Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ruud B
DeelnemerIk heb dit nu ook sinds kort.
Bovenin staat dat je niet ingelogd bent, maar naast een post van jezelf wel. Hoe kan dat nou?Cookies weggooien helpt niet.
Ik werk met Firefox.Ruud B
DeelnemerDat het niet beledigend bedoeld was begreep ik wel. ;)
Die Wiki-link is vanuit mijn perspectief wat eenzijdig qua informatie ten aanzien van het regularityrally’s/rittensport.
En wij nemen deel aan beide geledingen, ik haal mijn neus niet op voor rittensport zoals veel andere regularityrijders wel doen.
Ik rij zelfs (af en toe, niet te vaak) ritjes uitgezet door Rotary- en Lions-clubs als ze mij qua tijd en gebied schikken. Die ritjes worden door veel mensen (vlaams taalgebruik-alert!) “jeanetten-rallies” genoemt.
Het grote voordeel is namelijk dat met dat soort ritjes het kaartlezen goed geleerd wordt, zodat je dat soepel en snel kan doen als in andere evenementen de snelheid om hoog moet.
En inderdaad ontstaan er vaak misverstanden als je aan iemand probeert uit te leggen wat voor ritten/rally’s je rijdt.
Ik laat het er meestal maar bij als iemand het niet beter wenst te begrijpen dan dat het een puzzelrit is.Ruud B
DeelnemerHenk, mij boeit het niet zo, maar in “onze” tak van sport is de term “rittensport” synomiem met geneuzel op de kaart, *en* de betiteling van sommige evenementen als “rittensport”een diepe belediging voor de reputatie van het evenement.
In feite heb je twee geledingen in de regelmatigheids ritten en rally’s, en dat is:
– Rittensport van de NRF
– Regularityrally’s van de DHRC/KNAF/FIA/FIVAEen aantal evenementen hangen een beetje tussen beide qualificaties in, maar de Horneland valt zeker in de tweede categorie.
Eigenlijk zelfs “buiten”-categorie omdat deze rally redelijk aanschurkt tegen de ouderwetse snelheidrally’s over de openbare weg uit de jaren 70 en eerder.
Ruud B
Deelnemer[rquote=1856519&tid=141692&author=henk 400rr]Is een soort van “Rittensport” en niet echt een rally zoals de meesten kennen.[/rquote]
Het is een regelmatigheidsrally.
Met een qualificatie als “rittensport” doe je dit evenement te kort.
Dit is een van de weinige evenementen uit de regelmatigheidswedstrijden die als “snel” te boek staan.@ Darkplayer-69
Route is geheim, dat is onderdeel van de wedstrijd.
Het gekozen kaartleessysteem is punten-vrije-route, en dan op (onduidelijke) van 1 op 200.000 naar 1 op 100.000 opgeblazen Michelin-kaarten.Punten-vrije-route is dat je een aantal op de kaart gemarkeerde punten aan moet doen, daar staat dan een controle-letter (maar vaak ook niet), maar de route tussen de punten is vrij. Het is ook gewoon over de openbare weg.
Het vervelende is dat de kaart zo onduidelijk is dat het niet makkelijk is om te weten of je op het punt op de kaart bent of niet. Even twijfelen is niet verstandig want het tijdschema is zeer scherp, en te laat komen bij de tijdcontrole = strafpunten.
Er is inderdaad een test in Ospel aan de Gebbelsweg tussen 19.00 en 23.30u.
Naast de rally-auto’s zul je daar ook demo’s kunnen zien, waarbij VIPs mee kunnen rijden.Ruud B
DeelnemerJawel, maar Diks heeft een lijstje met types die ze wel doen en welke niet.
Bij voorbeeld: Omega 3000 wel, maar een Omega 2.4 weer niet.Been there, done that etc…
Inderdaad is het lastig een old/youngtimer als eerste auto te verzekeren tegen een nice price met voldoende kilometers.
Is uiteindelijk ook wel logisch, want als je dagelijks rijd loop je net zo veel risico bij een tegenpartij schade te veroorzaken als met een nieuwe auto (all risk komt sowiso dan niet in beeld).
Ruud B
Deelnemer[rquote=1838491&tid=140110&author=Manta-aero]Is ie nou van een bedrijf of een particulier. [/rquote]
Lees dit maar eens:
http://500e.nl/Filosofie/Ruud B
Deelnemer[rquote=1834922&tid=139941&author=henk 400rr]Kwam per toeval een alleraardigst stukje schrijven tegen; –> ik ben een Opel liefhebber! <–
[/rquote]Wel lollig dit, hoe klein kan de wereld zijn.
Ik quote even uit de link van Henk:Binnen mijn vrienden- en kennissenkring zijn er niet zoveel mensen die openlijk toegeven dat ze van Opels houden. Op de redactie van Driving-fun.com al evenmin, maar tot mijn stomme verbazing blijkt dat Dennis vandaag een klassiekerrally rijdt met een Manta A. Hij en de rijder hebben tijdens het evenement al vaker gewonnen en de gevestigde orde (lees: kakkers met Alfa’s, Triumph’s, Healeys en MG’s) te kakken gezet. Puur omdat ze het leuk vinden om in die Manta te rijden in het klassieke rallywereldje. Eén keer reden ze met een Ascona A en toen wonnen ze niet, dus nu wordt de Manta weer onder het stof vandaan getoverd. Deze Opels worden door de eigenaar gekoesterd en dat blijken inmiddels alle andere deelnemers te kunnen waarderen. ‘Schijt aan alles’ was eerst het motto, maar nu krijgen ze lof van iedereen. Zo zie je maar, in iedere autoliefhebber, schuilt een klein beetje een Opelliefhebber.
Die rijder, dat ben ik.
En hier zijn we bij dat genoemde evenement onderweg:
En helaas wonnen we die dag ook niet, lag dus niet aan mijn ascona de keer ervoor…
Maar in Nederland zijn we inderdaad zo goed als de enige met een Opel bij dit soort wedstrijden aan de start.
On-topic:
[rquote=1834967&tid=139941&author=henk 400rr]Nou, in principe ben ik zeer geïnteresseerd in vele klasiekers/youngtimers en ook wel sommige huidige modellen alleen qua oldtimerbezit ben ik blijven steken in de manta/ascona.
Echter qua vervoersmiddel val ik vaak terug in Opel.[/rquote]
Zo is het bij mij ook wel een beetje, hoewel we dagelijks met Opel-Youngtimers rijden. Het nieuwere FWD-spul is ook niets voor mij, wel een tijdje geprobeerd, maar ik vond het niks.
Ruud B
Deelnemer[rquote=1814807&tid=133433&author=HAICO]
van de A2 zijn twee x T10.[/rquote]Klopt en ze zijn allebei vervangen..
Ruud B
DeelnemerVolgens mij is dat zo ongeveer standaard bij Opel dat de middelste alleen koud doorvoeren.
Ik heb het bij al mijn Opels.
Ruud B
DeelnemerIk heb hem ook binnen.
Bedankt!
Ruud B
DeelnemerBeetje late terugkoppeling, maar het was inderdad zo simpel.
4 schroefjes los van de afdekplaat (2 boven in de kap en 2 onder het stuur) en dan kan je bij de 2 lampjes.
Ruud B
Deelnemerje hebt u2u
+1 @ Uniek :P
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door MOOK
origineel gepost door Ruud B
Ramen op een kier en goede hoes erover tegen het stof.Wat voor hoes is hier het meest geschikt voor, mijne gaat over enkele weken ook de stalling in
Ik heb twee van deze hoezen:
http://www.firstclassadditions.nl/nl/binnenhoezen.htmDie zijn erg goed maar niet goedkoop.
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door rinus de boer
Die side-pipes slaan echt alles, dat kan alleen maar onder een USA muscle car, en dan alleen nog maar bepaalde modellen (zoals een Corvette).Ze hebben kennelijk geen drempels in Slowakije…
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door rinus de boer
Voor schokdempers zijn niet zo problematisch te verkrijgen als de achterdempers. Volgens mij heeft o.a. Monroe die nog gewoon in het leverringspromgramma. Zijn oliegevulde dempers.
Een paar maanden geleden kon de lokale Profile Tyrecentre nog de genoemde Monroe dempers leveren.
Ruud B
DeelnemerTaxatiewaarde is vervangingswaarde, tenminste dat is de regel.
Normaal gezien wijkt de waarde in het economisch verkeer hier behoorlijk van af, daar is ook geen regel voor aan te geven.
Ruud B
Deelnemerhttp://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=132008
Hier staat ook een heel verhaal hierover.
Ruud B
DeelnemerEcht een afschuwelijk ding…
Ruud B
DeelnemerIs die witte zo slecht dan Danny?
Ruud B
DeelnemerAls je hem rollend wil houden en de banden wil sparen:
Banden oppompen naar 3,5 bar.Inderdaad volle tank met toevoeging om de benzine goed te houden.
Motor niet starten tijdens de periode en zeker niet stationair warmdraaien.
Als je het echt goed wil doen, dan kort vooraf olie verversen.
Ramen op een kier en goede hoes erover tegen het stof.
Zo hebben mijn auto’s tot nog toe probleemloos van eind oktober tot begin april winterslaap gehouden.
Na die periode moet je even iets langer doorstarten om de brandstof op te pompen, maar verder geen probleem.
Druppellader kon toen niet (want geen stroom op de stallingsplek). Ik haalde de min pool van de accu, was meestal goed genoeg.
Ruud B
Deelnemerhttp://www.opelsworld.be/ is zijn website.
Ruud B
DeelnemerDat zijn de knopjes van de boardcomputer.
Ruud B
DeelnemerBedankt, is inderdaad geen digidash.
Ik ga vanmiddag maar eens beginnen met de cockpitkap eraf te schroeven.
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door boyanka
:wtfeen diesel heeft een brandstof pomp en een benzine heeft een benzine pomp al dan niet electrischBrandstof is de algemene benaming voor diesel, benzine & LPG.
Dat pompje heb ik ook in Ascona A, is nog goed verkrijgbaar. Enige nadeel vind ik dat die nog al wat lawaai maakt.
In mijn andere Ascona A heb ik een andere pomp, die hoor je bijna niet, maar die is een stuk duurder.
Ruud B
Deelnemerorigineel gepost door MonzaRon
Deze A2 heeft of is een Carb versie :oEr staat toch 3.0i op de kofferklep?
Die eerste foto’s zijn van een andere auto…
@ Sjors
lekker zo laten, mooi origineel…
Als je weinig rijdt is gas sowiso niet rendabel. -
AuteurBerichten