Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door speaker
Het banden-slijt-verhaal staat helemaal los van alles.Achterwielen volgen de auto en bij slecht profiel doen ze dit niet !
Voorwielen hebben altijd tractie , dus ook al heb je slicks …. als je in een bocht gaat glijden en geeft een beetje gas bij, dan trek je hem er toch doorheen !
je zal waarschijnlijk meer rijervaring hebben dan mij, dus zeg het me al heb ik geen gelijk.
we hebben het hier natuurlijk over een voorwielaandrijving ( een vectra)
als de achterkant weg glijd kan je met gasgeven en de juiste richting in sturen de auto rechttrekken.
maar als je voorkant gaat glijden of doorslippen, dan is je enige keuze volgens mij om het gas los te laten.
dus ik snap jouw verhaal niet helemaal.
het enig eat ik kan bedenken is dat je op de achterwielen minder druk heb en daarom dus meer kans op weg schuiven of aquaplanning etc. en daarom achter goede banden te gebruiken.ik vindt het verhaal van achter de beste banden toch een apart verhaal, maar ieder zijn eigen mening.
zolang je rechtdoor rijd zou de achterkant niet snel gaan schuiven/glijden.
als je een bocht moet gaan maken stuur je met je voor wielen terwijl het gewicht recht vooruit wil.
dan is de kans op glijven of schuiven op dat moment dan toch het grootst op de voorwielen (onderstuur)?
en ja als je eenmaal in de bocht zit is de kans het groots dat de achterkant kan gaan schijven/glijden(overstuur).
dan heb ik dat laatste liever als het eerste, waarom moet je dan op je achter wielen de beste banden hebben.
en met je voorwielen kun je bij sturen, als je daar dan de minste banden gebruikt en je dus op nat wegdek daar minder grip hebt kan je ook fluiten naar je bij sturen.
toen ik mijn auto kocht zaten er achter ook nieuiwe banden onder en voor wat mindere.
nu heb ik voor nieuwe banden en vindt ik dat ie (ook met gewoon droog weer) veel lekkerder de bocht in stuurt(zelfde bandenmerk).
ik ben het er wel mee eens dat 1,6 of 2mm voor de achterkant wel te weinig is eigenlijk, maar dat is het dan ook voor de voorkant.
maar misschien kan iemand me nog overtuigen,even een vraagje over de secundaire luchtpomp.
ik had hier tot voorheen nog nooit over gehoord of gelezen, nu kwam ik dit via google tegen:
De secundaire luchtpomp voert extra zuurstof aan bij een koudstart. Op die manier wordt ervoor gezorgd dat onverbrande componenten van de uitlaatgassen toch nog in een naverbranding worden verbrand. Zo’n naverbranding leidt onmiddellijk tot een verlaging van de uitstoot. De warmte die hierbij vrijkomt, zorgt bovendien voor een snellere opwarming van de katalysator tot de hoge bedrijfstemperaturen die nodig zijn om de schadelijke stoffen in de uitlaatgassen om te zetten. De secundaire luchtpomp speelt dan ook een belangrijke rol in de ontwikkeling van de toekomstige schone motoren.
wat wordt er dan bedoeld met ‘onverbrande componenten’ en de naverbranding waar vindt die plaats of hoe moet ik dat zien.
ik schrik eigenlijk ook wel van een aantal bedragen hier genoemd.
ik ben nu bijna 24 jaar maar heb mijn rijbewijs al 5,5 jaar.
ik kreeg vorige week een brief van de verzekering dat ik van 2 naar 3 schadevrije jaren ben gegaan en dat de premie van 197 per kwartaal naar 140 per kwartaal gaat (wa/+).
me eerste jaar had ik geen auto, daarna een amerikaan een jaar die ik niet kon verzekeren vanwegen mijn leeftijd en vermogen, toen heb ik 2 jaar een swift gehad en dit koste echt geen drol, en toen met 2 jaar schadevrij (35%) de vectra gekocht, wat dus inmiddels 3 jaar (55%) is geworden.origineel gepost door Hawke
origineel gepost door redmanta
mensen kijk tijdens het rijden voor je en als je af en toe eens blik in de achteruitkijkspiegel werpt en zit er constant 1tje dicht op je kijk dan vervolgens eens op je klok of positie op de rijbaan, de meeste mensen die claimen last te hebben van bumperklevers rijden of zelf te zacht of zitten constant links te rijden schuif dan een baantje naar rechts waarom zou je express andere mensen kloten ik snap dat niet orDat werkt twee kanten op ja, maar het is vooral lastig voor gehaaste mensen om even geduld te hebben als het nodig is.
Ik ga wel naar rechts, maar als ik het idee heb dat ik vervolgens klem kom te zitten op de rechter rijbaan blijf ik langer links rijden. Negen van de tien keer wordt je genadeloos klemgereden achter een vrachtwagen als je niet brutaal genoeg je plek op de linkerbaan inneemt.
Er rijden teveel conflicterende soorten bestuurders op de weg. Dat gaat nooit helemaal goed komen :D.
met beide ben ik het helemaal eens.
optijd je plek innemen op de linker rijbaan is ook helemaal geen ramp, ook niet als je dan op de linkerbaan afmoet remmen, als je vervolgens wel weer optijd naar rechts gaat ten minste.
je kan, voor dat je naar links schuift, in je spiegel zien met wat voor snelheid de auto op je inloopt
aan de hand daarvan kan je, na het inhalen van de eerste auto, voor jezelf bepalen wanneer je even een baan naar rechts gaat zodat de auto achter je jou kan inhalen en jij je eigen niet klemrijd.ik rij voor me werk met een vito bus met 90pk.
boven de 100km/h versnelt deze maar langzaam.
kom ik aan met een gangetje of 140/150 ben ik zo langs een auto die 100/110 rijd.
maar gaat er dan vlak voor me iemand inhalen met 120 en ik moet ook afremmen naar die snelheid dan duurt het daarna vrij lang voor dat ik hem in kan halen.
wat ik dan probeer is om op het moment dat de auto weer naar rechts kan ik er met een goed gang achterop kom zodat ik er snel weer voorbij/vandoor kan.
dat zit ik er er misschien even dicht op maar heb je wel een vloeiende beweging.
daar komt ook nog bij dat 9 van de 10 keer de auto dan wel naar rechts gaat en als ik afrem tot de zelfde snelheid en ruim afstand houd, dat ze dan links blijven hangen.ik ben het wel met jullie eens dat bumper klevers vervelend zijn, zeker zoals genoemd door de topic-starter.
en als je gewoon in een rijdje rijd zodat jij ook niet de kans heb om harder te rijden ja dan is het vervelend en ook nog eens gevaarlijk.
maar ik heb vaak zat dat er een auto voor me, in gaat halen en daarna niet terug gaat naar de rechtse baan terwijl ik nog harder wil.
ga je er dan een beetje dichter oprijden gaan ze wel aan de kant, of die automobilisten mij dan vervelend vinden weet ik niet, maar zo werkt het wel.
als ik dan al de reactie’s van hier boven lees met: ‘eerst remlichten laten branden en dan vol op het gas’. dit betekend dus dat er voor je niemand rijd ga dan effe naar rechts (hoef je niks afteremmen) en het probleem is ook opgelost.
als twee vrachtwagens elkaar gaan inhalen vindt iedereen dat ook gruwelijk vervelend en als iemand anders harder wil als jouw dan leg het weer aan de ander.
eigenlijk moet het net als in duitsland op de autobahn, als er iemand aankomt die harder wil, dan laat je die voorbij gaan.
jij hoeft ook niet voor de ander te bepalen of ie wel zo hard mag, want 110 rijden waar je 100 mag is ook al te hard.nou kheb wel al eens gehad dat ik de koppeling niet meer kon dozeren.
dan was het bij een klein beetje oplaten komen van de koppeling gelijk helemaal aangrijpen.
das is niet fijn als je baas zijn mercedes E AMG heeft dubbelgeparkeerd (achter die van mij dus) en je een paar keer moet steken.monteur heeft ernaar geken en blijkt inderdaad te zijn wat ik dacht, hydr. druklager.
hij denkt er ongeveer 10 uur meebezig te zijn, en ja dat tikt wel aan in de prijs ja,
weet iemand een site waar je originele opel onderdelen kunt bestellen, want op de link onderaan deze site kan ik niet alle onderdelen zoeken?vandaag is de vectra, met twee nieuwe voorbanden weer helemaal goed gekeurd!
ik had alleen remvloeistof verlies en kreeg te horen dat dat komt omdat de hydr. druklager kapot is.
dit moet eigenlijk wel gemaakt worden samen met een lekke einddemper en spruitstuk:cry
en dat allemaal bij een kmstand van 115dkm, wel jammer.kdacht Willem gister te zijn tegen gekomen.
even voor 4 uur op de rodenrijseweg in het altijd mooie Berkel.
zou dat kunnen?oke dan bedankt voor de informatie,
zal wel een prijskaartje aan zitten, maar dat zien we dan wel weer.maandag moet me vectra voor de apk, dan gaat de monteur (een maat van me) ook naar de lekage van de remvloeistof kijken.
als hij er achter kan komen wat het is laat ik dat wel weten.
waar zit eigenlijk de koppelingscilinder, in de drukgroep ofzo of zit ie er buiten?nou er zat zo net geen druppel aan:D
maar met me vinger langs blok gegaan zodat er olie aan zat, en dat was wel stroef, maar kan natuurlijk ook door wat vuil komen dat eraan plakt.
maar als het stroef is, is het dan rem olie, of heeft stroef weer een andere betekenins?
wat zou een koppelingsset en een koppelingscilinder kosten?even een plaatje bij het praatje,

willem,
ja precies daar is het nat!?
er zitten aan de onderkant van het blok tegen de bak 2 torxboutjes en aan die achterste hang dan een druppel.ik heb een vectra-b en nu is mijn remvloeistofpeil al 2 keer gezakt dat het lampje gaat branden.
nu heb ik begrepen dat dit ook voor de koppeling is, zou het kunnen dat dat komt door die koppelingscilinder?
onderaan het blok/bak zit soms ook een druppel olie, dit zou daar dan natuurlijk van kunnen zijn, ik weet niet goed of je ergens aan kunt zien of het motorolie is of dat het remvloeistof is! (tgeeft iig geen zwarte plek als het of de straat drupt)nu heb ik altijd al gehad dat bij het koppelen er een soort trilling zich voor doet, en bij de garage zijden ze dat dat misschien kwam door een beetje vet op de koppelingsplaat en dat dat vanzelf over moet gaan.
nu heb ik dit nog steeds maar dat zou natuurlijk door die koppelingscilinder kunnen komen?is dit een beetje een logische redenering of zou het ook alemaal anders kunnen zijn?
geldt dan voor mij de zelfde reparatie als voor @crooltje, en wat zou z’n geintje +/- kosten.
misschien iemand een idee of een tip!ja dat kan, je heb dan een zo genoemde “interface” nodig.
elk merk heeft daarvoor zijn eigen kabeltje, maar kweet niet of alle merken dit hebben.
ik heb zelf een radio van alpine, en dit merk heeft 2 soorten, 1 voor alleen stuurbediening en 1 voor stuurbediening met weergave op het display, moet je dus wel effe opletten bij aanschaffen.origineel gepost door sandman85
vw golf 5 gti – 230km/h
wat vindt jij zou van z’n golf?
ik weet niet of het een beetje snel aan die top komt, maar er zat er een keer een achter me met een gangetje of 140/150 km/h maar toen we bijden op het gas gingen liep ik toch aardig op hem uit.
ik had dat toch anders verwacht met een GTI, daar tegenover zal ie met optrekken wel een stukkie sneller zijn.origineel gepost door jermir
kadett c c20let rond de 240 ( teller gaat niet verder dan 200)
bmw coupe 255 op de teller
suzuki gsxr600 285 op de teller ( zal denk ik nog geen 250 echte km zijn)
corsa a tr 13nb 190 op de teller
manta gsi 210 op de teller
aston martin v8 vantage (van klant) 270 op de teller ( ging nog wel harder maar weg raakte op)
mercedes e55 amg (my99) 260 op teller
mercedes e55 amg (my05) 280 teller
opel speedster 210 op teller
porsche cayene v6 210( zwabbert aan alle kanten)
en the sickest at last…..kawasaki zx12r met chip en titanium uitlaatsysteem 326 op de garmin :o
en nog wel meer auto`s maar dat is niet interesant
al hoewel ik volgende week zaterdag met een porsche 911 rs 3.8 ga rijden…….sow, daar zitten aardige auto’s tussen hoor hé.:thumbup
en die getallen die erbij horen zijn ook serieus te nemen.:jerry
ik weet niet hoe je het voor elkaar krijgt om in zulke auto’s te rijden, maar dat doe je wel goed iig!ik reed laatst 230 met me vectra en toen was ie nog niet op het end maar leek me verstandig daar weer wat af te remmen.
nu is me uitlaat nog lek bij het spruitstuk, ik weet niet of dit veel invloed heeft op het vermogen van de motor.
maar als dat gemaakt is ga ik eens op de autobahn rijden.origineel gepost door Makko
origineel gepost door MantasticB1
een tip die mij een oude tankstation bediende gaf is dat je bij opel het pistool schuin naar boven moet draaien..
het handvat dus op 10 voor 12 van de klok als vergelijking….
bij mijn manta doe ik dat ook altijd:) werkt goed!:angelDat klopt, met de Ascona het zelfde (gek he?)
Even draaien, ik doe tot 15 voor 12 :thumbupik begin om 15 voor 12 en als ie vol zit is het ongeveer 10 voor 12!
16 mei 2010 om 19:42 In reactie op: Achterwielaandrijving: Da's wennen !!(en went nog steed #17668973achterwielaandrijving is zeker wennen, maar als je er aan gewent bent en de auto kent, is het super.
mijn volgende auto wordt ook zeker rwd:D, het stuurt lekkerder en ja dwars de bocht door is echt auto rijden.ik vindt dat je met voorwielaandrijving hobbeltjes en rigeltjes en spoorvorming veel beter voelt als met rwd
als ik met mijn auto (fwd) op de snelweg door een (wijde) bocht gaat met zeg maar 120km/h en er zit een riggeltje in de weg, dan vlieg ik zowat van de weg.
met de vito bus van me werk ga ik net zo hard en ben dan nergens bang voor omdat je dat soort dingen veel minder voelt.gelukkig dat je de schade berperkt heb kunnen houden, en mooie auto trouwens.
wat maak je dat toch allemaal netjes Mart!
ziet er goed uit.
oke bedankt allemaal voor de reacties
ik heb dat ook gehad, net of er ergens een schuif open ging en je hoort dan voortdurend wind gezuis. (geen geklapper zo als bij een helicopter)
waren bij mij de rubbers tussen de voor en achter deuren in, zat van boven tot onder een scheur in.
als dat het is, deze kosten ong. 2 tientjes per stuk bij de VOD.oke dan, nou nee ik heb de standaard speakers niet vervangen.
audio system is dus wel een goed merk en wat vindt je van mtx. of waar zou je voor kiezen als je een keuze moet maken tussen die twee?
ik heb in een zaak wezen kijken en daar hadden ze ook veel van focal, dat ziet er wel netjes en prof. uit.iig bedankt voor je reactie, btw mocht ik me gewone speakers gaan versterken, kan ik dan wel 2 signaal kabels naast mekaar leggen. (en event. speaker draden)
-
AuteurBerichten