Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ruud B
DeelnemerHele mooie auto :thumbup
Wel lef dat je hem rijdend hebt opgehaald.
Enne, de motor moet wel 98 RON hebben, dus tanken bij Shell?
Ruud B
DeelnemerVorige week zijn ze gemonteerd.
Monza rijdt weer een stuk strakker dan daar voor.Alleen, mijn vrouw merkt er niets van (het is haar dagelijkse auto)…
Wat moet je daar nou mee??:P:oRuud B
Deelnemerorigineel gepost door rinus de boer
Ik vind de digitale klokken winkels van Opel er niet uit zien. Grof, heel erg banaal qua layout, en in de zon zie je er niks van.Geef mij maar gewoon de klassieke ronde klokken, kan je haast blind aflezen. Zou ik een GSE met digidash hebben, zou ik er normale klokken in terug zetten.
Mijn mening maar.Hier net zo, ik vind die digitale dingen er niet uit zien.
Ik heb de in de zoektocht naar de Senator en de Monza de auto’s met het “Mausekino” links laten liggen.Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door Uniek
maar 1 ding koop NOOIT geen gislavet (of iets wat op deze naam lijkt)origineel gepost door GSE
En Gislavet is toch wel een redelijk bekende band,als die echt zo slecht geweest zouden zijn,dan was dat merk niet zo bekend geworden,maar das mijn visieIk heb een van mijn vorige auto’s (geen opel) in 6 jaar tijd 2 sets Gislavet versleten en dat was een prima band.
Maar ik hoor die verhalen ook over Conti’s…
De een zweert erbij en de ander vindt het niks.
Zal misschien ook wel per auto uitmaken.Ruud B
DeelnemerZolang er spanning op staat gebeurt dat niet en met spanning er af wel.
Ik heb ze in de Manta ook over contact staan, en soms is dat lastig. Daarom in de Ascona wel met schakelaar op constante plus
Je moet die schakelaar er echt tussen zetten met een constante plus want het trekt de accu wel gewoon leeg.
Voordeel van die schakelaar is tevens ook dat je tijdens de rit de gordel vast kan zetten door de stroom eraf te gooien. Is wel prettig op het circuit enzo als het een beetje wild gaat.
Schuin vanaf de C-stijl is geen probleem, wel even goed instellen dat de ene band wat korter is. Zo zit het in de Manta.
Bij mijn Ascona zit de rolautomaat op de (verstevigde) hoedenplank. Dat komt ook omdat de C-stijl in Ascona minder ver naar binnen staat dan in de Manta.Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door asconahobbyist
Wel vindt ik de C gewoon domweg erg fijn rijden,goed voorspelbaar weggedrag,ruim van binnen,enorme kofferbak,en ze doen t altijd! (Een B waarschijnlijk ook wel,maar daar heb ik niet heel veel ervaring mee)
Qua model als je ze naast elkaar zet ontlopen ze elkaar niet eens zo heel veel,De C is iets moderner.
Qua rijden is het maar net wat je voorkeur heeft,met een B kan je wat leuker spelen,een C rijdt iets meer als een moderne wagen.
C is ook wat ruimer,zeker achterin
Betrouwbaar en roestgevoelig zijn ze allebei.
Om een C dan ook poep te noemen zoals larsjeG40 vindt ik dan ook niet helemaal terecht.Als je van RWD houdt dan is een FWD “poep”, dat begrijp ik wel.
En ik heb ze allebei gehad en gereden en persoonlijk vind ik dat de C-Ascona beter gelijk Vectra had kunnen heten, want het is een heel andere auto dan een B. En zonder stuurbekrachtiging is een C-ascona gewoon niet fijn (mijn mening, no offence:P)Ruud B
DeelnemerPrima keus!
Wel nog iets minder modern als een B trouwens…
Ruud B
DeelnemerMijn hobby auto’s staan binnen, de daily’s moeten helaas buitenslapen, zou ook niet werken want geen ruimte om binnen te staan bij huis.
Zou ik eerst op de fiets naar de garage moeten (5 km)…
Ruud B
DeelnemerDie velgen staan super onder die Commodore!
(groter dan 14 of 15 inch hoeft voor mij echt niet)
@ MonzaRon
Gaan die 16 inchers niet aanlopen tegen de schermrand zo?Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door charlois187
Ik rij nu 2 en een half jaar met de wagen en ik let heel erg goed op waar ik hem parkeer.
In de Rotterdamse binnenstad kijk ik of ik een oldtimer zie of een tupperware wagen dit zijn meestal de mensen die zuinig zijn op de wagen….maar dit is geen garantie uiteraard.
Zoiezo staat mijn wagen ‘s-nachts binnen in mijn garage en op mijn werk staat ie ook binnen.
In het weekend rij ik in mijn rover 25 (die mijn vriendin doordeweeks gebruikt voor woon werk verkeer).
Het is niet dat ik heel veel kilometers maak met de wagen (10.000 kms p/jaar max) maar daar geniet ik wel iedere dag van.greetz,
Mario
Wij hebben alleen maar oude opels, dus ik kan niet echt uitwijken.
Maar het is wel zo dat als ik weet dat parkeren risicovol is dat ik ipv de Senator (zeer goede staat) de Monza (optisch wat minder) mee neem.Dat is toch wel het voordeel van een eerlijke technisch goede maar optisch wat gebruikte auto.
Wij parkeren vooral in Gouda en Zoetermeer, en ik ben (denk ik) net zo zorgvuldig als jij. Meestal is het ook mijn vrouw die met de krassen op de bumper thuiskomt, zonder dat ze ze overigens direct zelf veroorzaakt heeft.
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door MonzaRon
ik denk dat het hier om een noodoplossing gaat,
vandaar ook de naam ‘winter bak’ . ;)Dat stond er niet, maar is wel aannemelijk inderdaad.
origineel gepost door charlois187
Ik rijd het gehele jaar met mijn Monza door…in de regen, zon sneeuw noem maar op.
Daarintegen onderhoud ik mijn Monza als de beste al zeg ik het zelf.
Veel mensen zeggen ook dat het zonde is……maar ik zie het heel anders.
Ik heb de Monza gekocht omdat ik er van wil genieten door er 5 dgn p/week in te rijden.
Ik heb hem niet gekocht om in de stalling te laten staan om er vervolgens naar staan te kijken..
daar heb ik niks aan.
Gaat er iets kapot, of gaat hij roesten….dan maken we dat gewoon weer…..Ik vind dat niet erg.Ik vind het wel erg, maar het moet maar.
Ik rij met de andere auto’s die wel binnen staan ook te weinig (je kan er maar met een tegelijkertijd rijden)Wat ik wel jammer vind is dat het heel moeilijk is om een echt nette auto dagelijks te rijden, zeker in de stad waar het altijd krap parkeren is. Kras op de bumper of buts in de deur heb je zo.
Ruud B
DeelnemerZal niet plug and play zijn.
Controlelampjes zitten bij de Senator B/Omega A in een rij onder het display, en bij de Monza gewoon in het display.
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door MonzaRon
welke leuke winter bak gaat het nu worden :hmmzOverigens:
Ik rijd gewoon zomer en winter met de big opels…
Ik snap het concept van een winterbak wel maar als je moet wel erg veel geluk hebben wil je iets vinden wat je veilig, verantwoord en goedkoop (alledrie) door de winter brengt, als je elke winter een ander koopt.Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door rinus de boer
Die groene heeft een handgeschakelde 5 bak. Liggen de verhoudingen weer even iets anders.
Om het verschil tussen een 3 en 4 traps automaat te geven: 2800 toeren bij 120 km.
Ik heb ook een 2.5 E met 5-bak, draait ook iets onder de 3000 RPM bij 120 km/u.
Is geen strepentrekker, maar komt goed mee in het dagelijks verkeer.
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door rinus de boer
origineel gepost door Ruud B
Ik heb bewust voor 15 inch gekozen omdat de banden dan beter verkijgbaar zijn. En ook bij de Monza ziet het er gewoon origineel uit.
Scheelt ook nog eens behoorlijk in de prijs. ;););) De grotere maten zijn vaak behoorlijk aan de prijs. :(
En de topic starter had het over 14 inch banden.
Ja, dat weet ik, maar het begint steeds moeilijker om nog banden in “oude” maten te vinden.
En vaak zijn de gangbare (hoewel grotere) maten juist goedkoper….
Ruud B
DeelnemerIk heb zowel onder de Monza A2 als de Senator B nu Bridgestone Turanza ER300. Die bevallen prima, is overigens wel in 15 inch. Dat is bij de Senator ook de originele maat.
Monza zit 195/65/15 onder en de Senator 205/65/15.
Ik heb bewust voor 15 inch gekozen omdat de banden dan beter verkijgbaar zijn. En ook bij de Monza ziet het er gewoon origineel uit.
Ruud B
DeelnemerHet grote verschil tussen een B en een C is welke wielen aangedreven zijn.
C = voorwielen
B = achterwielenDat is vaak al een heel belangrijke keus.
Met voorwielaandrijving stuurt gewoon zwaarder, dus daar ben je eerder stuurbekrachtiging nodig.
Ik mis de stuurbekrachtiging niet op mijn ascona B.
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door Ruud B
origineel gepost door bettus accu
ik heb je u2u gelezen. zal het vanavond aan me pa vragen wat ie ervoor wilt hebben. zal rond 22.00 dat je u2u krijgt!U2U ook gelezen, ik hou het ff in beraad.
Bedankt in ieder geval!Ik heb via via nog een setje nieuwe kunnen vinden, uit oude voorraad, lagen al ergens meer dan 20 jaar op een plank.
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door rinus de boer
Ron, de jouwe draait eigenlijk te laag. Volgens de boekjes moet tie rond de 800 – 900 RPM stationair draaien. Maar als tie bij 700 ook goed draait, gewoon lekker laten zo. Maar, zoals Bjorn het zegt, kans is dat tie dan staat te schudden. Kan het blok alleen in de winter bij koude start misschien net niet lekker oppakken. De mijne draait plm plm. 800 RPM. Een 6 pitter moet bij stationair stil liggen.
Maar ik zie nog wel eens bij Monza’s/Sennies, dat ze nog hoger draaien stationair. Rond de 1100 RPM. Dat hoort eigenlijk niet, en bij de APK zullen ze dat altijd weer terugschroeven. Dat hoor je ook altijd, als ze te snel draaien.
Bij mij draait ie inderdaad rond de 1100 RPM stationair, maar dat is een bewuste keuze. Bij een lager stationair toerental pakte hij niet lekker op bij koude start.
Er was iets met een koudstart dingetje wat niet goed werkte, maar zo was het ook opgelost.
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door MonzaRon
origineel gepost door Ruud B
Die hebben hem ws schoon gemaakt toen alles eruit was. Dan is het simpel.:Pbij bovenstaande user is ie er ook uit geweest :o :thumbup
We hebben het over hetzelfde denk ik :P
Ruud B
DeelnemerDat heeft alles met marktwerking te maken.
Een van de laatste lijstje van de RAI met het aantal auto’s van een bepaald type wat nog in het kentekenregister staat geeft de volgende getallen:
OPEL ASCONA 1415
OPEL MANTA 1359
OPEL REKORD 943en:
OPEL MONZA 183Verder ben ik wel een beetje huiverig om schokdempers van een ander type te nemen, ondanks dat ze qua montage en lengte etc zullen passen.
Ascona & Manta wegen rond de 1000 kilo en de Monza bijna 1400 kilo.
Ruud B
DeelnemerDie hebben hem ws schoon gemaakt toen alles eruit was. Dan is het simpel.:P
Ruud B
DeelnemerHad ik ook last van in de C-kadett.
Een zeer regelmatige behandeling met siliconespray hielp goed genoeg om het droog te houden.
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door bettus accu
ik heb je u2u gelezen. zal het vanavond aan me pa vragen wat ie ervoor wilt hebben. zal rond 22.00 dat je u2u krijgt!U2U ook gelezen, ik hou het ff in beraad.
Bedankt in ieder geval!Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door Ducantoni
Makkelijker zal het er niet op worden, destijds met de loodvervanger hetzelfde; Shell stopte er als eerste mee, dus toen kwam ik uit bij Texaco, Fina en Total, maar die zijn er ook al lang mee opgehouden.
Heb voor mijn wèl rijdende klassieker, een Volvo 66, altijd loodvervanger mee, maar dat moest ik toch al als ik in Duitsland reed..Super MLV vind je volgens mij nu echt nergens meer.
Tot niet lang geleden had een Avia niet ver van hier dat nog, maar volgens mij is dat nu ook over.En we gaan met de 98 RON dezelfde kant op.
Wel gek, want in het buitenland (Duitsland & Belgie) is het beter verkrijgbaar.origineel gepost door Ducantoni
Vraag blijft alleen, is het geen leeggereden exemplaar, ik weet nu wat ik heb..
ja, dat is een gok.
Maar goed, goed laten reviseren kost een multi-veelvoud van een compleet blok van MP.
(been there, done that, got the F. T-shirt) -
AuteurBerichten