Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
GEIL !!!
Alweer olie bijgevuld……net als vorige week en de week ervoor ;-)
Goed bezig!!
keep them roll’n
[rquote=1853737&tid=141377&author=Asko]Zal eerder nadelig effect hebben denk ik met extra weerstand in het inlaat traject.
“Het maakt gebruik van 2,2 ampère voor uw alternator,……”
Juist ja, als je even uitrekent hoeveel energie je moet toevoegen om 0,1 bar extra luchtdruk te krijgen
(6000 rpm, VE 0.8, 2000cc) zit je al met een benodigd elektrisch vermogen van een dik over de 1500 Watt!
En heb je een stroom van meer dan 100 Ampère nodig! :o[/rquote]
Wellicht moet je niet bij 6000min-1 kijken maar bij een lager toerental ;-)
Compressor werkt toch ook alleen maar in het lage toeren segment?
het is en blijft een feit dat je ergens je energie vandaan moet halen, en zolang dat uit je brandstof is gaat je specifiek vermogen omhoog…..ofzoiets
gr rene
[rquote=1848236&tid=141022&author=ikdenman]sinds deze week is het begonnen als de motor stationair draaid en je geeft gas dan is het net als de motor smoord ! het zelfde gebeurt er als ik optrek , als ik rij en gas bij geef gebeurt er even niks en dan trekt hij gewoon . ik heb de contact puntjes nu vervangen en nieuwe rotor , verdeelkap en bougies en kabels vernieuwd en nog is het probleem niet verholpen .
HELPPPPPPPPPPPPPP[/rquote]
Heb je al naar de werking van de autm. choke gekeken? Valt deze wel dicht als de motor afgekoeld/koud is? En gaat deze wel iets open als je vol gas geeft?
Is de membraan van de pull-downdoos niet lek? Vacuumslangetjes niet gescheurd?Schokken cq. inhouden bij warme motor wordt/werd meestal veroorzaakt door valse lucht langs de smoorklepas. Dit asje is dan uitgesleten in de carburateurvoet. Een veel voorkomende kwaal van deze. Dat inhouden is dan meestal tussen de 1100 en 1700 tpm.
Succes!
Haha leuk projekt!!!
Alleen op pad gaan zonder brandblusser zullen ze niet meer doen….
Succes mannen en update nog een hoop foto’s
(zorg ervoor dat alle onafgeveerde delen goed bevestigt zijn aan de carrosserie….onroad hier en daar verschilt nogal)
17 januari 2011 om 22:43 In reactie op: tips 5 bak ombouw carroserie deel update met foto s #17800099je hebt een ruime stelmogelijkheid achteraf, het komt allemaal niet zo noaw…;-) zorgen dat je de uitgeslepen stukken van te voren mooi pas hebt geslepen…
succes ennuhhh we want pictures he..
14 januari 2011 om 12:59 In reactie op: kadett c sedan ’74 Verkocht !, Astra f ’94 gekocht #17781152Leukleukleuk!!!!
toppie keep them rolling is mijn motto ;-)
succes met schuren en polijsten…
mvg rene
Tja, gewoon aan de prijs wat afdingen,
mochten er problemen met de bak of aandrijfas zijn, vervang je deze toch gewoon door een andere…stelt niet veel voor, als je de spullen ervoor hebt!
het is en blijft een klassieker, welke waarschijnlijk niet totaal gerestaureert is, de lak zal waarschijnlijk zo overgespoten zijn, dus je hebt een mooie auto voor een jaar of 5 ;-)
motorisch moet ie gewoon lekker lopen, onderhoud krijg je er toch nog genoeg aan… blokjes zijn over het algemeen vrij goed
qua roest moet je een ervaren oog laten kijken,
wielranden
kokerbalken
kofferbakbodem
bodem onder bestuurders en bijrijders stoel
rotte voorschermeneigelijk alles op het dak na ;-):afro
voor de rest zijn het de makkelijkste en simpelste auto’s die er bestaan op de trabant na..
succes ermee!!
mvg rene
invetten en afwasmiddel tegelijk gebruiken?
ik prop de boel meestal zo in elkaar, wellicht kun je wat vet op silecone of teflon basis gebruiken
je moet altijd je kleppen stellen als je de boel los hebt liggen(anders loopt je blok niet), hierna kun je het fijnafstellen door met lopende motor de boel “na te stellen”
succes!
tweede klep gaat alleen open bij hoog vacuum.. als je gewoon stationair draait zal deze gesloten blijven, als je met je hand gas geeft, zal deze ook gesloten blijven omdat je geen “hoog” vacuum opbouwt….
als je rijdt met je auto kun je dit wel voelen als je bv in de 4de versnelling volgas rijdt, kun je een verschil voelen in trekkracht….
testen kun je door te kijken of er daadwerkelijk vacuum staat op het slangetje, en met je hand even de klep bedienen en kijken of deze “los” is…
succes!
vage pakking?????
volgende keer gewoon zelf maken ;-)
was dit geen pakking van een ander type?
gloof dat er bovenop (dus tussen kop en distrihuis) een olie afdichtringetje zat, let hier ff op(is alweer ff geleden dat ik me met deze blokjes bemoeit heb)
volgens mij kun je deze deksel gewoon terug plaatsen, je hoeft alleen 2 inbusbouten aan de voorzijde los te draaien.
beetje vloeibarepakking erbij en het zou moeten werken..
succes!
12 januari 2011 om 12:48 In reactie op: aanlopend / zoemend geluid getrag 240 / achteras ? #17795178als het verandert met je koppelingspedaal, kun je de optie achteras al uitsluiten.
verder kan het probleem dus tussen de koppeling en ingaande as van de versnellingsbak zitten.
succes!
Hey Willem,
Optisch is voor mij geen issue… functioneel moet het zijn! ;-)
Oliedop verplaatsen ben ik me van bewust, gelukkig kan ik alu lassen.
ga maandag een setje ophalen, ik zal wel wat foto’s plaatsen in het Omega gedeelte..
mvg rene
wellicht een storing in je draadboom..?
zitten daar van die aluminium kleppendeksels op? die zoek ik namelijk nog een stel….
gr rene
mooi moment om nu juist alles “goed” aan te pakken ;-)
Zit de koelvloeistof ook niet in je onderblok tussen de olie? ;-) schijnt ook een kwaaltje te zijn van de mv6jes
kijk voor de gein eens ff op de oliebijvuldop..
gr rene
klopt helemaal Fredericki200 !
Ziet er goed uit ;-)
Zoekse naar een achterscherm! Ik heb er geen liggen, alleen een komplete rotte gele b
Gr Rene
D’r is bij un v6 genoeg ruimte te maken met onderdelen die je niet meer nodig hebt na een compressor upgrade ;-), heel die resonantiedrukvullingtroep ken ervan af….:afro
Ik zou er een Dikke airbrush opzetten van je kadett!
;-)
en de dempers???
weet er iemand dan waar ik zo’s warmtewisselaar kan kopen (nieuwe of tweede hands)?
en als ik dan toch bezig ben…ik zoek ook nog kleppendeksels, deze zullen waarschijnlijk ook wel krom zijn.mvg rene
-
AuteurBerichten