Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
zonde van die ster.
ik zie ook een belgische politie aan puin die hem in duitseland hebben klemgereden.
volgens mij heeft de belgische politie kilometers in duitseland niet zo veel te vertellen, is gewoon verzekering zou ik zeggen.komt jouw vrouw ook wel eens op dit forum?
sow superdik die witte.
wat voor velgen zijn dat eigenlijk en hoeveel inch zou dit zijn?
nee heb het niet bij ontkoppelen.
mijn garage zij dat het misschien een beetje vette plaat was en dat het wel over zou gaan hoe vaker het gebeurde.
de vorige eigenaar heeft mij ook verteld dat hij er een zwaardere koppelingsplaat in heeft gezet, vandaar ook de mening van de garage denk ik.
als de auto stil staat en je laat (heel)langzaam de koppeling opkomen (zonder gas te geven) grijpt hij ook ineens aan, net een soort ’tok’.
het lijkt ook net alsof dat ie wel aangrijpt maar als ie dan de auto(massa) moet gaan bewegen/versnellen hij niet genoeg grip heeft en dus slipt/trilt.
beetje mijn idee, ik heb er allen weinig tot geen verstand van.
zo zal het dan wel niet werken maar misschien begrijp je wat ik bedoel,
ik kan me voorstellen dat bij koude omstandigheden alles misschien wat minder werkt, maar het mag tog nooit gaan trillen helemaal k*t.
heb ook wel eens gehoord over versleten veertje(s) die in de plaat zitten, maar dan zou het toch bij warme motor niet over moeten gaan.ik heb ook een keer wat gevraagt in het ‘alle kleine vragen topic’ over dexron, kreeg toen de volgende link:
http://www.aa1car.com/library/atf.htm
misschien heb je er wat aan.
oke dan :thumbup
ga je 50 in zijn 5 rijden is dat niet alleen maar kl*te met versnellen maar ook met afremmen/uitlaten rollen.
daarom kan je beter 50 in zijn 4 of liever in zijn 3 rijden, dat is beter voor je motor met versnellen en al laat je optijd je gas los, remt de motor weer wat af.met auto rijden moet je vooruit kijken (zeg ik altijd als ik hard rijd) maar dit geld ook voor zuinig rijden.
veel mensen kijken alleen naar de auto voor zich, gaan die remlichten branden gaan ze zelf ook remmen,
tegenwoordig veel aut. en die houden tijdens uitrollen vaak de voet lichtjes op de rem, kijk er langs en bepaal gewoon zelf of dat je remmen nodig vindt.bij ons in het dorp heb je de ‘UTB’, en heeft gewoon 98.
ik had altijd begrepen dat je 98 moest gebruiken voor de wat zwaardere motoren?
me vader heeft een tijd een omega A station gehad met een 2.4i (uit ’92 dacht ik) en daar werd ook door sommige mensen 98 voor aangeraden.beetje off topic misschien, maar wat wordt er bedoelt met pingelen van de motor?
he bedankt en idd misschien is het wel wat.
scheur in dwarsbalk, zal wel meer bij komen kijken denk dan.
maar wel leuk zo iets ja, zal wel eens wat meer gaan zoeken, en zal naar tracktime eens wat meer over informeren.bedankt voor alle tips.
ja een kadett of corsa is natuurlijk soepeler en feller maar ik vind achterwiel aandrijving ook wel leuk.
kdacht alleen omdat je op het circuit niet lager als zijn 2 rijd, moet een 6cil. toch ook goed ervandoor gaan als je een bocht uit komt, en trekt dan makkelijker nog wat door op het rechte stuk.tzijn verder ook alleen nog maar ideeen.
als je naar een kadett je of corsatje zoek. moet het dan voor het mooi een gsi zijn.
of geld hoe nieuwer (jonger) hoe beter, misschien kan je een ouwere wat makkelijker opfokken?origineel gepost door Corsa16V
Ik snap heel goed wat je bedoeld. Ik heb een verzekerd voertuig op kenteken met APK, maar wel voor de lol erbij& eigenlijk gebouwd voor het circuit. Het is niet de bedoeling dat ik er een klapper mee maak maar ik zal ongetwijfeld meer op het randje zitten dan ik zou doen me me corsa of dagelijkse auto. Echter ik breng nooit anderen in gevaar, kijken is belangrijk evenals rekening houden met mede circuitgebruikers. Toen ik het rechte stuk op ging achter de
Clio sport aan heb ik bij het einde van het rechte stuk rekening met hem gehouden door wat vroeger te remmen het is geen wedstrijd maar zag wel een mogelijkheid hem veilig voorbij te gaan. Ik rij er ook niet voor de eerste keer.Er gebeuren echt heel weinig ongelukken, als er wat gebeurd is het meestal een slippertje met goede afloop en is er vaak 1 auto bij betrokken.
De regel voor schade is er niet, je bent niet verzekerd. Er staat/stond op de site ook meestal is het ieder zijn eigen schade betalen.
Ik heb ook mensen gezien die met een redelijke schade van het circuit af gingen om papieren in te vullen niet om de hoek natuurlijk.
Maar ik zeg het eerlijk, het blijft altijd een risico. Toch houden rijders genoeg rekening met elkaar en moet je heel ver gaan wil je echt iets raken, het circuit is breed, goede grintbakken enz. zeker met een standaard auto.
Ik zou echt zeggen ken je grenzen en ga gewoon een keer in de toerklasse rijden het is echt geweldig.kijk voor dit soort reactie had ik dit topic gestart.
krijg nu beetje idee hoe er door de rijders over gedacht wordt, kom nu steeds dichter bij me keuze.maar jij rijd dus met een aparte auto hiervoor.
ga je dan alleen op de vrijrijden dagen of rij je ook soort van wedstrijden?
heb namelijk een klein ideetje om bv een omega (6 cil) te kopen (en schroef setje eronder) en dan daarmee gaan rijden, maar dan moet het eigenlijk wel regelmatig kunnen en niet bij die enkele keer blijven.origineel gepost door yzf1kr
Over de geluiden:Ratel bij loslaten van gas: Rammelend vliegwiel
Ratel bij licht indrukken van de koppeling: DrukgroepDe prijzen die Lupkens noemt kloppen wel. Ik heb in totaal €1200 betaald, waarbij ik korting kreeg op de onderelen, en geen werkplaats uren heb betaald (goede vriend die het na zijn werkuren deed).
en al heb je nou een ratel/trilling bij los laten van de koppeling (aan het eind van het koppelen), wat ken dat dan zijn?
mooi ding hoor, veel plezier er mee.
hey corsa16v, leuk dat je reageerd.
ben zaterdag (6 maart) ook wezen kijken, en ik denk dat het opzich wel te doen is met mijn auto, net wat jij zegt.
ik heb alleen echt helemaal geen zin om schade te krijgen aan mijn auto, en zo als ik het een beetje zag kan je zo wat hebben zonder dat het ook direct je eigen fout zou zijn.bv! net zo als jij aan het begin van je filmpje iemand inhaalt en de binnenbocht ingaat, maar je raakt (maakt niet uit waardoor maar alleen als voorbeeld) dan in de slip, en de andere auto rijd op jouw, heeft hij schade maar had zelf de bocht wel kunnen halen.
hoe wordt dit dan opgelost of hoe kom je er samen uit, ieder zijn eigen schade? denk niet dat bv CPZ zich hiermee gaat bemoeien.ik weet ook wel dat dat juist de fun is van het rijden, zeg ook niet dat jij dat niet goed deed, maar het ken natuurlijk beuren.
rij je dan met een auto alleen voor dit circuitrijden of een auto die niet zoveel waarde heeft, maar met mijn gewone dagelijkse auto zit ik daar niet op te wachten.rijd eigenlijk alleen maar binnen door naar me werk.
kom dan wel eens op 1:6.5. moet er wel bij zeggen dat hier bij ons om de 100 meter een rontonde zit.
pak af en toe wel effe snelweg want dat vindt ie juist fijn dan verbruikt ie wel wat minder maar 1 op 10 red ik niet.en de spoorvorming, heb je daar nu meer last van, of juist niet.
denk bv. aan het remmen voor rontonde etc.
ben wel benieuwd wat stugere veren/dempers daar voor invoelt op hebben.ben wel benieuwd wat er dan voor die banden voor spanning staat geschreven.
kheb deze bandenmaat ook onder mijn ‘b’ maar ben er nog niet echt uit wat nou het beste is.idd nette wagens allemaal!
murat16v heb jij je vectra verlaagd of is dat standaard, ziet er netjes uit, wat voor maat banden heb ie?kwam een rode vectra-b tegen, zelfde kleur zelfde grille als die van mooiwark.
zag er zeker netjes uit, en had opc wielen eronder.
hij viel mij op en zag toen pas dat het een vectra was.
was in rotterdam (gordelweg) om 16.30uur, misschien iemand van hier? of hier wel bekendik had hem ook bij gm besteld, duurde 3 weken en ben hem toen zelf gaan halen.
zit idd van alles bij (mistlampen ook) voor toch redelijke prijs, alleen de koplampsproeiers moest ik bij hem wel los bestellen.
(dacht iets van 4 of 5 tientjes per stuk)aankomende zaterdag (6 maart) vrijrijden zandvoort.
ga hier idd eens kijken, en als het een beetje droog weer is misschien ook wel rijden.zijn er veel op dit forum die dit vrijrijden ook regelmatig doen, misschien niet alleen in de toerklasse maar ook andere?
was dat nodig die spoorverbreders of is het alleen voor de uitstraling.
ik vindt het zeker een nette wagen, maar rijd dat nog een beetje lekker met spoorverbreders.als ik het goed heb is het circuit rijden (met eigen auto) geheel voor eigen risico.
iemand misschien een adress waar je je hier voor wel kunt verzekeren, of is dat niet mogelijk?
gebeurd toch best regelmatig lijkt me dat er iemand zijn auto op een hoop rijd, misschien iemand evrvaring mee? (mag ook via u2u)dan moet je het linker knopje ingedrukt houden, (vectra-b neem ik aan).
als je de sleutel uit het contact laat en je drukt dan op een knopje, op het scherm of hendel, gaat het display 15sec branden en daarna weer uit.
op z’n manier kan je zien of het knopje kapot is.origineel gepost door jraaf
origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door DOCTOR007
origineel gepost door Silver
ziet er weer fris uit:thumbup:thumbup
enne wat voor verschil precies, met dat inlegfilter?
heb hier ook wel interesse in, daarom.ja vertel en ken je dan ook aangeven wat ze koste en evt een goed+cheap adresje?:P
Ik hoor alleen maar slechte dingen over die inlegfilters dat bv de motor niet mooi gaat lopen na een tijdje, toen ik met de mijne bij EDS was moest mijn filter vervangen worden en zeker niet door een K&N zeiden ze tegen mij(dat wou ik dus) advies van hun was een orginele.( opel limbo was daar bij)
Jan
Yep, bij EDS raden ze het af. Gewoon je papieren filter wat vaker vervangen. Volgens EDS zou je LMM er door eerder kapot gaan. Vervuiling door de in olie gedrenkte luchtfilter die je LMM dus vervuilt.
Safe drivin Jurgen
als je LMM kapot gaat, doet je motor het dan helemaal niet of kan het ook zijn dat je een soort storing erin krijgt,
krijg je hier dan ook een melding van op je bc/display of gaat er een lampje branden ofzo? -
AuteurBerichten