Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ja over het plaatsen van de afstandsbussen ben ik wel uit.
staat geen type op, er zit wel een type plaatje maar die is helemaal glad en staat niks op.
verder komt alles wel precies overeen, en de gaten precies pas, alleen dat sleepoog is te smal, maar denk wel dat het een originele opel trekhaak is.
misschien zit er verschil in sedan en station ofzo…mooie vectra hoor staat iig goed te glimmen.
succes en plezier ermeereven een foto van de sleepbeugel, de achterbumper is hier verwijderd.

hier zou dus de bevestigingsplaat van de trekhaak door heem moeten passen.
daarnaast kom ik erachter dat er bij de bouten bussen zitten die als ik het goed begrijp in de (chassis)balken moeten komen.
hoe kom je hier bij of is dat wel nodig?hier zie je het gat in de balk waar de bout doorheen moet, net achter de sleepbeugel zit een groter gat maar zal toch moeilijk worden omdaardoor de bussen te plaatsen.

nou heb ik de originele demper gepast, steken de eindpijpjes z’n 10cm binnen de achterbumper, niet echt een fraai gezicht zeg maar.
ik heb ook geen oiginele bumper maar een duitse sport edition bumper.
zou de trekhaak wel ver genoeg uitsteken? misschien iemand dit wel eens gespot een trekhaak onder z’n bumper.daarnaast zit er aan de rechterzijde onder de auto een beugel(trekoog) die moet ik zeker afslijpen want er door of tussen in gaat niet passen.
ik hoop dat er iemand is met ervaring of tips.
ja is een klik systeem,
gaat bij loshalen vaak kapot en is ook zo bij de dealer te verkrijgen.ik heb besloten om de trekhaak onder de vectra te hangen.
einddemper die daarvoor geschikt is heb ik reeds besteld en is al binnen.
ik heb nog een oude irmscher demper liggen dus de plannen zijn om die eindpijpjes op de nieuwe demper te lassen zodat het er toch nettjes uitziet achter de auto.iemand wel eens een trekhaak onder een vectra gehangen?
ik neem aan dat je daarbij geen rare dingen tegenkomt dus moet toch makkelijk zelf te doen zijn, alleen de kabel aanluiten moet ik even goed uitzoeken.nee ik zat al te denken.
ik was toen wezen kijken voor het lederen interieur uiteindelijk ging dat niet door omdat hij de auto in zijn geheel verkocht had dus ook met het leer, en op de foto’s van de bovenste advertentie staan een stoffen interieur.-offtopic
wel mooi om te zien hoe hij (RedDiamond) de i500 oplapt!
maar wordt beetje off topic.ik heb nu een tijdelijke lmm.
hij lijkt wel wat beter te rijden als je kijkt naar het verbruik.maar ik heb nu wel regelmatig dat als ik met de airco aan rijdt de motor raar loop, beetje schokkend oploopt in de toeren en de tc lampje gaat branden en wil iet meer uit.
dus er is meer aan de hand.
ik ben vorig jaar een keer bij een i500 in deze kleur wezen kijken, en omdat er schade aan de auto zat ging die in onderdelen weg.
er waren toen al een aantal onderdelen verkocht maar toen kwam er toch nog iemand die de auto in zijn geheel gekocht heeft om hem op te knappen.
lijkt verdacht veel op deze auto en misschien komen dus bepaalde onderdelen niet overeen omdat die toen al verkocht waren.oke duidelijk verhaal :thumbup
@arjontje wrote:
Is er ook goed naar de hoogteslag van de banden gekeken??
Trilling bij 140kmh komt van achter.ik heb zelf geen last van trillingen maar wat bedoel jij hier nou precies mee;
dat de achterwielen een grotere of kleinere totale diameter hebben dan voor?vanmiddag uurtje of 5 denk.
zilver/grijze vectra b sedan.
in berkel en rodenrijs op de oudelandselaan.
het leek net of de speigelkap en de tank dop miste of zwart waren, maar verder wel een strakke wagen.ja denk ook in je dashboardkastje. onder je stoel een cdtje verwisselen is best lastig maar al gebruik je hem alleen in nl is dat misschien ook een optie.
zelf heb ik er niks aan, maar anders wel leuk en beetje tomtom kost ook dat geld.http://link.marktplaats.nl/486784593″ onclick=”window.open(this.href);return false;
zal vast wel iemand leuk vinden.
mooie foto’s hoor,
kvind alleen wel dat ie voor wat mag zakken, of hangt de lip dan op de grond?
oke dat toch wel, zal toch maar daar toch maar eens naar gaan kijken.
en je climaat control, kun je die uitlezen en zou dat er wat mee te maken kunnen hebben?
ja sorry heb verder zelf ook weinig verstand van fout/storingsmeldingen toch even wachten op andere reacties.
succes ermee.nou heb ik toevallig gisteren aan het testen geweest wat de motor doet als ik (heel) laag in zijn toeren volgas geef, dus als je mij van een rotonde hebt zien komen zal dat het geweest zijn? maar dan hoort ie natuurlijk ook niet zo te roken?
zie wel op mijn bc dat bij klein beetje of veel gas geven in z’n 1 e 2 hij altijd de hoogst mogelijke waarde van verbruiken aan geeft dus iets van 36,8l/100km ofzo iets, dat hoort toch ook niet lijkt me. en de laatste tijd (is ondertussen al eventjes) zijn me pijpjes van me einddemper ook goed zwart, willem vroeg toen zelfs of het een diesel was, ken je na gaan.
daarnaast heb ik bij pas uitlezen niks geen melding van de lmm gehad, ik wil best wel onderdelen gaan vervangen maar het kan aan veel dingen liggen en de een geeft dit advies en een ander weer wat anders, dus als het niet nodig is om te vervangen liever niet, mits het merendeel de lmm aangeeft.er kan toch in je climaat control ook storing zitten?
is je climaatcontrole uit te lezen en hoe is dit eigenlijk uit te doen, misschien met opcom of alleen bij de dealer?
zou het gebruik van de airco invloed kunnen hebben op bovengenoemde storingen/klachten?volgens mij is dat de vaak genoemde storing die altijd gegeven wordt als je storingen uitleest met de motor uit.
ja het is gek maar heb de storingen gewist en heb nu weer nergens last van…
het enige is dat als ik me gas los laat hij soms op de BC nog steeds een mom. verbruik (l/100km) blijft aangeven.
als ik hem een beetje doortrek in bv z’n 2 en ik laat het gas los dan geeft hij tijdelijk een mom. verbruik van 0.0L/100km aan en pas bij de 1000tpm gaat hij weer verbruiken. (zo hoort het volgens mij ook)
maar als ik heel rustig rijd en bij 2500tpm in z’n 3 of hoger, het gas los laat, blijft ie een verbruik weer geven wat langzaam ook hoger wordt tot ik de koppeling intrap en naar het verbuik gaat van 1.2l/h (wat weergegeven wordt tijdens stationair toerental)
nu weet ik niet in hoeverre de bc invloed heeft op de loop van de motor, maar volgens mij klopt hier ook iets niet.klachten van de laatste tijd:
een keer nap sensor (die aangaf teveel luchtdoorstorming te hebben) storing gewist en nooit meer terug gekomen.
een keer tijdens raar lopen aan de gaskleppositie sensor zitten rommelen en toen ging het toevallig over en daarna ook nooit meer problemen mee gehad (kan ook toeval geweest zijn).
nu de klopsensor en is gewist en ook geen probleem meer.nu denk ik dus wel dat er ergens iets niet goed is maar wat, ik kan wel alles gaan vervangen maar als het nu geen probleem meer geeft, wacht ik liever tot dat er iets echt helemaal niet meer werkt.
ik heb altijd al de egr afgedopt gehad, heb totaal geen koelvloeistof of olie verbruik/verlies.
heb wel sinds juni de kat eronder vandaan, maar daarachter zit geen lambdasonde sensor meer en heeft naar mijn idee ook geen invloed hierop.wat doe je er nou aan?
als iemand nog ideeën heeft of ervaringen.
oke op het onderblok, ik hoop dat je daar wel lekker bij kan dan.
sow barre wagen hoor,
naast dat carbon en dashboard wat bekleed is, 3.0T staat er achterop en er zitten aardige remmentjes onder.
gister weer uit laten lezen omdat van het weekend me mmlampje weer even had gebrand.
nu de meldingen P 0325 – stootsensor 1 permanent.
en de melding P 0335 – geen motortoerental permanent maar was me de motor uit.de stootsensor waar zit die precies en zijn er meerdere omdat dit stootsensor 1 is?
is toch jammer dat zulke wagens voor zulk soort bedragen verkocht moeten worden, of er zijn grote gebreken en anders geen geld voor een dikke wagen met maar 140dkm op de teller.
idd geen origineel leer, jammer want sport stoelen in leer zie je niet veel.en voor dat geld verkopen is toch wel een nachtmerrie lijkt me.
-
AuteurBerichten