Rottentweetie

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 499)
  • Auteur
    Berichten
  • Misschien is het dan een idee om ergens eerst voor te meeten? Dat we eerst met z’n alle naar een verzamelpunt komen en dan vervolgens met z’n alle naar Dronten te rijden??
    Dan weten we zeker dat we met alle Forummers bij elkaar staan?

    Kevin

    Lijkt me gaaf! Moet alleen m’n Kadettje wel klaar zijn! ;) En dat durf ik niet helemaal met zekerheid te zeggen… :hmmz

    Met de onderdelen ben ik in iedergeval een heel eind. Achter bumper is klaar, geplamuurd en al… nu alleen de achterklep met spoilers nog. Vandaag achter-ruitenwisser erop gemaakt (zat er nog niet op :s) en morgen verder met schuren… Als die dan klaar is kan alles richting de spuiter :)

    In reactie op: Battle of the Small 22 April 2012 #17977659

    Als mijn Kadettje voor zover klaar is, zou ik er ook wel heen willen! Lijkt me zeker vet als we met een grote groep Kadett’s gaan ofzo king:

    In reactie op: Dorpels en Lekbak vervangen #17999483

    Ja idd! Maar ik weet zeker dat het allemaal vervangen moet worden hoor! De gaten zaten erin van de roest.. Helemaal er doorheen gevreten..

    Ik woon in Spijkenisse. Maar ik wil best naar iemand toe rijden mocht dit makkelijker zijn.

    Gelukkig is er aan het aller eerste begin van de auto getectyleerd dus de binnenkant van de panelen zien er voor zover ik kan zien, allemaal goed uit!

    Ben benieuwd wat er tevoorschijn komt als de dorpels en Lekbak verwijderd zijn…

    Groeten,
    Kevin

    In reactie op: Ergernisjes wegwerken in een oude auto…. #17871077

    Ik heb een aantal weken geleden de middelste rooster ook opnieuw verzien van een mooi schuimrubberrandje… En het werkt perfect!!! Hij sluit weer super netjes af! Geen koude hand meer bij het schakelen! :D Joeepiieee!! king:

    In reactie op: Dorpels en Lekbak vervangen #17999480

    Is hier toevallig ook iemand die deze onderdelen voor mij zou willen vervangen? ik heb zelf namelijk geen idee hoe ik dit zou moeten doen..

    Zo wel loshalen, als lassen?

    Groeten,
    Kevin

    In reactie op: Ruitenwissermotor maakt hard geluid? #17997748

    @DriesV wrote:

    @Rottentweetie wrote:

    Ik moet eerder zeggen dat ik daar nog nooit geen vreemde geluiden vandaan heb horen komen. Ze werken altijd naar behoren, en verder nooit iets opgevallen…

    Beetje WD40 proberen? Beetje smeren die boel?

    Werken doen ze ook maar ze maken een raar geluid, het zijn zeker de motors en niet de wissers zelf. Maar normaal hoor je de motortjes niet als de ruitenwissers opstaan?

    I.P. moeten de motortjes geen, of weinig geluid maken.. Je hoort wel dat ze draaien.. Maar echt een hard geluid.. nee..

    In reactie op: Ruitenwissermotor maakt hard geluid? #17997746

    Ik moet eerder zeggen dat ik daar nog nooit geen vreemde geluiden vandaan heb horen komen. Ze werken altijd naar behoren, en verder nooit iets opgevallen…

    Beetje WD40 proberen? Beetje smeren die boel?

    In reactie op: Olie Lekkage? #17996045

    @Vinci wrote:

    Is niet heel ingewikkeld hoor, krukas keerring kun je vrij makkelijk vervangen. Je moet dan wel gelijk even je distributieset vernieuwen als je het een beetje goed wilt doen… Maar qua werkzaamheden is het niet meer dan de dynamo snaar los, distributiekap, riem, poelie en dan kan je er bij. Dan tik je voorzichtig met een priem een gaatje er in en draai je met de hand een parkertje er in en trek je de keerring er uit. De nieuwe met een lik vet in het hart er voorzichtig op en even nakloppen met een grote dop er over heen of een passend stukje pijp….

    Oliepijl is volgens mij lager dan het hart van de krukas, dus er zal als ik met niet vergis niet eens olie uit komen….

    Mjah.. Dan laat ik het toch liever door de garage opknappen! Misschien is het niet zo ingewikkeld maar zeker met de distributieriem is het te ingewikkeld voor mij ;)

    Bij de volgende beurt neem ik het meteen mee en laat ik het door de garage fixen!

    In reactie op: Olie Lekkage? #17996041

    Ow ok!!

    Maar soms kijk in dus onder de auto en dan zie ik wel de druppels hangen..
    Dit kan dan verder geen kwaad? Want anders laat ik het gewoon bij de eerst volgende beurt opknappen..
    Want zoals krukas keerringen kan ik niet vervangen denk ik hea? Want als ik het doe wil ik het ook meteen goed doen..

    En stel dat ik het wel wil oplossen, moet ik zeker eerst olie uit het blok laten lopen? Anders word het een behoorlijk zooitje denk ik :p

    Groeten,
    Kevin

    In reactie op: Olie Lekkage? #17996035

    @*Jurgen* wrote:

    Alleen moet hiervoor wel je voorpijp los om die pakking te vervangen.

    Wat bedoel je met voorpijp?

    In reactie op: Slecht starten en op 3cilinders? #17987676

    Waar het dus uiteindelijk aan gelegen heeft:

    – Ontstekingsmodule
    – Bougies (waren geheel op… Blijkbaar nog nooit vervangen?)
    – (Ik weet niet zeker of dit het ook was, maar toch vervangen) BougieKabels

    Zo was het:

    Zo is het nu:

    In reactie op: Slecht starten en op 3cilinders? #17987675

    Accu moet goed zijn :p Zit pas een nieuwe in en volledig opgeladen haha!

    Nou.. Nu nieuwe Bougies en nieuwe bougiekabels gekocht en erin gezet en wat denk je: In 1x starten.
    Probleem opgelost? Ik hoop het! Haha!

    Mag hopen dat ie nou ffkes zonder problemen blijft rijden!

    In reactie op: Slecht starten en op 3cilinders? #17987673

    Je zou zomaar gelijk kunnen… Sta nu namelijk op de metro te wachten omdat de Kadett er vanochtend geen zin in had… Vanochtend met -12 starte de Kadett voor geen meter… Af en toe leek het of ie aan wilde slaan maar dat was ook maar fracties van seconden…

    Binnenkort maar is nieuwe bougies halen..

    Laat de winter maar weer snel voorbij zijn…!!

    In reactie op: Slecht starten en op 3cilinders? #17987671

    Nou eigenlijk nog niet echt gevonden… Ik denk dat de Kadett het toen gewoon wat koud had… Heb vandaag namelijk ook weer gereden met de Kadett maar nu deed ie het opzich wel gewoon goed… Ook wel weer aan het begin wat 3cilinderig maar was gauw alweer over..

    En idd.. This ook wel een auto van 22 jaar oud.. True Story..

    In reactie op: koplampen… #17984931

    Ik heb ook meteen een vraagje.

    1 van mijn koplampen schijnt een beetje omhoog, wat bijz. hinderlijk is voor mede-weg-gebruikers.. Hoe krijg ik deze koplamp wat neer beneden versteld?
    Ik had er al naar gekeken, maar kon niks vinden om hem te stellen… (Zal vast best simpel zijn)

    (Opel Kadett E OHC 1.3NB S6 uit 1989)

    In reactie op: Electrische spiegels bedienpaneeltje gemaakt :-) #17988434

    Geniaal! Wauw! king:

    In reactie op: Slecht starten en op 3cilinders? #17987668

    @rickykadett wrote:

    mijne gaat met – 15 redelijk langzaam rond.. hij doet 5 keertjes woeha woeha en dan spring hij aan.. stottert en loopt verschrikkelijk:P soms gaat het acculampje ook even knipperen omdat hij zoo langzaam loopt.. 10 sec klein beetje gas geven en hij loopt perfect… met 10 graden is er noo probleem

    Ja juist.. Eigenlijk heb ik dat probleem ook. Met deze koude temperaturen doet de Kadett het gewoon minder goed… Zodra het weer wat warmer word heb ik nergens geen problemen mee..

    Ik ga het nog even aankijken! ;)

    In reactie op: Slecht starten en op 3cilinders? #17987664

    Het gaat om OHC blok van Opel Kadett E 1.3NB S6 uit 1989

    (vergeet altijd erbij te vermelden!…)

    In reactie op: Kevin’s Opel Kadett E –> Start niet meer + verkoop! #17800503

    Ey Rik,

    Achter je midden console zit een klep die dicht zit met 4 bouten.
    Als je deze eruit schroeft, dan kan je die klep eraf halen en daar zit je kachel achter.
    Kachel zit dan aan de bovenkant geklemt en zodra je de slangen van de kachel radiateur eraf haalt, dan kan je de kachel er makkelijk uit halen! ( en vervangen)

    In reactie op: Zitten de kabels goed? #17987394

    @calike wrote:

    Volgorde van de bougiekabels moet je even opzoeken in je handleiding die origineel bij je kadettje hoort :)
    Kwestie van te kort bij elkaar te liggen maakt het volgens mij niet uit hoor, nog nooit van gehoord trouwens… :hmmz

    Staat hier beschreven: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=739053″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    “Rudy heel mooi dat we bij jou onder de motorkap mogen kijken. En ik zag gelijk 2 zaken die je anders moet doen. Aan het kleppendeksel zit aan een boutje een ophangbeugel voor de bougiekabels maar je neemt een tywrap, Spanning springt zo over naar die gaskabel &*%# De bobine kabel ligt bij de signaal draden van de ontsteking bij die blauwe slang,omleggen naar minstens 10cm afstand . Maar ook een compliment , het ziet er heel netjes uit . Nog iets wat wel eens fout ging en daarom verbrande de bobinekabel in de bob. helemaal tot aan het eind zien te krijgen. vonkvorming en koperroest, kan je die kabel ook wat inkorten en zorgen dat deze niet!!! langs metalen delen loopt. Succes”

    In reactie op: Kevin’s Opel Kadett E –> Start niet meer + verkoop! #17800499

    Nieuwe update van de Kadett.. Wat probleempjes gehad met de kadett…
    Grotendeels alweer opgelost! Zie topic!!

    In reactie op: Kachelradiateur #17983250

    Mijn Kacheltje ook vervangen voor de E-Kadett.

    Oude:

    Nieuwe:

    In reactie op: Kachel Radiateur vervangen, 1 klein vraagje: #17985537

    Ow ok! Dan ga ik dat proberen! Bedankt! :)

    In reactie op: kadett nu ook dood. #17979980

    Tja… Oude autotjes geven nou eenmaal wat meer problemen dan nieuwe auto’s … Echter als je echte liefhebber bent, dan probeer je het probleem op te lossen. (Dat hoort er dan ook weer bij)

    Kijk maar naar mij. Genoeg problemen, en gehad, probeer het allemaal zo goed mogelijk op te lossen ;)
    En met een beetje hulp van de mensen op het OpelForum lukt dat tot nu toe nog altijd!

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 499)