Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb toen der tijd ook nieuwe deur rubbers geplaatst. Was nog best prijzig. Voor alles wat ik zo’n 125 euro kwijt, geloof ik.
Kunnen besteld worden via http://www.copeparts.nl
Ik bedoel idd het verhaal van Rik.. Bobine is heel wat anders.. ;)
Valt die ontstekingsspoel makkelijk te vervangen?
Je weet het niet.. Misschien is die pc gewoon wat versleten dat ie niet optimaal meer werkt.. Want nogmaals ik heb altijd al gereden met een auto die was haperde.. Niet zo heel erg, maar had het altijd wel… Maar goed! Laten we eerst maar morgen die ontstekingsmodule proberen…
Waarvoor zou het dan niet aan de computer kunnen liggen? Die zit er ook al meer als 22 jaar in?
(uiteraard bedoel ik met computer, die vonken regel unit.. )
Ja precies! Het is idd na het vervangen van dat ding… Kheb alweer een nieuwe besteld.. Kan ik morgen ophalen.. Ben benieuwd.. Anders gaat ik toch ook is kijken of de computer niet beetje versleten is… Voorheen deed ie ook wel af en toe een beetje sputteren, moet toen had ik er geen last van.. Nu irriteer ik me er mateloos aan!
Nou volgens mij kan het niet want de Kadett hakkelt en sputtert aan alle kanten… Wil niet lekker optrekken want dit gaat ook met hakken en stoten, als ik gas los laat gaat dit ook met stoten… Etc.. Heb dus meteen maar weer een andere besteld.. Met 6 aansluitingen…
Of zou dit ook weer ergens anders aan kunnen liggen? Hij deed dit voorheen niet…
De pennetjes die op de module zitten… Aansluitingen..
Beste allemaal,
Nou nadat de auto dus stil heeft gestaan langs de snelweg en de ANWB me auto in 1x starten weer An de praat kreeg het ie het een weekje goed volgehouden.. Nu stond ik diverse stil, weer naar ANWB service center gebracht.. Ze hebben de ontstekingsmodule vervangen.. Alleen hebben de ze de module (6slagpennen…!!(ik had er een gekocht met 4slagpennen!!) nu vervangen voor eentje met 7 slagpennen.. 1 pennetje word niet gebruikt want deze scheen voor injectie te zijn van injectie motoren.. Nu is mijn vraag: kan dit geen kwaad?? Volgens de ANWB meneer moet dit geen probleem zijn…
@saluma wrote:
Kan je op een bepaalde manier zien hoeveel Kadett E ’s nog in Nederland rondrijden?
Of moet ik maar even een rondje Nederland maken????????Ben erg nieuwsgierig hiernaar.Laten we anders gewoon een grote meeting houden… Zien we meteen hoeveel Kadetts er ongeveer nog rond rijden en zien we ook wie in welke kadett rijdt! Daarbij kunnen we onze Kadetts ook nog in RealLife zien!
Beter kan niet! Haha!
Iemand?
Ok.. Ik heb het gevonden en ben ondertussen ook naar de automaterialenzaak geweest maar daar vroegen ze om hoeveel slagpennen mijn auto heeft.. 4 of 6.. Ik zelf heb geen idee.. Ik denk eerlijk gezegt 4 omdat die auto een 4 cilinder is.. Wie kan me verder helpen?
Is die ontstekingmodule niet hetzelfde als de rotor? Want die is onlangs nog vervangen samen met de verdelerkap…
@schuitje wrote:
een hall sensor die eraan zit te komen?
En dat is? Welke sensor?
Als je toerenteller ineens naar nul valt is het waarschijnlijk de electrische ontsteking
Ik heb geen toerenteller in de Kadett zitten. Is een Opel Kadett E uit 1989
Sorry, OHC motorblokkie.. Nee dat zit allemaal nog prima.. Als dat zo zou zijn dan zou die helemaal niet meer aan gaan denk ik?
Wauw! Gaaf hoor! Heel mooi!
Omg… De pure eenvoud haha! :D Heerlijk! Kijk dat motorblok!
6 januari 2012 om 15:38 In reactie op: Opel Kadett E GSI line – Baccararot from Poland ;-) #17965603Nice Nice! Keep up the good work! :)
Super dankjewel! Hier kunnen we wel wat mee!
19 december 2011 om 15:15 In reactie op: Kevin’s Opel Kadett E –> Start niet meer + verkoop! #17800497Smaken verschillen! :thumb bumpertje kostte echter geen drol..
17 december 2011 om 17:58 In reactie op: Kevin’s Opel Kadett E –> Start niet meer + verkoop! #17800493@calike wrote:
het is trouwens niet GTI maar GSI…
Gaten dichtmaken is niet de beste oplossen dat je deed, maar de roest is toch op z’n minst weg king:Gaten dicht maken niet goed? Normaal zitten er toch ook geen gaten in de dorpel? (Uiteraard heb ik eerst alles van binnen ingespoten met veel Anti-roest zooi hoor.. Dus dat moet wel goed zitten..)
Tot nu toe blijft het er allemaal rustig uit zien in iedergeval.(PS heb het veranderd :oops: )
17 december 2011 om 17:23 In reactie op: Kevin’s Opel Kadett E –> Start niet meer + verkoop! #17800491Beste mensen!!
Nieuwe zoet-sappige verhalen over m’n Kadettje E! (Trouwens ook nieuwe foto’s!)
Check it outt!!!!Kijk! Hier Heb ik zeker wat aan! Ik ga idd gewoon de kachel radiateur doorspoelen en idd even dat kabeltje loshalen.. Deze is bij helaas al defect… Al toen ik hem kocht maar nooit aan gedacht dat deze misschien niet op zijn uiterste stand kon staan.. Dus ga het is handmatig proberen!
En idd… Ik had ook in gedachten om de middelste 2 roosters zo te maken dat hier ook warme lucht uit komt! … Vind het vreselijk haha!
Bij mij komt idd ook koude luchtbuis die roosters, ook al staan ze helemaal dicht.. Wat valt hier dan weer aan te doen??
Ik heb met mijn Kadett E 1.3NB S6 1:20 gereden haha! Heerlijk!
Dus er valt best zuinig te rijden met de Kadett hoor! Ligt ook heel erg aan je eigen rijstijl. Ik schakel bijv. zo snel mogelijk naar de 5. Heel kort maar in z’n 1 etc.
Groeten,
KevinJaaaa… Das een goede..
Er zijn genoeg mogelijkheden. Kijk bijv. maar naar mijn Kadett E uit 1989. Heb ik zelf ook wat moderner gemaakt van binnen: viewtopic.php?f=4&t=140790
Ik moet zeggen dat ik de Kadett E best comfortabel vind hoor.. Ik rij er echt heerlijk in! Heb er 15uur achter elkaar ingezeten, rijdend naar Oostenrijk.. Nergens last van gehad.
De verwarming is idd een bekend probleem. Ik heb daar ook zelf last van en ga binnekort even kijken wat hieraan te doen valt.
Ik had zelf ook last van een trillend stuur. (Al bij 100km/h) Heb de auto laten balanceren en hij rijdt nu heerlijk. (nog wel een kleine trilling, maar lang zo erg niet meer als dat het was.
Ik zou zeggen snuf is lekker wat rond op het forum! Kun je vast een hoop leuke ideen vinden!
Succes!!Groeten,
KevinPrima! Zal ik binnekort is gaan proberen! Ik had al gelezen dat de kachel onder de parafaanbak zit? Dit klopt?
En er schoot me nog iets anders te binnen: Zou het misschien kunnen dat de lucht vanaf de kachel niet goed naar de roosters word geblazen? (Doordat het bij niet lucht-dicht is verder? ) Dat er daarom niet echt warme lucht naar binnen word geblazen?
En zou er misschien een oplossing kunnen zijn om de middelste roosters ook aan te sluiten op de kachel? Zodat deze ook warm lucht kunnen blazen?
Nu las ik ook iets over de weerstand van de kachel. Kan je hier iets aan veranderen waardoor de kachel warmer word?
Of is dit niet verstandig ivm doorbranden en dergelijke dingen?Alvast Bedankt!
Groeten!
Kevin -
AuteurBerichten