Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
PVC mag je volgens advies volgens mij ook niet lijmen onder de 2 graden, weet niet of dat geldt voor de werking van de lijm of het pvc materiaal, maar dat zal vast wel op het etiket staan:D
en originele onderdelen zullen vast niet gelijmt te hoeven worden, alleen als dit goed werkt is het een makkelijkere en goedkopere oplossing dan het geheel nieuw bestellen, of zal als hierboven genoemd 2dehands van marktplaats ofzo.zou die die rotonde ook zo nemen als het niet nat is:P
welkom hier,
jammer dat het zo moet beginnen, hoop dat het blok verder geen schade opgelopen heeft?(te warm geworden ofzo)en leuk dat je je even voorsteld, maar voor je vraag zou ik een topic openen in het vectra gedeeldte van het forum
dan weet ik zeker dat iemand je dat wel kan vertellen.plaats daar ook wat foto’s als je die hebt, want daar is iedereen dol op:D
verder toch succes met je vectra, groeten peter
nou me vader heb vroeger een omega-A gehad (2.4 station) en die begon bij de achterdorpel te roeste.
toen ik dus voor een vectra ging kijken heb ik hier ook op gelet, en ben over mijn vec erg tevreden, alleen klein plekje op de rechter deur, maar zit onder de lak en wordt niet groter.
he licht er natuurlijk ook aan hoe de vorige eigenaar ermee omgegaan is, en bij mij staat ie vaak binnen en dat scheelt misschien ook wel.dat zou best kunnen,
ik dacht alleen altijd dat dat soort benamingen altijd werd gegeven aan de full options en/of zware motoren erin, maar krijg steeds meer de indruk dat de gts met alle motoren leverbaar is en opties weet ik dan eigenlijk niet,
sow das mooi klote, daar wordt je toch helemaal gek van, sterkte ermee.
nou ik vind het ook een strakke wagen ziet er goed uit, ook netjes op de foto gezet:thumbup
misschien een beetje een rare vraag maar wat houd GTS eigenlijk precies in, dit heeft niks met prestatie te maken als ik het goed begrijp?
ook allemaal een goed en gezond nieuwjaar gewenst.
gr, peter
ik heb gisteren eens gekeken wat mijn verbruik is op de snelweg.
dat is gem. 9.3L/100km en hij gaf aan dat er 22liter was verbruikt op de totale 240 km bij een uiteindelijk gem.snelheid van 74km/h.
dan was het gisteren wel klote weer en hier en daar een gat in de weg dus heb me aardig aan de snelheid gehouden.
maar al zit ik dan op de linkerbaan te wachten tot een auto met 99km/h weer een keer naar rechts gaat en er zit dan een saab 9-5 met een 2.5tid bij mijn op me bumper omdat ie er zogenaamd ook langs wil, ja dan gaat ie zodra het kan terug naar zijn 3 en dan loop ik toch echt goed op hem uit,
en kom ik vervolgens een rontonde af (tweebaans) en zit er een nieuwe mb glk 320 diesel uit 2010 rechts naast me die net als mijn de eerste links wil, dus die gaat er vol gas vandoor, maar komt mij vervolgens niet voorbij.
dan heb ik echt lol maar ja je verbruik schiet wel weer omhoog.wat ik wil zeggen, ik heb de vectra v6 niet gekocht om zuinig te rijden maar voor de prestaties en rijgenot van de 6 cilinder.
als ik milieubewust en overal precies de de max. snelheid zou rijden kon ik wel een 1600 kopen, maar het vermogen is leuk en gebruik ik dan ook wel, en tuurlijk rijd ie op de snelweg lekker en al zou je rustig aan doen rij je 1op11 maar al ga je het vermogen gebruiken dan is ie gewoon niet zuinig te noemen.fijne feestdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar!
ow ja ik had ook de accu plus accu-plaat verwijderd, dit moet ook om de bobine los te halen.
ik had deze zowiezo al verwijderd om aan die kant een slang van de radiateur los te maken om de koelvloeistof af te tappen.nou alles zit weer in elkaar, effe lekker laten draaien en nu nergens lekkage te zien, liep trouwens na twee slaagies en klinkt gewoon netjes.
ik heb uiteindelijk alleen de deksel van de ww (warmtewisselaar) kunnen demonteren, de olieleidingen waren wel los maar niet helemaal verwijderd, let op kreeg de deksel er alleen tussen uit omdat de thermostaathuis ook los was anders had het denk ik niet gegaan.
van bovenaf ziet het er zo uit
om de olieleidingen voldoende te kunnen bewegen moest er een klemmetje los die de twee leidingen bij elkaar houd.
deze zit verder nergens aan vast en zit recht onder de DIS-module (bobine) deze voledig verwijderd met 4 boutjes.
zowel op de kabels als op de module staan nummers dus kan niet fout gaan met monteren.
op deze foto zitten de leidingen al weer gemonteerd en dus ook het klemmetje te zien.naast dat klemmetje moeten de leidingen ook los op het blok.
hier kan je ondervandaan bij moet je allen de krukasimpulsgever en de oliefilter (oliefilterhuis) los.
foto is van onnderaf gemaakthier zie je links de krukasimpulsgever.

hier is die verwijderd, is 1 boutje los, daar achter zie links en rechts 2 leidingen die los moeten
makkelijkste is dus het oliefilter plus huis verwijderen.
ik heb me sleutel aangepast omdat ik dat huis niet los kreeg (beetje ammateur werk, maar het werkte wel)
ja en daarna is het alles weer terug plaatsen, alleen moet je opletten met het deksel terug plaatsen (omdat je een beetje moet wurmen) dat de aangebrachte vloeibare pakking niet beschadigt.
ik hoop dat je er wat aan hebt,
verder iedereen bedankt voor de tips en advies (zelfs aangeboden hulp) anders had ik het denk ik niet voor elkaar gekregen.
nou het is al gelukt, de deksel zit er weer opnieuw op met verse pakking.
ik heb dan alleen de ww er niet uitgehad maar vindt het wel best.het oliefilterhuis is ook blijven zitten, ik heb me ringsleutel open geslepen zodat ie om de leiding heen pas en toen kon ik met kleine slaagjes de leidingen los en daarna weer vast zetten.
alleen met stevig vast draaien gaat ie dan door schieten maar ik hoop dat de nu goed zitten.ja precies nou ben al blij als ik alleen de deksel eraf kan halen zodat ik de pakking daarvan kan vervangen maar er moet wel steeds meer los waar ik eigenlijk helemaal geen vestand van heb en al helemaal geen ervaring mee.
oke daar zal ik dan eens naar kijken en hoop dat dat dan genoeg is om de leidingen voldoende opzei te houden.
ja ik ik heb de dop op de oliefilter los en dus de filter die daarin zit ook maar dan heb je nog een, zo als jij het noemt, blikken huls maar die krijg ik niet uit het blok gedraait, ben ook beetje ban dat het dan afbreek.
de dis module is verwijders koelwaterbrug ook maar denk dat de leidingen achter de steun van de combiklep blijven steken, en al moet dat allemaal los… pfff[rquote=1821684&tid=138693&author=mbvectrav6]
Dat had ik toch al verteld.. ik heb die van mij gewoon weer gebruikt.. nieuwe pakking-ringen en gaanGrtz. Maurice[/rquote]
ja dan had ik je denk ik verkeerd begrepen want ik dacht dat de thermostaat zelf los in het huis zit (zit ie eigenlijk ook) en dat je dan alleen los de thermostaat kon bestellen, maar dat gaat dus niet op.
nou heb ik die olieleidingen los maar die kan ik niet helemaal verwijderen en om die reden kan ik het deksel niet verwijderen helemaal klote.
misschien iemand die dit al wel eens heeft gedaan, hoe moet ik de olie leidingen helemaal verwijderen?k*t die thermostaat is helemaal niet los verkrijgbaar, is altijd incl thermostaathuis.
in principe deed de oude het ook prima, wat is nu wijsheid; gewoon weer de oude monteren of nieuw, kost alleen wel 82 euro, en de pakking is los verkrijgbaar dus die kan ik gewoon wel gebruiken.en de pakkingen van de tussenflens van het inlaatspruitstuk, moet je die nog in vetten net als de keerringen?
nou de accu en de accuhouder heb ik er al uit dus de zekeringen kastje kan ik nou zo opzij houden,
maar is het gewoon een paar boutjes los, en hoeft er dan niks opnieuw afgesteld te worden en ook geen pakkingen etc?dat is dan mooi klote,
maar de ww zelf is dat een soort radiateurtje (met motorolie erin) die in de koelvloeistof ligt?
al zou ik de deksel los hebben is dan de ww ook helemaal los of blijft die opzijn plek zitten en kan ie zowiezo niet verder naar beneden?ik zie er namelijk een beetje tegenop om die DIS-module los te gaan zitten halen.
als ik de olieleidingen los haal van de deksel van de WW, moet je dan de leidingen helemaal demonteren, of kan je de deksel er ook zo tussenuit wurmen?
ik wil namelijk de ww zelf laten zitten en alleen de deksel verwijderen om de pakking te vernieuwen.
al moet je heel de leidingen demonteren moet je dis-module en de oliereservoir voor de stuurbekrachtiging demonteren, dan wordt het wel steeds meer werk en weet ik dadelijk niet meer hoe het allemaal in elkaar heb gezeten.
ik heb eerst alle pakkingen en shit besteld en als dat binnen is ga ik pas weer wat loshalen, waarschijnlijk morgen, er is nou toch niks te doen op me werk dus ik heb alle tijd.echt een monteur ben ik ook niet en dacht de luchtinlaat delen wel makkelijk zelf te kunnen loshalen, nou moet het eigenlijk niet te ingewikkeld worden. maar met jullie hulp kom ik er wel:D
ja precies dus de olielekkage zal wel een keerring zijn van de ene leiding van de warmtewisselaar.
en dan is de koelvloeistoflekkage of van de thermostaat (die ik overigens al los heb) of van de deksel van de warmtewisselaar.
dan ga ik denk toch die warmtewisselaar loshalen en nieuwe pakking tussen doen, ik ben er nou toch bij.ik heb van de site van passhaas dat ‘inwendige lekage naar koelsysteem warmtewisselaar motor olie’ een kwaal is van de x25xe (Y26SE) motor.
vergroot ik de kans hierop door dit alles los te halen of kan ik dan juist zien wat de staat is va de WW?20 december 2010 om 18:26 In reactie op: Hierbij dan m'n nieuwe auto, heb er maar gelijk…….. #17777515als je die boot koopt krijg je de auto erbij denk:D
wel superstrakoke dan ik heb net effe de thermostaat eruit gehaald, ging eigenlijk zonder problemen.
alleen nu zit ik met de warmtewisselaar.
ik weet eigenlijk niet precies hoe die werkt, maar die leidingen die je ziet, gaat daar de olie doorheen of de koelvloeistof?
ik heb daar namelijk olielekkage (wel minimaal) maar komt dat dan van de leidingen of van de deksel?
als de olie van de leidingen moet komen kan de zichtbare koelvloeistof lekkage ook van de deksel zijn ipv de thermostaat?oke bedankt voor de tips ik ga morgen eens kijken.
-
AuteurBerichten