Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
het bordeel had
blaricum.
einde ging de
stel je voor dat we wel het antwoord vinden, wat gaan we daar dan mee doen?
Als je remtrommels hebt achter, moet je hier eens naar kijken, wellicht een terugtrekveertje van je remschoenen, heb ik ooit eens met mn brommert gehad…
Bedankt Wim, maar daar zit een heeeeel klein gaatje in, is dat normaal?
[rquote=1891530&tid=144505&author=wim-v6]foto 1 is dunne slang (vacuum) voor de carterventilatie.
Willem[/rquote]
mvg rene
[rquote=1887307&tid=144146&author=rpjverhoev]1# als je het interieur kacheltje aanzet op stand heet, wordt deze dan net zo snel heet als de meter doet vermoeden?
2# voel eens aan de dikke slang van het blok naar bovenkant radiateur, is deze koud, warm of heet? knijp er eens in, voel je water of lucht?[/rquote]
[rquote=1887307&tid=144146&author=ikdenman]nee de kachel is niet zo snel warm als dat de meter aan geeft ! ik heb een nieuwe temp sensor gemonteerd en ik heb een nieuwe thermostaat besteld . ik heb de oude eruit gehaald wand ik heb de bovenste slang gevoeld en die is lauw/warm ! ik ga zo even een pannetjeop het vuur zetten hahahaha ff de oude thermostaat checken .[/rquote]
De temperatuur die de kachel aangeeft is de actuele temperatuur van de motor, als je thermostaat vast zit in de gesloten positie zal de motor erg snel op tempatuur zijn en zelfs overkoken, als de thermostaat vast zit in de open positie zal de motor erg lang de tijd nodig hebben om op bedrijfs temperatuur te komen
Wat verder invloed heeft op de kachel temperatuur is de vulling van koelvloeistof, zit er teveel lucht in het systeem dan kan de warmte niet naar de kachel(en dus ook thermostaat) afgevoerd worden en zal de motor erg snel warm worden en de kachel koud blijven.
1# als je het interieur kacheltje aanzet op stand heet, wordt deze dan net zo snel heet als de meter doet vermoeden?
2# voel eens aan de dikke slang van het blok naar bovenkant radiateur, is deze koud, warm of heet? knijp er eens in, voel je water of lucht?
1# als je het interieur kacheltje aanzet op stand heet, wordt deze dan net zo snel heet als de meter doet vermoeden?
2# voel eens aan de dikke slang van het blok naar bovenkant radiateur, is deze koud, warm of heet? knijp er eens in, voel je water of lucht?
[rquote=1882937&tid=143441&author=Pastra]nog even een vraag over mijn v6 x25xe:
1 van mijn kleppendekselpakkingen is zo lek als een zeef en wordt vervangen.
Ook de andere wordt preventief vervangen.
++Is de pakking wel lek, of is het het bekende euvel waarbij de deksel krom cq kapott is, als dit zo is heeft een nieuwe pakking echt geen zin, hoeveel vloeibare pakking je er ook bij smeert…Maar de volgende winter wordt de 2.5 vervangen door een 3.0. Is het handig om nu al op zoek te gaan naar aluminium kleppendeksels?
++ Ik zou het wel doen
En passen de 3.0 kleppendeksels op een 2.5?
++Ja, deze deksels zijn hetzelfde
En nog een vraag: waar ga ik de alu deksels vandaan halen?
++Deksel zijn uitgevoerd op oa de vectra b met v6 motoren, gloof dat saab ook deze kleppendeksels gebruikt heeft, blok is nagenoeg hetzelfdeGr.
Pastra[/rquote]niemand hier????
Nouw, de mijne gaat bij 200km/h meer verbruiken van 1/10…zelfs op de CC maar dat is dan ook een x30xe ;-)
11/100 [l/km] is het gemiddelde verbruik bij woon werk verkeer (TilburgVeldhoven).
ps. uit bovenstaande verhaal kunnen we concluderen dat bij het zoeken naar een storing een aantal stappen moet worden doorlopen.
1 Uitlezen van foutcodes (Meten is weten)
2 Conclusies niet op voorhand trekken, ga uit van feiten.
3 Leg de feiten naast elkaar, analyseer dan je input en genereer een output in de vorm van een actieplan ;-)25 februari 2011 om 19:27 In reactie op: Geen probleem maar een vraagje voor de V6 mannen. #17823916Is het niet gewoon de computer die de motor aan het bijregelen is, voor een bepaalde temperatuur loopt hij op andere sensoren dan na een bepaalde temperatuur..
mvg rene
wat je dan moet doen is een bruggetje maken tussen de twee pijpen, en daar je lambda sensor in monteren, het is van belang dat je de pijpen laat communiceren met elkaar.
mischien moet je andere termen gebruiken…
als je de rotor af wil stellen, moet je eerst statisch(dus als de motor stil staat) de rotor op merkpunt afstellen, waarschijnlijk eerste cilinder bovenste dode punt en vierde of zesde cilinder op tuimelen, daarna kun je de motor starten, en de dynamische afstelling kan gebeuren. hierbij heb je een scooplamp nodig, deze zal gaan branden op het moment dat er een spanning loopt door de desbetreffende bougiekabel.
nu kun je dus bij stationair toerental met de vacuumvervroegingslang verwijderd, de boel op”tijd” gaan zetten..
deze procedure is dus om ervoor te zorgen dat de bougie op het juiste moment een vonk overdraagt naar de desbetreffende cilinder….
nog vragen?
hey nick,
je moet je motor even uit laten lezen bij iemand die dit kan, of met de beunhaastechniek(paperclip) dan kun je uitlezen waar je moet zoeken, het kan namelijk vanalles zijn.
succes!
eerst maar eens een cursus foto’s maken leren, met iets als macro oid ;-)
14 februari 2011 om 21:15 In reactie op: orginele kleurnummers gezocht. en tips omtrend mat zwart #17816508Eerst zwart maken en dan…….
http://www.hte.nl/images/07613%20SCOTCH-BRITE%20SCHIJF%20LICHTGRIJS.JPG
Eerst mooi zwart spuiten (strak) en daarna materen met mateer spons(of hoe het ook heet)
succes!!
gat bijwerken, in de basiskleur zetten(lokaal en de komplete kap in de blanke lak aflakken…klaar is klara ;-) succes
mvg rene
Heb je met de multimeter de spanning al na gemeten, en klopt de gemeten waarde met de opgegeven waarde? kan zijn dat er slechte massa is ofzo
gr rene
gewoon beginnen met de orginele waarde, daarna stap voor stap dingen wijzigen….voor je het weet help je em over de zeik..
succes!
[rquote=1836780&tid=140086&author=wim-v6]Lekker door knallen.
Willem[/rquote]
Inderdaad!, woon/werk verkeer auto na een paar jaar inruilen, en geen hond die er naar kraait…..
dus rijden en geen zorgen maken… ;-)
maar als je een serieus antwoord wil, dan zou ik zeggen, ga fietsen of met de brommer(luchtgekoelde hebben geen last van sludge)
gr rene
[rquote=1838486&tid=140242&author=commoGSE]hallo ik heb een 3,6l irmscher
ik wil hem hem appart maken en alvast plannen maken hoe ik hem wil maken, of met 1 turbo, of webers, of een injectie met DTA er op, of gewone injectie want ik heb ook een kabel boom er bij wat hele maal van een 3,6lieter is met de computer er bij.wat is jullie mening:D:hmmz[/rquote]
Logischerwijs zou ik hem dan met turbo en injectie maken, dit geeft uitteraard het meeste plezier…ook tijdens de bouw, doe er dan ook een compressor bij om onderin het toerengebied een beetje druk te hebben, laat je ons wel tijdig “vette” plaatjes zien?
gr rene
-
AuteurBerichten
