Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nou mijn verbruik ligt ongeveer 1 op 6.5/7 dat is voornamelijk korte stukjes woon-/werkverkeer.
op de snelweg gaat het verbruik dan ook omlaag maar lager als 1 op 10 is het nooit geweest.gefeliciteerd met je vectra en veel plezier ermee!
@nick dus jullie waren er wel, leuke filmpjes:thumbup jammer dat jullie niet mee reden.
khad alleen blauwe kadett gezien, hoort die ook bij NL-Tuning?tging idd best lekker, 11.00 uur reed eerst die gozer 2 rondjes en daarna gewisseld, toen reden we nog te langzaam in vergelijking met de rest dat was dus ook best lastig omdat je dan steed iedereen moet laten passeren en je niet de ideale lijn aan kan houden. maar natuurlijk wel een aantal nuttige dingen geleerd.
om 12.00 ging er een andere instr. mee en toen ging reden we wat meer met de rest mee, dat ging wel lekker.
kheb hem niet helemaal op ze klote gegeven hoor sommige bochten een beetje me gemak gehouden.kzag wel een keer een bmw achter me uit de bocht gaan en er reed een tijde een ouwe golf voor me die echt hele rare dingen aan het doen was ben daar toen maar rustig achter gebleven en op het lange rechte stuk er voorbij gegaan.
succes met je/jullie auto’s!
gr peter
vandaag de vectra eens lekker te keer laten gaan op het circuit van zandvoort.:o
twas daar vrijrijden en wilde altijd al eens in de toerklasse meeknallen:D
ik had het een beetje van het weer laten afhangen, maar het was gelukkig droog dus dat ging prima en het is echt gaaf om eens een keer te doen.vandaag op zandvoort wezen rijden, (11.00 en 12.00uur) was de eerste keer voor mij maar was wel superdik.
gewoon met me eigen auto en een instructeur mee.
ik zag alleen weinig opel daar rijden, alleen een blauwe kadett op de parkeerplaats zien staan, die dacht ik ook om 11.00uur had gereden.nog even over de vito’s.
ik rijd voor me werk ook regelmatig in een 109cdi uit 2009.
niet vooruit te branden maar rijd wel lekker en tenminste een beetje zit ruimte.
dat ie af en toe van slot gaat hebben we ook al wel eens gehad, maar ik vindt ook dat ie (met name in z’n 6) veel herrie gaat maken.
ik vraag me af of dat elke vito dat heeft?sow dat is allemaal mooi, zekers die zwarte. netjes
er is een topic waar vaak gevraagd wordt om de velgen in een foto the shoppen, dat kan je ook proberen.
maar misschien is er wel een rede voor waarom niemand er een foto van heeft omdat het misschien niet past.ik heb een ‘breitling for bentley’. is echt een mooi ding!
origineel gepost door arjontje
origineel gepost door wim-v6
2.5 V6 haalt zelfs 6700 toeren Peet.en daar kom je aardig in de buurt als je 267km/u op de navi rijdt.
Willem
Waar zit het maximum vermogen van de v6 dan.
Als hij die toeren haalt, dan zou er theoretisch een nog langere 5 op kunnen.
De mijne (oke, is maar een halve v8 :P ) komt in de 5 niet hoger dan 5700 toeren, daar zit ook het max vermogen.
volgens de autospecificatie van autotrader heeft de 2,5 v6 standaard max. 170 pk bij 5800tpm.
ik heb de mijne eens op de testbank gehad en die heeft naar mijn weten alleen andere software waardoor ie een max vermogen heeft van 187pk bij 6500tpm.
dit meten deed hij steeds opbouwen in stappen van 500 toeren.(in z’n 4)
hij heeft bij mij toen nog geprobeerd verder te gaan dan 6500tpm maar dat wilde die gewoon niet.
dan zou die dus in mijn beredenering in mijn geval hoog uit sneller naar die topsnelheid gaan maar kan ie nooit harder lopen omdat het toeren bereik hezelfde is gebleven.
en volgens mij heb je vaak bij chiptuning dat het max toerental wat wordt opgeschroeft.en net wat je zegt met langere 5, ik dacht dat er ook 2 verschillende versnellingsbakken zijn achter de x25xe.
vandaag 235 km/h op de tomtom, net over de 240 op de teller,
ik weet niet of ie veel harder zou kunnen lopen, want was te druk om hem langer door te trekken.standaard gaat ie 230km/h (fabriek) nu heeft mijne wel iets meer vermogen maar kan niet meer toeren maken dus dan kan de topsnelheid toch ook niet afwijken?
bovengenoemde snelheid was met 6000tpm maar hij kan 6500tpm maken maar weet nog niet wat dat uit gaat halen.
op wat voor tijden rijden jullie op de autobahn want ik was er toevallig vandaag in de buurt maar was dus voor het mooie te druk?Wim, wat voor versnellingsbak heb jij en hoeveel toeren maak ie dan met die snelheden van je?
6 november 2010 om 09:56 In reactie op: Ga jij met je vec naar de nationale opel test dag? #17751407ja ik ben in tiel geweest,
alles toppie en winterplan erop, was daar allemaal goed geregeld.
een 6, ik mis wat op de foto:D
origineel gepost door rooiepeet
weet iemand toevallig of de snelweg E31 (A77 die bij boxmeer Duitsland ingaat) een autobahn is zonder maximun snelheid?
ik ben daar namelijk van het weekend in de buurt en dan kan ik daar eens kijken hoe mijn auto het daar doet:P
of moet ik dan via arnhem de duitse A3 nemen?P.S. vanaf wanner zijn in Duitsland de winterbanden verplicht, vanaf een bepaalde temp. of gedurende een bepaalde periode?
niemand?
weet iemand toevallig of de snelweg E31 (A77 die bij boxmeer Duitsland ingaat) een autobahn is zonder maximun snelheid?
ik ben daar namelijk van het weekend in de buurt en dan kan ik daar eens kijken hoe mijn auto het daar doet:P
of moet ik dan via arnhem de duitse A3 nemen?P.S. vanaf wanner zijn in Duitsland de winterbanden verplicht, vanaf een bepaalde temp. of gedurende een bepaalde periode?
origineel gepost door Navy
Bij een koude, net gestarte motor wordt extra veel brandstof ingespoten omdat een deel van de brandstof als benzinecondens neerslaat op de koude cylinders en zuigers en niet verbrandt (denk aan de ouderwetse handchoke). Daardoor zal er in de uitlaatgassen een deel onverbrande brandstof naar buiten worden geblazen. Die uitlaatgassen zijn zo ontzettend heet dat, door extra lucht = zuurstof toe te voegen dit alsnog spontaan verbrandt. Dit gebeurt in het eerste deel van je uitlaat of spruitstuk. Daardoor worden de uitlaatgassen nog wat extra verhit zodat de katalysator sneller zijn werktemperatuur bereikt.ik had zo iets idd al begrepen:thumbup
maar zoals jij het nu verteld vindt er dus daadwerkelijk wel een ontbranding plaats wat door sommige toch apart genoemd wordt?
nu heb ik dan die pomp afgesloten/afgedopt omdat ie dus bij koude start pruttelde.
voorheen had ik al een dichte pakking in de egr gedaan zodat deze niet functioneerd.
maar moet je voor 1 van deze dingen je motor opnieuw laten afstellen zodat je een minder rijk mengsel krijgt?
ik heb namelijk het idee dat het mengsel goed rijk is, hij zuipt namelijk goed, ruik een sterke benzine lucht bij starten en me eindpijpjes worden goed zwart!1 november 2010 om 18:16 In reactie op: Ga jij met je vec naar de nationale opel test dag? #17751384ik ben van het weekend en weekendje weg met de fam. nou kan ik daar in de buurt wel ergens naar een dealer gaan
maar hoe zouden ze daarop gaan reageren, zoiets als, die zien we toch nooit meer dus alles is oke!ziet er netjes uit die astra, 6.5!
origineel gepost door arjontje
de achterkant is goed te doen. Nog een tip vervang de moeren of gebruik loctite.De voorkant is een ander verhaal.
Met mijn kolenschoppen was dit zeer lastig.
O en aan de rechterkant voor is het lastigste de bodemplaat loopt daar anders.Ga je onderdelen bestellen voor de voorkant.
De nummers ijn het systeem van h-base/mijn grossier, kloppen niet!!!!!
Ze geven voor de voorkant de zelfde aan als voor de achterkant. Maar de stabstang voor is veel dikker.
Het systeem van brezan geeft wel de goede nummers.maar de voorzijde is wel te doen zonder van alles te moeten demonteren? en ik heb niet van de hele grote klauwen.
en de boutjes en moeren, kan je die ook bestelen of is dat gewoon een normale maat?iig bedankt voor je reactie:thumbup
mag ie als een een kooi erin hebt niet in de toerklasse rijden dan? dat is apart.
en even over je banden, hoelang doe je daarmee?
kwil namelijk met me dagelijkse auto eens gaan rijden maar een maat van me heeft dat gedaan maar kon gelijk nieuwe banden kopen.een mooie vectra C (juiste uitvoering met die koplampen) en goed op de foto gezet! een 8
khad me velgen er af gehaald om eens helemaal goed schoon te maken en voor en achter om te wisselen, maar toen zag ik dat me stabilisatie rubbers achter een beetje slijten en denk er over om deze te gaan vervangen.
aan de achter zijde kan ik overal wel goed bijkomen maar aan de voorzijde wordt het toch wat krapper denk, iemand misschien al eens gedaan en is dit makkelijk te doen.oke dan, het zal dan dus wel komen door dat merkblokken!
en wat vinden jullie hoe die blokken het doen?
de meeste hebben ze icm (brembo)schijven, kdenk dat die combi echt verschil geeft met standaard.origineel gepost door kiyamizio
ik heb ook ferodo ds2500 die piepen ook bij remmen onder de 30 daar boven niet?maarja het zijn ook remblokken die niet op de weg mogen staat op het doosje:P
weet je zeker dat je dan de ds2500 hebt? waarom zouden die niet op de openbareweg mogen?
nou ik heb vandaag eens gekeken, maar doe nu al 5000km met de nieuwe blokken en de schijven voelen glad aan.
zou dat piepen dan door het merk blokken komen en is hier niks aan te doen?oke badankt voor de snelle reactie.
ik had voor ik de nieuwe blokken ging plaatsen ook tips gevraagd dus ik heb geheel roest verwijderd en likjes kopervet gebruikt op de genoemde plaatsen. (ik twijfelde alleen wel of dat kleine stukje wat je cilinder in/uitgaat nou z’n hard en lang piepend geluid kan maken, maar wel gedaan)
en de kantjes beetje afslijpen ook gedaan.schuurpapiertje over de blokken dan weer niet, maar zal morgen eens kijken of de schijven gald, ribbelig, blauw of rood zijn.
de gereden km’s moet ik jullie ook nog even verschuldigd blijven, maar kijk morgen even in me onderhoudsboekje.
overigens remt ie goed zonder trillen of 1 kant op trekken, alleen een klein beetje het idee dat als ik met wat hogere snelheid als je wat langer door moet remmen hij wat minder gaat remmen.
ik heb me eigen aangeleerd om optijd te remmen met tussendoor kort even los, en heb voor ferodo blokken gekozen omdat dat wat beter zou zijn.
nu vindt ik dat dus wel meevallen en iedereen die met me mee rijd zegt dat ik niet zo moet zijken, maar als ik zelf rijd wil ik ook dat het allemaal goed is:D maar misschien dat dit komt voor de schijven? -
AuteurBerichten