Rottentweetie

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 499)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo (benzine) #18309362

    Is inderdaad een beetje het aard van het beestje.. Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is, zoals dat bij iedere auto is. Heb hem zelf laten chippen (van 180 naar 204PK) bij EDS (duitsland) en moet zeggen dat ik hem nu echt wel een heel stuk lekkerder vind rijden! Zeker voor in de toekomst een aanrader!

    In reactie op: Installeren: Achteruitrij Camera(‘s) #18307883

    Ondertussen weer 1,5 week verder en ik ben behoorlijk opgeschoten met de achteruitrij camera. Nu is alleen het probleem dat ik een zwart beeld krijg wanneer ik in z’n achteruit schakel.. Oftewel de interface schakelt wel van kanaal, maar laat niet de beelden van de achteruitrij camera zien.. De camera doet wel zijn werk, gaat gewoon aan.. Maar de interface geeft geen beeld weer.. Iemand enig idee hoe dit kan?? Alles lijkt naar behoren te zijn aangesloten.. Een andere manier zou ik namelijk niet weten… Dus ik blijf op dit punt even een beetje hangen.. :wtf :wtf :wtf

    In reactie op: Actieve Subwoofer aansluiten #18301588

    Chris,

    Je hebt de voeding direct van de accu vandaan.
    Maar waar heb je deze kabel precies naar binnen toe laten komen?
    Heb zelf even gekeken, maar kon niet echt een mooie plek vinden om via originele gaten in de carrosserie een kabel naar binnen te toe trekken..

    In reactie op: Actieve Subwoofer aansluiten #18301586

    @Henkieo wrote:

    @Rottentweetie wrote:

    Nu heb ik al het een en ander opgezocht en wat research gedaan en het schijnt dat er achterop de radio van de Insignia geen uitgangen lopen voor een eventuele subwoofer. (RCA) Nu heb ik daar wat anders op gezien en besteld. Dus dat probleem is opgelost.

    Interessant! wat heb je precies besteld?

    Voor de in en uitschakeling van de versterker zou je een stuurstroompje kunnen aftappen van bijvoorbeeld de sigarettenaansteker.

    Deze is besteld Henkie:
    http://www.ebay.com/itm/2-BOSS-B65N-High-Level-to-Low-Level-Converter-RCA-Input-Sensitivity-Control-/350934900022?hash=item51b5599d36:g:gJgAAOSw-7RVDGi~” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Hiermee kan je dan de draden van de normale speakers aftappen en je subwoofer op aansluiten. Ben benieuwd hoe het werkt.

    Kijk aan! Dat is inderdaad mooi. Dan is dat probleem ook opgelost! Top! :thumb

    Dank allen voor de tips! Ik ga het is proberen! :) (En hou jullie op de hoogte uiteraard! ;) )

    @Chriskeeh wrote:

    Hey Rottentweetie,

    Ja ik weer LOL, ook ik heb een actieve sub aangesloten.

    Mijne moest ook een remote hebben. Dus in totaal 3 voedingskabels:
    Ik heb 1 kabel van 2,5mm² rechtstreeks van de batterij (met een zekering tussen) naar de sub en dan een kleine 0,75mm² draad van mijn sigarettenaansteker (die is geschakeld, remote dus) en die op de remote aangesloten.

    Voor vragen hoor ik het wel :)
    Chris

    Op welke kabels heb je de voeding voor de subwoofer op aangesloten Chris??

    In reactie op: Installeren: Achteruitrij Camera(‘s) #18307881

    Update! Wordt nog verder vervolgd!

    In reactie op: Installeren: Achteruitrij Camera(‘s) #18307880

    Ondertussen gelukt. Gehele bekleding van de achterklep gehaald, en gedeelten van de rechter zijkant. Was even puzzelen, maar het is tot nu toe allemaal gelukt. Heb nu nachtdiensten dus voor nu zal er niet veel gebeuren, maar wordt uiteraard vervolgd. Waarschijnlijk vant weekend weer verder. Zal dan ook proberen weer wat foto’s te plaatsen

    In reactie op: Installeren: Achteruitrij Camera(‘s) #18307878

    Ik zal de linken even opzoeken. Komt in orde. Tevens zal ik ook nog even de verschillen tussen verschillende cameraatjes benoemen. Niet alles kan namelijk samen.

    Ok.. Het is weekend en wilde dus met het installeren gaan beginnen. Ik wilde bij de achteruitrij camera beginnen in de achterklep. Nu loop ik meteen tegen het eerste probleem aan.. Ik krijg de binnen bekleding namelijk niet los van de achterklep. De eerste paar schroefjes en klemmetjes heb ik gevonden, maar nu zit de bekleding links en rechts ook nog vastgeklikt, welke ik absoluut niet los krijg.. Iemand een idee toevallig??

    In reactie op: Achteruitrijcamera: Switch #18303779

    Ik heb uiteraard zelf ook nog even zitten zoeken. Ik heb het volgende plaatje erbij gevonden, welke meteen meer duidelijkheid geeft:

    Hier haal ik het volgende uit:
    – Rood/Zwart (aan elkaar): De ‘ plus’ en ‘ min’ .
    – Blauwe draad: Trigger om het kastje in te laten schakelen wanneer er in ‘ Reverse’ geschakeld wordt. (Moet dus aan de achteruitrij verlichting gekoppeld worden)
    – Kleine rode draadjes bij de video kabels: De ‘plus’ voor de cameraatjes, om de camera’s van voeding te voorzien.

    ‘Correct me if i’m wrong!’ maar zo moet het hem gaan worden denk ik…
    Binnenkort maar is beginnen!

    In reactie op: 17 April 2016 Int. Opel Meeting Opel Team Klazienaveen #18304711

    Lijkt me leuk! Toevallig al meer info bekend?

    In reactie op: Show hier je Insignia #17491151

    Zeer mooie en nette Insignia’s allemaal hier! Zit soms m’n ogen uit te kijken! :kewlpics :wub
    Dus laat ik ook maar is een paar mooie kiekjes van mijn Insignia posten! De bovenste foto’s zijn gemaakt in Slunj, Kroatie (Zomervakantie 2015) Het gaat om een Insignia 1.6T Sports Tourer Cosmo. Standaard 180Pk, gechipped naar 204PK (by EDS), Dbilas Flowmaster en Blow Off Valve. Daarnaast de standaard schijfremmen vervangen voor geventileerde Zimmermann schijven + remblokken. Remklauwen blauw gespoten. De bedoeling is nog om de Insignia nog lekker te verlagen (40/35). Zal hem goed staan waarschijnlijk! ;)
    Misschien binnenkort maar is even een keer een Insignia meeting of iets dergelijks organiseren??


    In reactie op: Achteruitrijcamera: Switch #18303776

    Uiteraard! :) Het was sowieso de bedoeling; voor iedereen makkelijk! De interface heb ik van EBay vandaan. Zal er binnekort even een foto van maken en dan maak ik wel even een apart topic over hoe en wat.

    In reactie op: Interessepeiling Opel-forum jaarmeeting #18293851

    Ja hoor! Zeker interesse in! :) Lijkt me erg leuk/gezellig!! Eindelijk is alle opeltjes van het Opel forum in het echt bekijken! ;)

    @andy8908 wrote:

    Gister heb ik ook een DBilas Flowmaster laten inbouwen maar dan met de 1.4T motor. Direct na het starten wou de koelvin niet meer uit maar toen de auto op de rollenbank was geweest was het probleem weg en niet meer terug gekomen. Heb de motor nog niet de toeren in gejaagd maar wat ik wel merk is dat het gasrespons een stuk directer is geworden

    Beste Andy,

    Dit gevoel heb ik dus soms ook. Maar de andere keer dan is de gasrespons ook ineens weer een stuk minder… Ik moet het verder nog even uitvogelen.

    @Hageth wrote:

    Hoe gaat het met de storing met het dbilas flowamaster.
    Ik wil hem zelf ook monteren, maar lees het op verschillende plekken dat deze storing komt.
    Aangezien ik veel lange stukken 250km rij. Kan ik geen gekke storingen veroorloven

    Ze zeggen dat het kan komen als je ron 95 tankt. Zegt dbilas.

    Het probleem is vaak dat er euro95 getankt wordt ipv 98
    En dan stelt het de computer de ontsteking zoveel terug dat er inderdaad
    foutcodes en vermogens verlies is .
    Als er euro 98 getankt wordt (vd BP en niet vd Tango of andere witte pomp )
    dan heb je geen dip ,en verbruikt de auto ook hetzelfde .

    Dit kreeg ik als antwoord.

    Hmmm… Het is natuurlijk het proberen waard. Echter denk ik zelf meer dat de foutcodes ontstaan omdat de luchtfilter oppervlak aanzienlijk kleiner is dan bijv. het originele filter. Dit is echt een mega verschil. Naar mijn inziens (naderhand) kan het ook niet anders dat dit op een gegeven moment problemen gaat geven. Zeker wanneer de wagen flink vermogen moet gaan leveren.
    Ik heb nu een aantal keren de foutmelding gehad, en gingen soms ook spontaan weer over. Ik moet ook toegeven dat de wagen de ene keer echt stukken beter rijdt (Met Dbilas) dan andere keren.. (Ook vreemd :/ )..
    Ik heb dus nu ook nog een ander filter aangeschaft. Deze wil ik morgen gaan plaatsen en dan nog is kijken wat het verschil is. Dit nieuwe filter is een stuk groter en heeft ook een stuk groter filter oppervlak.
    Ik vind het jammer dat de Dbilas toch (ondanks ze gespecialiseerd zijn in Opel) zoveel problemen geven. Je zou toch verwachten van zo’n merk dat dit ook met euro95 gewoon moet werken.. En tevens staat deze mededeling, dat je alleen euro98 moet tanken, nergens vermeld. Wanneer dit echt zo is, zouden ze dit wel bij iedere Dbilas in de beschrijving mogen zetten. En niet hier achteraf mee aankomen. Tevens vind ik het jammer dat de Dbilas niet goed werkt omdat hij er wel echt vet uit ziet!! :cry:

    Binnenkort meer info van mijn nieuwe filter!

    In reactie op: chroom deur hendel laat los #18293864

    Even contact opnemen met Opel Nederland. Misschien kunnen ze een coulance regelen.
    Geen idee of hier een terugroep actie voor is geweest. Bij Opel Nederland even goed je situatie uitleggen en wie weet kunnen ze iets voor je betekenen.

    Topic weer bijgewerkt! Nu WEL met foto’s van de Dbilas Flowmaster! :) Het duurde even, maar dan heb je ook wat!

    Beste DutchPlayer,

    Chiptunen is zeker een aanrader bij een motor van minimaal 1.6T. Het scheelt echt zo enorm! Voorheen had ik altijd het gevoel dat je echt met een lompe/logge auto reed, maar dat gevoel is nu helemaal over! Rijdt zeer soepel en zeker tevreden over EDS. Daar kunnen ze tenminste echt Chiptunen! Het kost een paar duiten maar dat is het zeker waard! Succes ermee!

    Wat voor auto/ Insignia rij jij??

    Yep! Ook ik heb de brief ontvangen! Binnenkort maar is een afspraak maken!:)

    Ondertussen is het probleem ‘vanzelf’ opgelost… :/ Vraag me niet hoe, maar ineens rijdt de Insignia weer hartstikke goed…
    Ook krijg ik geen melding meer dat het motorvermogen beperkt is.. Heel vreemd dit :/ Ik zou echt niet weten wat er nu veranderd is waarom ie het nu ineens wel gewoon goed doet.. Ik heb er zelf niks aan veranderd.. Gewoon mee gereden..

    Ik had verder geen andere slangen los gehad dan nodig was. Ook de LMM heb ik gewoon kunnen laten zitten en dus niet los gehad…

    :wtf

    Bij deze: Een nieuwe update! Heerlijke vakantie gehad! Hier alvast een aantal foto’s. Er zullen nog wat meer volgen + een paar leuke filmpjes van onze vakantie incl. de Insignia! ;)

    In reactie op: Flexibele uitlaat vervangen Insignia #18286925

    Misschien dat er iemand hier op het forum nog wel eens zo’n klusje zou willen doen voor een leuk ‘vrienden-prijsje’. Wie biedt zich aan om deze man te helpen? ;)

    In reactie op: Film afspelen via usb stick #18287046

    Wat je ook eventueel kan doen.. Is wel wat meer werk maar dan heb je ook wat, is een ‘zuster’-interface bij de originele interface van de intellilink systeem zetten. Op deze manier breid je eigenlijk de software uit. Wat je dan o.a. kan doen is: Films afspelen, extra schermen aansluiten, achteruitrij camera aansluiten + weergeven op het display, etc… Veel meer mogelijkheden. Ik heb zelf de achteruitrij camera al besteld, nu alleen nog even kijken welke interface ik precies wil hebben… Worden verschillende aangeboden, maar durf niet helemaal zeker te zeggen welke er nou goed is…

    In reactie op: Remmen upgrade #18287416

    Ik ga dit topic is even volgen! Ik zit er zelf namelijk ook aan te denken om eventueel ‘Big Brakes’ ;) te nemen.. Maar ben ik hier nog niet zeker van. Volgens mij zijn er grotere schijven + klauwen van Brembo op de markt die op de Insignia zouden moeten passen. Weet ik niet 100% zeker…

    In reactie op: Steenslag dutsen die gaan roesten? #18240433

    @wagnas wrote:

    Ik vind wel dat je een hoop steenslag putten op dak/motorkap heb zitten, ik zie dit zelden op enige auto. Mischien toch ook meer afstand houden tot voorganger in het verkeer?

    I.p. hou ik altijd voldoende afstand. Ik hou zelf helemaal niet van dat bumperkleven etc.
    Ook ben ik gewoon een rustige autorijder.. Ik denk meer dat deze schade nog van de vorige eigenaar was aangezien deze wagen toen een leasebak was en veel op de snelweg heeft gezeten… Tevens zat er roest bij wat niet van een paar dagen is.

    En als ik zulke steenslagschade zelf had gehad, had ik dit ook moeten horen dat er een steentje keihard op de auto knalde..

    Nu heb ik ook dit gevonden: Zou dit een oplossing kunnen zijn?
    The cure is to give the aftermarket dump valve its signal from a true non interrupted vacuum source; we recommend the fuel pressure regulator (see picture below). For further improved driveability, it is possible to leave the original equipment valve still working so the engine management can regulate, control and pulse this valve. However the aftermarket valve will operate slightly quieter.

    Oftewel er wordt hier geadviseerd om de vacuüm van de dumpvalve op de brandstof drukregelaar te plaatsen? Dit zou dan het probleem moeten verhelpen?
    http://www.vxronline.co.uk/forum/showthread.php?8024-Taking-apart-the-turbo” onclick=”window.open(this.href);return false;

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 499)