Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ahrend, dat over de weg zweven komt dat puur alleen door het merk band?
ik dacht dat dat vooral te maken had met brede banden (kdacht dat jij ook vrij breed had?), wat voor merk heb je nu dan?
ik heb nu ook michelin Primacy hp er onder maar moet binnenkort vernieuwen.
nu werd mij michelin pilot ofzo aan geraden omdat die meer sportief zouden zijn,
zou daar echt zo veel verschil in zitten, of moet je dan een ander merk nemen voor duidelijk verschil?misschien iemand ervaring met deze banden?
mooie auto’s weer,
zeker die sedan van chris, echt een barre bak.veel plesier ermee alle maal.
nog even een vraag over het plaatsen van alle kabels.
moet je nog ergens op letten met het plaatsen van de kabels om storing te voorkomen?
en kan je als je een versterker in je koffer plaats een set speaker draden trekken naar je dashboard om dan je gewonen speakers aan te sluiten via de originele draaden?wat voor versterker heb je en hoeveel vermogen geeft tie de subwooofer?
origineel gepost door JanW75
Als je electrische ramen hebt kun je ook nog twee draden op je CV-module doorverbinden om je ramen te laten sluiten bij afsluiten.dit sluiten van de ramen gaat alleen als je de auto met de sleutel opslot draait?
of kan je het ook zo maken dat dat met afstandsbediening gebeurd?
dat zou ik eigenlijk wel dik vinden.even een vraagje over het uitlaatsysteem.
ik heb ergens een lek en is waarschijnlijk of me spruitstuk of de pakkking (aan het schutbord zijde).
is dit afkeur voor de APK en wat zou dat ongeveer gaan kostenom het te laten maken?en is het verder eigenlijk slecht voor de motor als je een lek heb zo dicht bij het blok zelf?
ik ben bij een car-audio zaak geweest, en die raade mij een 12″ subwoofer en versterker van ‘audio system’ aan met een rms vermogen van 600watt.
hij zei dat ik dat vermogen zeker wel nodig zou hebben, en zei dat dit zeker een goed merk is veel beter dan mtx audio ofzo.
is dit vermogen overdreven of valt dat wel mee en heb je dat ook echt wel nodig?
wat zijn goede merken van goede kwaliteit?misschien iemand die wat in zijn vectra-b sedan heeft,
had hier op het forum wel eens gelezen over het los zitten van het dashboard d.m.v. 3 schroeven.
heb hier vanavond eens naar gekeken en bleken idd twee schroefen vrij los te zitten.
hierbij viel mij op dat er op het luchtlooster (tegen voorruit) in het midden een soort balletje op zit (met snoertje eraan).
kan iemand mij vertellen waar dit voor diend, de antenne voor de radio zit toch in de voorruit?
ik heb wel een parot carkit, kweet niet of het daar misschien onderdeel van is?okee bedankt voor je reactie, zal daar eens op letten.
ik heb wel besloten om geen woofer in de hoeden plank te gaan maken, maar denk dat het 2 10″ in een gepoorte kist gaan worden.
maakt het eigenlijk nog verschil of je 2 woofers in 1 kist hebt of dat je twee losse kisten(wel dezelfde) hebt?
en is het verstandig om een condesator toe te passen, of is dit alleen nodig bij zware versterking?origineel gepost door Powercorsa
Met free-air woofers heb je meestal nog meer werk als met een gesloten kist.
Deze woofers zijn niet de makkelijkste om tot een redelijk/goed resultaat te komen.
Als je je rest van de boxen niet wilt gaan versterken met een losse versterker, ga dan niet te gek doen qua RMSen. Dat heeft namelijk totaal geen zin, aangezien de woofer dan gaat overheersen.nee ik wil ook helemaal niet gek gaan doen, maar om een sub aan te sluiten heb je toch een versterker nodig.
en omdat het misschien vanuit de kofferbak niet goed door komt (mits je dus wel goed gaat versterken) dacht ik dta het misschien een idee is om in de hoedenplan wat te maken.
wat bedoel je met veel werk en tot een goed resultaat te komen moet je dus een versterker kopen waar je alles goed op kan afstellen?origineel gepost door Roelof
De traagheid die door de grote volume van de kofferbak kan ontstaan is eventueel weg te werken met faseverschuivers/verdraaiers.komt de vertraging dan niet door de grote woofer maar door de groote van de kofferbak? of heb je het dan over open air.
en wat bedoel je met faseverschuivers/verdraaiers?origineel gepost door teungts
is ook net wat voor kist je dan bouwd, ik zou altyd een gepoorte kist aanraden.eigelijk moet je een kist maken die perfect aansluit op de freqentie van je auto:D
hoe bedoel je met freqentie, dat het in evenwicht is in het gehele geluid?
ik heb nu voorin 3-weg composet en in de achter deuren 2-weg compo.
zijn standaard in de auto en weet eigenlijk niet wat voor merk en wat voor vermogen het is maar klinkt zeker netjes, kvindt alleen te veel laag van voren niet mooi klinken en een sub maakt het natuurlijk veel voller geluid.nou heb ik begrepen dat er voor de omega sedan een bose geluidsysteem is met woofers in de hoedenplank.
ik zat zelf ook aan zo iets te denken (weet niet of dat echt het zelfde is als “open air”) en eigenlijk geen idee hoe dat systeem klinkt.ik wil dus eigenlijk me speakers die ik nu heb zo houden zonder versterking (of er moet me wat anders aangeraden worden)
en dan of een open air woofer (eventueel iets van bose systeem) of een mooie kist in de kofferbak.
wat raden jullie me aan?origineel gepost door HardcoreHell
Een sedan zal altijd minder klinken dan een hatchback.
Een station klinkt weer anders.Bij een sedan heb je te maken met een afgesloten ruimte, dmv de stalen hoedenplank.
Dat dempt het geluid.
Bij een hatchback geld over het algemeen: Hoe kleiner de auto, harder het klinkt.
Een station is 1 grote ruimte, waardoor je weer geluid verliest.Over de afmetingen van woofers.
Hoe groter de woofer, hoe groter/langer de slag.
Een 15″ woofer heeft een langere slag dan een 10″ woofer.
Ik beredeneer het meestal zo:
-15″ ideaal voor RnB, hip hop etc
-12″ Universele maat waarbij alles wel klinkt
-10″ Hardcore, hardstyle, rock met snelle drums
-8″ heb ik geen ervaringen mee, maar denk ongeveer het zelfde als bij de 10″Dan zit er ook nog het verschil in kist bij.
Gepoort is goed voor zo veel mogelijk dB’s, omdat het geluid natrilt bij elke slag.
Gesloten is voor een mooie strakke bass die niet doortrilt.Hopelijk heb ik het zo een beetje uitgelegd (en goed uitgelegd??)
ja bedankt dat heb je mijn iig duidelijk uitgelegd.
ik denk dat ik dan heb beste voor 10″ kan gaan (is ook meer keuze in)origineel gepost door Bluns
In kist is altijd beter..Er zijn 8″ woofers als de hydrogen van ground zero die maar een 20 liter gesloten kist nodig hebben en toch vrij hard gaan.
Ik heb er 1 gehad er stond er van te kijken dat deze mijn 12′ kon bijhouden..
in wat voor auto heb je dat gehad?
ik heb namelijk zelf de mening (heb er nog geen ervaring mee) dat bij een sedan(wat ik heb) de kofferbak het geluid minder goed doorlaat dan een hatchback of een station.
wat denk jij daarvan en wat vindt je eigenlijk van mijn mening dat een grotere sub wat vertragend klinkt?iig bedankt voor je reactie
nou tis niet echt mijn smaak zo op deze manier, vindt die wielen er niet echt mooi onder.
beetje klein die velgen en in verhouding te breed, denk als tie goed verlaagt is dat het wel dik is.
verder vindt ik hem wel strak en dat matte geeft hem zeker wel een barre uitstraling.:thumbup
iedereen zijn eigen mening natuurlijkorigineel gepost door ColinH
Hij is niet van mij hoor, mijn Opel zie je op de tweede foto.. :PMaar als ik ooit eens wat geld heb zal de mijne wel in de richting worden haha.. Vind zn logo en uitlaat ook niet mooi, maarja als de eigenaar het zelf maar mooi vind..
Gr.
nou tis misschien gevaarlijk om te zeggen hier op de vectra gedeelte van het forum.
maar zolang jouw auto technische goed blijft vindt k dat toch wel dikke auto’s en zou ik lekker daarmee blijven rijden:worsorigineel gepost door DVO
Thnx,ik ga van de week wel ff kijken want ik heb eerst andere zorgen aan die pleuris bak:crynou nou, dat klinkt niet heel best.
gooi het er eens uit, wat heb ie allemaal aan de hand.
hey ik heb daar ook een kleine lekage.
ik heb de proef met de tuinslang al geprobeerd en niks gevonden.
kheb ook sop op en rondom mij ahterruit en zijramen gedaan en dan binnen met de compressor blazen, maar zie buiten dan geen bellen.
kan jij misschien wel proberen, kvond het wel een slim ideetje.de meeste monteurs (die ik ken dan) zeggen allemaal dat lekage altijd van boven komt. (dus idd lichten of ramen)
kan ook zijn dat de rubber van je kofferbak gescheurd o.i.d. is.of er een soort van bekende kwaal is weet ik eigelijk niet, ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.
succes met zoeken
als het regent kan je toch ook de auto wassen, is de kans op krassen ook kleiner:)
vandaag de vectra laten uitlijnen, dus dat is weer helemaal top.
ben er wel achter gekomen dat of de pakking van de uitlaatspruitstuk lek is of het spruitstuk zelf.
en ja, dat is dus een drama bij een v6….oke allemaal bedankt voor de reacties.
nou had ik ergens gelezen over progresive veren, die bij verder inveren stugger wordt.
kben toen ik voor een vectra 2.6 v6 wezen kijken en de man vertelde mij: “ook deze vectre heeft een sport onderstelzelf denkend dus de gekker het gaat de stugger het wordt”.
ik weet niet wat hiermee bedoel wordt, misschien wel die progresieve veren.
iemand hier misschien ervaring mee, misschien dat dat het overhellen/rollen tegen gaat maar bij rustig rijden wel comforable is?
ik rijd namelijk eigenlijk het meeste bij mij in het dorp en wil niet bij elke drempel maximaal moeten afremmen omdat je anders en verlaagd hebt en je uit de auto stuitert.anti roll bar’s weet ik niet wat dat is, moet ik dan denken aan een soort veerpootbrug?
zou een veerpootbrug merkbaar verschil geven of is dat eigenlijk meer voor de looks?oke zowel de veren als de schokbrekers worden stugger omdat ze korter zijn.
wordt er niet een ander materiaal toegepast of ander vloeistof in de dempers waardoor je dezelfde hoogte kan behouden en toch stugger gaat?alleen andere schokbrekers, deze zijn dan korter als standaard, want de sport is wel wat lager toch?
de veren bepalen de genoemde ‘dempingsaftand? dan moet je toch aan de hand daarvan de juiste maat schokbrekers gebruiken?
dan moeten de schokbrekers in deze situatie ook snel defect zijn, eigenlijk om dezelfde reden als dat ze te lang zijn bij kortere veren?ik merkte namelijk op dat als ik met mijn auto met een wat hogere snelheid door een bocht gaat (met name op de snelweg) dat de auto toch goed gaat hangen, (overdreven genoegd, overhellen) zeg maar.
nu wil ik eigenlijk niet verlagen, maar wel het overhellen tegen te gaan.
wat zou ik hier aan kunnen doen?origineel gepost door gekkegrry
oo joepie mn bumper is binnen:D:D:D
ik dacht dat die bumpers een beetje zeldzaam waren? maar zeker wel mooi:P
en paul, ziet er goed uit zo met die velgen!:thumbup
ik heb een alpine radio geinstaleerd in mijn vectra-B en heb hier ook de stuurbediening op aangesloten.
hiervoor zijn verschillende interfaces, namelijk voor bediening op het stuur en weergave in display (130 euro) en eentje voor alleen stuurbediening (70 euro).
misschien heb sony dat ook dus intressant om op te letten misschien.
je kan daar natuurlijk gewoon naar informeren bij en car-audio zaak, en dan typenummer vragen weet je of je via ebay de goede koopt.mooie vectra en nette foto,
8
origineel gepost door McKaamos
origineel gepost door nova….
origineel gepost door rooiepeet
komt jouw vrouw ook wel eens op dit forum?tegen wie zeg je dat:P
Volgens mij als reactie op mij ;)
Welke vrouw? ben alweer een tijdje vrijgezwellig ;)
Dus als je denkt dat ik bang ben voor de wraak van vrouw/vriendin en me daarom netjes gedraag, heb je het mis ;)Oh en nee, om iets over vrouwen te weten hoef je geen vrouw te zijn of zijn geweest, of wat dan ook wat jullie beschouwen als minder mannelijk ;)
Kwestie van effectief gebruik maken van je koppie ;) Daar is lang niet iedereen toe in staat, blijkt alweer…:jerry
reageerde idd op jouw reactie,
geintje joh (dacht dat je dat wel begreep) -
AuteurBerichten