Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
pffffffffiewwwwwwwwww wat een verhaal zeg……
ik heb helaas niet alles gelezen, maar ik zie dat er nog wat meningsverschillen zijn omtrend het olie verhaal…
als ik het goed bekijk mag de olie niet te heet worden anders gaat de kwaliteit aanzienlijk snel achteruit…..dit heeft gewoon consequenties voor het hele olie verhaal..
carter; genoeg liters om de olie te ontluchten(luchtbellen eruit) en tot ruste te laten komen. en om naar een verzamelplaats te leiden. randen erin om de olie niet door heel je blok te laten slingeren tegen je hete zuigerbodem enzo ;-) (hiervoor was de drysump oplossing gloof ik)
pomp; twee grootheden, druk en debied….
grotere oliepomp zorgt voor meer debied.
Druk word geregeld door een klep welke aangestuurd word door een mechanische klep….ga je meer olie door hetzelfde gaatje persen zal dit tot gevolg hebben dat er een groot gedeelte van de energie zich omzet in warmte…(shit dit moet je naderhand weer afkoelen) trek hier zelf je conclusie uit……..kantekening is wel, dat wanneer je de cilinders meer warmte om laat zetten in een lineairezuiger verplaatsing, de druk ook op je lagers komen, iets met druk boven de zuiger en druik op je lagerschaal….druk en oppervlak…..tja ook hier mag jezelf over nadenken..filter; ginne zooi in mn blok, maar ook je filter zal voor een drukverval zorgen. ;-)
druk in het blok, dit is niet overal hetzelfde…het hoogste net na de pomp, elke gebruiker zal er een portie vanaf snoepen en op het eide zal er geen druk over zijn.. serie en parallel druk verloop in je blokkie..
ow ja het topic ging over de CIH of deze goed zijn….. naar mijn mening is het een goed blok, gietijzer is altijd wel een erg goed materiaal geweest om blokken van te maken, nadeel was alleen dat het zwaar was en daarom zijn ze met aluminium gaan klooien….
standaard een goed blok zolang je er ook standaard mee rijdt… opvoeren? kan maar doe het dan goed en geef het blok niet de schuld :-)
gr rene
Heb je het al aan de rdw zelf gevragen? zij kunnen jou het enigste juiste antwoord geven.
Ik weet dat bij mijn manta nog niet eens vaar de aslasten werd gekeken, alleen naar het totaal gewicht omdat dit op het kenteken moet staan;)
gr rene
haha ernie heb jij net in je visier gehad;):jerry:jerry:o
mooi klapgeweertje..scherpschutter??
wat mij betreft een 9.5
foto met die zonnebril is lache.. je ziet de trotse eigenaar neffe de auto zitten. gheghe
hey bedankt voor de bixenon tip, ik zal morgen es ff langs die zaak gaan om het te vragen, de vorige keer wist ie nog niet goed een antwoord te geven, hij zou het ff tjekken voor mij..
enne bij mij stoort de radio niet..
mooi wijds uitzicht!! jammer dat er een blauwe vlek opzit:jerry
haha gave corsa;)
eeeeeeeeeeeeen ……. 8
origineel gepost door Powercorsa
je stekker is verkeerd aangesloten, grootlicht en dimlicht zijn waarschijnlijk omgewisseld. :thumbupbij het pilot systeem kunnen de stekkers maar op een manier:hmmz
ik kan ze wel omdraaien, maar bij zon set verwacht je wel dat het goed zit…toch?:afro
gr rene
een banaan manta!!
een dikke 9(omdat het en enkel sleufs-manta is;))
wat een goed onderwerp..
IMpY, ik kan je niets vertellen over je slechte ontvangst..maar is wel appart dat je slechte ontvangst hebt, ik ga morgen ook ff kijken of dat bij mij ook het geval is..
wel heb ik een ander vaag “iets”
ik heb een pilot setje 8000k en mijn normaal licht zou xenon moeten zijn maar is (geel)”groot”licht en als ik de auto op groot licht zet gaat mn xenon aan??? hoord dit zo? ik heb een H4 setje..
gr rene
heeft dat niet te maken met de leeftijd van het voertuig..?
als je een ouwe bak laat keuren in lelystad veranderen ze (bij een motorombouw 4->6 cilinder) alleen het getal 4 in een 6 op je papiertje wat je mee naar huis krijgt, verder noteren ze wel hoe op dat moment je geluidsfactoren zijn voor het voertuig document, wat bijvoorbeeld op te halen is door de klpd. bij mij noteren ze alleen welk luchtfilter erop zat en hoe mijn uitlaat geconstrueerd was…verder doen ze een weggedrag test(eitje als je auto orgineel is) en een remtest(nog makkelijker als je auto orgineel is gheghe…wat je daarna ermee doet is jou pakkie aan!!
maar ik neem aan dat bij jou de aantal cilinders niet worden verandert..dus kijken ze wat jou blok orgineel aan vermogen heb….dus de motorcode welke in je blok geslagen staat……co moet gewoon voldoen volgends de norm(hetzelfde als bij de apk) geluidsnivo wordt ook gemeten.. geloof dat bij dat barrel van mij uit ’76 85db de limiet was..bij nieuwere autows is dat lager, maar dat vertellen zij wel tegen jou als je een afspraak maakt met lelystad, nadat de lokale rdw jou een groenlicht geven om contact met hun op te nemen….vrage?
gr reneorigineel gepost door tonneke
gisteravond gespot op de A58 tussen breda en tilburg een rode b1 manta met raamjaloezie ik toeterde en zwaaide nog:P
zag er netjes uit:d
alexmanta hier van het forum reed achter mij met zijn pas opgehaalde senator:P:D
iemand van hier?jepz ik heb jullie ingehaald ja…ik zag je knipperen met je lampen;)
ik ging naar popei in eindhoven,bandje kijken..
dag later reed ik er weer alleen toen naar speedfest in klokgebouw:)
gr rene
een auto voor een bosje oid,
een 7;)
Hmmm mn java staat aan, nog niets….flash kan ik niet vinden in die support????
ja die heb ik dus geinstalleert, maar ja dan werken ze nog niet..
hey mensen,
thanxs voor de reply’s,de olie die erin zit is 5w40volsyntheet, dit wordt ook geadviseert.
na het indraaien van de juiste oliedruk sensor zie ik dat de olie druk in orde is… er moet dus iets anders zijn….als ik het carterontluchtings slangetje eraf haal voel ik dat er erg veel druk op het carter staat???? Hmm daar klopt iets niet helemaal denk ik… verder als ik rijdt lijkt het wel of ik in een 11hondertje diezel zit, men dat ding is echt traag, als ik langzaam gas geef kom ik er wel, maar bij T.W.O. heb ik een enorm race gebrul uit mn uitlaat, maar weinig versnelling…….shitzooi!!
nu is het wel zo dat mn motor temperatuur een paar keer te hoog is geweest, zou dat er iets mee te maken hebben?
en verder is het ook zo, dat er momenteel een te kleine diameter uitlaat pijp aan zit met de orginele dempers van de 1900s motor, zou ie misschien niet genoeg uit kunnen ademen?of zou mn koppakking weggeblazen zijn?
voor het monteren heb ik namelijk wel de kop bijna maximaal gevlakt, einddruk te hoog?(ik ga van de week de compressie meten)hij moet eigelijk het eigelijk nog volhouden tot donderdag, dan moet ik namelijk naar Test centrum lelystad..
ow ja weet er toevallig ook nog iemand waar ik spullen van Eaton kan bestellen? ik zoek iets in de richting van de M45 of M62(voor een ander projekje)
ik hoor het nog wel
:wtf
haha rijden op olie..
een bekeuring is toch niet op zn plek…..je betaalt op die zooi toch ook belasting? enne dat dat motortje ook op iets anders kan lopen dan belastingvrije rooie diezel en gewone dure diezel..is toch een probleem voor de bestuurder?
is het trouwens niet een idee om die plantaardige olie per IBC te bestellen? krijg je nog massa korting.. enne het is nog beter voor het milieu ook nog, wat boven de aardkorst vandaan komt is beter wat eronder vandaan komt….
en we hebben antwoord van de rdw:
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Het is niet wettelijk geregeld dat bij modificatie van vering een verplichte RDW goedkeuring op nieuwe toelatingseisen moet plaatsvinden. Dat betekent dat u zelf verantwoordelijk bent voor de constructiewijziging. U kunt ook niet op vrijwillige basis de modificatie bij de RDW laten testen.
De Wet is zo dat een aantal wijzigingen moeten worden gekeurd zoals een wijziging van de motor en wijziging spoorbreedte. Uw wijziging niet maar uw auto moet wel aan de APK eisen blijven voldoen. De typegoedkeuring is niet mee van toepassing omdat uw auto reeds een kenteken heeft.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
zo an de slag dus!!:D
waarom ik dat zou willen..lijkt me leuk om een lage auto te hebben, helaas zou ik ook DOOR de stad willen cruissen..tja das lastig met de drempels..aangezien deze elk jaar hoger lijken te worden.
gr rene
hey ik heb de site bekeken, maar wat ik niet kan vinden is of ik de ventilator van de radiateur op de computer oid kan aansluiten…. weet iemand toevallig wel hoe dat zit?
gr rene
nummers van senator
kunnen we niet een…wie heeft de mooiste vriendin test houden??
-
AuteurBerichten


