Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Welkom op het forum.
Is er geen sloperij bij je in de buurt? Anders zou je die even kunnen bellen. In welke regio woon je?
En heb je ook foto’s van de kadett?
En de stappenmotor zit op je gasklephuis, hier op het forum is een howto over het schoonmaken te vinden.

Het is het rood omcirkelde “ding” dat op de foto rechtsachter op het gasklephuis zit.
En dit is trouwens een foto van een hele vieze gasklep :lol:
Hier staat uitgelegd hoe je hem moet afdoppen en waar hij zit:
http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/389939-how-egr-blanking-x14xe-x16xe.htmlGasklep en egr kun je schoonmaken met remmenreiniger, en de egr daarna goed inspuiten met wd40
Is het probleem niet dat de stappenmotor is vervuild of niet goed meer funcioneert. Ook deze kun je met remmenreiniger schoonmaken, en daarna ook goed inspuiten met wd40
@soepkiepe wrote:
a juist, heb om eerlijk te zijn 1 reactie gelezen.
in die reactie stond dat ook dat die bij koude start een klep opent om warme lucht te creëren of zo.hier op het forum zie ik ook heel vaak topics over het afdoppen van de egr af te dopen.
dus na mijn idee kan het nog steeds geen kwaad om dat slangetje er gewoon af te halen ;)Dat denk ik dus ook, maar natuurlijk wel de slang die van je spruitstuk afkomt afdoppen, anders heb je kans dat een deel van de uitlaatgassen daardoor naar buiten gaan i.p.v. je uitlaat. Dit is natuurlijk alleen als je heel de luchtfilter bak uit de Corsa haalt.
Haal je de bak niet uit de Corsa, dan zou ik ervoor zorgen dat de klep niet open kon. Zodat je zeker niet voor verrassingen komt te staan als deze bijv. open trilt en de motor niet goed meer loopt.
Volgens onderstaand forum is het dus de of een soort egr klep:
Het kan ook de lambda sonde zijn, daardoor kan je motor ook raar gaan lopen.
@soepkiepe wrote:
gaat om dat rooie slangetje he?
die kun je er voor zo ver ik weet wel afhalen, die loopt naar je carburateur.
k durf niet te zeggen wat de werking verder is.
maar ik ben hem ook wel eens vergeten er weer op te drukken, week later zag ik het, niks gemerkt aan het rijdenIs dat geen injectiemotor soepkiepe? Maar het antwoord heeft soepkiepe dus gegeven, je kan hem er dus aflaten.
De egr klep zorgt ervoor dat er uitlaatgassen opnieuw de motor ingaan, dit is goed voor het mileu. Maar niet voor je motor.
Het ligt eraan welk type motor je in je corsa hebt, daat staat o.a. op het kentekenbewijs.
Bij sommige motoren kun je tussen de egr klep een pakking plaatsen waardoor er geen uitlaatgassen meer je motor ingaan zonder problemen. Er zijn ook motoren waarbij het MM lampje gaat branden en foutcodes gaan geven.
Aangezien er 5.5 liter olie op de bon staat, ga ik er van uit dat de olie is vervangen. Alleen zie ik geen filter op de bon staan, maar het kan zijn dat ze die niet mee vervangen hebben.
Maar wat eerder al gezegd is in dit topic, zijn er waarschijnlijk boutjes niet op het goede moment aangetrokken, daardoor kunnen ze loslopen (en afbreken). Dit staat dus los van de olie. Natuurlijk is te weinig of te veel olie in je blok nooit goed.
Zover ik op de foto kan zien stuurt of trekt die kabel jouw egr klep aan.
Omdat er een slang van je luchtfilterbak naar het spruitstuk loopt.
@soepkiepe wrote:
vooral dat stuk achter de lmm cirkel.
dus die waar verder geen rondjes bij staanDie willen nog wel eens gaan scheuren inderdaad. Heb ik met mijn Calibra (zelfde motor) ook gehad.
En als je met remmenreiniger heel het inlaattraject langsgaat, maakt de motor dan meer toeren?
Wat is de reden dat je een sportluchtfilter gaat plaatsen?
Waar loopt die kabel naartoe?
Dit is vaak de weerstand van de ventilator.
Welkom, ook ik heb gereageerd op je topic.
@GTS Vectra wrote:
Dat boutje heeft nooit vast gezeten met het juiste moment!!
Wat een :puke situatie dit is iets voor rechtsbijstand.Gr Jurgen,
Dit denk ik dus ook. En dan kunnen ze wel zeggen dat er geen olie inzat, maar dan moet je olie lampje toch ook gaan branden. En als hij door jullie zelf in de gaten wordt gehouden is het raar dat de peilstok droog is.
Heb je bij de distributieriem ook de spanrollen laten vervangen?
Is het niet zo dat de spanrolbout is losgelopen of afgebroken?
Het verhaal van de olie is nogal raar, zeker omdat de olie (volgens je verhaal) goed in de gaten word gehouden.
@j3113 wrote:
@rossifan46 wrote:
@j3113 wrote:
@rossifan46 wrote:
Die rode lijkt veel op mijn calibra, degene waar ik hem van kocht zei dat de irmscher spullen er vanaf de fabriek al op zaten:


komt deze toevallig uit udenhout?? meen m daar voor n half jaar geleden nog gespot te hebben.
Ja klopt is mijn auto. Hij is nu helemaal champagne kleur.
Heb je mijn calibra vast wel eens in de weekende in udenhout zien staan… paar straten verderop… langenhof 1.
Nee is me eigenlijk nooit opgevallen, wel dat er een oude kadett af en toe staat.
@j3113 wrote:
@rossifan46 wrote:
Die rode lijkt veel op mijn calibra, degene waar ik hem van kocht zei dat de irmscher spullen er vanaf de fabriek al op zaten:


komt deze toevallig uit udenhout?? meen m daar voor n half jaar geleden nog gespot te hebben.
Ja klopt is mijn auto. Hij is nu helemaal champagne kleur.
Bedoelen ze met RW bladen voor niet de RuitenWisser bladen?
Probeer eens op verbatim schijfjes te branden i.c.m. het programma imgburn voor mp3’s
@opelfreakmartin wrote:
z20leh motul 300v competition 15w50 4,25 l om precies te zijn
Mij is verteld dat die Motul 300V snel dun wordt en alleen voor de racerij is. Is dit waar?
Daarom rijdt ik nu met Motul X-Cess 5w40 vol syntheet in mijn c30ne en x20xev.
Welkom. Mooie vectra! 1 op 15/17 lijkt mij wel heel zuinig voor een 2.5 v6. Ligt natuurlijk ook aan je rijstijl en waar je rijdt (stad of snelweg).
Ik heb zelf een senator met een c30ne motor (12 klepper) en daar heb ik 5w40 vol syntheet in gedaan, omdat dat aanbevolen word door de site van Motul. Dus je kan het beste even kijken op de site van de oliefabrikant (bijv. Motul of Castrol) en daar je auto of kenteken invullen en dan krijg je te zien wat er voor jouw auto aanbevolen is.
Ik heb ook al de gasklep positiesensor vervangen, maar dat is ook niet het probleem. Weet iemand wat het nog kan zijn?
-
AuteurBerichten