Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
volvo 360 2.0 achterwiel aandrijving (was toen nog 16) maar leuk voor in het weiland.
nissan micra 1.0 4cil. 1jaar
suzuki alto 1.0 3cil. gehad en na 3 weken overleden,
chevrolet 305cui (5liter) v8 4barrel carberateur aut. uit ’79, liep als een kogel alleen 1 jaar gehad.
suzuki swift 1.0 3cil gls uit ’96 2 jaar
huidig opel vectra b2 2.5 v6 uit 2000 nu ruim een jaar.ik heb zaterdag even zitten kijken maar bedoel jij dan die slang aan de bestuurderskant die halverwegen zit(kan ik k*t bij de klem komen), of aan de andere kant?
ik kan eigenlijk nergens zo bijoke ik ga morgen dat bruggetje loshalen en misschien de warmtewisselaar ik zal eert eens goed gaan kijken waar het lekt.
de thermostaat ga ik zo wie zo vervangen, alleen moet ik even kijken hoe ik gemakkelijk de koelvloeistof kan aftappen.
die slang die vanaf de pijp vanaf de thermostaat naar de radiateur loopt is natuurlijk lastig om op te vangen.
iemand misschien een tip hoe ik het beste de koelvloeistof kan aftappen?origineel gepost door mbvectrav6
Kijk daar ben ik ook mee bezig geweest afgelopen jaar..Dat middelste ding.. dat is je olie-koeler.. die kan je wel losdraaien maar, dan moet je eerst wel een nieuwe afdichting hebben voordat je het weer correct kan monteren. (geloof ik)
Ik zet er “geloof ik” bij omdat ik die olie koeler nog eens los moet halen.. maar had me er een beetje in verdiept.boven de oliekoeler zit een soort bruggetje van de ene cillinderrij naar de andere, denk voor de koelvloeistof.
kan je die er zo afhalen of heb je daar ook weer pakkingen etc voor nodig om het daarna weer inelkaar te zetten?
en om de oliekoeler eruit te halen hoef je zeker alleen maar dat dekseltje los te halen en blijven die leidingen gewoon gesloten op het deksel zitten?iig bedankt voor de info.
@maurice, ik denk wel dat de thermostaat lekt,

echt een beetje koelvloeistof te zien en dan koop ik toch dat het van me thermostaat afkomstig is dan ergens anders vandaan:)
dat pijpje onder je nokkenassen door van cilinderrij 2-4-6 kan je die niet eerst verwijderen door hem uit het thermostaathuis te trekken, als ik het zo bij jouw op de foto’s ziet zit deze er alleen maar ingestoken met een paar ringen afgedicht?
en ik heb een grote doppen-/ratelset dus die moet wel los komen denk.
wel mooi om te zien dat bij jouw ook de bouten vast zaten met loc-tite, heb jij die er gewoon weer vast ingedraait of ook weer met loc-tite en met momentsleutel?origineel gepost door Gts32v6
Oliekoeler vervangen en ook de thermostaat:)Gr. Gts32v6
ik hoop dat jij alleen de pakkingen bedoeld. dacht zelf de thermostaat ook gelijk te vervangen maar ik weet niet wat een oliekoeler kost?
ja mee eens, nette wagen.
succes ermee, gr Peter
12 december 2010 om 19:15 In reactie op: Zo, even de Vec door de wasstraat. Pekel verwijderen, wie no #17774967ik was me auto eigenlijk altijd met de hand, maar in de winter periode doe ik hem af en toe eens door de wasstraat om de bodem goed te reiningen.
heb dit zaterdag ook gedaan, doe dit alleen als het ernaar uitziet dat ie dan weer een tijdje geen pekel ziet, en aangezien die nu lekker in de schuur staat en ik me de inca van me werk rijd komt dat helemaal goed.maar is iedereen echt zo bang voor krassen of is het slecht voor je lak als je altijd door de straat gaat?
ik ben eigenlijk ook niet kapot van zulk soort velgen, maar ik vind het ook wel wat “als je iets hebt wat niet iedereen heb” en dan vind ik dit toevallig bij nova zijn vectra wel goed staan.
origineel gepost door nova….
Jullie hadden nog een foto te goed van het flight-forum:thumbupmooie foto van een mooie wagen, zo vind ik die velgen helemaal geen verkeerde keuze:thumbup
oke thanks:thumbup
je zegt dat je accu slecht was en is vervangen.
heb je misschien voor het vervangen van de accu een keer d.m.v. startkabels je auto moeten starten?
je kan hierdoor namelijk piekspanningen krijgen waardoor storingen kunnen ontstaan,
niet dat je dan weet wat het is maar ik kan me voorstellen dat de vod dan zegt dat je daardoor je garantie verlies.
en het is dat dat ik je de garantie niet gun dus daarom als het zo is misschien hoeft de vod dat dan niet te weten.succes ermee iig
ik ga met stabilisatie rubbers vervangen zowel voor als achter om dat het een gekraakt is onder me auto.
nu is me auto pas voor een beurt geweest en heeft de monteur het er over dat het gekraak komt van me stuurhuis, hier zat 1 bout los(hoe kan dat nu weer) en de rubbers waar ie in ligt hoor je kraken, maar hier hoort toch helemaal geen beweging in te zitten?gr peter
ps moet je de rubber bij vervangen eigenlijk nog in vetten en met wat voor vet dan?
mooie getallen hoor veel plezier ermee!
jammer alleen dat die diesels eerst gechipt moeten worden wil het een beetje meekomen in het verkeer:D
origineel gepost door D3nnis_
Is het nou een wereld van verschil van 120/150pk naar 180/220pk?De 150pk doet 0-100 in 9,1 seconden, wat doet hij nu ongeveer denk je?
Dat is wel het enige nadeel, onze auto’s wegen zwaar.
Ben ook wel benieuwd of het nou echt zuiniger rijdt bij precies de zelfde rijstijl.ben ik ook wel een beetje benieuwd naar
origineel gepost door RyanVec

Zo staat hij er nu bij helemaal opnieuw gespoten en 19 inc opc velgen + diverse andere accessoires.sow dat is echt een strakke wagen, ziet er zeer goed uit en met die velgen zeker!!!
dat heb je leuk gemaakt en ziet er netjes uit:thumbup
26 november 2010 om 16:36 In reactie op: Opel-Forum Najaars meeting 14 November @ De Meern #17741738en terecht:D
ik weet niet waar je nu precies heen wil, maar gaat eerst eens rustiger/zuiniger rijden en kijken wat er dan met het verbuik gebeurd, dan kan je daarna na gaan of er iets kapot is of niet goed meer werkt, want ik krijg een beetje de indruk dat je echt wel goed zit te trappen en ja dan gaat zijn motor natuurlijk zuipen ook.
nou 1 op 5 vind ik toch een hoog verbruik, ik heb met me auto op het circuit gereden en daar reed ik 1op4 1op5 ongeveer.
nou als je weet hoe het daar gaat tis of vol gas of vol in de ankers, zou je dit op de openbare weg doen dan moet je wel asosiaal rijden.
op de weg rijd ik ook wel aardig door en daar zit ook door halen tot 6/6.5 d/tpm bij, net niet tot tegen de begrenzer, bij schakelen zat ie dan precies rond de 3d/tpm en haalt ie weer lekker door.
maar ik rijd ook veel korte ritten met koude motor, dan rij ik uiteraard rustig, gem. rijd ik 1op6.5 1op7.ik zou eens proberen wat rustiger aan te doen, dus minder ver doortrekken, rustig schakelen en als je bijv lang stukje 50, 60, 80 etc moet rijden optijd in z’n 5 zit en niet door blijven janken in z’n 2 of 3.
dan moet je verbuik wel omlaag gaan, en anders zit er iets motorische iets niet helemaal top.origineel gepost door bastiaan1981
origineel gepost door rooiepeet
origineel gepost door bastiaan1981
vandaag een schroefkitje opgehaald. nu nog ff tijd vrij maken om het te monterenik weet niet of ik het gemist heb, maar wat is het geworden, 40/40?
en we zien de :kewlpics wel verschijnen dan?hij gaat idd 40 mm zakken hij kan wel verder met z’n schroefset maar dat gaat hij niet. en :kewlpics gaat goed komen:D
als het goed is gaat hij volgende week zondag of maandag om laagja natuurlijk, een schroefset heb je het over dus kan je het zo maken als je wilt:P
origineel gepost door bastiaan1981
vandaag een schroefkitje opgehaald. nu nog ff tijd vrij maken om het te monterenik weet niet of ik het gemist heb, maar wat is het geworden, 40/40?
en we zien de :kewlpics wel verschijnen dan?origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door rooiepeet
nou mijn verbruik ligt ongeveer 1 op 6.5/7 dat is voornamelijk korte stukjes woon-/werkverkeer.
op de snelweg gaat het verbruik dan ook omlaag maar lager als 1 op 10 is het nooit geweest.Dat hoge verbruik verklaard waarschijnlijk ook de Zwarte pijp??
best kans dat de Lambda’s of temp sensor niet helemaal lekker is.
Je mag ook wel eens een LMM komen lenen hoor. daar komen bij den nieuwere types meer problemen voor als bij de oudere types.
het oude type kan je zo op nieuw type stekker aansluiten.
Willem
hoe kan je er achter komen welke lambda’s (of temp.sensor)niet goed meer zijn?
hij loopt eigenlijk wel goed dus dan kan het toch eigenlijk niet aan de LMM liggen, krij overigens wel met een open luchtfilter en heb wel eens gelezen dat daardoor de LMM niet goed meer meet of zelfs kapot kan gaan?16 november 2010 om 20:25 In reactie op: wat is het mooist om te verlagen nieuwe vraag onderste post #17761104ja dat is netjes, ziet er strak uit en zal ook goed rijden.
is dat 225/45 r17 wielen?16 november 2010 om 20:20 In reactie op: wat is het mooist om te verlagen nieuwe vraag onderste post #17761102tis denk ik een beetje wat je zelf wil en vindt, iedereen zijn mening, dan weet ik ook niet of je zomaar 60mm kan verlagen, ligt natuurlijk ook aan de wielen/banden maten die je eronder hebt.
kweet niet wat voor uitvoering vectra jij hebt maar ik dacht dat de sport uitv. standaard al 20mm heeft rondom, ik heb dat zelf, wil hem verder origineel laten anders zou ik voor 40mm gaan.
ik vindt dat net wat mooier en denk als je naar de 60mm gaat je niet echt lekker comfortabel meer kan rijden.ja die rode vec had ik wel gezien, jij heb mij dan ook zien lopen, ik heb toevallig rooie haren en nog toevalliger me maat ook:D
ik ga je daar denk nog wel een keer tegen komen.
-
AuteurBerichten