Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door rooiepeet
origineel gepost door wim-v6
oliepeil van de stuurbekrachtiging peilen met warme motor..Bij vullen met ATF Dexron 2.
houd het in de gaten, mag niet dalen officieel.
moet mooi rood zijn.
bij verlies van stuurbekrachtigings olie het stuurhuis laten controleren.
Willem
ben bij de plaatselijke dealer geweest en gevraagt om stuurbekrachtigingsolie ATF dexron 2.
kom tie met een liter flessie aan, dus ik dat mee naar huis genomen, wil ik het er zo net in gaan gieten staat er op het flesje ‘Transmission Oil’ ‘Dexron VI’.kan het kloppen dat het gewoon goed is, of heeft die pik het verkeerde flesje mee gegeven?
ik gok zomaar op je laatste optie :D
je kan ook even naar brezan gaan en daar een liter flesje kopen
ja je zou wel zeggen dat het niet goed is als het transmission oil heet, gaat morgen maar weer even langs.
ja ik zou eigenlijk niet weten waar brezan bij mij in de buurt zit, hofland zit 5km verder maar de dealer 1km dus daarom ging ik daarheen.
je zou toch zeggen dat ze het daar het beste weten.gr peter
origineel gepost door wim-v6
oliepeil van de stuurbekrachtiging peilen met warme motor..Bij vullen met ATF Dexron 2.
houd het in de gaten, mag niet dalen officieel.
moet mooi rood zijn.
bij verlies van stuurbekrachtigings olie het stuurhuis laten controleren.
Willem
ben bij de plaatselijke dealer geweest en gevraagt om stuurbekrachtigingsolie ATF dexron 2.
kom tie met een liter flessie aan, dus ik dat mee naar huis genomen, wil ik het er zo net in gaan gieten staat er op het flesje ‘Transmission Oil’ ‘Dexron VI’.kan het kloppen dat het gewoon goed is, of heeft die pik het verkeerde flesje mee gegeven?
had het nog niet gezegt mart, maar vindt het echt een schitterende wagen.
mooi strak en na wat er allemaal aan is gedaan een mooi totaal plaatje, superorigineel gepost door martklanderman
Ja chippen wil ik laten doen bij fasttech in haaksbergen, zij maken de chip op maat:agent En zij zijn ook één van de weinigen die dat doen voor de x16xel. En dan zelf (als het lukt) een spaghetti 4-2-1 lassen en dan gaan met die banaan:D En hopen dat de remus uitlaatsysteem ook nog iets eruit kan peuteren, dat ik nog iets meer vermogen heb;) wil toch wel graag mn broer voorbij met zn astra opc 160pk:jerryzou wel dik zijn als je je broer voorbij gaat, ben benieuwt hoeveel vermogen je straks hebt.
gr Peter
origineel gepost door wim-v6
oliepeil van de stuurbekrachtiging peilen met warme motor..Bij vullen met ATF Dexron 2.
houd het in de gaten, mag niet dalen officieel.
moet mooi rood zijn.
bij verlies van stuurbekrachtigings olie het stuurhuis laten controleren.
Willem
peilen met warme motor, misschien geen gek idee.
kom nu wel goed uit, precies op de min (min en max is heel klein verschil)
zal altijd al wel zo geweest zijn.precies op de min is denk beter als bijvullen en dan net boven max zitten?
hey jongens effe een post die in deze topic thuis hoord, een kleine vraag dus.
het oliepeil van de stuurbekrachtiging hoort in princiepe toch altijd gelijk te blijven, verbruikt toch niks, zeg maar?
of kan het door het koude weer komen dat ie bij mij nu net onder de min zit?
misschien heb tie altijd al op dat peil gezeten maar wat voor olie moet je daar bijvullen.gr peter
nou de bumper zit er op…
hoewel het geen mooi weer is toch een paar foto’s gemaakt, misschien niet helemaal zuiver, maar jammer dan.



origineel gepost door johani500driver
Welkom hier, nice ride,maar kan het zijn dat ondanks dat het een importauto is hij hier al een paar jaar rondrijd?
Meen deze auto ongeveer 2a3 jaar geleden wel eens op de snelweg te hebben gezien,en anders is het zijn dubbelganger:cool:kan wel kloppen, de auto is sinds 2006 in nederland ingevoerd.
ik heb de auto gekocht van iemand uit Tilburg, dus misschien daar in de buurt ook al wel eens gespot.23 december 2009 om 18:02 In reactie op: Allemaal prettige kerstdagen en een fijne jaarwisseling #17572715iedereen fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar toegewenst
gr peter
Mijn Vraag, is het een handbak of automaat
Willem [/quote]
kijk willem helemaal goud die post van jouw.
ik ga idd ff bij de dealer opvragen dan staat dat gewoon vast.en ja het is een handbak,
maar kunnen ze door hem aan de computer te zetten zien hoeveel vermogen die heeft, of dat ie iig het standaard programma heeft?
en weet er anders iemand een adress in zuid-holland waar die op de testbank kan.groeten peter
origineel gepost door wim-v6
De einddemper en het logootje achterop is van irmscher.Dus een verkooppraatje.
Alsnog zijn deze SE-II (Sport Edition-II) bumpers er later opgekomen, het is een SE-I (Sport Edition-I) het is een 2.5 van 2000, en geen 2.6 vanaf eind 2001 > die laatste wil je niet, is een storings gevoelig motortje.
Willem
hoe weet je nu dat het een SE-I is en geen CDX ofzo, ik wil eigenlijk wel weten wat ik rijd.
had idd op dit forum al begrepen dat je beter een 2.5 kan hebben ipv een 2.6, en ik heb dan toevallig een x25xe met alu kleppendeksels.@ sjouke ik heb verder nog niet echt plannen.
in een ander topic is er al wel eens gesproken over het dippen bij de 3000tpm, dat vindt ik wel erg storend en wil ik wat aan gaan doen maar wat precies weet ik niet.
ik ga eerst de bougies en kabels vervangen en dan kijk ik wel verder.het is namelijk ook nog eens zo dat de verkoper vertelde dat hij de computer op had gestuurd naar duitseland en dat die daar opnieuw geprogrameerd zou zijn.
dat zou betekenen dat ie nu 193pk zou hebben…
ik heb zelf het idee dat ie dat nu niet heeft, en wil hem daarom op een testbank zetten of uitlaten lezen weet niet of dat kan.iig tanks voor de reacties, Peter
origineel gepost door sjouke
kun je die een stukkie kleiner maken ? … want de hele forum outline word zo verkr*cht :Pmaar zo te zien .. Irmy eind demper en logotje op de kont … thats it … ben je er trouwens heel zeker van dat dit een duitse SE II bumper is ?
ja ben niet echt handig met computers vond het al heel wat dat ik die foto er op kreeg en nu is het helemaal k*t.
even weer verwijderen denk.hoe plaats ik eigenlijk een foto in de tekst ipv een link?
gr. peter
oke dan een voorproefje,

gr Peter
origineel gepost door sw_reijnders
neuj dat kun je nergens op het kenteken vinden :)maar wat jij OPC noemt zijn eigenlijk de duitse Sport Edition bumpers.
Die zijn nl alleen daar uitgeleverd op de duitse SEII 2.2 diesel en 2.6 v6.De bumpers komen van Zender en zijn gruwelijk :wub:wub:wub
en duur :cry
is het een Import auto?
ja het zin idd de duitse sport ed. bumpers
vindt die zelf ook superdik, maar niet te overdreven.het is een import auto ja,
en nogmaals, de foto’s volgen nog…
nee het is geen i500, want dat staat zou dan natuurlijk op het blok moeten staan, en dat staat het niet.
aan de buitenkant zitten er geen irmscher onderdelen, ja alleen een klein logotje op de klep.
het is juist gek want er zitten opc velgen onder, de achter bumper is een opc bumper.
de voorbumper was standaard en ben ik nu aan het vervangen voor een opc-bumper als deze erop zit ga ik eens foto’s maken en op dit forum plaatsen.
en verder heeft ie naar naar mijn idee niet meer vermogen als de standaard 170pk.ik zit nu alleen eigenlijk met de vraag: hoe weet ik nu wat voor uitvoering het is, bv. een cdx, pearl, sport edition2, i500.
ik kan het op het kenteken nergens vinden, dat zou toch ergens vermeld moeten staan.groeten Peter
niet mijn vectra, maar kwam ik tegen op een duitse site.

met name het frontje is superdik
tis goed dat dit onderwerp er is.
ik heb zelf sinds kort een vectra-b met 2.5 v6 (x25xe) uit 2000 en merkte ook dat dippen op.
kan iemand misschien uitleggen hoe dat dippen ontstaan en of er misschien wat aan te doen is.
ik heb zelf namelijk ook het idee dat ie na die dip bij 3000 toeren ook niet helemaal zuiver oploopt, is dit misschien uit te lezen?Peter
iedereen heeft zijn eigen mening.
ik zelf vindt dat de vectra bij erg langzaam rijden inderdaad wat zwaar stuurt maar is gewoon even wennen, stuurt verder perfect en gevoelig.ik heb zelf sinds een paar weken een vectra-b v6 gekocht en vindt eigenlijk dat ie laag in zijn toeren niet echt sterk is, wat ik bij z’n motor wel had verwacht.
het is echt even wachten en pas boven de 3000 toeren komt ie los. -
AuteurBerichten