rpjverhoev

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 223)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: ‘kokende’ accu #17875664

    Hey Stijn,

    Ik lees je reply nu pas…..Was ff druk met mn Manta (Voorzien van andere schijven en klauwen…Rekord 2.2)

    Soda moet je oplossen in water, anders kun je het niet “verwerken”, en de vloeistof over de “besmette” gebieden gieten…overdaad kan geen kwaad in dit geval..

    Na een emmer gespoelt te hebben met soda, naspoelen met 2 emmers kraanwater(zonder toevoeging)….Soda heeft hetzelfde effect als pekel, vandaar naspoelen..

    Hopelijk komt het nog goed..en ja accuzuur gaat door ijzer heen…

    Roestprocces wordt aangemoedigt door een medium wat stroom geleidt..zout-water(soda) en water vermengt met zuur(accuzuur), het zijn ook de twee uiterste op de pH schaal….;-) (Tis ook weer een beetje de reden waarom een accu zn werk doet he)

    Succes..

    groetjes rene

    In reactie op: Weer een 6 cilinder erbij….. #17875340

    @rpjverhoev wrote:

    Hallo,

    Na 2 jaar zonder juiste papieren rondgereden te hebben, was het vandaag zover.!!

    Vandaag heb ik mn papieren binnen gekregen…..Heb alleen m’n vraagtekens bij de informatie die ze erop hebben gezet…

    Ik ga niets verklappen, maar een c30se heeft volgens mij op papier een ander vermogen..
    ennuh, 3 zitplaatsen??

    Groetjes Rene

    Vandaag naar de RDW geweest, en onduidelijkheden zijn de wereld uit!!

    3 zitplaatsen is een gevolg van het opnieuw wegen van het voertuig.. doordat mijn wagen gewicht zo enorm is toegenomen, en Opel een maximale aslast opgegeven heeft, zal de som van de gewichten gelijk moeten blijven wat inhoudt dat er dus minder “geladen” mag worden….RDW gaat uit van een 75kg persoonsgewicht…wellicht heeft de toename van het motorgewicht en audiogewicht meer dan 75kg met zich meegenomen….

    Het vermogen was een “foutje”, er werdt uitgegaan van een c30ne ipv een c30se..

    Maar als het goed is krijg ik volgende week weer een nieuw kentekenbewijs thuis!!

    Ik kan niet wachten tot ik de juiste papieren heb..

    Mvg Rene

    In reactie op: dikte retourleiding #17742314

    Hoi Babybleu,

    De retourleiding moet dezelfde diameter hebben als de brandstofaanvoerleiding, maak je deze leiding kleiner, zal in theorie je retourleiding meer weerstand geven wat resulteerd in een hogere inspuitdruk.. Ik zou gewoon 2 leidingen van gelijke dikte pakken.

    Een draad die je moet vervangen…euhm hoe bedoel je? bedoel je dat de brandstofpomp voeding moet krijgen?

    mvg rene

    In reactie op: Weer een 6 cilinder erbij….. #17875337

    Keuring an zich stelde echt niets voor.

    Ik heb dus typegoedkeuring en APK ineens laten doen.

    Waar ze dus naar kijken bij typegoedkeuring is hoe het blok in de auto gemonteerd zit(geen prutswerk en of ie APK waardig is) en vervolgens willen ze weten waar het motorblok uit komt, dit tegen gestolen motorblokken, dus als je dit ook gaat doen even een chassisnummer meenemen van de betreffende donorwagen en vervolgens heb ik de APK laten uitvoeren, hier was ook niets mis mee.

    Dus tegenwoordig geen dB meting, remmentest en weggedragtest meer a 700 euro ;-)

    Wat ik me dus nog afvraag is het volgende, in Lelystad noteerde de keurmeester het type luchtfilter en hoe mijn uitlaat systeem gesitueerd was….Hoe weet meneer agent nu wat “orgineel” was? Hoe gaan ze mij vertellen dat mijn uitlaat “te veel lawaai maakt”……

    Ik geloof dat mijn auto 85dB mocht maken..

    Affijn, misschien moet ik er niet teveel over nadenken, en de confrontatie aangaan ;-)….We zien wel..Ik kan weer fijn rijden.

    @MrRiP wrote:

    ging het wat de keuring ??
    in een keer er doorheen ??

    In reactie op: Weer een 6 cilinder erbij….. #17875336

    :thumb
    :ass

    Ik heb dakkit gebruikt, das zoiets als vloeibaar rubber(van mn oom geleend welke dakdekker was)
    Da spul zit muurvast, met alsof het uit de fabriek komt

    In reactie op: ‘kokende’ accu #17875661

    Soda neutraliseert het accuzuur…

    Na het spoelen met soda even goed doorspoelen met water, soda alleen is ook niet al te best voor je lakwerk..
    en dan even dit weekend goed in de zon zetten, ik hoorde dat het lekker weer wordt morgen, en als de boel goed droog is inspuiten meej tectiel ML..

    Volgens mij kun je gewoon je laadstroom meten met een multimeter, maar is je spanningsregelaar niet kapot gegaan door een kapotte accu?
    (een kortgesloten cel oid? ’tis altijd handig om de rootcause te bepalen)

    Succes Stijn, en wellicht tot een “stoplicht-hallo-contact” ;-)

    In reactie op: Manta GT/e replica ombouwen naar 2.5 v6 motor #17878788

    Foto, Foto, Foto, foto, foto!!! :kewlpics

    In reactie op: Wie rijdt welke kadett #17279637

    Mijn kadettjes

    Gr rene

    In reactie op: Wie rijdt welke manta #17287562

    Ik zag dan mijn foto’s niet meer werken…

    Zie hier mijn Manta B voorzien van een c30se

    Het blokkie

    In reactie op: Wie rijdt welke manta #17287560

    @McLambo wrote:

    Mooi man! Welke kleurcode rood is dat?

    Hey,

    Ik heb mijn Manta in 50B gespoten(een OPC kleur), orgineel was ie 508 kardinalrot..

    Ikzelf vindt 50B een erg mooie helder, felle en aanwezige kleur waarna deze afgelakt is in een dikke blanke laklaag.

    Mvg Rene

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17321076

    @Kale gek wrote:

    vanmiddag op de rugdijk in tilburg stond een heel mooi blauw a tje met skai dak langs de weg zat een vrouw in. nog even gestopt mar moest snel verder, stonden auto’s achter me…

    Mooie auto of mooi vrouwtje??

    In reactie op: Help mij aan een Manta voor 1 dag! #17878233

    Leest uw man nooit het opel-forum…..?

    Nee, Ook niet stiekum op zn werk?

    Gr Rene :angel

    In reactie op: Manta GT/e replica ombouwen naar 2.5 v6 motor #17878754

    Ik denk dat de opvatting “restaureren” relatief is, en ieder dat op een eigen manier interpreteerd….

    Oplappen en overspuiten is voor sommige al een hele restauratie…

    Verder ga ik er niets van zeggen om de rust te bewaren..

    Mvg Rene. :ass

    In reactie op: nokkenas sensor #17747516

    Hey Kevin,

    Maar om nu terug te komen op jou storing..Welke foutcode gaf jou computer aan b.v. d.m.v. knippercode?

    Hoe heb je gevonden dat de fout in je bougie kabels zat?

    Ik kamp momenteel ook met een soortgelijk probleem….

    Ik heb foutcodes:
    19
    94
    57
    21
    129
    59
    93

    Bij mij zijn deze fouten er ingekomen nadat ik mijn kleppendeksel vervangen had….(hierbij zijn ook mijn bougiekabels los geweest)

    Gr rene

    In reactie op: Fosfateren / parkeriseren #17858892

    Fosfateren

    Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie http://nl.wikipedia.org/wiki/Fosfateren” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Fosfateren is een chemisch proces dat een laag onoplosbare fosfaten op een metaaloppervlak aanbrengt. Omdat de toplaag van het basismateriaal geen metaal meer bevat, reageert het daardoor anders dan het oorspronkelijke metaaloppervlak. Een dergelijke laag noemt men ook wel conversielaag. Deze fosfaatlaag heeft bovendien goede hechting- en corrosiewerende eigenschappen. Het fosfateerproces kan niet worden gebruikt bij “non-ferro” metalen zoals aluminium, messing, koper of roestvast staal.

    Het fosfateerproces kan onderverdeeld worden in;

    IJzerfosfaten ontstaan door inwerking van een zwakzure fosfaathoudende vloeistof op het staaloppervlak. Op andere metalen ontstaat géén ijzerfosfaatlaag. De kleur van de fosfaatlaag is grijs tot blauwzwart.
    Zinkfosfateren ontstaan door inwerking van verdund fosforzuur waaraan zink en acceleratoren (= reactieversnellers) zijn toegevoegd op het metaaloppervlak. Het proces is ook geschikt voor aluminium en verzinkt staal. Bij het zinkfosfatreren kunnen dikkere lagen ontstaan dan bij ijzerfosfateren. Na het zinkfosfateren wordt meestal een passiveerbehandeling toegepast.
    Aluminiumfosfateren ontstaan door inwerking van chromaten, fosfaten en fluoriden op het aluminium oppervlak. De kleur van de fosfaten is meestal groen.
    Mangaanfosfateren of maganeren ontstaan door inwerking van mangaanfosfaat en verdund fosforzuur op het metaaloppervlak. De kleur van het fosfaat is donkerbruin tot zwart.

    Proces

    Bij het fosfateren wordt het metalen deel ondergedompeld, besproeid of met een borstel voorzien van metaal-fosfaat-oplossing. De reactievergelijking is als volgt weer te geven: 2 Fe(s) + Fe3+(aq) + 3 H2PO4-(aq) –> 3 FePO4(s) + 3 H2(g)

    Corrosie bescherming

    Hechtverbeteraar bij lak en lijm toepassingen
    Glijlaag (smeerlaag) bij het persen (dieptrekken) van staalplaat (automobielbouw)
    Slijtlaag in de machinebouw

    mvg rene

    In reactie op: kadett-b caravan, hij is klaar #17393987

    Super bakkie, erg veel werk in gestoken..

    sta al te popelen om deze prachtbak in werkelijkheid te zien

    gr rene

    In reactie op: RDW omkeuren: motorcode & motornummer #17705842

    Hallo,

    Hoe staat het anno 2011 ervoor bij de RDW?

    Kan het omkeuren nog op de soepele manier?

    Mvg Rene

    In reactie op: x30xe krukaspositiesensor #17824381

    Codes voor de Vectra-A: (Tech 1)

    12# Begin en einde foutkode uitlezing
    13#Lambda sonde geen of onjuiste signaalspanning
    14#Koelvloeistofsignaalspanning te laag
    15#Koelvloeistofsignaalspanning te hoog
    16#Pingelsensor geen of onjuist signaal
    17#Pingelsensor 2 geen of onjuist signaal
    18#Pingelsensor correctiegedeelte in regeleenheid geen of onjuiste werking
    19#Krukassensor geeft onjuist signaal
    21#Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
    22#Gaskleppotentiometer signaalspanning te laag
    23#Pingelsensor correctiegedeelte in regeleenheid geen of onjuiste werking
    24#Snelheidssensor geen of onjuiste signaalspanning
    25#Injector stuurspanning 1e cylinder te hoog
    26#Injector stuurspanning 2e cylinder te hoog
    27#Injector stuurspanning 3e cylinder te hoog
    28#Injector stuurspanning 4e cylinder te hoog
    29#Relais brandstofpomp stuurspanning te laag
    31#Krukas positiesensor geen signaal (deze code word altijd gegeven als het contact aan staat en de motor niet loopt)
    32#Relais brandstofpomp stuurspanning te hoog
    33#Uitlaatgas recirculatieklep spanning le laag
    34#Uitlaatgas recirculatieklep spanning le hoog
    35#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
    37#Spanning controlelamp te laag (eindtrap in regeleenheid defect)
    38#Lambdasonde mengsel te arm (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
    39#Lambdasonde: Mengsel te rijk (signaalspanning heeft te lang op een hoog niveau gestaan)
    41#Herkenning 1e versnelling spanning te laag
    42#Herkenning 1e versnelling spanning te hoog
    43#Uitlaatgas recirculatie geen of onjuiste werking
    44#Lambdasonde: Mengsel te arm (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
    45#Lambdasonde: Mengsel te rijk (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
    46#Relais secondaire lucht injectie spanning te laag
    47#Relais secondaire lucht injectie spanning te hoog
    48#Voedingspanning op regeleenheid te laag
    49#Voedingspanning op regeleenheid te hoog
    51#Regeleenheid fout
    52#Spanning controlelamp te hoog (eindtrap in regeleenheid defect)
    53#Relais brandstofpomp spanning te laag
    54#Relais brandstofpomp spanning te hoog
    55#Regeleenheid fout
    56#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
    57#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
    59#Variabele inlaat klep stuurspanning te laag
    61#Brandstof regenereerklep geen of onjuiste werking
    62#Brandstof regenereerklep geen of onjuiste werking
    63#Variabele inlaat klep stuurspanning te hoog
    63#Bobine primaire spanning te laag
    64#Bobine primaire spanning te laag
    67#Gasklepschakelaar signaalspanning te laag (stationair)
    69#Luchttemperatuursensor signaalspanning te laag
    70#Luchttemperatuursensor signaalspanning te hoog
    71#Luchttemperatuursensor signaalspanning te hoog
    72#Gasklepschakelaar signaalspanning te laag (vollast)
    73#Luchthoeveelheidsmeter signaalspanning te laag
    74#Luchthoeveelheidsmeter signaalspanning te hoog
    75#Koppelcontrole automatische transmissie spanning te laag
    76#Koppelcontrole automatische transmissie geen of onjuiste werking
    79#Gaskleppotentiometer signaalspanning te laag
    81#Injector stuurspanning 1e cylinder te hoog
    82#Injector stuurspanning 2e cylinder te hoog
    83#Injector stuurspanning 3e cylinder te hoog
    84#Injector stuurspanning 4e cylinder te hoog
    85#Injector stuurspanning 5e cylinder te hoog
    86#Injector stuurspanning 6e cylinder te hoog
    87#Relais airco compressor spanning te laag
    88#Relais airco compressor spanning te hoog
    89#Lambdasonde 2 spanning te laag
    91#Lambdasonde 2 spanning te hoog
    91#Lambdasonde verwarming spanning te hoog
    92#Nokkenaspositiesensor geeft onjuist toerentalsignaal
    93#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te laag
    94#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te hoog
    95#Warme start klep spanning te laag
    96#Warme start klep spanning te hoog
    97#Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
    98#Lambdasonde verwarming spanning te laag
    113#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik
    114#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik tijdens stationair toerental
    115#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik tijdens vollast
    116#Absolute druksensor inlaat: geen of onjuiste signaalspanning laaddruk te hoog
    117#Turbodruk regelklep stuurspanning te laag
    118#Turbodruk regelklep stuurspanning te hoog

    In reactie op: x30xe krukaspositiesensor #17824382

    De foutcodes:

    19#Krukassensor geeft onjuist signaal
    94#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te hoog
    57#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
    21#Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
    129#??????
    59#Variabele inlaat klep stuurspanning te laag
    93#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te laag

    In deze volgorde zijn ze er ook uit gekomen.

    Mvg Rene

    In reactie op: Show hier je V6 #17812641

    @hobbie bop wrote:

    de v6 boom 3.2 voor in de corsa:o

    GOUD!! :thumbup

    In reactie op: x30xe krukaspositiesensor #17824383

    Ik zal morgen het lijsje even aanvullen.

    mvg rene

    In reactie op: x30xe krukaspositiesensor #17824387

    Hoi,

    Na het vervangen van deze sensor, en het plaatsen van een aluminium kleppendeksel, krijg ik een hele rits aan nieuwe foutcodes, en starten wil ie ook niet meer…

    Ik denk zelf dat de electrokabels oud en poreus zijn en dat er ergens een open of kortgesloten contact zit.

    Hij klaag nu over de nokkenas sensor, gasklepsensor enz….(toevallig allemaal een kabelbundel rechtsboven, langs de kleppen deksel welke ik weg heb moeten duwen om ruimte te maken)

    Kan iemand mij een storing-zoek-schema verschaffen waarin ik de contacten op de ecu stekker kan opzoeken en doormeten??

    Mvg Rene

    In reactie op: Tropen/koele thermostaat #17844906

    en waarom kijk je niet eerst of het zoiezo problemen oplevert als je met een wat kleinere radiateur gaat rijden, misschien koelt ie gewoon genoeg, en hoef je dus niets aan te passen..

    Mvg rene

    In reactie op: tc verwijder c25xe #17847911

    Hey,

    De traction control is toch electronisch geregeld door het uitschakelen van de brandstof injectoren?

    Dus op dit moment weet ik niet goed welk onderdeel je bedoeld?

    Kun je misschien een foto meesturen en aan wijzen wat je bedoelt?

    Mvg Rene

    [rquote=1905035&tid=145638&author=drakos]weet iemand hier hoe je het beste de tc (traction controle) unit kan verwijden van o.a. de c25xe inlaat?

    kan ik de hele unit (klep) ertussenuit laten of moet er nog draden worden doorverbonden oid?

    de motor komt in een 4×4 16v calibra te hangen en deze heeft verder de aansluitingen ervoor zoiezo niet.
    ook wil ik het blok zo cleam mogelijk houden voor de show (des te meer aandacht krijgt de turbo :P )[/rquote]

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 223)