Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ja daar heb je ook gelijk in, had ik er misschien wel gelijk bij kunnen zetten.
maar iig, ik houd het vebruik dan niet zo precies bij maar weet hoeveel km ik ongeveer rijd voor ik weer moet tanken en dat is niet toegenomen of afgenomen de laatste tijd.
[rquote=1875971&tid=392&author=djsparky]Sinds een maand rij ik geen diesel meer, maar een (erg leuke) 2.6 V6. Ben nog druk bezig met allerlei aanpassingen, maar een tussentijdse foto kan ik al wel neerzetten :-)
Greets Joost[/rquote]
hele nette wagen,
ziet er strak uit, wat wil je er nog aan gann verbeteren dan?
succes ermee iig.[rquote=1875339&tid=143030&author=wim-v6]Zoals ik al zei effe langsrijden, ik heb LMM’s in de voorraad liggen.
Willem[/rquote]
sorry willem jouw post is bij mij een beetje over het hoofd gezien.
bedankt voor je aanbod, kmoet alleen nu een nacht werken en morgen overdag ook weer en ben dan waarschijnlijk een beetje:sleeping maar misschien dat ik eind van de week of zaterdag wel eens langs zal rijden, maar dan contact ik nog wel hoe het jouw uitkomt.
nou die aanname kan je wel laten vallen, even specifiek.
450 km totaal waarvan 150 korte stukjes 300 snelweg waarvan 100 km volgens jouw aanname, daarnaast beetje rond de 200 zitten knallen.
tja ik rijd ook niet altijd snelweg en dan ’s morgens om 4 uur over een weg waar je al een maand lang rijd:Paffijn misschien beetje offtopic.
ik heb trouwens nu een lmm van bosch met het nr 0 280 217 519.
nu zie ik op hbase dat er 2 varianten zijn, weet iemand wat het verschil is en of dat ze allebei passen.
http://start.mijngrossier.nl/catalog/artikelen.aspx?s=OLPO&o=&t=QIRNOKOTOQOS&ref=
ik zie wel dat de aansluiting van de kabel verschillend is op de foto’s
ja dat is zeker waar, alleen ik rij altijd korte stukken met vlot rijden en altijd hoog verbruik gehad, 14 a 15L/100km
heb nu 2 weken geprobeerd wat rustiger en milieuvriendelijker te rijden maar daar zaten ook weer een hoop km snelweg bij en had toen een verbruik van 11L/100km.
ik merk alleen wel op dat ie stinkt met name als ik gas geeft, maar als het probleem zich voor doet dan blijft ie het juist doen door een beetje toeren maken.
ja bedankt,
over die hoge spannings melding zei die monteur dat er dus een hoge luchtstroom wordt gemeten.
dat klopt dus met de info, alleen hoe kan dat?ik ben effe bij de vod langs gegaan want vorige keer deed ie het bijna niet.
vandaag natuurlijk niks aan de hand.
uitgelezen en storings P0100 gaf tie aan, is de bij de dealer genoemde naf-sensor is dus de lmm.
storing gewist en beetje rommelen onder de kap en tijdens het rommelen aan de kabel van de lmm viel de motor uit. dit bleek toevallig want na nog 5 keer het zelfde doen viel die niet meer uit en ook geen storings code meer.
wat ie wel opviel was dat die aan geeft dat ie een melding geeft van de lmm dat ie een hoge spanning heeft. terwijl de andere sensoren gewoon goed is.
die monteur wist het ook niet en stelde voor om me auto daar te laten en dan gingen ze wel eens zoeken, dat heb ik dus niet gedaan, maar wat nu.ik heb natuurlijk al een tijd dat me eindpijpjes van de uitlaat goed zwart zijn,
en me uitlaat is beetje lek bij de kat.
die manta gaat strak over het asfalt.
hier een leuk filmpje:
ik weet niet welke storing want heb hem nog niet uitgelezen.
en bedankt voor je aanbod maar op zondag doe ik weinig aan me auto:)
maar denk je dat het iets met het vacuum te maken kan hebben?
nee dat klopt precies.
ik moet hem starten met een gas erop en een beetje gas houden dan blijft ie wel lopen.
op het moment dat ik ga schakelen en de koppeling intrap gaat het mm lampje even uit, moet ik vervolgens afremmen tot stilstand en trap dan de koppeling in dan slaat ie af.
nou reed me broertje gister achter me want ik ging eens kijken of ie het nog deed, toen zei die dat ie ook verschrikkelijk stinkt en dan niet echt een benzine lucht maar meer van dat er iets verbrande ofzo, ja ik begrijp hem ook niet echt maar het is dus geen benzinelucht.maar in het inlaat systeem ontstaat dus vacuum maar vanaf waar wordt dit dan verbonden met de actuatoren?
ik wil niet klagen hoor, kvind drempels zeker vervelend en noem maar op.
maar over de hoogte cq afmetingen van drempels zijn zeker wel normen aan net zo als rijbaanbreedtes en stralen van bochten parkeervakken etc. alleen het lijkts soms wel of dat niet gekeurd wordt ofzo en als je een klacht mocht hebben waar moet je die dan indienen?hier een goute uit een topic van het vectra gedeelte:
[rquote=1872639&tid=96170&author=tuinmeubel][rquote=1872158&tid=96170&author=rooiepeet][rquote=1871694&tid=96170&author=tuinmeubel][rquote=1871577&tid=96170&author=rooiepeet]wat ik vandaag gedaan heb is de vectra aan de kant moeten zetten bij ons op de werft.
ik kom vanavond een rotonde af schakel naar zijn 3 met een gangetje van 40, geef vervolgens een beetje gas ging me mm lampje branden en gelijk daarna weer niks aan de hand.
kom ik bij de volgende rotonde moet ik afremmen valt heel de motor uit.
dus ik starten pleurt ie gelijk weer uit, starten met beetje gas en hij doet het weer.
rijd ik een stukkie verder want daar was geen plek om hem aan de kant te zetten en ik stop op een parkeervak pleurt ie weer uit.
tijdje uit gelaten en hij doet het weer prima, rijd gewoon normaal en blijft het doen.
toch maar richting huis (3km) ben ik bijna thuis dacht ik laat ik eens wat proberen, dus ik 50 in zijn 5 en vol gas en ja hoor motorlampje gaat aan, ik kom weer bij een rotonde en moet afremmen pleurt ie weer uit.
starten met gas en beetje gas blijven houden tot dat we weer een gangetje hebben en toen bleef ie het weer gewoon doen.wat ken dat nou wezen?
van het weekend maar eens uit gaan lezen denk,
[/rquote]
Hmmm, klinkt op zich bekend… ik heb een tijd geleden ook zoiets gehad en toen bleek het een vacuum probleem te zijn. Het vacuum slangetje was gescheurd. Misschien is dat het bij jou ook wel ?
[/rquote]had je hem toen ook eerst uitgelezen, en zo ja welke code gaf ie dan aan.
ik hoop eigenlijk wel dat het zo iets is, dat moet toch makkelijk te verhelpen zijn.ik weet eigenlijk niet precies hoe vacuum systeem precies werkt, maar kan je niet iets over je blok spuiten net als met valse lucht zodat je kan zien waar ie eventueel lek is?
iig bedankt voor je reactie.[/rquote]
Ik heb niet zo’n uitlezer, dus geen idee welke code dat geeft. Maar het verschijnsel lijkt er zeer op. Het is een slangetje wat lekt, daardoor zuigt ie valse lucht aan. Het beste kan je even langs de VOD, die weet precies waar ie moet kijken. [/rquote]
maar nu wil ik hem natuurlijk eerst uitlaten lezen, maar weet niet presies waar dat vacuum ontstaat en hoe en wat er allemaal met het vacuum gebruikt wordt,
op die manier kan ik ook niet kijken waar er ergens een lek moet zitten, en via google kan ik er ook niet echt achter komen.ziet er deftig uit hoor, succes ermee.
[rquote=1871694&tid=96170&author=tuinmeubel][rquote=1871577&tid=96170&author=rooiepeet]wat ik vandaag gedaan heb is de vectra aan de kant moeten zetten bij ons op de werft.
ik kom vanavond een rotonde af schakel naar zijn 3 met een gangetje van 40, geef vervolgens een beetje gas ging me mm lampje branden en gelijk daarna weer niks aan de hand.
kom ik bij de volgende rotonde moet ik afremmen valt heel de motor uit.
dus ik starten pleurt ie gelijk weer uit, starten met beetje gas en hij doet het weer.
rijd ik een stukkie verder want daar was geen plek om hem aan de kant te zetten en ik stop op een parkeervak pleurt ie weer uit.
tijdje uit gelaten en hij doet het weer prima, rijd gewoon normaal en blijft het doen.
toch maar richting huis (3km) ben ik bijna thuis dacht ik laat ik eens wat proberen, dus ik 50 in zijn 5 en vol gas en ja hoor motorlampje gaat aan, ik kom weer bij een rotonde en moet afremmen pleurt ie weer uit.
starten met gas en beetje gas blijven houden tot dat we weer een gangetje hebben en toen bleef ie het weer gewoon doen.wat ken dat nou wezen?
van het weekend maar eens uit gaan lezen denk,
[/rquote]
Hmmm, klinkt op zich bekend… ik heb een tijd geleden ook zoiets gehad en toen bleek het een vacuum probleem te zijn. Het vacuum slangetje was gescheurd. Misschien is dat het bij jou ook wel ?
[/rquote]had je hem toen ook eerst uitgelezen, en zo ja welke code gaf ie dan aan.
ik hoop eigenlijk wel dat het zo iets is, dat moet toch makkelijk te verhelpen zijn.ik weet eigenlijk niet precies hoe vacuum systeem precies werkt, maar kan je niet iets over je blok spuiten net als met valse lucht zodat je kan zien waar ie eventueel lek is?
iig bedankt voor je reactie.
wat ik vandaag gedaan heb is de vectra aan de kant moeten zetten bij ons op de werft.
ik kom vanavond een rotonde af schakel naar zijn 3 met een gangetje van 40, geef vervolgens een beetje gas ging me mm lampje branden en gelijk daarna weer niks aan de hand.
kom ik bij de volgende rotonde moet ik afremmen valt heel de motor uit.
dus ik starten pleurt ie gelijk weer uit, starten met beetje gas en hij doet het weer.
rijd ik een stukkie verder want daar was geen plek om hem aan de kant te zetten en ik stop op een parkeervak pleurt ie weer uit.
tijdje uit gelaten en hij doet het weer prima, rijd gewoon normaal en blijft het doen.
toch maar richting huis (3km) ben ik bijna thuis dacht ik laat ik eens wat proberen, dus ik 50 in zijn 5 en vol gas en ja hoor motorlampje gaat aan, ik kom weer bij een rotonde en moet afremmen pleurt ie weer uit.
starten met gas en beetje gas blijven houden tot dat we weer een gangetje hebben en toen bleef ie het weer gewoon doen.wat ken dat nou wezen?
van het weekend maar eens uit gaan lezen denk,
kzag vanavind ook een blauwe vectra b op de a16, welke richting is dat dordrecht breda etc.
deze had andere einddemper, irmscher spoiler en irmscher achterop staan.
kenteken was 82 -pn-**
wel mooi om te zien allen wij zaten in een panda en gingen wel voorbij:agent.ik zit trouwens net te denken.
als je alleen de olie leidingen losmaakt kan je misschien de olie koeler aan de deksel laten zitten en de deksel los halen en als 1 geheel eruit.
dan kan je hem waarschijnlijk maar een klein stukje opligten omdat de olieleidingen dan in de weg zitten maar dan kan je misschien wel nieuwe vloeibare sh*t er tussen smeren.ik zou eens goed kijken of je kan zien dat het daar lekt en anders uitsluiten of ie niet ergens anders koelvloeistof verliest, en dan gewoon in de gaten houden en zo laten.
dat vergeet die gozer ze leven lang niet meer, tis (als het gaat om te hard rijden of overmoedig etc.) natuurlijk stom geweest.
maar zoiets gung je zo iemand ook niet en je doet allemaal wel eens iets (stoms) waarvan je achteraf zelf ook denkt dat het dom is geweest.veel sterkte aan chauffeur en nabestaande van de bijrijder.
ja natuurlijk de kat zelf lassen is ook een oplossing haha alleen is daar denk ik wel een beetje moeilijk bij te komen als ie nog onder de auto hangt.
de kat. is natuurlijk dikker dan de pijp zelf, maar we gaan eens kijken.en zo erg is het ook nog niet dus ga op me gemakkie eens kijken hoe ik het ga maken.
en ik dacht als ik (zelf kan ik niet lassen dus een maat van me) er toch aan moet gaan lassen dan wil ik er eigenlijk flenzen tussen maken zodat ik een kat vervanger kan plaatsen en dan gemakkelijk de kat kan verwisselen d.m.v. de boutjes.
iemand hier ervaring mee of tips.een kat. vervanger si toch gewoon een stukkie uitlaatpijp, of moet dit toch een bepaalde weerstand hebben?
nou flexible stuk is volgens mij niet lek alleen in elkaar gedrukt, dus al dit niet al het geld kost gelijk maar weer mee vervangen met de kat.
want de kat heeft een scheurtje boven op, bij z’n las naad zeg maar. en dan is ie dus niet over de gehele lengte lucht dicht. dus afkeurd.
een kat kost wel wat meer zeker, dan maar ergens 2dehands opzoeken.iemand misschien een site of iets want als ik via google zoek op onderdelen etc. dan is het vaak voor alle types behalve voor 6 cilinders.
ken je hem effe starten, ken ik horen hoe die loopt.
ken je hem effe starten, ken ik horen hoe die loopt.
@CALIBRA4X4TURBO, kijk hier heb ik een foto van de oliekoeler.

hier zie je de oliekoeler met de leidingen los erboven, de deksel is er tussenuit.
deze oliekoeler zit dus in de koelvloeistof en daar zit een deksel op.
die lekkage van jouw met je koelvloeistof is waarschijnlijk een lek tussen de deksel en het blok (precies wat jij had had ik ook en was dus lek op dit deksel)
dit heeft verders niks te maken met de olie dat is een verhaal apart. (ik had dus bijdegevallen tegelijk omdat ik die koelvloeistof ook steeds bij bleef vullen)dus als jouw olie op peil blijft en je koelvloeistof is schoon is er niks met de ww zelf aan de hand alleen de pakking van het deksel.
ik heb dit overigens zelf gedaan hoewel ik helemaal geen monteur ben, het is wel een rot klus moet een hoop los en dus veel werk maar ik heb het voor elkaar gekregen, dan heb je alleen de kosten van de pakkingen en ringetjes die je moet vernieuwen bij het loshalen.
alleen het schroefdraad van de ww was beetje afgedraait maar met een nieuwe moer zit ie gewoon weer goed vast, maar dat zou wel tegen kunnen zitten.nog een vraagje wat betreft de ww,
heeft elke auto z’n ww of zijn er meerdere auto’s die dit hebben.
of is het vanaf een bepaald bouwjaar of alleen grote motoren?
ik had namelijk nog nooit van gehoord op een personenwagen. -
AuteurBerichten