Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
had je erop gezet welke voor en welke achter zaten, misschien het verhaal van cuppende banden.
dan moet je voor en achter wisselen.
er wordt ook wel eens gezegt dat als het cuppende banden zijn dat het over moet gaan, maar bij mij duurde dat zo lang dat ik ze gewoon weer terug heb gewisseld.maar of dat dit het is weet ik niet maar je kan het eens proberen
kan je je wel ergens vezekeren om op het circuit te rijden tijdens vrijrijden met je eigen auto?
ik heb nu me uitlaat laten maken dus daar kan het niet aan liggen.
maar ik heb overigens helemaal geen last meer gehad van motorstoring of iets in die geest na dat ik hem bij de vod had laten uitlezen.
ik wil hem overigens wel nog een keer uitlezen maar of ie nu een melding geeft weet ik niet, het mm-lampje heeft namelijk niet meer gebrand.[rquote=1896373&tid=96170&author=nova….][rquote=1896209&tid=96170&author=wim-v6][rquote=1895850&tid=96170&author=sw_reijnders]@Peet
waarom de kat er tussenuit en de tussendemper laten zitten?[/rquote]
je dient wel bij de APK de kat weer te monteren ivm 4 gasmeting.
Daar komen deze 2.5en niet door heen zonder kat.
Willem[/rquote]en de 2.6 wim.[/rquote]
ik heb eerst aan de kat een flens laten lassen en en toen het flexiblestuk aan de voorpijp zodat de uitlaat overal op maat hang en toen de kat.vervangen er tussen gepast, dus straks bij de apk pak ik de kat uit de kast.
daar ken ik eigenlijk nog niet echt wat op zeggen, heb wel het idee dat ie wat feller is maar dat ken ook tussen me oren zitten.
ja ik weet niet hoe dat ken maar mijn vectra is van 2000 en heb daar geen lambda zitten en auto’s die ouder zijn dus soms wel:hmmz
kwa geluid is ie nou ook al wat meer hoorbaar maar heb niet het idee dat je dat op afstand hoort, klinkt eigenlijk prima zo en ik heb het dan helemaal niet voor het geluid gedaan.
nou voor de vermogens winst bedoel je zeker?
me auto was met de kat op een steen gerolt (raar verhaal ik weet het) en nu zit er een deuk ik de kat plus het flexile stuk was kapot.
dus het flexible stuk moest er nieuw tussen gelast worden en toen maar gelijk een kat vervanger laten maken zodat de kat die nu dus beschadigt is niet binnenkort kapot gaat.voor vermogens wint is het zeker wijzer om de middendemper er tussen uit een een maatje dikkere uitlaat te monteren?
ik hem me vectra effe op de brug gezet op me werk.

vrijdag is me uitlaat gemaakt en gelijk een kat.vervanger dus ik wilde even zien of ze het een beetje netjes hebben gedaan.

je ken l*llen wat je wil… maar een olifant heb toch de grootste.
[rquote=1892797&tid=144642&author=TRPower]Ik heb ook een x30xe uit n omega in een vectra gehangen
Past gewoon hoorBuitenkant van alle v6 motoren zijn het zelfde[/rquote]
oke, nee zoals ik al zei, ik heb er weinig verstand van.
misschien de mogelijkheid om een fototje te schieten, mogelijk dat je daar weer nuttige tips op krijgt.
iig succes ermee.
ik heb er geen verstand van maar een omega is toch achter aangedreven en een vectra voor, dan ligt het blok er natuurlijk een slag gedraait in, is dan toch niet heel raar de het niet op de zelfde manier erin past
maar moet er niet gewoon gewerkt worden dan:P nou gaan ze vrijdag me uitlaat effe fixen want die heb pas een opsodemieter gekregen, als dat optijd af is kom ik denk ook effe langs.
dat hoort ie zeker, strak ding hoor:thumbup
en a.s. vrijdag nog rijden, of moet er gewoon gewerkt worden.
tzal op z’n dag dan wel wat rustiger wezen of valt dat wel mee?
anders kan ik misschien met auto nog eens proberen als het ook een beetje mooi weer is:Pik heb ook een keer de koppeling etc. vervangen en toen ook de versnellingsbakolie.
is er maar 1 soort versnellingsbakolie.
ik begreep toen van de monteur dat je bij de v6 niet eens bij de plug kan om hem te peilen/bijtevullen, zonder een en ander te demonteren, anders zou ik het ook eens checken.wat kan er dan naar brand gaan stinken in een bak? neem aan dat het hier gaat over een handbak.
en als een bak overleden is, wat is er dan kapot?daar mag je zeker mee gezien worden, weer een dikke vectra c, kga ze steed mooier vinden:D
super dikke velgen, en barre wagen man zo.
ja het inlaat wordt vervuild door gassen in het carter?
op de zelfde manier als de egr, alleen zit het carterventilatie voor de gasklep en de egr erna.
maar als het zooitje verstopt zit krijg je toch een te hooge druk, wat dan weer gaat tegenwerken ?
maar dat is nou weer goed.sow dat is zeker klote, idd gelukkig all risk en hopen dat het schade is wat goed te herstellen in.
ik heb zelf ook 1 keer zo iets gehad, met een vrachtwagen effe drinken uit me koelbox tillen op een smal dijkje, en ja hoor 1 wiel in de berm en gelijk de rest erachter aan, hing ik op het randje van de sloot, dat was toen 4 uur werk om hem op de weg te krijgen maar verder geen schade,
je kan jezelf dan wel voor je hersens slaan, maar ja je moet het maar zo zien je kan het niet meer terug draaien.sterkte ermee
oke bedankt, gelijk effe gedaan, die dunne zat volgens mijn wel beetje verstopt.
en wat is je mening over de motorolie peil, zou de combinatie van hoog oliepeil (max) en verstopte carterventilatie, ook oorzaak kunnen zijn van een storing?
ik heb eigenlijk de laatste tijd helemaal geen problemen meer, vind alleen dat ie een beetje stinkt, maar ga eerst me uitlaat in orde maken en dan verder kijken.
ben ik nou effe bezig met controle van de carterventilatie, maar dan heb je dus een dun slangetje op de kop van het gasklephuis en een wat dikkere aan de zijkant die bijde naar de carterventilatieklep lopen.
waarom zijn dit er twee of waar dienen die precies voor?
kan ik die bijde vanaf het gasklep huis doorspuiten met compressor, of gaat het dan ergens niet goed komen?tevens zit me olie peil nu strak op de max, is het wijs om deze iets te verlagen, mijn monteur zegt altijd beter op de min houden dan op de max?
en ik wil met motor laten draaien en dan van die motor strarter spul (snel ontbrandbaar) over me blok spuiten om te zien of ie ergens valselucht aanzuigt, kan je dit zonder problemen uitvoeren of kan het ook op verkeerde plekken komen.
dat het niet door de gasklep moet snap ik en ook dat je niet te lang en te veel doet.hey die omgeving ken ik, ziet er leuk uit:thumbup
ik mis er alleen eentje:P
als het zo eens ter sprake komt,
wat is het verschil tussen gratis en voor niks?
ik ben gratis naar school geweest, en jij voor niks:P
succes met je project, houd ons op de hoogte:D
-
AuteurBerichten