Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
een kleine vraag betreft de versnellingsbak.
waar kan je het typenr. van je versnellingsbak vinden, neem aan dat het er ergens op moet staan?
ik heb een 2.5 v6 motor uit 2000 en een handgeschakelde 5bak met de ‘R’ naast z’n 4.
wat zou het typenr. kunnen zijn zodat ik het kan controleren, en weet iemand toevallig wat het nr. is van een I500.gr Peter
je kan hem toch ook gewoon zo naar de sloop brengen, als ie loopt krijg ie nog een eurotje of 50,- helemaal los niets.
en nog beter misschien hier op het forum aanbieden voor onderdelen, ken je er iemand nog blij mee maken.carbon style is wel leuk, maar kijk eens hoe die nu is.
ik vindt het nu echt een nette wagen, zou niet aan het carbon gaan beginnen, zeker niet op je motorkap.misschien een idee om tussen je zijramen carbon te doen, zit bij mij ook op de vectra.
ik heb dan al een zwarte auto dus zie je het niet zo goed maar denk dat het bij jouw wel mooi is.gr peter
mooie wagen hoor, ziet er van binnen ook netjes uit.
veel plezier ermee,
ziet nu pas eigenlijk die foto van de achterkant op de brug, en je bumper is net als die van mijn een duitse SEII.
ja komt daar vandaan ja, hebbie hem wel eens gezien daar.
mooie wagen hoor, die velgen van je staan er netjes onder.
ziet er gelijk dikker uit met die grille en die wittte knipperlichtjes.
ziet ik nou een andere achterbumper, lijkt wat lager te zijn op de bovenste foto?dat irmscher logotje in je stootstrips, zat dat er al, standaard een opel logo ofzo, bij mij is het gewoon glad?
ziet er goed uit,gr Peter
origineel gepost door sw_reijnders
wat ik dus weleens begrepen heb . . . is dat de dealer dus de VERKEERDE lampjes geeft ;)nou toen ik me auto kocht, deed de linkerkant van de clima het niet,
ik alles los gehaald en er miste gewoon een lampje, huh…
ik weet eigenlijk niet of het een los houdertje met lampje is of dat dat een geheel is, maar kreeg het zo in me handen.
de man zei wel dat er verschil zit in de afstand tussen het plastic rondje (fitting zeg maar) en de twee pootjes die hem op zijn plek klemmen (kwart slag draaien).
bij de vectra C is die afstand er tussen groter waardoor je als je die gebruikt speling hebt en dus een knipperen lampje wat zo weer naar de kl*te is.ik heb toen dat lampje er in gedaan en niet naar waarden gekeken.
ze brand net zo fel als de andere en doet het nu al een half jaar zonder problemen.gr Peter
origineel gepost door Ruth
Brandstof verbruik laatste tijd goed in de gaten gehouden.
370 km op een tank van 47 liter (korte stukjes veel met airco en verlichting aan).is 1 op 7.8??!!!480 km op een tank van 48 liter (half om kort en lange stukjes iets minder airco aan gehad).is 1 op 10!
Bc geeft aan een gemiddeld verbruik van 13.6 liter per 100 km. (1 op 7.3)
En op de snelweg 8.9 liter per 100 km bij een snelheid van 120 km per uur op de cruise control. 1op 11.2Lijkt me een beetje hoog in het verbruik.
Motor loopt goed lijkt iets minder vermogen te hebben na de grote beurt.Garage zegt bc uitgelezen te hebben en niks opvallends te hebben gezien.
Temp sensor moet dan toch als defect gezien worden?
Garage zegt ook dat dit redelijk is met een 2.0ltr automaat met koud weer en airco aan!!!Wat me ook is opgevallen bij het aan komen van bijvoorbeeld een stoplicht het toerental terug valt naar een onrustige 700 a 800 toeren, dit duurt 2 sec en loopt dan weer netjes 900 a 1000 toeren.
Ik krijg ook nooit meer dan 50 liter in de tank terwijl de bc aangeeft dat die echt leeg is(rijbereik nog 30 km).
Brandstof meter komt ook nooit tegen het volledig vol aan (60 liter).Mijn vermoeden is bougie of kabels stuk of motor temperatuur meter stuk?
Iemand enig idee.
Groetjes Ruth.
ik weet niet hoelang je die auto al hebt, maar misschien reed je eerst wat rustiger omdat ie nieuw voor je is en raak je er meer aan gewent en ga je ook sneller optrekken etc. dan is dat verbruik volgens mij niet zo gek, dacht dan een automaat ook duurder is in verbruik dan handbak.
terug zakken van toerental (tot 500tpm) bij terugschakelen (kopeling intrappen lees; handbak) heb ik ook last van.
ik heb een open filter, en dacht dat dat het misschien, in combinatie, met het koude weer te maken zou hebben.over je tank meter, als je hem vol gooit zit je wijzer zeker ook niet boven aan, is bij mijn ook, maar was dat bij jouw voorheen dan niet zo?
wat het eventueel zou kunnen zijn weet ik niet, ben wel benieuwd, lees het hier eventueel wel zeker?
gr Peter
“Als je een keer een man hebt gehad, wil je nooit meer anders”.
zegt me zus tenminste.
ik zeg altijd maar zo(o)…
in plaats van dierentuin.
de lampjes kan je bij de dealer halen, had ik ze ook vandaan.
oke jongens,
een meeting en bij de meern, is leuk en wel op een mooie afstand.
Ik kan alleen niet met zekerheid zeggen of ik om, wanneer ik het weet laat ik het horen.gr peter
misschien wel bekend, maar wel superdik!
http://www.youtube.com/watch?v=pBE4AOI_yxk
veel vermogen en achterwiel aandrijfing, dat is toch gaaf zeg!!!
17 januari 2010 om 18:44 In reactie op: GTS 'spoort' niet – oorzaak gevonden; draagarm ver #17589158origineel gepost door McLambo
Hallo,Sinds zo’n 1,5 jaar rijdt ik met grote tevredenheid een Vectra GTS uit 2003.
In het begin wat probleempjes gehad, maar nu alles (zo’n beetje) gefixed is, echt een heerlijke auto, op 1 punt na: De sporing:Voordat ik de GTS had, reed in een Astra-coupe, en deze auto lag echt als een tank op de weg. Mijn verbazing was dus ook groot dat toen ik overstapte naar de grotere, bredere en zwaardere GTS, deze helemaal niet zo spoorvast was als de Astra.
Nu dat de ergste sneeuwrommel voorbij is, en we weer gewoon 80 kunnen rijden waar je 80 mag, valt mij op dat de auto behoorlijk zenuwachtig is geworden (meer dan normaal). Ik rijd veel op van die polderwegen (tussen Almere en Nijkerk bv) waar aanzienlijke sporen in de weg zitten van al het vrachtverkeer, en de Vectra die ‘zoekt’ echt die sporen op.
Gisteren was het zo erg, dat ik letterlijk van de ene kant van de weg naar de andere kant zwiepte, en ik moest mijn stuur goed vast houden. Ook zijwind is hij erg gevoelig voor.
Hebben meer mensen hier last van?
– Ik rijd op de standaard 17″ GTS velgen met 215 banden (banden hebben nog voldoende profilel)
– bandenspanning is meestal tussen de 2.3 en 2.5 bar
– Auto is verder helemaal standaard
– Zou de Vectra tijdens de gladheid te veel op zijn donder hebben gehad met al dat geslip en geglij?
– Ik heb de auto Oktober 2008 laten uitlijnen omdat ik toen ook deze klachten al had, maar toen bleek alles goed te staan.ik heb een vectra-b nu inmiddels een half jaar.
en als ik jouw goed begrijp vindt je dat je er nu meer last van de sporing hebt als voorheen.
ik merk dat ook op dat ik er nu meer last van ga krijgen als een paar maanden terug.
ik weet ook dat brede banden gevoeliger zijn, maar gaat er meer om dat het nu erger is(met zelfde banden)
ik weet het ook niet ben wel benieuwt naar de reacties.gr peter
nette wagen hoor, die gts, veel plezier er mee.
PS, wat voor maat velgen/banden heb je er nu onder?
luchtfilter is vervangen voor K&N openfilter,

ik heb, ook om het verbruik te vergeleiken, de originele filter erop gehad, maar vondt eigenlijk weinig verschillen, zowel kwa motorprestaties al verbruik.
ik heb hier op het forum wel eens gelezen dat je ongeveer tussen de 40 en 45 ET waarde moet zitten.
kan het nu alleen niet zo gau vinden waar.de maat van de banden?
origineel gepost door Gupy
Die “flatspot” is idd een bekende eigenschap van de motor. Dit heeft te maken met de inlaat. Een gedeelte hiervan komt door de aanstuurmomenten van de multieram kleppen.
Je kan hier met een chip volgens mij niet zoveel veranderen.Ze zeggen dat de “3 pipe mod” veel verschil maakt, maar ik persoonlijk vind van niet.
“3 pipe mod” wat is dat dan?
origineel gepost door cabriobully
He Frank,
Deze is wel te chippen.
Kwestie van de chip links onder eruit solderen,een sockel erin solderen zodat je altijd een steekchip erin kan zetten.Via obd chippen van modellen voor 2000 geeft te vaak problemen,helaas ervaring mee.
Afgelopen zondag nog een ecu kapot gemaakt van een astra g X18XE1 moet wel zeggen dat de simtec 70 het slechtste stuurapparaat is wat opel ooit gemaakt heeft.Beste is met de ecu langskomen,solderen we er een socket in,lezen je originele programma uit,passen dat aan.
Originele chip neem je fijn erna mee na huis…Tevens voor zover ik kan zien heeft jou Vectra ook geen flash eprom erin dus is niet via de obd te chippen…
Tevens een waarschuwing voor vele vectra b rijders,een vectra is te chippen,alleen!!!!!!
Ze lopen snel kapot!Hier komt een hele hoop bij kijken om deze aan te passen,zodat het veillig blijft..bij een vectra b is het verstandig om een I500 chip erin te zetten,dit is een origineel programma,en dat programma lichtelijk aan te passen.
Met de nadruk op lichtelijk!!!
Ik heb zelf ook het i500 programma aangepast,werkt super…Je kunt veel pk’s eruit halen uit een origineel blok 194pk is haalbaar, maar veillig,ik zeg NEE.
M-Tech chipt hem al niet meer zover ik weet.
Jullie kunnen ervoor mailen maar er zijn teveel motoren kapot gelopen bij hun met de tuning erin…Frank we bellen wel even jij hebt mij altijd geholpen nu help ik jou….
mijn gaat het niet om het chippen tot 200pk, dat siteerde ik omdat dat hier op het forum genoemd werd.
bij mijn auto loopt het toerental niet vloeiend op (schijnt een eigenschap van de motor te zijn), en dacht zelf door een beetje te chippen (OBD…) en afstellen dat er misschien een vloeiend koppel kromme gecreeerd kan worden.
als ik het dus goed begrijp moet ik dus helemaal niet aan het chippen beginnen, ook niet een paar pk.
heb bij mtech geinformeerd, maar chippen hem idd niet.bedankt voor de info.
gr peter
is er niet iemand die een adress weet waar ik eens moet gaan informeren, voor chippen?
het liefst in de buurt natuurlijk, zuid-holland (rotterdam), ergens anders kan ook, als ik maar ergens kan gaan informeren.
gr peter
ik weet dat er al vaak over chippen is gesproken, maar ik kan nog geen goede info vinden voor mijn auto.
vectra-b 2.5 v6 handbak (x25xe)
2: Chippen: de 2.5 V6 blijkt Chipbaar te zijn tot 200pk.
– maar dat gebeurt niet door irmscher
– Het irmsher motor pakket bevat: nokkenassen, inlaat, motor programmaWillem
waar zou ik meer informatie kunnen krijgen over het chippen tot +/- 200pk, of een bedrijf die dat doet.
en informatie over het irmscher pakket waar je het over had, klinkt wel leuk dus wil ik wel wat info over.
op irmscher.nl kan ik niks vinden van een vectra-b, en duits ken ik niet.misschien iemand die een x25xe heeft laten chippen, en een adres weet voor mij.
alvast bedankt, peter
origineel gepost door martklanderman
Vraagjuuh! Ik heb een lexmaul uitlaatspruitstuk besteld en ga dit dus binnenkort erop zetten. Maar nu zit ik er dus niet echt op te wachten dat de bouten afbreken van het oude spruitstuk. Iemand tips zodat ik de minste kans heb dat het af zal breken?gewoon laten zitten en een v6 kopen…
misschien motor eerst warm draaien, moet je alleen wel opletten voor je handjes.
gr peter
als je het gasklephuis, stappenmotor, egr, etc schoon gaat maken, moet je er dan nieuwe pakkingen tussen doen, of blijfen die eigenlijk altijd wel heel?
heb namelijk bij dealer om pakking gevraagt maar die zegt die pakkingen niet te hebben, en ook nog nooit te hebben besteld, dus vroeg hij zich af waarom ik die nodig had.ik heb overigens wel om een dichte pakking voor de egrklep gevraagd en kreeg er een met 1 rond gat.
ik weet dat er ook een helemaal dichte pakking tussen kan(X25XE) maar zo heeft het toch ook wel wat nut?als bij het intrappen van de koppeling (bij het terugschakelen) het toerental zakt en even tot 400/500 toeren en daar na weer gewoon stationair.
en je het idee hebt dat het gas af en toe blijft hangen, zijn er dan nog meer onderdelen die je schoon moet maken?als ik namelijk de auto in zijn versnelling uitlaat rollen met de koppeling los, zakt natuurlijk je toeren tal niet zo snel (aandrijving van de wielen) maar moet de BC wel een verbruik van 0.0 vermelden, en bij mij geeft tie af en toe nog wel een verbuik aan zonder dat ik gas geef en de koppeling intrap.
normaal geeft ie pas weer verbuik aan als je de koppeling intrapt en hij op stationair toerental komt, daarom denk ik dat het gas blijkt hangen.ik hoop dat jullie begrijpen waar ik het over heb en dat er iemand mij wat info kan geven.
Gr peter
ik heb eigenlijk ook wel zin om effe op een meeting te gaan kijken, we wachten het wel effe af wanneer tis.
gr peter
bedankt jongens voor de reacties,
mijn werd bij de dealer verteld dat dexron VI gewoon goed was, en dat ik het erbij kon gooien, dus ook maar gedaan.
gr peter
Dexron-VI — Introduced in 2006 for GM Hydra-Matic 6L80 6-speed rear-wheel-drive transmissions. Dexron VI now replaces Dexron III and II, and can be used in GM or import transmissions that formerly specified Dexron III or II.
bedankt voor de reacties
”can be used in transmissions” dat betekend toch versnellingsbak ofzo.
ik heb het nodig voor de stuurbekrachtiging, maakt dat dan niks uit.en nog wat , zou je dan de nieuwe dexron VI bij kunnen vullen bij dexron II (weet niet wat er nu in zit) of dan beter alles nieuw?
anders rijd ik morgen voor de zekerheid nog effe langs de dealer. -
AuteurBerichten