Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2015 om 18:10 In reactie op: Installeren van een HKS Blow Off Valve, Update: 15-03-15 #18271630
Nieuwe update: 15-03-2015:
Ondertussen zijn we weer een aantal weken verder, en heb ik dan ook de goede Dump Valve Flens ontvangen. De 57mm.
Ook had ik ondertussen gezien dat de slang naar de inlaat toe, niet overal gelijk is. Deze loopt van 57mm naar 63mm. Dus ook hier ondertussen de goede slang voor besteld.Wat ik dus heb gedaan:
– De originele slang die naar de inlaat toe loopt verwijderd.
– De nieuwe slang van 57mm naar 63mm iets ingekort, en geplaatst.
– De Flens, met daarbij op de HKS Blow off Valve gemonteerd, geplaatst in de nieuwe slang.
– Vervolgens een 57mm overloop slang geplaatst tussen de Flens en de plastic luchttoevoerbuis.Vervolgens heb ik een 4mm vacuumslang geplaatst op de originele vacuumleiding en naar de vacuum-aansluiting van de HKS blow off Valve geleid. Ik wilde in eerste instantie proberen om de originele recirculationvalve uit te schakelen. –> Kijken hoe de Insignia hierop reageert. Echter bij het testrijden kwam ik er al gauw achter dat hierbij de Insignia bij het schakelen en opkomen van de koppeling even iets inhoudt. (Verstoring in het luchtsysteem door foute berekening van de lucht massa meter)
Vervolgens heb ik dus de 4mm vacuumslang van de HKS Blow off Valve tussen de originele recirculation valve en de HKS blow off valve gezet, en dit werkt al wel een heel stuk beter! Echter ben ik nog niet helemaal tevreden. Het eventjes inhouden is al een heel stuk verminderd, maar is nog niet helemaal weg.
Heeft iemand enig idee of dit probleem opgelost zou kunnen worden door een eventuele tuning van de lucht massa meter? Instellingen aanpassen of iets dergelijks?Ondanks dat ie eventjes iets inhoudt, werkt de HKS blow off Valve wel echt super goed! Het geeft echt een super geluidje! :D
Ook merk ik wel dat ondanks de dip die even ontstaat, het turbogat een stuk minder is geworden en het accelereren een stuk vlotter wil!Bij het praatje, een plaatje: :)

Hier de HKS Blow Off Valve, aangesloten en wel. Slangen moet echt een stuk ingekort worden anders kom je ruimte tekort.
Hier de vacuumslang nog aangesloten op alleen de originele vacuumslang van de Insignia, zonder daarbij de originele recirculationvalve te gebruiken. Dit werkte echter niet voldoende, en heb ik de HKS Blow Off Valve dus tussen de recirculation en de vacuumslang van de Insignia gezet. Hierdoor worden beide Valves gebruikt. (50-50)
De plek van de originele vacuumslang van de Insignia.Binnenkort zal ik nog even een filmpje maken van de HKS Blow Off Valve.
Ondanks dat beide systemen nu werken, klinkt de HKS Blow Off Valve nog steeds flink hard! :)PS. Dus iemand enig idee hoe ik het eventjes inhouden nog verder kan oplossen?
Kan dit eventueel door een aanpassing van de instellingen van lucht massa meter gedaan worden? Is dit uberhaupt mogelijk?Laten chippen (mits turbo motor), verlagen, interieurverlichting LED maken, ramen blinderen, verder niet teveel aan doen. Nette wagen!
21 februari 2015 om 21:35 In reactie op: Installeren van een HKS Blow Off Valve, Update: 15-03-15 #18271629Zonduuhh…!!!
Vandaag alle spullen binnen gekregen welke ik nodig had voor het installeren van de HKS Blow of Valve; dacht ik… In eerste instantie lekker aan de slag gegaan met het installeren van de blow pff Valve, totdat ik erachter kwam dat de aansluit flens diameter veel te klein is…!! Hebben ze de verkeerde diameter opgestuurd vanuit China… Grrrr..!! :(
Een diameter van 57mm is benodigd, maar heb er 1 van 45mm gekregen.. Jammer hoor! Had me er vandaag erg op verheugd.. Maar goed! Nieuwe ronde, nieuwe kansen! De nieuwe staat alweer in bestelling!In iedergeval wat foto’s van het idee:

Nog even geduld dus…
Ook ik zeer tevreden! Rij zelf een Insignia 1.6T Sports Tourer Cosmo. Wel iets laten kietelen ivm het trage optrekken en enorme turbogat. Nu 204 pk’s en rij nog altijd met veel plezier met deze wagen. Hoe klein of hoe groot de afstand ook is. En daarbij.. Het is een gebruiksvoorwerp en helaas kunnen daar soms mankementen aanzitten of aan ontstaan.
Allemaal zeer mooie Insignia’s!!
5 februari 2015 om 20:41 In reactie op: Installeren van een HKS Blow Off Valve, Update: 15-03-15 #18271617Dan heb ik nog wel even een vraag wat ik net een beetje tegen kom:
Kan ik problemen verwachten met de Lucht Massa Meter icm de HKS Blow off Valve? Zo ja, hoe kan ik dit oplossen?5 februari 2015 om 18:49 In reactie op: Installeren van een HKS Blow Off Valve, Update: 15-03-15 #18271619Goed! We zijn ondertussen weer een paar dagen verder, en ik heb een HKS Blow Off Valve vanuit de UK laten overkomen.
Dit is hem dan:

Het was wel even zoeken ivm er veel namaak-zooi te koop is, en dit vooral op Ebay.
Uiteindelijk heb ik er wel via Ebay 1 kunnen vinden voor een leuk prijsje, en welke wel origineel is, vanuit de UK. Na 4 dagen vanaf het bestellen had ik hem binnen. Vrij snel moet ik zeggen.
Maar goed.. Uiteraard zitten er niet alle benodigdheden bij die ik nodig heb om het dit meteen aan te sluiten. Ik mis bijv. een adapter om het apparaat op te bevestigen, en nieuwe aansluit-slangen. Deze heb ik vandaag (05-02-2015) dan ook besteld. Slangen komen gewoon uit Nederland, maar helaas de adapter wordt hier nergens verkocht. Dus deze voor een mooie prijs in China besteld. Jammer genoeg duurt het dan wel weer even voordat zoiets binnen is. Maar we wachten verder rustig af!Dan heb ik nog wat foto’s gemaakt vanwaar ik de vacuum slang moet halen. Ik heb de originele blow off valve dus gevonden:
Het is even zoeken, maar wanneer je iets wittigs ziet, achter alle kleine slangetjes, daar zit de originele blowoff valve. Deze zal ik dan ook moet ontkoppelen en en moeten aansluiten op de nieuwe HKS Blow Off Valve. Toch?

Ik ben dus weer een stapje verder, maar we zijn er nog niet!
Wordt dus wederom weer vervolgd!1 februari 2015 om 22:08 In reactie op: Installeren van een HKS Blow Off Valve, Update: 15-03-15 #18271627Ik heb even het 1 en ander uitgezocht en opgezocht en ik denk het te weten. Ik ga hem binnenkort even bestellen. Zodra ik het ding werkende heb, zal ik hier een uitleg over posten!
Echter schijnt er nogal veel namaak spul te verkrijgen zijn, en deze werken niet naar behoren.. Dus even zoeken naar een goede en de juiste slangen/aansluitingen voor het ding.*Wordt snel vervolgd!*
Ik vind het echt heel vreemd dat Opel Nederland geen ondersteuning wil bieden qua coulance. Bij mij ging het echt heel soepel…
Wie bij mij de klacht heeft opgenomen is: ‘Jelmer’. Vraag anders even naar deze persoon bij de klantenservice van Opel Nederland, en leg je probleem bij hem uit. Hij heeft me echt keurig netjes geholpen en de zaak uitgezocht. Zodoende heb ik 20% korting van Opel Nederland gekregen, en dan nog is 20% van de dealer (Motorhuis: Delfgauw, exportweg 3).Ik zou zeggen: Probeer dat is..
1 februari 2015 om 15:10 In reactie op: Installeren van een HKS Blow Off Valve, Update: 15-03-15 #18271625Nu snap ik alleen nog niet echt wat ik dan wel moet uitschakelen. Waar zit de originele recirculation valve dan? Want die moet ik dan namelijk uitschakelen? En de vacuumslang op de nieuwe blow off valve zetten? Toch?
1 februari 2015 om 10:47 In reactie op: Installeren van een HKS Blow Off Valve, Update: 15-03-15 #18271621Ik heb inderdaad even bij daglicht gekeken, en daar heb ik het volgende bij gevonden:
(Zie foto’s)
Dit lijkt op de recirculation valve? (Correct me if Im wrong..)
Deze zou dan moeten afkoppelen en aansluiten op de nieuwe dump valve?
Dit is de slang welke vlak voor de inlaat zit, en dan ook de plek waar de nieuwe dump valve zal moeten komen? Want voor zover ik gelezen had moet dit systeem vlak voor de inlaat geplaatst worden.Dus zou het zo moeten kloppen?
Want dan ga ik namelijk gewoon zo’n ding bestellen met de benodigdheden om het te kunnen installeren.Alvast dank!
Kevin :agent25 januari 2015 om 12:31 In reactie op: Opel Insignia 1.6T Sports Tourer Cosmo 200+PK; BlowOffValve, #18198371@reneNL wrote:
Hallo,
Wat een super ene vette insignia!
De velgen zijn ook super hoeveel” is het!Veel plezier met jullie auto!
Dank jewel hoor! :) We zijn er ook zeer blij mee!
Het zijn 19inch velgen! :)
@desmoboy:
Klopt idd! Ik heb alles vervangen en dit gedaan met zo’n complete set!
Staat veeeeeel strakker dan die halogeen lampjes!De ledlampjes in de zonnekleppen zijn wel wat aan de felle kant! Maar je moet ook niet in het licht kijken! ;)
Succes!Pas geleden de insignia voor een grote beurt gedaan en ook meteen de stoelverwarmingsmat laten repareren onder Coulance.
Met Opel Nederland gesproken en hebben mijn klacht netjes verholpen. 20% korting gekregen van Opel Nederland en 20% van de dealer. Dus ik vind zelf dat ik niet mag klagen hoe deze klacht is opgelost. Als ik niks had gezegt, hadden ze waarschijnlijk de volle mep ervoor gerekend!
Bij de beurt ook meteen de auto geheel gewassen, gezogen en interieur verzorgd! Dus ik ben zeer tevreden!@desmoboy wrote:
Yo de mannen,
Heeft er hier al iemand zijn mistlichten vervangen met 1 of ander lichtunit. Mijn mistlichten zijn nogal geelachtig als je die vergelijkt met mijn Xenon. Zou graag min of meer dezelfde kleur willen dan de Xenon lichten.
Welke type lamp zit in de mistlichten ?
Thanks boyzzzz
Kerel!
Uiteraard zijn deze vervangen! Het probleem wat jij had, dat de lichten veel te halogeen-achtig zijn in vergelijking met de xenon verlichting, had ik ook!
Nu heb ik deze lampen vervangen door Ledlampen!Ik heb ze gekocht via gm-tuningparts.nl. Zie deze link: http://www.gm-tuningparts.nl/shop/product/5634/led-lamp-h11-50watt-high-power” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ze zijn echt super wit, en super fel! ;) Ideale mistlampjes al zeg ik het zelf.. En ze zijn nog is mooi bij Xenon ook!
Voor voorbeelden, check mijn topic: viewtopic.php?f=105&t=181383Succes!
Groet,
Kevin :agentIemand omgeving Rotterdam (hoeft niet perse) die in staat is mijn dvd800 systeem / navigatie te updaten? Zou het erg op prijs stellen!
Nu nog een verouderde kaart met best wel wat fouten.Alvast dank!
:agentKijk maar even in mijn Topic! Heb ze ook van gm-tuningparts.. Staat geweldig!!
Ik heb soms last dat de cruisecontrol ineens uitvalt op de snelweg.. Ik dacht zelf dat dit kwam door de harde wind stoten van de afgelopen weken. Want nu heb ik namelijk weer nergens last van.. Dan lijkt het erop dat de Insignia het even niet kan trekken ofzo, en het dan maar afsluit?
Ook heb ik 1x ervaren dat de cruisecontrol het helemaal niet deed. Dit was echter maar eenmalig. Na een keer opnieuw starten van de auto, deed ie het weer! Nu niks geen problemen meer ervaren!Ook ik heb hierbij nergens last van.. Inderdaad, met het wieltje valt voldoende te regelen. Ik heb hem op de 2e stand staan. (De 2-na-minst-gevoelige). Werkt prima!
Ik heb precies hetzelfde als u beschrijft, hangoessens.
Echter deed de stoelverwarming het hiervoor gewoon prima.. Met opel gebeld en uit laten lezen. Waarschijnlijk is de stoelverwarming defect.. Kostenplaatje: minimaal 400,- pleurotjes! :thumb …Maarja, met de wintermaanden is het toch wel erg lekker!!
16 november 2014 om 15:22 In reactie op: Opel Insignia 1.6T Sports Tourer Cosmo 200+PK; BlowOffValve, #18198367Hoi Franco,
Ja ik ben nog zeker nog steeds zeer blij met de Insignia. Het rijdt geweldig en het werkt allemaal perfect. Helaas is sinds kort alleen de stoelverwarming van de bijrijder defect gegaan. Morgen maar is even de dealer bellen wat hier aan de hand kan zijn.
Aaai! Dat is ook zeker vervelend! En met zo’n wagen vertrouw je toch wel veel op je sensoren! Helaas! Maarja idd.. Zulke dingen moeten we weer gerepareerd worden, want anders is het zeker zonde van je Insignia! Succes!!
@gose91 wrote:
Al leden bij de Kadelaan in Zoetje? Ik zit onderaan de helling richting de garage :thumb
Ik was bij de kadelaan! Rond een uurtje of 14.00uur was ik er!
Ik was er met de Insignia, blauwe remklauwen? Toevallig gezien? Ik had een blauw/wit gestreepte trui aan..Verder niemand gespot, maar was zeker de moeite waard! :) was gezellig. Lekker gratis poffertjes en lekker bakkie koffie op!
Insignia is helemaal goed gekeurd alleen achterbanden zijn al aardig aan het slijten.
Meteen afdek-kapjes voor de wielen bouten van de nieuwe velgen meegenomen!Volgend jaar ben ik er weer bij! :thumb
Ik zal is kijken of ik dan kan! Lijkt me erg gaaf!! :)
Ik zelf heb een tijd lang bij de Tango getankt, euro95, en moet eerlijk zeggen dat ik nooit echt slechte dingen heb gemerkt. Daarnaast om te testen, ook wel is Shell Fuel save getankt. Kijken op welke benzine ik net even verder kom. Wat denk je? Precies hetzelfde. Geen enkel verschil.
Nu de Insignia laten chippen bij EDS. Daar ging de Insignia ook op de Rollerbank.
De beste man die de auto aan het chippen was, kon wel degelijk op zijn computer zien, in de grafieken, dat de auto op goedkopere benzine reed. Er waren namelijk veel pieken en dalen te zien op top vermogen. Volgens de tuner lag dit aan de goedkopere benzine en zou ik hier met Shell benzine minder tot geen last meer van moeten hebben. Hij gaf ook aan de euro98 zeker beter is voor de motor dan euro95. Euro95 was ook prima, maar dan wel inderdaad van de Shell of degelijke.
(Check tune uitdraai in m’n topic)Sinds die tijd rij ik dan ook alleen nog maar minimaal Shell FuelSave. Niet zozeer omdat ik verschil merk, maar meer met het idee dat het beter voor de motor is!
Mocht het er ooit van komen, ook maar is de 102oct. proberen bij firezone. :):kewlpics please!! :angel
-
AuteurBerichten







