Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hey Stijn,
Ik lees je reply nu pas…..Was ff druk met mn Manta (Voorzien van andere schijven en klauwen…Rekord 2.2)
Soda moet je oplossen in water, anders kun je het niet “verwerken”, en de vloeistof over de “besmette” gebieden gieten…overdaad kan geen kwaad in dit geval..
Na een emmer gespoelt te hebben met soda, naspoelen met 2 emmers kraanwater(zonder toevoeging)….Soda heeft hetzelfde effect als pekel, vandaar naspoelen..
Hopelijk komt het nog goed..en ja accuzuur gaat door ijzer heen…
Roestprocces wordt aangemoedigt door een medium wat stroom geleidt..zout-water(soda) en water vermengt met zuur(accuzuur), het zijn ook de twee uiterste op de pH schaal….;-) (Tis ook weer een beetje de reden waarom een accu zn werk doet he)
Succes..
groetjes rene
@rpjverhoev wrote:
Hallo,
Na 2 jaar zonder juiste papieren rondgereden te hebben, was het vandaag zover.!!
Vandaag heb ik mn papieren binnen gekregen…..Heb alleen m’n vraagtekens bij de informatie die ze erop hebben gezet…
Ik ga niets verklappen, maar een c30se heeft volgens mij op papier een ander vermogen..
ennuh, 3 zitplaatsen??Groetjes Rene
Vandaag naar de RDW geweest, en onduidelijkheden zijn de wereld uit!!
3 zitplaatsen is een gevolg van het opnieuw wegen van het voertuig.. doordat mijn wagen gewicht zo enorm is toegenomen, en Opel een maximale aslast opgegeven heeft, zal de som van de gewichten gelijk moeten blijven wat inhoudt dat er dus minder “geladen” mag worden….RDW gaat uit van een 75kg persoonsgewicht…wellicht heeft de toename van het motorgewicht en audiogewicht meer dan 75kg met zich meegenomen….
Het vermogen was een “foutje”, er werdt uitgegaan van een c30ne ipv een c30se..
Maar als het goed is krijg ik volgende week weer een nieuw kentekenbewijs thuis!!
Ik kan niet wachten tot ik de juiste papieren heb..
Mvg Rene
Hoi Babybleu,
De retourleiding moet dezelfde diameter hebben als de brandstofaanvoerleiding, maak je deze leiding kleiner, zal in theorie je retourleiding meer weerstand geven wat resulteerd in een hogere inspuitdruk.. Ik zou gewoon 2 leidingen van gelijke dikte pakken.
Een draad die je moet vervangen…euhm hoe bedoel je? bedoel je dat de brandstofpomp voeding moet krijgen?
mvg rene
Keuring an zich stelde echt niets voor.
Ik heb dus typegoedkeuring en APK ineens laten doen.
Waar ze dus naar kijken bij typegoedkeuring is hoe het blok in de auto gemonteerd zit(geen prutswerk en of ie APK waardig is) en vervolgens willen ze weten waar het motorblok uit komt, dit tegen gestolen motorblokken, dus als je dit ook gaat doen even een chassisnummer meenemen van de betreffende donorwagen en vervolgens heb ik de APK laten uitvoeren, hier was ook niets mis mee.
Dus tegenwoordig geen dB meting, remmentest en weggedragtest meer a 700 euro ;-)
Wat ik me dus nog afvraag is het volgende, in Lelystad noteerde de keurmeester het type luchtfilter en hoe mijn uitlaat systeem gesitueerd was….Hoe weet meneer agent nu wat “orgineel” was? Hoe gaan ze mij vertellen dat mijn uitlaat “te veel lawaai maakt”……
Ik geloof dat mijn auto 85dB mocht maken..
Affijn, misschien moet ik er niet teveel over nadenken, en de confrontatie aangaan ;-)….We zien wel..Ik kan weer fijn rijden.
@MrRiP wrote:
ging het wat de keuring ??
in een keer er doorheen ??:thumb
:ass1 juni 2011 om 17:17 In reactie op: Koplampglas Manta B lijmen/kitten waarmee? Vissekom model #17875329Ik heb dakkit gebruikt, das zoiets als vloeibaar rubber(van mn oom geleend welke dakdekker was)
Da spul zit muurvast, met alsof het uit de fabriek komtSoda neutraliseert het accuzuur…
Na het spoelen met soda even goed doorspoelen met water, soda alleen is ook niet al te best voor je lakwerk..
en dan even dit weekend goed in de zon zetten, ik hoorde dat het lekker weer wordt morgen, en als de boel goed droog is inspuiten meej tectiel ML..Volgens mij kun je gewoon je laadstroom meten met een multimeter, maar is je spanningsregelaar niet kapot gegaan door een kapotte accu?
(een kortgesloten cel oid? ’tis altijd handig om de rootcause te bepalen)Succes Stijn, en wellicht tot een “stoplicht-hallo-contact” ;-)
Foto, Foto, Foto, foto, foto!!! :kewlpics
@McLambo wrote:
Mooi man! Welke kleurcode rood is dat?
Hey,
Ik heb mijn Manta in 50B gespoten(een OPC kleur), orgineel was ie 508 kardinalrot..
Ikzelf vindt 50B een erg mooie helder, felle en aanwezige kleur waarna deze afgelakt is in een dikke blanke laklaag.

Mvg Rene
@Kale gek wrote:
vanmiddag op de rugdijk in tilburg stond een heel mooi blauw a tje met skai dak langs de weg zat een vrouw in. nog even gestopt mar moest snel verder, stonden auto’s achter me…
Mooie auto of mooi vrouwtje??
Leest uw man nooit het opel-forum…..?
Nee, Ook niet stiekum op zn werk?
Gr Rene :angel
Ik denk dat de opvatting “restaureren” relatief is, en ieder dat op een eigen manier interpreteerd….
Oplappen en overspuiten is voor sommige al een hele restauratie…
Verder ga ik er niets van zeggen om de rust te bewaren..
Mvg Rene. :ass
Hey Kevin,
Maar om nu terug te komen op jou storing..Welke foutcode gaf jou computer aan b.v. d.m.v. knippercode?
Hoe heb je gevonden dat de fout in je bougie kabels zat?
Ik kamp momenteel ook met een soortgelijk probleem….
Ik heb foutcodes:
19
94
57
21
129
59
93Bij mij zijn deze fouten er ingekomen nadat ik mijn kleppendeksel vervangen had….(hierbij zijn ook mijn bougiekabels los geweest)
Gr rene
Fosfateren
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie http://nl.wikipedia.org/wiki/Fosfateren” onclick=”window.open(this.href);return false;
Fosfateren is een chemisch proces dat een laag onoplosbare fosfaten op een metaaloppervlak aanbrengt. Omdat de toplaag van het basismateriaal geen metaal meer bevat, reageert het daardoor anders dan het oorspronkelijke metaaloppervlak. Een dergelijke laag noemt men ook wel conversielaag. Deze fosfaatlaag heeft bovendien goede hechting- en corrosiewerende eigenschappen. Het fosfateerproces kan niet worden gebruikt bij “non-ferro” metalen zoals aluminium, messing, koper of roestvast staal.
Het fosfateerproces kan onderverdeeld worden in;
IJzerfosfaten ontstaan door inwerking van een zwakzure fosfaathoudende vloeistof op het staaloppervlak. Op andere metalen ontstaat géén ijzerfosfaatlaag. De kleur van de fosfaatlaag is grijs tot blauwzwart.
Zinkfosfateren ontstaan door inwerking van verdund fosforzuur waaraan zink en acceleratoren (= reactieversnellers) zijn toegevoegd op het metaaloppervlak. Het proces is ook geschikt voor aluminium en verzinkt staal. Bij het zinkfosfatreren kunnen dikkere lagen ontstaan dan bij ijzerfosfateren. Na het zinkfosfateren wordt meestal een passiveerbehandeling toegepast.
Aluminiumfosfateren ontstaan door inwerking van chromaten, fosfaten en fluoriden op het aluminium oppervlak. De kleur van de fosfaten is meestal groen.
Mangaanfosfateren of maganeren ontstaan door inwerking van mangaanfosfaat en verdund fosforzuur op het metaaloppervlak. De kleur van het fosfaat is donkerbruin tot zwart.Proces
Bij het fosfateren wordt het metalen deel ondergedompeld, besproeid of met een borstel voorzien van metaal-fosfaat-oplossing. De reactievergelijking is als volgt weer te geven: 2 Fe(s) + Fe3+(aq) + 3 H2PO4-(aq) –> 3 FePO4(s) + 3 H2(g)
Corrosie bescherming
Hechtverbeteraar bij lak en lijm toepassingen
Glijlaag (smeerlaag) bij het persen (dieptrekken) van staalplaat (automobielbouw)
Slijtlaag in de machinebouwmvg rene
Super bakkie, erg veel werk in gestoken..
sta al te popelen om deze prachtbak in werkelijkheid te zien
gr rene
Hallo,
Hoe staat het anno 2011 ervoor bij de RDW?
Kan het omkeuren nog op de soepele manier?
Mvg Rene
Codes voor de Vectra-A: (Tech 1)
12# Begin en einde foutkode uitlezing
13#Lambda sonde geen of onjuiste signaalspanning
14#Koelvloeistofsignaalspanning te laag
15#Koelvloeistofsignaalspanning te hoog
16#Pingelsensor geen of onjuist signaal
17#Pingelsensor 2 geen of onjuist signaal
18#Pingelsensor correctiegedeelte in regeleenheid geen of onjuiste werking
19#Krukassensor geeft onjuist signaal
21#Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
22#Gaskleppotentiometer signaalspanning te laag
23#Pingelsensor correctiegedeelte in regeleenheid geen of onjuiste werking
24#Snelheidssensor geen of onjuiste signaalspanning
25#Injector stuurspanning 1e cylinder te hoog
26#Injector stuurspanning 2e cylinder te hoog
27#Injector stuurspanning 3e cylinder te hoog
28#Injector stuurspanning 4e cylinder te hoog
29#Relais brandstofpomp stuurspanning te laag
31#Krukas positiesensor geen signaal (deze code word altijd gegeven als het contact aan staat en de motor niet loopt)
32#Relais brandstofpomp stuurspanning te hoog
33#Uitlaatgas recirculatieklep spanning le laag
34#Uitlaatgas recirculatieklep spanning le hoog
35#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
37#Spanning controlelamp te laag (eindtrap in regeleenheid defect)
38#Lambdasonde mengsel te arm (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
39#Lambdasonde: Mengsel te rijk (signaalspanning heeft te lang op een hoog niveau gestaan)
41#Herkenning 1e versnelling spanning te laag
42#Herkenning 1e versnelling spanning te hoog
43#Uitlaatgas recirculatie geen of onjuiste werking
44#Lambdasonde: Mengsel te arm (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
45#Lambdasonde: Mengsel te rijk (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
46#Relais secondaire lucht injectie spanning te laag
47#Relais secondaire lucht injectie spanning te hoog
48#Voedingspanning op regeleenheid te laag
49#Voedingspanning op regeleenheid te hoog
51#Regeleenheid fout
52#Spanning controlelamp te hoog (eindtrap in regeleenheid defect)
53#Relais brandstofpomp spanning te laag
54#Relais brandstofpomp spanning te hoog
55#Regeleenheid fout
56#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
57#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
59#Variabele inlaat klep stuurspanning te laag
61#Brandstof regenereerklep geen of onjuiste werking
62#Brandstof regenereerklep geen of onjuiste werking
63#Variabele inlaat klep stuurspanning te hoog
63#Bobine primaire spanning te laag
64#Bobine primaire spanning te laag
67#Gasklepschakelaar signaalspanning te laag (stationair)
69#Luchttemperatuursensor signaalspanning te laag
70#Luchttemperatuursensor signaalspanning te hoog
71#Luchttemperatuursensor signaalspanning te hoog
72#Gasklepschakelaar signaalspanning te laag (vollast)
73#Luchthoeveelheidsmeter signaalspanning te laag
74#Luchthoeveelheidsmeter signaalspanning te hoog
75#Koppelcontrole automatische transmissie spanning te laag
76#Koppelcontrole automatische transmissie geen of onjuiste werking
79#Gaskleppotentiometer signaalspanning te laag
81#Injector stuurspanning 1e cylinder te hoog
82#Injector stuurspanning 2e cylinder te hoog
83#Injector stuurspanning 3e cylinder te hoog
84#Injector stuurspanning 4e cylinder te hoog
85#Injector stuurspanning 5e cylinder te hoog
86#Injector stuurspanning 6e cylinder te hoog
87#Relais airco compressor spanning te laag
88#Relais airco compressor spanning te hoog
89#Lambdasonde 2 spanning te laag
91#Lambdasonde 2 spanning te hoog
91#Lambdasonde verwarming spanning te hoog
92#Nokkenaspositiesensor geeft onjuist toerentalsignaal
93#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te laag
94#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te hoog
95#Warme start klep spanning te laag
96#Warme start klep spanning te hoog
97#Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
98#Lambdasonde verwarming spanning te laag
113#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik
114#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik tijdens stationair toerental
115#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik tijdens vollast
116#Absolute druksensor inlaat: geen of onjuiste signaalspanning laaddruk te hoog
117#Turbodruk regelklep stuurspanning te laag
118#Turbodruk regelklep stuurspanning te hoogDe foutcodes:
19#Krukassensor geeft onjuist signaal
94#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te hoog
57#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
21#Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
129#??????
59#Variabele inlaat klep stuurspanning te laag
93#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te laagIn deze volgorde zijn ze er ook uit gekomen.
Mvg Rene
@hobbie bop wrote:

de v6 boom 3.2 voor in de corsa:o
GOUD!! :thumbup
Ik zal morgen het lijsje even aanvullen.
mvg rene
Hoi,
Na het vervangen van deze sensor, en het plaatsen van een aluminium kleppendeksel, krijg ik een hele rits aan nieuwe foutcodes, en starten wil ie ook niet meer…
Ik denk zelf dat de electrokabels oud en poreus zijn en dat er ergens een open of kortgesloten contact zit.
Hij klaag nu over de nokkenas sensor, gasklepsensor enz….(toevallig allemaal een kabelbundel rechtsboven, langs de kleppen deksel welke ik weg heb moeten duwen om ruimte te maken)
Kan iemand mij een storing-zoek-schema verschaffen waarin ik de contacten op de ecu stekker kan opzoeken en doormeten??
Mvg Rene
en waarom kijk je niet eerst of het zoiezo problemen oplevert als je met een wat kleinere radiateur gaat rijden, misschien koelt ie gewoon genoeg, en hoef je dus niets aan te passen..
Mvg rene
Hey,
De traction control is toch electronisch geregeld door het uitschakelen van de brandstof injectoren?
Dus op dit moment weet ik niet goed welk onderdeel je bedoeld?
Kun je misschien een foto meesturen en aan wijzen wat je bedoelt?
Mvg Rene
[rquote=1905035&tid=145638&author=drakos]weet iemand hier hoe je het beste de tc (traction controle) unit kan verwijden van o.a. de c25xe inlaat?
kan ik de hele unit (klep) ertussenuit laten of moet er nog draden worden doorverbonden oid?
de motor komt in een 4×4 16v calibra te hangen en deze heeft verder de aansluitingen ervoor zoiezo niet.
ook wil ik het blok zo cleam mogelijk houden voor de show (des te meer aandacht krijgt de turbo :P )[/rquote] -
AuteurBerichten





