ruud B
Deelnemernee, want eigenlijk rij ik dagelijks alleen maar stadsverkeer en een klein beetje snelweg (max 20 Km) :P
Alleen met vakantie (zoals begin mei naar Italie) dan kan ik het verbruik op de snelweg echt meten, en dat viel me reuze mee.
Maar dat gemiddelde kom ik niet aan.
Ruud B
DeelnemerDat snap ik wel, voor 3500 heb je denk ik wel een goeie deal.
Maar ik zou wat huiverig zijn voor die kilometerstand.
Ruud B
DeelnemerIk heb een 25E in de ene auto en een C30NE in de andere auto voor dagelijks gebruik.
Beiden zuipen als een tempelier bij stadsverkeer.
Dat wil ik gewoon ook niet weten, zal wel 1 op 6 zijn.Maar als je alleen maar lange stukken snelweg rijd, dan is op1 op 10 goed haalbaar, zonder dat je met een fluwelen voetje moet gasgeven.
Ruud B
Deelnemerheeft wel 350.000 km op de klok
Ruud B
DeelnemerNee, nu dik 3000 km verder en geen problemen meer gehad.
Ruud B
Deelnemeris dit hetzelfde probleem?
Ruud B
Deelnemerje bent gezien:
http://www.gummen.org/forum/showthread.php?2434-ff-voorstellen&p=200813&viewfull=1#post200813Mooi ding!
Ruud B
DeelnemerVoorlopig heb ik sinds 14 april geen problemen meer gehad.
Ik denk dat bij mij die low-budget startbeveiling het veroorzaakte.Ruud B
Deelnemergas is om op te koken…
:P:P
-
AuteurBerichten